ESP Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 U mnie glośne stukanie w silniku, i okropne bicie po wciśnięciu sprzęgła. Na początek luz osiowy wału. Po rozebraniu blok się rozleciał, pęknięty. Wiec do wymiany wał, blok, panewki, turbo do wyrzucenia, wtryski z automatu poszły do regeneracji, a w jakim były stanie, nie wiem Rocznik 2008, padł wał, później turbo, wtryski i w związku z tym DPF. Panowie, ale przecież sześciobiegowy manual nie nie był nigdy montowany w Foresterach. Z tego co wiem pojawił się dopiero w 2010 roku i tylko w Legacy/Outback. Chyba, że ja o czymś nie wiem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 ale przecież sześciobiegowy manual nie nie był nigdy montowany w Foresterach. Błąd,w Forkach SBD 6MT jest od samego początku produkcji. Legacy/Outback dostały 6mt znacznie później niż Forek,bardzo możliwe,że dopiero w tych rocznikach co wymieniłeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Rocznie latam około 12-20 tyś, zależy od czasu, dojeżdżam do pracy, zakupy wizyty rodzinne i od czasu do czasu nad morze lub jakaś wycieczka za miedzę To nie myśl o dieslu Wysłane z mojego D5803 przy użyciu Tapatalka Właśnie roczniki 2008 i 2009 (ta okrągła "buda") to ostanie, które nadają się do jazdy po mieście. Ja większość robię w mieście, ze względu na tzw. otwrty DPF nie ma kłopotów z wypalaniem filtra, bo coś takiego po prostu nie występuje. Jak na razie 132 tysiące, silnik cały czas ten sam i nie narzekam. Dwa razy rozruszanie łopatek turbiny, dwa razy wymiana rury od intercoolera (w zasadzie trzy, ale trzeci bo druga była wadliwa i spadała cały czas). Na przekór malkontentom jeżdżę nawet na oryginalnym sprzęgle, choć chodzi ciężko, ale ten typ tak ma. Jeśli chodzi o padanie silnika, to pewnie jak by padł, to bym dołączył do tych co narzekają, ale na razie nie mam powodów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Właśnie roczniki 2008 i 2009 (ta okrągła "buda") to ostanie, które nadają się do jazdy po mieście. Ja większość robię w mieście, ze względu na tzw. otwrty DPF nie ma kłopotów z wypalaniem filtra, bo coś takiego po prostu nie występuje. nie wiem czy tak było w wszystkich Subaru Diesel z tego okresu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pitz Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Właśnie roczniki 2008 i 2009 (ta okrągła "buda") to ostanie, które nadają się do jazdy po mieście. Ja większość robię w mieście, ze względu na tzw. otwrty DPF nie ma kłopotów z wypalaniem filtra, bo coś takiego po prostu nie występuje. nie wiem czy tak było w wszystkich Subaru Diesel z tego okresu W Legacy/Outback tak - w tych starszych nadwoziach (2009, bo 2008 wszystkie). W Forku i Imprezie już chyba wsoczył ten z DPF-em zamkniętym. Tak mi się wydaje. Mój biedak spełnia w związku z tym tylko norme Euro 4, ale jakoś mi nie jest przykro z tego powodu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 nie wiem czy tak było w wszystkich Subaru Diesel z tego okresu Forek SBD od początku miał DPF zamknięty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ESP Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) ale przecież sześciobiegowy manual nie nie był nigdy montowany w Foresterach. Błąd,w Forkach SBD 6MT jest od samego początku produkcji. Legacy/Outback dostały 6mt znacznie później niż Forek,bardzo możliwe,że dopiero w tych rocznikach co wymieniłeś. Właśnie przejrzałem specyfikacje 2008-2014 i zwracam honor, mój błąd. Nie wiem czemu myślałem, że forki jeździły z 5MT. Czyli znam już trzy przypadki padniętych SBD z 6MT ale ciągle w silnikach sprzed 2010 roku. Edytowane 12 Listopada 2015 przez ESP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Niestety nie dowiemy się póki co ile MY 2008 jest w stanie przejechać, bo właśnie otrzymałem informację, że znajomy OBK o największym znanym mi przebiegu (417 kkm) właśnie dokonał żywota. Dostał w tyłek na autostradzie i zakwalifikowano to jako szkodę całkowitą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Niestety nie dowiemy się póki co ile MY 2008 jest w stanie przejechać, bo właśnie otrzymałem informację, że znajomy OBK o największym znanym mi przebiegu (417 kkm) właśnie dokonał żywota. Dostał w tyłek na autostradzie i zakwalifikowano to jako szkodę całkowitą. Szkoda.Piękny wynik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Łukasz Liwoch Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Dobrze by było dorwać ten silnik, rozebrać na czynniki pierwsze i ocenić stan zużycia przy tym przebiegu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Widzę ,że wkleilem nieprawdę, bo zrobiłem 117tys. a nie 127 ,sory Zawsze to tysiąc do przodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Widzę ,że wkleilem nieprawdę, bo zrobiłem 117tys. a nie 127 ,sory Zawsze to tysiąc do przodu Raczej 10 tys. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Widzę ,że wkleilem nieprawdę, bo zrobiłem 117tys. a nie 127 ,sory Zawsze to tysiąc do przodu Raczej 10 tys. Wooow fakt,no jeszcze lepiej Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin76w Opublikowano 12 Listopada 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Przeciwników SBD tyle samo zo zwolenników, każdy obecny diesel est narażony na szereg usterek prędzej czy później i jestem tego świadomy tylko ze akurat "usterka" w SBD kasuje praktycznie cały silnik i to właśnie o to chodzi że nie jest to usterka tylko cholernie kosztowna naprawa. Mam wielką zagwostkę, czy kupic OBK właśnie z otfartym filtrem czy może Forka, czy może dac na luz bo taka awaria to gwóźdź to trumny znaczy portfela, jednak frajda z jazdy Subaru jest bardzo kusząca i nie wiem czy się oprę Z dieslem nie jest tak źle jak niektórzy będą Ci sugerować na tym Forum,choć i tu jest wątek w którym użytkownicy chwalą sobie diesla by subaru. http://www.forum.sub...enia/?p=2157113 Kiedy planujesz zakup? Dziękuję za link do pozytywnego tematu, znowu nabrałem ochoty na SBD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 jednak frajda z jazdy Subaru jest bardzo kusząca i nie wiem czy się oprę Jeśli naprawdę chcesz mieć frajdę z jazdy Subaru, robisz nieduże przebiegi i jeździsz po mieście, to poszukaj może Imprezy WRX Hawk'a albo Forestera XT z tego samego okresu. Będziesz miał prawdziwe Subaru, bez ramek w drzwiach, a jak koniecznie chcesz, żeby było oszczędne, to w ostateczności możesz je zagazować. Ja bym poszedł w tę stronę. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szklany Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) Reasumując SBD to świetne auto tylko/ale... wypadałoby wymieniać olej co 7,5tyś, a najlepiej w ASO, bo wtedy można liczyć na ew. partycypację w kosztach naprawy ukręconego wału. Poza tym wszystkie przeglądy w ASO, bo... jak wyżej. Co z pewnością będzie korzystne finansowo w conajmniej 6 letnim aucie. A co do okrzyczanych awarii to są jedynie opinie tych co widzą SBD na ulicy... bądź przeglądają ogłoszenia i widzą jaki jest procent tych aut z uszkodzonymi silnikami, czego próżno szukać u konkurencji(to moja opinia). Zainteresowanemu proponuję porównać ceny SBD i SB benzyna + koszty paliwa oraz przeglądów(dot. diesel) i wówczas podjąć decyzję. W dieselu proponuję wkalkulować procentowe ryzyko POWAŻNEJ awarii, co powinno ułatwić podjęcie decyzji Edytowane 12 Listopada 2015 przez Szklany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 widzą jaki jest procent tych aut z uszkodzonymi silnikami, czego próżno szukać u konkurencji Czy możesz podać jakieś konkretne dane, bo jeśli wyrażasz jakąś opinię, to zakładam, że o rzeczach i sprawach, o których masz pojęcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Myślę, że @Szklany to napisał z przymrużeniem oka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Szklany Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 (edytowane) sjak "Pojęcie" nie ma tutaj nic do rzeczy. Wystarczy mieć opanowane podstawy czytania i poświęcić trochę czasu na przegląd ogłoszeń. Myślę, że @Szklany to napisał z przymrużeniem oka. Dokładnie tak było Edytowane 13 Listopada 2015 przez Szklany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 poświęcić trochę czasu na przegląd ogłoszeń. Osobiście wiedzę wolę czerpać z innych źródeł niż ogłoszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 (edytowane) Reasumując SBD to świetne auto tylko/ale... wypadałoby wymieniać olej co 7,5tyś, a najlepiej w ASO, bo wtedy można liczyć na ew. partycypację w kosztach naprawy ukręconego wału. Poza tym wszystkie przeglądy w ASO, bo... jak wyżej. Co z pewnością będzie korzystne finansowo w conajmniej 6 letnim aucie. A co do okrzyczanych awarii to są jedynie opinie tych co widzą SBD na ulicy... bądź przeglądają ogłoszenia i widzą jaki jest procent tych aut z uszkodzonymi silnikami, czego próżno szukać u konkurencji(to moja opinia). Zainteresowanemu proponuję porównać ceny SBD i SB benzyna + koszty paliwa oraz przeglądów(dot. diesel) i wówczas podjąć decyzję. W dieselu proponuję wkalkulować procentowe ryzyko POWAŻNEJ awarii, co powinno ułatwić podjęcie decyzji Zapomniałeś tylko dodać, że w porównaniu do 2.0NA i 2.5NA diesel wprost kipi dynamiką I jest to opinia nie tylko moja ale np. znajomego, który na co dzień jeździ outbackiem 2.5 MY05. A było nie było, nieprzeciętna dynamika to główny powód dla którego kupuje się subaru Edytowane 13 Listopada 2015 przez Knurek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 A było nie było, nieprzeciętna dynamika to główny powód dla którego kupuje się subaru bez przesady przecież większość aut Subaru takową nie może się poszczycić, gdyż zdecydowana większość to własnie 2.0 czy 2.5 NA to jest jakiś mit, że nieprzeciętna dynamika to wyróżnik Subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 bez przesady przecież większość aut Subaru takową nie może się poszczycić, gdyż zdecydowana większość to własnie 2.0 czy 2.5 NA to jest jakiś mit, że nieprzeciętna dynamika to wyróżnik Subaru Poniekąd się zgadzam. Ale w powszechnym przekonaniu subaru jest szybkie i pewnie sporo osób zaczyna interesować się nim z tego powodu. A że to nie silniki lecz 'reszta samochodu' czynią je (relatywnie) szybkim to już inna sprawa... Z trzeciej strony: jednak SBD jest szybsze niż H4 NA i już Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Z trzeciej strony: jednak SBD jest szybsze niż H4 NA i już bez wątpienia SBD wyróżnia się "in plus" na tle "głównych jednostek" choć czy jest szybsze to nie wiem jest przyjemniejsze do "codziennej" jazdy za sprawą dużego dostępnego dość nisko momentu obrotowego, ale czy szybsze moc w stosunku do 2.0 NA ma taką samą, przyśpieszenie 0-100 niewiele lepsze a masa na przedniej osi większa do opanowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 13 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2015 Ale z jakichś przyczyn, zwłaszcza powyżej 80km/h, SBD objeżdża H4 NA od niechcenia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się