mstar Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Czy też tak macie? Kiedy patrzę w lusterko dynamicznie przyspieszając - widzę za sobą trochę ciemnego dymu. Rury wydechowe pokryte są czarną sadzą. Tak ma być? Rozumiem, że mogłem mieć to w trzyletnim evo X, ale żeby w nowym, grzecznym foresterze.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Spoglądając na wydechy Fotesterów XT dawno już zauważyłem że końcówki są bardzo okopcone. Ba po numerach rejestracyjnych poznaję że egzemplarze są nawet nowsze niż mój. Mój wolny ssak ma przebieg 54k km i końcówka wydechu jest czysta. Dziwne. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 sprawdzę dzisiaj jak to u mnie wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 dlatego wprowadza się filtry cząstek stałych do aut z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem pod dużym obciążeniem "kopcą" dużo, dużo mniej jak diesle ale jednak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 dlatego wprowadza się filtry cząstek stałych do aut z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem pod dużym obciążeniem "kopcą" dużo, dużo mniej jak diesle ale jednak Mój stary 2.5XT też ma wydech okopcony, raczej taka konstrukcja. Za to mój wolnossący OBK ma wydech czysty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 "Another problem with gasoline direct injection is that like diesel injection, the fuel has less time to mix with the incoming air before it ignites. The stratified charge effect that direct injection produces also allows richer mixtures near the spark plug and injector, and leaner mixtures further away from the spark plug and injector. The result is that the combustion process can form larger particles of soot similar to that of untreated diesel exhaust. The size and quantity of the particles varies depending on the volatility of the fuel and other operating conditions." http://www.aa1car.com/library/what_is_gasoline_direct_injection.htm 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 "Another problem with gasoline direct injection is that like diesel injection, the fuel has less time to mix with the incoming air before it ignites. The stratified charge effect that direct injection produces also allows richer mixtures near the spark plug and injector, and leaner mixtures further away from the spark plug and injector. The result is that the combustion process can form larger particles of soot similar to that of untreated diesel exhaust. The size and quantity of the particles varies depending on the volatility of the fuel and other operating conditions." http://www.aa1car.com/library/what_is_gasoline_direct_injection.htm No to wszystko jasne. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slw Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Kiedy patrzę w lusterko dynamicznie przyspieszając - widzę za sobą trochę ciemnego dymu. Rury wydechowe pokryte są czarną sadzą. Potwierdzam, mam tak samo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mstar Opublikowano 8 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Dziękuję z pomoc. Już miałem obawy, czy aby jakiś element silnika się nie kończy... Tak przy okazji - średnie spalanie od nowości to 10,2. Zadziwiająco małe jak na 240 km, 4x4, cvt i moją prawą stopę. Tym jednak nie zamierzam się martwić :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dottoree Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Dziękuję z pomoc. Już miałem obawy, czy aby jakiś element silnika się nie kończy... Tak przy okazji - średnie spalanie od nowości to 10,2. Zadziwiająco małe jak na 240 km, 4x4, cvt i moją prawą stopę. Tym jednak nie zamierzam się martwić :-) Głównie trasa, miasto? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Mi tak nie kopci. Paliwo V-power 100 okt. Średnie 9,6. jazda normalna, autostrada złoty 60. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Kopcenia nie widzę, alr rury czarne od środka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 czyli co, zapowiada sie forumowy DiT-gate? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 U mnie dymu brak. A jak wyglądają rurki to muszę głowę włożyć. Może i są czarne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
welder Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Spoglądając na wydechy Fotesterów XT dawno już zauważyłem że końcówki są bardzo okopcone. Ba po numerach rejestracyjnych poznaję że egzemplarze są nawet nowsze niż mój. Mój wolny ssak ma przebieg 54k km i końcówka wydechu jest czysta. Dziwne. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Mechanik, a jak Ci się sprawuje wolny ssak po tym przebiegu? Ja mam taką samą wersję tylko my14 i 16 tyś. przejechane. Póki co wszystko chodzi jak trzeba. pzdr, dg Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 2.0i nie kopci przynajmniej w XV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Spoglądając na wydechy Fotesterów XT dawno już zauważyłem że końcówki są bardzo okopcone. Ba po numerach rejestracyjnych poznaję że egzemplarze są nawet nowsze niż mój. Mój wolny ssak ma przebieg 54k km i końcówka wydechu jest czysta. Dziwne. Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka Mechanik, a jak Ci się sprawuje wolny ssak po tym przebiegu? Ja mam taką samą wersję tylko my14 i 16 tyś. przejechane. Póki co wszystko chodzi jak trzeba. pzdr, dg Sprawuje się bez zarzutu lejemy paliwo i jeździmy. Zero problemów.Często w terenie i na gruntowych drogach i tu muszę powiedzieć - po tylu kilometrach na dziurach i zero stuków, wymiany gum stabilizatora - szacunek dla konstruktorów. Ogólnie bardzo dobrze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikes91 Opublikowano 8 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2015 Mój nie kopci, ani na benzynie, ani na LPG , ale w środku końcówki czarne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mstar Opublikowano 9 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 (edytowane) Dziękuję z pomoc. Już miałem obawy, czy aby jakiś element silnika się nie kończy... Tak przy okazji - średnie spalanie od nowości to 10,2. Zadziwiająco małe jak na 240 km, 4x4, cvt i moją prawą stopę. Tym jednak nie zamierzam się martwić :-) Głównie trasa, miasto? Warszawa i podwarszawskie wsie, czasem trasa. Zapewne bilans będzie 1/2 - 1/2. Niewiele mniej pali wolny ssak 2.5i. Co do kopcenia to z całej gamy Subaru bezpośredni wtrysk ma chyba tylko forester xt i teraz levorg 1.6 t. Jeśli dobrze kojarzę, to pozostałe modele mają albo system pośredni albo mieszany jak w BRZ. A najlepszym testem na dymienie z rur jest dać do dechy i spojrzeć w lusterko. Zwłaszcza, kiedy stoją za Tobą auta z włączonymi światłami. Żeby było jasne to nie jest dieslowski smog unoszący się za 10 letnim golfem czy mondeo rocznik 1992. Spalin jest mniej i wydają się bardziej rozrzedzone. Niemniej może to zaskoczyć innego użytkownika drogi... Edytowane 9 Października 2015 przez mstar Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Mój nie kopci, ani na benzynie, ani na LPG , ale w środku końcówki czarne. masz LPG w DIT ? A najlepszym testem na dymienie z rur jest dać do dechy i spojrzeć w lusterko. Zwłaszcza, kiedy stoją za Tobą auta z włączonymi światłami przepraszam a jak mam niby to zrobić ? Jak dam do dechy po 1 -2 sekundach jestem już kilometr dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 (edytowane) dlatego wprowadza się filtry cząstek stałych do aut z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem pod dużym obciążeniem "kopcą" dużo, dużo mniej jak diesle ale jednak Chyba coś w tym jest. Mam styczność z dwoma samochodami z bezpośrednim wtryskiem. Zarówno Ceed 1,6 GDI, jak i Yeti 1.8 TSI mają okopcone rury wydechowe. Z tym, że chmury dymu nigdy nie zauważyłem. W moim 2,5 NA rura wydechowa jest idealnie czysta - i niestety jak widzę zardzewiała w środku Edytowane 9 Października 2015 przez spawalniczy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Das Auto? ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
elmo Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 Końcówka w stylu "smutny siusiak" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RTQLAS Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 hahahah Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 9 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Października 2015 U mnie również dymu brak , na jakim paliwie jeżdzicie ? Ja zawsze tylko 98 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się