Skocz do zawartości

Forester XT '14 - chmura spalin przy ostrym dodawaniu gazu


mstar

Rekomendowane odpowiedzi

Pierwsze to sprawdź obejmy na dolotach, w wielu modelach z przebiegiem robią się luźne zaciski, zostały znalezione na wejściu do coolera i wyjściu z turbo. Stary temat (dużo luda zmieniło na mocnejsze) http://www.subaruforester.org/vbulletin/f207/fa20dit-factory-issues-how-fix-them-277185/   ^_^, szczególnie czarnego batorego przy max... bo Turbo zawsze jakąś ilość spalin żle przepali+ olej wiec ciemna rura może być... SILNIKI SĄ OK.

Edytowane przez Carlo Gambino
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze to sprawdź obejmy na dolotach, w wielu modelach z przebiegiem robią się luźne zaciski, zostały znalezione na wejściu do coolera i wyjściu z turbo. Stary temat (dużo luda zmieniło na mocnejsze) http://www.subaruforester.org/vbulletin/f207/fa20dit-factory-issues-how-fix-them-277185/   ^_^, szczególnie czarnego batorego przy max... bo Turbo zawsze jakąś ilość spalin żle przepali+ olej wiec ciemna rura może być... SILNIKI SĄ OK.

Za chwilę przegląd, więc zwrócę uwagę. Uspokoił mnie ostatnio GT-R przede mną, który podczas ostrego dodawania gazu wydobył z siebie trzy razy obszerniejsza chmurę :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name="Mikes91" post="2327937"

 

 

Tak mam LPG w DIT instalacje VI generacji.

 

 

Czy to jest Twoje auto i ta instalacja ?

 

Jak się sprawuje ? Jakie są Twoje pierwsze oceny tego rozwiązania ?

Hej

Tak to moja instalacja. Przejechałem już ponad 8 tys km i wszystko w porządku. Nie czuć różnicy w jeździe, przełączeniu LPG-BENZYNA-LPG. Spalanie niewiele wyższe. Koszty tankowania LPG bardzo satysfakcjonujące. Będąc ostatnio w Tajlandii dowiedziałem się, że Prins bardzo dużo sprzedaje tam tych instalacji i montowane są do nowych np. Toyot i Tajowie się bardzo zadowoleni choć tam litr benzyny jest po około 3 zł za litr, a LPG 1,4 :-).

U nas też już sporo aut jeździ z tą instalacją innych marek i nie spotkałem się z negatywnymi opiniami no może poza ceną, ale pewnie będzie spadać. Znalazłem też w sieci nowe Forestery XT DIT z fabrycznie zamontowaną instalacją DLM. Póki co jest OK, jak będzie dalej zobaczymy.

Pozdrawiam.    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mikes91 rozumiem, że w gwarancje na silnik wbiłeś pręta.....?

 

Może Energy Gas Polska sprzedał mu dodatkowo jakiś pakiet ubezpieczenia - gwarancji ?

 

Mikes91 - czy pompa w zbiorniku mocno hałasuje ? Jak bardzo jest ona dokuczliwa ?

Czy ona pracuje non stop nawet po wyłączeniu silnika (tak gdzieś czytałem, że musi cały czas trzymać bardzo wysokie ciśnienie)? 

 

Ile więcej pali auto na gazie ? czy to jest 1-2 litry czy raczej 5 ?

 

Czy silnik często wariuje i sypie błędami "Check Engine" ?

 

Czujesz spadek mocy ?

 

Ile realnie na stacji wchodzi gazu do zbiornika 70l , pytam bo jest tam zamontowana pompa, która podobno zabiera dużo miejsa?

 

No i najważniejsze pytanie, ile wyszła Ciebie ta przyjemność ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Mikes91 rozumiem, że w gwarancje na silnik wbiłeś pręta.....?

 

Może Energy Gas Polska sprzedał mu dodatkowo jakiś pakiet ubezpieczenia - gwarancji ?

 

Mikes91 - czy pompa w zbiorniku mocno hałasuje ? Jak bardzo jest ona dokuczliwa ?

Czy ona pracuje non stop nawet po wyłączeniu silnika (tak gdzieś czytałem, że musi cały czas trzymać bardzo wysokie ciśnienie)? 

 

Ile więcej pali auto na gazie ? czy to jest 1-2 litry czy raczej 5 ?

 

Czy silnik często wariuje i sypie błędami "Check Engine" ?

 

Czujesz spadek mocy ?

 

Ile realnie na stacji wchodzi gazu do zbiornika 70l , pytam bo jest tam zamontowana pompa, która podobno zabiera dużo miejsa?

 

No i najważniejsze pytanie, ile wyszła Ciebie ta przyjemność ?

 

Hej. 

Na instalację DLM Prins mam 24M gwarancję. Prins dodatkowo zapewnia gwarancje na wszystkie podzespoły silnika. 

Pompa w zbiorniku wcale tak nie hałasuje, załącza się przy otwieraniu auta i po wyłączeniu silnika -  wyrównuje ciśnienie. Na początku ją słyszałem teraz nawet nie zwracam na nią uwagi. Nie jest dokuczliwa. 

Auto nie pali jakoś dużo więcej myślę, że jest to 1 może maks 2 litry gazu.

Po prawie 4 miesiącach użytkowania nie pojawił mi się ani razu błąd "check engine" ani żaden inny.

Spadku mocy nie czuje, powinien być nawet mocniejszy ale musiałbym sprawdzić na hamowni.

Tankuje do zbiornika 50 litrów gazu

Pisałem gdzieś forum cena VI generacji DLM to 8500 wydaje mi się, że powinna spadać. 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I jak po przegladzie?

 

Zwrocilem uwagi na wydech w moim XT-ku i jest osmolony jak znicze na wszystkich swietych ;-) ale poza tym wszystko gra. Nie mam nalotu na zderzaku i nigdy nie widzialem innego 'dymu' niz para wodna...

 

Co do paliwa to leje glownie shella 95, czasem ta wzbogacona 95ke. Widze ze wyzej pojawia sie opinia ze nitro+ czy jak shell nazywa swoja lepsza 95, jest prawie jak 98... To chyba zupelna nie prawda. Obsluga shella twierdzi ze roznica jest tylko w dodatkach smarujacych i uszlachetniajacych a nie w parametrach spalania. Ktos to potwierdza?

 

Co do lania 98 vs. 95 jedyne co mnie przekonuje to, ze nalezy lac taka na jaka jest silnik zmapowany. Z tego co wiem EUR XT jest mapowany na 95. Lanie innej mija sie z celem bo nie zmniejsza spalania i nie podwyzsza mocy. Prawda czy bajka?

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to dlaczego na 95 do dupy jedzie?

Prawda jest taka że wszystko zależy od silnika i jego możliwości dostosowawczych do danego paliwa. Są auta które nie widzą różnicy, są auta które jeżdżą czasami nawet gorzej na 98, ale wiele zaawansowanych silników potrafi skorzystać z dobrodziejstw paliw wysokooktanowych. W poniższym teście masz STI który na paliwie 95 z marketu ma 235koni, a na BP Ultimate 98 i shellu ma 250koni. Są tam testowane tez inne auta na tych samych paliwach (pobranych z tych samych dystrybutorów w tym samym czasie) i rożnie są żadne 95 vs 98.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ale interesuje mnie wpływ tego gazu na silniki.

Jak ktos już gdzies kiedys napisał Subaru to nie prom kosmiczny. LPG ma wpływ na silniki Subaru taki sam jak na kazdy inny silnik zasilany LPG  tzn  skutkuje przedwczesnym wypalaniem gniazd zaworowych oraz  awariami podzespołów auta zwiazanymi z wyzsza temperatura spalania.  Poza tym LPG paliwo dobre jak kazde inne jezeli instalacja jest dobrej jakosci ( wszystkie jej komponenty ) to auto bedzie smigac długo i bezawaryjnie a w przypadku Subaru niewiele taniej niz na Pb z powodu drogiej regulacji luzu zaworowych oraz serwisu Instalacji LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...