Skocz do zawartości

Forester XT '14 - chmura spalin przy ostrym dodawaniu gazu


mstar

Rekomendowane odpowiedzi

Czy też tak macie? Kiedy patrzę w lusterko dynamicznie przyspieszając - widzę za sobą trochę ciemnego dymu. Rury wydechowe pokryte są czarną sadzą. Tak ma być? Rozumiem, że mogłem mieć to w trzyletnim evo X, ale żeby w nowym, grzecznym foresterze....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoglądając na wydechy Fotesterów XT dawno już zauważyłem że końcówki są bardzo okopcone. Ba po numerach rejestracyjnych poznaję że egzemplarze są nawet nowsze niż mój. Mój wolny ssak ma przebieg 54k km i końcówka wydechu jest czysta. Dziwne.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego wprowadza się filtry cząstek stałych do aut z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem 

 

pod dużym obciążeniem "kopcą" dużo, dużo mniej jak diesle ale jednak 

 

Mój stary 2.5XT też ma wydech okopcony, raczej taka konstrukcja. Za to mój wolnossący OBK ma wydech czysty. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Another problem with gasoline direct injection is that like diesel injection, the fuel has less time to mix with the incoming air before it ignites. The stratified charge effect that direct injection produces also allows richer mixtures near the spark plug and injector, and leaner mixtures further away from the spark plug and injector. The result is that the combustion process can form larger particles of soot similar to that of untreated diesel exhaust. The size and quantity of the particles varies depending on the volatility of the fuel and other operating conditions."

http://www.aa1car.com/library/what_is_gasoline_direct_injection.htm

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Another problem with gasoline direct injection is that like diesel injection, the fuel has less time to mix with the incoming air before it ignites. The stratified charge effect that direct injection produces also allows richer mixtures near the spark plug and injector, and leaner mixtures further away from the spark plug and injector. The result is that the combustion process can form larger particles of soot similar to that of untreated diesel exhaust. The size and quantity of the particles varies depending on the volatility of the fuel and other operating conditions."

http://www.aa1car.com/library/what_is_gasoline_direct_injection.htm

No to wszystko jasne.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję z pomoc. Już miałem obawy, czy aby jakiś element silnika się nie kończy...

 

Tak przy okazji - średnie spalanie od nowości to 10,2. Zadziwiająco małe jak na 240 km, 4x4, cvt i moją prawą stopę. Tym jednak nie zamierzam się martwić :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję z pomoc. Już miałem obawy, czy aby jakiś element silnika się nie kończy...

 

Tak przy okazji - średnie spalanie od nowości to 10,2. Zadziwiająco małe jak na 240 km, 4x4, cvt i moją prawą stopę. Tym jednak nie zamierzam się martwić :-)

 

Głównie trasa, miasto?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoglądając na wydechy Fotesterów XT dawno już zauważyłem że końcówki są bardzo okopcone. Ba po numerach rejestracyjnych poznaję że egzemplarze są nawet nowsze niż mój. Mój wolny ssak ma przebieg 54k km i końcówka wydechu jest czysta. Dziwne.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Mechanik, a jak Ci się sprawuje wolny ssak po tym przebiegu? Ja mam taką samą wersję tylko my14 i 16 tyś. przejechane. Póki co wszystko chodzi jak trzeba. ;)

pzdr, dg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Spoglądając na wydechy Fotesterów XT dawno już zauważyłem że końcówki są bardzo okopcone. Ba po numerach rejestracyjnych poznaję że egzemplarze są nawet nowsze niż mój. Mój wolny ssak ma przebieg 54k km i końcówka wydechu jest czysta. Dziwne.

 

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka

Mechanik, a jak Ci się sprawuje wolny ssak po tym przebiegu? Ja mam taką samą wersję tylko my14 i 16 tyś. przejechane. Póki co wszystko chodzi jak trzeba. ;)

pzdr, dg

Sprawuje się bez zarzutu lejemy paliwo i jeździmy. Zero problemów.

Często w terenie i na gruntowych drogach i tu muszę powiedzieć - po tylu kilometrach na dziurach i zero stuków, wymiany gum stabilizatora - szacunek dla konstruktorów. Ogólnie bardzo dobrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dziękuję z pomoc. Już miałem obawy, czy aby jakiś element silnika się nie kończy...

Tak przy okazji - średnie spalanie od nowości to 10,2. Zadziwiająco małe jak na 240 km, 4x4, cvt i moją prawą stopę. Tym jednak nie zamierzam się martwić :-)

 

Głównie trasa, miasto?

Warszawa i podwarszawskie wsie, czasem trasa. Zapewne bilans będzie 1/2 - 1/2. Niewiele mniej pali wolny ssak 2.5i.

 

Co do kopcenia to z całej gamy Subaru bezpośredni wtrysk ma chyba tylko forester xt i teraz levorg 1.6 t. Jeśli dobrze kojarzę, to pozostałe modele mają albo system pośredni albo mieszany jak w BRZ.

 

A najlepszym testem na dymienie z rur jest dać do dechy i spojrzeć w lusterko. Zwłaszcza, kiedy stoją za Tobą auta z włączonymi światłami. Żeby było jasne to nie jest dieslowski smog unoszący się za 10 letnim golfem czy mondeo rocznik 1992. Spalin jest mniej i wydają się bardziej rozrzedzone. Niemniej może to zaskoczyć innego użytkownika drogi...

Edytowane przez mstar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój nie kopci, ani na benzynie, ani na LPG  :) , ale w środku końcówki czarne. 

 

 

masz LPG w DIT ?

 

 

A najlepszym testem na dymienie z rur jest dać do dechy i spojrzeć w lusterko. Zwłaszcza, kiedy stoją za Tobą auta z włączonymi światłami

 

przepraszam a jak mam niby to zrobić ? Jak dam do dechy po 1 -2 sekundach jestem już kilometr dalej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego wprowadza się filtry cząstek stałych do aut z silnikami benzynowymi z bezpośrednim wtryskiem    pod dużym obciążeniem "kopcą" dużo, dużo mniej jak diesle ale jednak 

 

Chyba coś w tym jest. Mam styczność z dwoma samochodami z bezpośrednim wtryskiem. Zarówno Ceed 1,6 GDI, jak i Yeti 1.8 TSI mają okopcone rury wydechowe. Z tym, że chmury dymu nigdy nie zauważyłem.

 

W moim 2,5 NA rura wydechowa jest idealnie czysta - i niestety jak widzę zardzewiała w środku :(

 

gallery_4051_177_1652297.jpg

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...