Wally666 Posted April 10, 2015 Share Posted April 10, 2015 Drodzy, na wstepie - zakladam, ze niejestem jedynym wlascicielem Forka XT '07 z zacieciem lekko sportowym Jakie macie doswiadczenie z jezdzeniem forkiem szybciej w zakretach - chodzi o samochod seryjny ze sprawnym zawiasem. Interesuje mnie Wasze doswiadczenie przy szybkiej jezdzie w zakretach np. przy pojezdzawce na track-day'ach na torze w Kielcach, Rykach lub w Nowym Miescie. Jestem ciekaw czy forek szybko sie wywroci, w mojej skromnej ocenie przechyla sie dosc wyraznie w zakretach i po prostu boje sie przesadzic... Probowalem na wiekszym parkingu wejsc szybciej w zakret lub np. na parkingu probowac wprowadzic go w kontrolowany poslizg lub "zakrecic baczka" na mokrym asfalcie i boje sie ze zaraz bede plakal lezac podnoszac auto z boku/dachu. Doradzcie prosze bo bycmoze pierwotne pochylenie jest tylko czesciowe a pozniej auto jest juz w pelni stabilne. Pozdrawiam, Wally666 Link to comment Share on other sites More sharing options...
KRYSZTAŁ Posted April 11, 2015 Share Posted April 11, 2015 To musisz obniżyć zawias i stabilizatory grubsze. Efekt będzie. Albo spróbuj chociaż sprężyny od sti i staba tylnego na początek grubszego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted April 11, 2015 Share Posted April 11, 2015 Jezdzilem Forkiem w Kielcach a z tylu mialem jeszcze podkladki 1cm i zimowe opony na 16". Pewien dyskomfort psychiczny byl, ale udalo sie przelamac strach i sie nie wywrocilem Wysyłane z mojego HTC Vision za pomocą Tapatalk 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
subcharles Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Pamiętam kiedy na rynek wchodził Forek II generacji 2.5 xt - przełom 2004 / 2005 r. Był wtedy moim marzeniem ... W jednym z progrmów motoryzacyjnych w TV (nie pamiętam jakiej) Jarek Maznas testował takiego, pięknego, bordowego, na torze na jakimś lotnisku. Utkwiło mi w pamięci, co wówczas powiedział o zachowaniu Forestera w zakrętach - mówił, że z racji przejętej od Imprezy płyty podłogowej i boxera, który wpływa na bardzo nisko położony środek ciężkosci - prędkość pokonywania zakrętów ograniczona tylko i wyłącznie odwagą kierowcy :) Tak więc, z tymi zakrętami nie jest chyba tak źle. Na prędkośc mojego ma zakrętach nie narzekam Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted April 16, 2015 Share Posted April 16, 2015 Największym problemem przy szybkim pokonywani zakrętów to są seryjne fotele... Szybciej pewnie kierowca wyleci przez boczną szybę niż auto się wywróci 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
subcharles Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 (edited) @ marhof To prawda Miałem okazje pojeździć Foresterem II 2.5 xt (wtedy będącym nowością) z Leszkiem Kuzajem na Subaru Emotion na lotnisku w Kamieniu Śląskim. Subaru prezentowało wtedy wszyskie dostępne modele. Można było każdy z nich poprowadzić (w tym Imprezę STi Solberg Edition ). Niezaleznie od tego każdym z nich wozili nas też "fachowcy" ; Kuzaj, Doskocz i Kazberuk. Na torze zaimprowizowanym na lotnisku Kuzaj wyciskał ze wszystkiego ostatnie poty - w tym z Forestera. Nie lecial nim wprawdzie szerokim ślizgiem na betonie po zakrętach - jak czynił to Imprezami - ale Forek radził sobie bardzo dzielnie, nawet na szybkich szykanach. O przewróceniu nie było mowy. Improwizowano też wyścig ze startu zatrzymanego - Forester 2.5 xt na pierwszych kilkudziesięciu metrach zostawiał wszystko - łącznie z Legacy Spec. B i Imprezą STi. Potem jednak wszyscy go dochodzili Edited April 17, 2015 by subcharles Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Forek od 0 do 50km/h jest piekielnie szybki, przez jakiś czas w serwisie Car & Driver były podawane czasy przyśpieszeń od 0-30 mph. Dane były lekko mówiąc szokujące z tego co pamiętam Forek II po lifcie już tak nie przyśpiesza, mimo że ma więcej mocy, to chyba przełożenia biegów są inne (dłuższe), ale i tak ryje beret Tu jest ciekawy wątek: http://my350z.com/forum/other-vehicles/54805-i-have-been-humiliated-by-my-friend-s-subaru-forester-xt.html O! Ktoś wykopał te dane z testów C&D, ale w postaci mało ciekawej: http://www.wallpaperinstaller.com/scooby/forester.txt Tłumacząc po ludzku - w 'legalnym' wyścigu po mieście od świateł do świateł (do tych 50 paru km/h) Forek klepał wszystko łącznie z Enzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
subcharles Posted April 17, 2015 Share Posted April 17, 2015 Co do pierwszego z linków - HA, HA, to się gośc w Nissanie 300Z zdziwił :) Kupił nie to auto, co trzeba i dodatkowo przepłacił :) Co do drugiego - no rzeczywiście w zakresie 0-30 mph Forek nie ma sobie równych. Do wyniku zbliżyło sie tylko Enzo. W zakresie 0-50 mph Forester bije wszystko z wyjątkiem RS6, Gallardo, Corvette i AMG. W większości to auta 10 - 20 razy droższe. Na spotkaniu, o którym pisałem, Kuzaj tłumaczył to wysokim momentem obrotowym i charakterystyką jego przebiegu oraz zestopniowaniem skrzyni biegów. W ciekawą stronę poszedł ten wątek. Można by załozyć nowy - "O wyższości Forestera nad Enzo" Link to comment Share on other sites More sharing options...
p@dre Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 (edited) Drodzy, na wstepie - zakladam, ze niejestem jedynym wlascicielem Forka XT '07 z zacieciem lekko sportowym Jakie macie doswiadczenie z jezdzeniem forkiem szybciej w zakretach - chodzi o samochod seryjny ze sprawnym zawiasem. Interesuje mnie Wasze doswiadczenie przy szybkiej jezdzie w zakretach np. przy pojezdzawce na track-day'ach na torze w Kielcach, Rykach lub w Nowym Miescie. Jestem ciekaw czy forek szybko sie wywroci, w mojej skromnej ocenie przechyla sie dosc wyraznie w zakretach i po prostu boje sie przesadzic... Probowalem na wiekszym parkingu wejsc szybciej w zakret lub np. na parkingu probowac wprowadzic go w kontrolowany poslizg lub "zakrecic baczka" na mokrym asfalcie i boje sie ze zaraz bede plakal lezac podnoszac auto z boku/dachu. Doradzcie prosze bo bycmoze pierwotne pochylenie jest tylko czesciowe a pozniej auto jest juz w pelni stabilne. Pozdrawiam, Wally666 Tak jak już tu ktoś wcześniej napisał, grubszy stab poprawi 'sztywność' pod warunkiem że zmienisz przedni i tylny prawidłowo je dobierając. Miałbym obawy przed dachem z powodu opon a nie zawiasu ... seryjny zawias wytrzyma, może nie wytrzymać opona która się 'podwinie' w krytycznym momencie .... :| były takie przypadki w Kielcach Edited April 21, 2015 by p@dre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Herostrates Posted April 21, 2015 Share Posted April 21, 2015 Było kilka przypadków dachowania Foresterów XT, ale były one albo na torze albo w trudnych warunkach http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/23430-no-i-mnie-wyrzuciło/ Dachować można każdym autem. Mi na Kielcach Piotrek kazał nieco ostrożniej jeździć na 2 stopniu SJS Link to comment Share on other sites More sharing options...
Daniel_1776 Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 (edited) Z tym przyspieszeniem 0-50 to w sumie fakt... Ostatnio się sciąłem z CLA 45 AMG tak dla draki. No i faktycznie do 50-60 byłem sporo z przodu. Potem jednak te 360 koni robi swoje. Oczywiście jest też jakieś prawdopodobieństwo, że kolo jechał normalnie do Lidla na zakupy i wcale nie miał zamiaru się ścigać Edited April 22, 2015 by Daniel_1776 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
vonda Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 (edited) (...) Oczywiście jest też jakieś prawdopodobieństwo, że kolo jechał normalnie do Lidla na zakupy i wcale nie miał zamiaru się ścigać piękne ;-) you made my day Edited April 22, 2015 by vonda Link to comment Share on other sites More sharing options...
p@dre Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 .... Mi na Kielcach Piotrek kazał nieco ostrożniej jeździć na 2 stopniu SJS tia na 3 biegu tylko do odcinki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Korton Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Z tego co pamietam, to Carfit foresterem szalal w Kielcach, raczej nie zalowal sobie i forester nie wywrocil sie Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Póki jest na asfalcie to się nie wywróci (to sobie powtarzam za każdym razem jak muszę się zapierać nogą, żeby nie wypaść z fotela), problem jest jak złapie się pobocze którymś kołem i do tego np. jadąc bokiem, czy to na torze, czy na drodze... taka Impreza ma w tym wypadku znacznie mniejsze szanse na wywrotkę od Forka. Można w fizykę nie wierzyć, ale się jej nie da oszukać... 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
RoadRunner Posted April 22, 2015 Share Posted April 22, 2015 Naprawdę Forek od 0-50mph (80km/h) robi w 3.6 sekundy a (wg. fabryki )0-60mph (96km/h) w 5.9 ? Czyli 16 km/h powyżej 80 zajmuje aż 2.3 sek ? Z tymi 3.6 to chyba poniosło kogoś. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Tam to katowali Forka II przed liftem, on miał 0-60mph w 5.3s według papierów. Jak było w rzeczywistości, nie wiem, nie upieram się U siebie (mam wersję poliftową, czyli 10 lat temu miała 5.9s) nigdy nie mierzyłem czasów 0-100 czy 0-50 itd, nie mam jak, nie mam gdzie. Czasem lepiej żyć w błogiej niewiedzy, wystarczy mi że subiektywnie jest szybko (obiektywnie też, przy starcie pełnym ogniem jeszcze się nie zdażyło żeby pasażer pozostał obojętny ). Szybciej nabierałem prędkości tylko jako pasażer w STI'u tzd Link to comment Share on other sites More sharing options...
coshyk Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 marhof: Jako pasażer zwykle nabiera się prędkości 'szybciej'. Ot, takie wrażenie, spotęgowane brakiem kontroli;-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
repasator Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Jednym z tańszych zabiegów jest swap tylnego staba z WRX. Forkowy ma ca. 17mm średnicy, ten z WRX zdaje się 3 - 4 mm więcej, nie pamiętam już dokładnie ile. Pasuje to plug and play, dostępność duża no i nie kosztuje tyle co whiteline. Wymieniałem sam tył, przód został w serii. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted April 23, 2015 Share Posted April 23, 2015 Jednym z tańszych zabiegów jest swap tylnego staba z WRX. Forkowy ma ca. 17mm średnicy, ten z WRX zdaje się 3 - 4 mm więcej, nie pamiętam już dokładnie ile. Pasuje to plug and play, dostępność duża no i nie kosztuje tyle co whiteline. Wymieniałem sam tył, przód został w serii. Mam właśnie takiego staba, czeka na wymianę jak tylko wrócę z Plejad z trasy terenowej . Mam nadzieję, że stab WRXowy nie pozrywa mocowań, jak to często bywa przy stabie STI'owym... Przy okazji obniżę auto o 1 cm (jażdżę z podkładkami pod tylnymi amorami). Ciekawe czy poczuję dużą różnicę... Link to comment Share on other sites More sharing options...
repasator Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Poczujesz to tylko kilka mm, ale robi robotę. Mój stab wskoczył bodajże w październiku zeszłego roku, do dziś nie było z nim problemów. Przy montażu trzeba było oczywiście nowe łączniki założyć. Co ciekawe mocowania zostały OEM, wyrobiły się na seryjnym stabie i fajnie (ciasno, ale nie za ciasno) przyjęły ten z WRX. Link to comment Share on other sites More sharing options...
GRAF Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Co do drugiego - no rzeczywiście w zakresie 0-30 mph Forek nie ma sobie równych. Raczej nie ma opcji aby był szybszy od STI 06-07 przy strzale ze sprzegła z wysokich obrotów Link to comment Share on other sites More sharing options...
marhof Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Co do drugiego - no rzeczywiście w zakresie 0-30 mph Forek nie ma sobie równych. Raczej nie ma opcji aby był szybszy od STI 06-07 przy strzale ze sprzegła z wysokich obrotów To było w ~2004 roku... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmarcin Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 Jednym z tańszych zabiegów jest swap tylnego staba z WRX. Forkowy ma ca. 17mm średnicy, ten z WRX zdaje się 3 - 4 mm więcej, nie pamiętam już dokładnie ile. Powyższe tyczy się tylko xt czy wolnego ssaka też? miałem nic z forkiem nie dłubać, ale skoro za grosze o czemu nie Link to comment Share on other sites More sharing options...
repasator Posted April 24, 2015 Share Posted April 24, 2015 (edited) Jednym z tańszych zabiegów jest swap tylnego staba z WRX. Forkowy ma ca. 17mm średnicy, ten z WRX zdaje się 3 - 4 mm więcej, nie pamiętam już dokładnie ile. Powyższe tyczy się tylko xt czy wolnego ssaka też? miałem nic z forkiem nie dłubać, ale skoro za grosze o czemu nie Wychodzi na to, że NA ma ten sam stab co XT - numer katalogowy 20451SA000 http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_1/suspension_and_axle/rear_suspension/ http://opposedforces.com/parts/forester/en_s11/type_4/suspension_and_axle/rear_suspension/ Do dzieła Edited April 24, 2015 by repasator Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now