Skocz do zawartości

Nowi rywale XV


Karas

Rekomendowane odpowiedzi

Napęd AWD Hondy jest tak cienki, że żadna strata...

naped SH-AWD z Hodny Legend czy Acury jest jednym z lepszych napedów AWD na swiecie

naped 4wd dolączajacy tylnie koła z crv'ki , civic'a , shuttla to straszny kasztan :) Gdyby tak Honda model Crv i Hrv wyposazyła w SH-AWD to wtedy malo kto kupowałby Subaru :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Podobna sytuacja była z OBK  CVT przy podjeździe tyłem pod krawężnik (testy na forum nie potwierdziły tego). Może tu jest podobny problem. Możliwe, że  skręcone koła rozluźniają transfer napędu na tył. W sumie dziwne bo to prosty test napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo prawy tył XV stoi na rolkach :D

 

 

na moje oko warunki testu są takie same, tylna oś zawsze stoi na przyczepnym podłożu

 

jeśli w rozwiązaniu subarowskim z CVT i sprzęgłem wielopłytkowym tył jest podobno zawsze spięty, to czemu auto stoi skoro przód pracuje na nieprzyczepnym a tył w całości stoi na przyczepnym ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że musimy poczekać na zajęcie stanowiska przez Dyrekcję. Jest to film marketingowy Mazdy, na pewno odpowiednia "sztuczka" została zastosowana. Jestm pewien, że @@Dyrekcja, będzie wiedział jaka tu jest zdrada :)

Edytowane przez sjak
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może te skręcone przednie koła mają wspływ na wynik testu? Faktycznie trzeba poczekać na opnie Dyrekcji. 
 

 

na skręconych sprzęgło międzyosiowe w Subaru jest całkiem (lub prawie całkiem) rozpinane ?

 

 

Może tak być, albo spięcie jest znacznie mniejsze (taka hipoteza), do tego te podkładki pod tyle koła. Bez testów trudno to określić. 

Edytowane przez Dobi1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Może tak być, albo spięcie jest znacznie mniejsze
 

 

musi być mniejsze, żeby nie ukręcić napędu

 

sprzęgło musi umożliwić częściowy poślizg

 

w tym wypadku wygląda to tak jakby było prawie rozpięte

 

dosłownie jak przednionapędowe 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Może tak być, albo spięcie jest znacznie mniejsze
 

 

musi być mniejsze, żeby nie ukręcić napędu

 

sprzęgło musi umożliwić częściowy poślizg

 

w tym wypadku wygląda to tak jakby było prawie rozpięte

 

dosłownie jak przednionapędowe 

 

 

Dokładnie. Może jeszcze przy okazji jeszcze chroni CVT przed przeciążeniem i dlatego tak jest. Może Dyrekcja nam coś więcej wyjaśni.  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwna sprawa wychodzi z tym XV bo jak go kupowałem zadałem sprzedawcy 2 pytania dotyczące napędu:

1) Czy napęd w Cvt różni się czymś od tego co jest w modelach z ręcznymi skrzyniami: Odp: że jest to dokładne to samo

2) Jak w CVT jest rozłożona moc: Odp: że to napęd symetryczny i jest 50:50 zawsze.

 

Patrząc na te filmiki zaczynam się martwić czy ten napęd ma jakieś zalety w porównaniu do Kia Sportage czy NissanaQ ? i czy nie wprowadzono nas w błąd....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dziwna sprawa wychodzi z tym XV bo jak go kupowałem zadałem sprzedawcy 2 pytania dotyczące napędu:

1) Czy napęd w Cvt różni się czymś od tego co jest w modelach z ręcznymi skrzyniami: Odp: że jest to dokładne to samo

2) Jak w CVT jest rozłożona moc: Odp: że to napęd symetryczny i jest 50:50 zawsze.

 

 

ad 1

 

różni się i to znacznie

skrzynią ręczna to centralny mechanizm różnicowy 

skrzynia CVT to stale napędzany przód z "dopinanym" przez sprzęgło wielopłytkowe tyłem 

 

ad 2

 

symetryczny i owszem co do rozdziału przód tył to podobno 60:40  momentami 50:50 

podobno tylna oś nigdy nie jest "odpinana" 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na te filmiki zaczynam się martwić czy ten napęd ma jakieś zalety w porównaniu do Kia Sportage czy NissanaQ ? i czy nie wprowadzono nas w błąd....

ma wiele zalet pierwsza i główna jest to ze jest to AWD i działa zawsze przy kazdej predkosci co ma duzy wpływ na bezpieczeństwo np podczas szybszej jazdy po sliskiej nawierzchni.

Wprowadzono was w błąd bo to zupełnie inne napedy

Ketiv byl szybszy :)

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto także pamiętać, że napęd Subaru jest napędem typowo drogowym gdzie zakłada się  podobny współczynnik tarcia z nawierzchnią na wszystkich kołach, nie oczekujmy zdolności napędów terenowych (pełne blokady mostów).  Dziwią mnie odpowiedzi dilera na ten temat bo to podstawowa wiedza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Podejrzewam ze zimą w takiej mazdzie kontrola trakcji napewno bedzie miala co robić skoro tylnia os dostaje  sporo momentu juz od najnizszych obrotów

 

bez przesady 

 

najzwyczajniej ma w pełni spięte sprzęgło międzyosiowe w trakcie ruszania, dokładnie tak samo jak Haldex od gen. IV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spięte, rozpięte... powtarzacie cały czas te slogany, jak mantrę. Źle wam się jeździ z S-AWD? Niezadowoleni z Subaru? Przy odpowiednim spreparowaniu przeszkody, można zdyskredytować każde rozwiązanie napędu. Kilka osób wypowiadało się już w tym wątku: Filmiki z testami napędów AWD - triki i wytłumaczenie

 

Mam za sobą jazdę próbną nową Mazdą CX-5 i sporo czasu dyskutowałem ze sprzedawcą w salonie (swoją drogą w wolnym czasie pilot rajdowy) na temat rozwiązania jej napędu w nowych modelach. Mazda zainwestowała bardzo wiele czasu, by na jej napęd był jak najbardziej skuteczny. Elektroniczne sterowane sprzęgło i wykorzystanie wszelkiej możliwej elektroniki, nie tylko czujniki ABS i ESP, podobno odczyty z czujnika temperatury i deszczu są analizowane, by jak najefektywniej wykorzystać napęd na obie osie. Wystarczy poślizg kół przedniej osi o 1/8 obrotu, by przekazać moment w proporcjach aż 50:50 i podtrzymuje tak długo, aż jest to konieczne dla zapewnienia jak najlepszej trakcji. W Maździe nie ma przycisku 2WD, 3WD, Lock, to przejmuje elektronika. I to ona pomogła w tym teście. Jeździ się fajnie, nie powiem, napęd pracuje na szutrach bardzo wydajnie. 

 

Natomiast co do XV CVT - napęd S-AWD być może jest rozwiązany inaczej niż ten w połączeniu z MT, ale to nie oznacza, że w normalnych drogowych warunkach elektronika Mazdy we wszystkim jest lepsza. Zobaczcie, że w podobny sposób próbowano zdyskredytować Quattro od Audi:

 

A tu odpowiedź na "obiektywność testu": 

 

Dlatego wyciąganie daleko idących wniosków o wyższości napędu Mazdy nad "niedoskonałym" napędem Subaru na podstawie materiałów "propagandowych" z prezentacji Mazdy, jest dla mnie tak sensowne, jak dorabianie teorii do złamanej brzozy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Az zajrzałem "na góre" strony i nie widze zeby ktos dyskredytował czy pisal ze naped w Subaru jest niedoskonały czy gorszy. Po prostu działa inaczej niz w mazdzie czy haldex. Osobiście z napedu S-awd jestem bardzo zadodolony poniewaz:

1) Pozwala mi autem o przeswicie 21cm smigac po zakretach z predkosciami z jakimi smigaja niskie Hatchbacki typu nowy civic z twardym jak kamien zwieszeniem na oponie nalesniku - sprawdzałem i juz gdzies o tym na forum pisałem

2) W zimie czy na sliskiej nawierzchni auto jest bardzo przewidywalne, jedzie tam gdzie chce zeby jechało, prowadzi sie po prostu pewnie. Porównując do Suzuki SX4 4x4 które m.in mialem przed XV to w jezdzie w sniegu czy błotku jest przepasc ( oczywiscie na plus dla XV) chociaz SX4 radził sobie zacnie w ciezkich warunkach, ale wiadomo AWD to tam nie było. A to ze w XV z CVT naped przy ruszaniu przy skreconych kołach jest "rozpiety" jak widac na filmach - coz taki urok tego rozwiazania i tyle. Dla mnie jedynym minusem w rozwiązaniu napedu jest niemożność całkowitej dezaktywacji kontroli trakcji - przez co zabawy na sniegu daja mniej fun'u

 

Problemem  natomiast jest fakt, ze pracownicy salonów Subaru nie mają pojęcia o różnicach w napędzie S-AWD z autach ze skrzynia manualną i cvt i wprowadzają klientów w błąd.

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Wystarczy poślizg kół przedniej osi o 1/8 obrotu, by przekazać moment w proporcjach aż 50:50 i podtrzymuje tak długo, aż jest to konieczne dla zapewnienia jak najlepszej trakcji
 

 

widzisz ironię sytuacji 

 

w Maździe podobno wystarczy 1/8 obrotu, żeby spiąć tylną oś (choć uważam, że nie zawsze) a ile obrotów robią przednie koła XV na tych filmikach i tył nie wyciąga auta z opresji ?

 

czy spięte "na stałe" sprzęgło między osiami nie powinno działać bez najmniejszego opóźnienia ?


 

 

W Maździe nie ma przycisku 2WD, 3WD, Lock, to przejmuje elektronika. I to ona pomogła w tym teście.
 

 

w Subaru z CVT czy autach z Haldexem IV czy V generacji jest inaczej ?


 

 

A to ze w XV naped przy ruszaniu przy skreconych kołach jest "rozpiety" jak widac na filmach - coz taki urok tego rozwiazania i tyle.
 

 

jeśli tak jest to nie jest to stały napęd 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytanie podstawowe jest takie czy XV z filmiku jest wyposażony w skrzynię CVT ?

 

 

edit: wyjaśnione obydwa to automaty

 

 

"Both vehicles were automatic transmissions and no other modes were used as we simply wanted to compare the capabilities of the AWD in the CX-3 to the Crosstrek."

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...