Skocz do zawartości

Nowi rywale XV


Karas

Rekomendowane odpowiedzi

Nowa Honda HRV ma być przestronniejsza od starego "kanciaka"- platforma z Jazza,  zbiornik paliwa pod przednimi fotelami, w związku z czym sporo miejsca z tyłu i niezła przestrzeń bagażowa - jak na taki mały samochód. O napędzie nie wiem ( 2 x 4 lub 4 x 4), silniki 130KM benzyna i 120 KM diesel - trudno wnioskować o osiągach. Zdecydowanie ładniejsza od XV. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi do gustu przypadla bardziej cx-3. Jezeli beda wykonczone w srodku tak jak obecnie produkowane Hondy czy Mazdy i beda mialy AWD ( pewnie nie tak zaawansowane jak w Subaru ale nie kazdy potrzebuje takiego napedu) to moga byc calkiem niezla alternatywa dla XV. Zreszta nie wiem czy tylko mi sie tak wydaje ale cx5 i teraz cx3 z boku podobne sa do XV

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi do gustu przypadla bardziej cx-3. Jezeli beda wykonczone w srodku tak jak obecnie produkowane Hondy czy Mazdy i beda mialy AWD ( pewnie nie tak zaawansowane jak w Subaru ale nie kazdy potrzebuje takiego napedu) to moga byc calkiem niezla alternatywa dla XV. Zreszta nie wiem czy tylko mi sie tak wydaje ale cx5 i teraz cx3 z boku podobne sa do XV

I Tu Się zgodzę.. XV - jest po prostu mocno "przy oszczędzony" i tutaj na pewno wybrał bym Mazdę 3 lub 5 :)

Utrzymując że jest wykończona identycznie jak 5 do tej pory 

Hondę ciężko ocenić, nie widziałem na żywo nie jechałem, nie siedziałem :P

Edytowane przez Fortis
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Choć mazdom nie mam nic do zarzucenia to chyba wybrałbym hondę jeśli tylo będzie AWD.Długo się nie mogłem przekonać do hondy ale jak tak sobie wsiadam czasami do hondy mojej żony to coraz lepie się tam czuję. No a nowa HRV moim zadanie rewelacja...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie osobiście, to rywale takich aut jak Nissan Juke (w szczególności H-RV z tymi przetłoczeniami na bokach), czyli klasy B, a nie C. Jeśli chodzi o CX-3, to wbrew mylącej nazwie, wnętrze i platforma wywodzi się z nowej Mazdy 2. Ewentualne zachwyty pozostawiam na czas po obejrzeniu tych aut na żywo i ew. jeździe testowej. Można też przypuszczać, że w opcji "nie" ;) real AWD cena zakręci się wokół 100 tys. zł.  Nie sądzę też, że poziomem wyposażenia będą bić w Mazdę CX-5  czy Hondę CRV. A tak na pocieszenie, to gwiazda naszych XV wcale nie przygasa, bo nadal budzą zainteresowanie na drogach.

Edytowane przez FanSub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W HR-V skóra na drzwiach, czy też jej sztuczny odpowiednik ? Nie znam specyfikacji, ale stawiałbym na to drugie. Ciekawe też, jak będzie wyglądała specyfikacja wyposażenia, bo jeśli chodzi o mazdę CX-3, to raczej np. klimatyzacji dwustrefowej nie będzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

HR-V ma byc tylko FWD

nieprawda bedzie miala  Real Time AWD with Intelligent Control System

http://automobiles.honda.com/hr-v/#features

 

Prezentacja - to znaczy Honda HRV - nie zachwyca, a porównywanie jej z XV, szczególnie jako domniemanej konkurencji.....bez komentarza. Można też mówić o konkurencji ze strony ix-35, a kilkanaście miesięcy temu Duster wygrała porównanie z Foresterem. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a porównywanie jej z XV, szczególnie jako domniemanej konkurencji.....bez komentarza

dlaczego??? Jest to auto japońskie tak jak XV, z klasy crossover tak jak XV, z napedem na 4 kola tak jak XV,   lekko uterenowione tak jak XV - W dodatku znajac Hondy bedzie lepiej wykonczona i wyciszona w srodku / bedzie miała bardziej dynamiczne wysokoobrotowe silniki niz XV . Osobiscie gdyby nowa hr-v'ka byla dostepna jak kupowałem XV napewno bym sie nad nia zastanawiał. ( podobnie jak Subaru, Honda lipy nie robi i te auta sa warte swojej ceny ) Zauwaz ze nie kazdy potrzebuje tak zaawansowanego napedu jaki jest w Subaru - gdyby tak było to na ulicach co drugi samochod typu Suv /crossover byłby marki Subaru a jak dostkonale wiesz tak nie jest a przewazaja Toyoty, Hondy , Hundaje i Mazdy

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oj oj oj Koledzy, jak tak dalej dobrze nam pójdzie, to zaczniemy porównywać XV do VW Polo Cross... :D. A tak poważnie :

1. dlaczego nie pozycjonujemy XV np. w okolicach Tiguana, bo i długość podobna, a rozstaw osi, to nawet w XV jest większy, choć mniejsza wysokość i mniej pojemny bagażnik, ale za to prześwit większy w XV o 2 cm (co do kąta natarcia, to tylko rzadko spotykana wersja "track&..." ma parametr bardziej terenowy). Różnic w napędach już nawet nie ruszam. W którymś z testów zagranicznych określono XV jako bardziej SUV a nie crossover. i chyba słusznie.

2. w testach dziennikarskich (którym można też sporo zarzucić)  jednak jako potencjalnych konkurentów HR-V i CX-3  wskazuje się Juke'a, Captura, Mokkę.

3. Karas piszesz, żę znasz Hondy pod kątem lepszego wykończenia. OK, ale np. w poprzednim CRV przed liftingiem łuszczyło się sreberko z podłokietników, tragicznie rysowały się tworzywa. Tak samo w Civicu VIII generacji (UFO) - do liftingu. W Hondzie tulejki fotela kierowcy na gwarancji wymieniali mi 3 razy, potem już sobie dałem spokój. O skrzypiącym wiecznie zawieszeniu przednim czy korodujących tylnych klapach VII generacji nie wspomnę.

4. co do silnika XV- sorry, to 9,6 sek. do setki to nie jest dynamiczny silnik ? Wątpię, czy 1,5 (zapewne i-VTEC), z wyciągniętymi 130 km, przy obrotach sądzę około 6500 zapewni taką dynamikę.

5. a z jakością HR-V zobaczymy, będzie - jak wynika z najnowszego Auto Świata - montowany w Meksyku (chociaż tu nie ma reguły, bo 1 mój civic z Turcji był lepszy niż ten ze Swindon w Wielkiej Brytanii). Z artykułu wynika tez, że w Europie będzie tylko napęd 4X2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W którymś z testów zagranicznych określono XV jako bardziej SUV a nie crossover. i chyba słusznie.

 

 

będę upierdliwie twierdził, że XV ma mniej cech tzw. SUV-a a więcej crossovera

 

subaru-xv-impreza-5.jpg

 

zresztą XV jest Imprezą HB na szczudłach, tak jak Golf VII i Golf Allroad czy Octavia kombi i Octavia Scout przy tych autach w Tiguanie siedzi się jak na taborecie  ;)

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

FanSub uwazam ze powinno sie porównywac auta typu crossover z crossoverami a nie suvami. IMO dlatego rywalem dla XV jest np juke, hr-v czy cx3 a nie tiguan, który moze byc rywalem dla forestera cx5 czy rav 4. Gabarytowo owszem XV jest wiekszy od typowego crossovera np juke ale mniejszy od typowego suv'a np forestera.

 

 

Karas piszesz, żę znasz Hondy pod kątem lepszego wykończenia. OK, ale np. w poprzednim CRV przed liftingiem łuszczyło się sreberko z podłokietników, tragicznie rysowały się tworzywa. Tak samo w Civicu VIII generacji (UFO) - do liftingu. W Hondzie tulejki fotela kierowcy na gwarancji wymieniali mi 3 razy, potem już sobie dałem spokój. O skrzypiącym wiecznie zawieszeniu przednim czy korodujących tylnych klapach VII generacji nie wspomnę.

FanSub niestety blacha w Hondach jest z papieru i niestety koroduje jak zła. Pojezdzij rok XV i byc moze zmenisz zdanie na temat swojej ex Hondy. :)

Zreszta zobaczymy jak bedzie z jakoscia HR'vki ( teraz we wszytkich fabrykach rządzą ksiegowi )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...