Skocz do zawartości

Nowi rywale XV


Karas

Rekomendowane odpowiedzi

jezeli chodzi o mechanike - bez zastrzerzen ( jak to w japonczyku ) Jezeli chodzi o wnętrze skrzypi, daszek ,ramka zegarów ( gdzies wklejalem film a niech Ci bedzie wkleje go raz jeszcze https://www.youtube.com/watch?v=iMWk1A0tFhI

, teraz tylnia kanapa zaczela wydawac dzwieki i cos po stronie pasazera.. A auto mam niecaly rok. Do tego twarde plastiki rodem z auta za 60k pln. - myslalem ze nie bedzie mi to przeszkadzało ( dosc latwo sie rysuja). A wyciszenie tego auta jest chyba na poziomie fiata cc :) Ale poza tymi defektami jestem ogolnie zadowolony z tego samochodu. Dlatego tez, jako posiadacz Hond uwazam ze auta tej marki bija na głowe Subaru pod wzgledem designu wnetrza, jakosci materialów, wyciszenia - dlatego czekam na pojawienie sie hr-v i mazdy cx 3. Zeby nie było nie jestem fanem slepo zapatrzonym w jedna marke ( Subaru, Honde czu cos innego) Po prostu jako posiadacz aut danej marki opisuje moje spostrzezenia.  Jezeli mialbym kupowac XV raz jeszcze , to wolalbym dolozyc te pare zlociszy i kupic inne subaru :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

FanSub uwazam ze powinno sie porównywac auta typu crossover z crossoverami a nie suvami. IMO dlatego rywalem dla XV jest np juke, hr-v czy cx3 a nie tiguan, który moze byc rywalem dla forestera cx5 czy rav 4. Gabarytowo owszem XV jest wiekszy od typowego crossovera np juke ale mniejszy od typowego suv'a np forestera.

 

Miałem Forestera III (poprzedni model) i w papierach miał napisane - kombi - :D  ;)  

 

Z tego co pamiętam z lektury forum, Twój XV Karas, to chyba model przed liftingiem modelu 2014. Plastiki tam ponoć gorsze.

BTW, nie wiem jak będzie później, w miarę użytkowania XV, ale na tę chwilę - po przejechaniu ponad 10 ooo km - skrzypienia plastików nie odnotowałem. Zdecydowanie, Forester pod tym względem był uciążliwy. Silikon, uszczelki, dodatkowe gąbki nie pomagały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj juz po liftingu  -zamawiany w polowie marca 2014 do pl przyplynal w czerwcu 2014. Tak jak napisałem uwazam XV za niezly samochod, do tej pory mnie nie zawiodl, spala jak na 2 litrowa benzyne ze stalym napedem na 4 kola  naprawde nieduze ilosci Pb ( myslalem ze bedzie gorzej ) Jezeli chodzi o trakcje tez jest super  ale nie za ta kase.. ( ze wzgledu na jakosc srodka) Według mnie uczciwa cena za to co oferuje to auto to cena jak za  yeti z haldexem 1,8T  ale to tylko moje zdanie mozecie sie nie zgodzic :)

Jakie Subaru bym kupil? Pewnie takie ktore wypada najlepiej jezeli chodzi o stosunek cena /jakosc/osiagi czyli  xt w wersji comfort albo poczekalbym na levorga 1,6T

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego tez, jako posiadacz Hond uwazam ze auta tej marki bija na głowe Subaru pod wzgledem designu wnetrza, jakosci materialów,

Widziałem ostatnio na parkingu Honde CRV model od 2012 bodajże, z jasnym wnętrzem, automatem, zgodzę się z tobą w 100% przepiękne auto, wczoraj widziałem Honde Legend (chyba amerykaniec) środek był zarąbisty.

Myślę również ze ta własnie Honda CRV oraz nowa Toyota RAV4 również mogą konkurować z XV, te auta nie są duże jak wyglądają na zdjęciu, przymierzałem się do jednej Rav4 2010 i w środku było zaskakująco mało miejsca, mniej niż w XV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie nowe CRV i Rav4 się przekształciło z auta udającego SUVa na Crossovera, widziałem oba auta na żywo, Rav4 jeździłem, są ciut większe jak obecne osobowe auta

Forester dla mnie jest czymś pomiędzy Crossoverem a SUVem, środek jest identyczny jak w XV, ciut większa buda i 5% wyższe koła, ewidentnie SUVem jest Tribecka, Toyota ma zaś LandCruisera

 

Dlaczego SUVy zmieniaja się w Crossovery ? gdyż większość ludzi potrzebuje auto do miasta/w koło domu i Crossovery najleiej spełniają potrzeby ludzi w miare mało palą i najlepiej się sprzedają, gdzieś widziałem chyba w 2010 roku najlepiej sprzedającym się autem w Polsce był Nissan Qashqai

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie nowe CRV i Rav4 się przekształciło z auta udającego SUVa na Crossovera, widziałem oba auta na żywo, Rav4 jeździłem, są ciut większe jak obecne osobowe auta

Forester dla mnie jest czymś pomiędzy Crossoverem a SUVem, środek jest identyczny jak w XV, ciut większa buda i 5% wyższe koła, ewidentnie SUVem jest Tribecka, Toyota ma zaś LandCruisera

 

 

Jak dla mnie samochód 4x4 na ramie to nie jest SUV lecz po prostu samochód terenowy - pisanie o Land Cruiserze jako o SUVie to błąd.

 

Oczywiście trudno pojęcia tworzone przez producentów samochodów i dziennikarzy precyzować z naukową dokładnością, ale chyba tak to powinno wyglądać: 4x4 na ramie - samochód terenowy; mocno podwyższone kombi oferowane głównie lub wyłącznie z napędem 4x4 a nie zbudowane na ramie - SUV; kombi/hatchback o zwiększonym prześwicie, oferowany głównie lub wyłącznie z napędem na jedną oś a tylko wyjątkowo z napędem 4x4 - crossover. XV wygląda na crossovera, ale standardowe wyposażenie w napęd 4x4 przesuwa go ku SUVom. To taka trochę hybryda (w sensie mieszanki różnych cech oczywiście, nie źródła napędu).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chefofrats, gratuluję autorstwa trafnej próby usystematyzowania klasyfikacji aut do grup suv/crossover. Dla mnie osobiście auto, które posiada napęd 4X2 i marny prześwit (np. 16,5 cm w CRV),  a formę quasi terenówki, to żaden suv, tylko crossover.

Edytowane przez FanSub
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie crossovery a suv różnica chyba taka że te pierwsze często są tylko 2wd np popularny Nissan Qashqai

myślę że to coś się wykluło z pomiędzy suva a osobówki dla ludzi którzy chcą mieć lekko wyższe a nie chcą za nie dużo płacić stąd tylko 2wd

wg mnie crossover jest typem auta zrobionym ewidentnie na miasto takim autem jest XV, mały zwinny mało pali a zarazem przestronny, wyższy, łatwo się wsiada wysiada i krawężniki nie strasze

to że ma 4x4 to już taki dodatek który własnie subaru wyróżnia z pośród innych aut

 

tutaj fotka xv vs impreza i pozycja kierowcy

 

0314bca60a0d028a0141cd01874b2789.jpg0343bd900a0d028a0141cd010226a115.jpg

źródło http://www.planetsubaru.com/crosstrek-vs--impreza.htm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

siedmioma centymetrami wyżej od asfaltu

 

 

dokładniej siedmioma centymetrami wyższego prześwitu podwozia a nie wysokości siedziska nad podłogę auta

 

czy w Foresterze IV kierowca siedzi równie nisko jak w XV  ?

 

kurde ale jaja w Foresterze fotel byłby niżej jak w XV czy Imprezie

 

side.gif

1205 mm - 970 mm = 235 mm nad podłogą

 

pix02.gif

1280 mm - 1060 mm = 220 mm nad podłogą 

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobre, dobre  :biglol: . Może jeszcze trochę szczegółów i okaże się, że XV ma w sobie jakieś ukryte moce  ;) … W sumie nie miałbym nic przeciwko  :) .

Czego by nie powiedzieć pozycja kierowcy w XV jest dość komfortowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Czego by nie powiedzieć pozycja kierowcy w XV jest dość komfortowa.

wedlug mnie lepsza niz w forku. W forku siedzisz jak na stolku w XV bardziej "gleboko". Jezeli Subaru poprawioby wyciszenie tego auta ( chociaz to mozna zrobic samemu) , jakosc materiałów w srodku oraz wprowadzilo 1.6dit ( co pewnie niebawem sie stanie) albo lepiej 2.0dit bylby to najlepszy crossover na rynku. ( Chociaz wedlug mnie obecnie jest jednym z lepszych ) Ciekawe czy bedzie 1,6dit w manualu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myslalem ze xv jest duzo mniejszy od forka a one sa prawie tych samych gabarytów. Co do yeti wydawało mi sie ze jest wieksza.

Porównałem XV i Outbacka, myślałem że jest wiekszy a jest tylko dłuższy,

Porównałem też Honda CRV i Forestera praktycznie to samo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...