FanSub Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Zatem konsekwentnie nie rozumiem przyporządkowywania XV, auta mierzącego ca 4,5 m do jakiejś grupy "miejski crossover" - tak, "super" auto do zatłoczonych miast . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Zatem konsekwentnie nie rozumiem przyporządkowywania XV, auta mierzącego ca 4,5 m do jakiejś grupy "miejski crossover" - tak, "super" auto do zatłoczonych miast . Ja natomiast ze zrozumieniem przypozadkownia do grupy crossover nie mam najmniejszych problemów. Bazą crossovera są osobowe platformy podwoziowe ( XV =podwyzszona impreza, a ze w Subaru wszystkie auta robione sa na tej samej zmodyfikowanej płycie podłogowej to juz inna sprawa), podlegające zmianom zawieszenia m.in zwiększającym prześwit. Crossovery moga byc małe np fiat panda 4x4, nissan juke, ale moga byc tez wiekszych rozmiarów XV , Quashkai ( czy jak to sie tam pisze). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 XV czy Impreza to dziwnie miejskie auta to są kompakty, do tego raczej duże Golf 7 HB 5dr - 4255 mm Focus III 5dr - 4358 mm Impreza - 4415 mm XV - 4450 mm dla przykładu Skoda Yeti ma zaledwie 4223 mm długości i najmniejsze zwisy z przodu jak i z tyłu pod tym względem zwis przedni XV/Imprezy jest ewenementem będąc najdłuższym ze wszystkich znanych mi kompaktów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 29 Marca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 to są kompakty, do tego raczej duże duze ale tylko przez to ze Subaru "poszło po najmniejszej lini oporu" i wiekszosc aut tej marki bazuje na zmodyfikowanej płycie podłogowej tzn OBK, Forester, XV, Impreza, WRX ,- nie wiem jak z Tribeca i Trezia . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 (edytowane) Tylko Subaru poszło po najmniejszej linii oporu ? Niekoniecznie. Np.: 1. Tiguan-Golf 2. CRV-Civic 3. MazdaCX-5 jej platforma jest podstawą Mazdy 3 oraz Mazdy CX-7, 4. Ford Kuga-Focus III. itd. itd. Temat najmniejszej linii oporu w motoryzacji zasługiwałby na odrębny, bardzo rozwinięty wątek, bo np. silniki francuskie PSA montuje się nie tylko w Peugeotcie, Citroenie, Mitsubishi, Fordzie,ale tzw. klasie premium np. w Volvo. Zatem Subaru w unifikacji ma jeszcze dużo do nadrobienia... Edytowane 29 Marca 2015 przez FanSub Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 duze ale tylko przez to ze Subaru "poszło po najmniejszej lini oporu" i wiekszosc aut tej marki bazuje na zmodyfikowanej płycie podłogowej na jednej płycie można budować różne auta dla przykładu platforma PQ35 to: Golf VI, Skoda Octavia (Octavia Scout) jak i Skoda Yeti czy VW Tiguan mnie ta "najmniejsza linia oporu" Subaru nie przeszkadza szkoda, że "zwisający, długi" przód XV ogranicza jego wysoki prześwit 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 29 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2015 Ketivv, w pełni się z Tobą zgadzam. Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Dodam Suzuki Vitara 2015 dzisiaj widziałem na żywo w salonie stało koło sx4-scross wielkośc praktycznie ta sama troszeczkę inna buda i auto wizualnie wygląda na wieksze opony takie same jak w xv 225/55/17 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Kwietnia 2015 Opony takie same ? Na stronie suzuki max. to 215/55 R 17. Niby klon S-Crossa, a rozstaw osi o 10 cm krótszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Ale oszukiwać nie ma się co Vitarka jest bardzo ładna .. Ciekawe jak wnętrze bo w poprzedniej było takie jak 10 lat temu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 (edytowane) Ale oszukiwać nie ma się co Vitarka jest bardzo ładna jest ładna , naped daje rade ( moje jedno z poprzednich aut to sx4 4x4, które bardzo dobrze wspominam) -co prawda nie jest to awd ale w glebokim sniegu czy blocku radzi sobie rowniez dobrze co s-awd. Nie wiem jak wyglada cennik nowej Vitary ale jezeli jest tansza niz XV i pewnie lepiej wykonczono to bedzie miała wziecie. Sx4 miał plastiki jakosciowo zblizone do XV... Na rynku pojawia sie coraz wiecej aut konkurencyjnych o lepszym stosunku jakosc/cena niz XV. Wiec albo niech Subaru wezmie sie za wykonczenie wnetrza, wyciszenia auta tak aby było one jednak z segmentu premium albo niech obnizy ceny XV do poziomu konkurencji bo w chwili obecnej zapytany czy kupiłbym to auto raz jeszcze odpowiedziałbym : tak kuipiłbym ale nie za takie pieniadze. Edytowane 3 Kwietnia 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Nie wiem jak wyglada cennik nowej Vitary ale jezeli jest tansza niz XV http://www.suzuki.pl/auto/pdf/cennik_Vitara.pdf przy tej ofercie to oferta Subaru XV prezentuje potężny wybór palety silnikowej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 3 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2015 @@ketivv,Zapomniałem o tym napisać w poprzednim poście ...Bieda aż piszczy. Ale Premiera wyszła bardzo szybko i podejrzewam że nie wyrobili się z paletą. Podobnie było w X-trailu tyle że tam z 1 pojemności chyba 2 moce ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
SX4ever Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 ...Bieda aż piszczy. Ale Premiera wyszła bardzo szybko i podejrzewam że nie wyrobili się z paletą ... Oferta silnikowa nowej Vitary obejmuje aktualnie na innych rynkach dwie jednostki,te same co w S-Crossie tzn. benzyne 1.6 (120KM) i diesla 1.6 DDiS (120KM), a to ze oferta na rynku polskim zostala (przynajmniej na razie) okrojona, przypisywalbym raczej polityce Importera (SMP). Mysle, ze Vitara i tak odbierze znaczna czesc potencjalnych nabywcow S-Crossa, a z silnikiem diesla moglaby okazac sie "zbyt atrakcyja", a zamowiony na biezacy rok kontyngent S-Crossa trzeba przeciez jakos sprzedac... i mozliwie bez znaczacych upustow cenowych. Kiedy sytuacja sie juz nieco ustabilizuje wejdzie na polski rynek pewnie i wersja diesla. Ja sam przesiadlem sie dwa lata temu na aktualne Subaru XV z Suzuki SX4, i dlugo zwlekalem ze zmiana pojazdu, czekajac na premiere nastepcy SX4, bo zakladalem jeszcze wowczas ze to bedzie moje nastepne auto. Niestety Suzuki zbyt dlugo kazalo mi czekac... wiec na pol roku przed premiera S-Crossa kupilem Subaru ... i tej decyzji nie zaluje, bo zaprezentowany wowczas nastepca SX4 nie podoba mi sie w ogole... Gdybym jednak mogl wowczas wybierac miedzy S-Crossem a ta nowa Vitara, to z pewnoscia wybralbym Vitare. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Oferta silnikowa nowej Vitary obejmuje aktualnie na innych rynkach dwie jednostki,te same co w S-Crossie tzn. benzyne 1.6 (120KM) i diesla 1.6 DDiS (120KM), a to ze oferta na rynku polskim zostala (przynajmniej na razie) okrojona, przypisywalbym raczej polityce Importera (SMP). Mysle, ze Vitara i tak odbierze znaczna czesc potencjalnych nabywcow S-Crossa, a z silnikiem diesla moglaby okazac sie "zbyt atrakcyja", a zamowiony na biezacy rok kontyngent S-Crossa trzeba przeciez jakos sprzedac... i mozliwie bez znaczacych upustow cenowych. Kiedy sytuacja sie juz nieco ustabilizuje wejdzie na polski rynek pewnie i wersja diesla. Ja sam przesiadlem sie dwa lata temu na aktualne Subaru XV z Suzuki SX4, i dlugo zwlekalem ze zmiana pojazdu, czekajac na premiere nastepcy SX4, bo zakladalem jeszcze wowczas ze to bedzie moje nastepne auto. Niestety Suzuki zbyt dlugo kazalo mi czekac... wiec na pol roku przed premiera S-Crossa kupilem Subaru ... i tej decyzji nie zaluje, bo zaprezentowany wowczas nastepca SX4 nie podoba mi sie w ogole... Gdybym jednak mogl wowczas wybierac miedzy S-Crossem a ta nowa Vitara, to z pewnoscia wybralbym Vitare. Podobną politykę stosuje Nissan przy Qashqai / X-Trail - tu oferta jest ograniczona i preferuje Qashqaia. A na marginesie: Miałem bardzo podobnie, jak Ty. Jeździłem bliźniakiem SX-4/Sedici z 1.6i. Długo czekałem na następcę z silnikiem Diesla od Fiata 1.6 - 120KM. Kiedy na rynek wszedł S-Crosss rozczarowałem się, bo spodziewałem się lepszego samochodu. A ponieważ FIAT wycofał się z produkcji bliźniaczego modelu i zamiast produkcji następcy Sedici w nieskończoność kazał czekać na premierę 500X, wybrałem Subaru XV. Strzał w "9,5". Bo do "10" trochę mu brakuje. Po prostu życzyłbym sobie lepszego wyciszenia, za które musiałem zapłacić krocie, nieco lepszego wykonania oraz połączenia SBD z CVT. _____ Błędy w pisowni sponsoruje iPhone + Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Bo do "10" trochę mu brakuje. Po prostu życzyłbym sobie lepszego wyciszenia, za które musiałem zapłacić krocie, nieco lepszego wykonania oraz połączenia SBD z CVT. ja np do silnika przyczepic sie nie moge bo : pali naprawde przyzwoite ilosci paliwa jak na 2 litrowa benzyne przy zadowalajacych osiagach- w poprzenich autach - sx4 osiagi były słabsze a w hondach porównywalne lub troche lepsze ale nie mialy awd. Za to wyciszenie , wkonczenie wnetrza, plastiki powinny zostac poprawione jezeli to auto ma tyle kosztowac co obecnie, bo konkurencja na tym tle wyglada lepiej i kosztuje mniej. A temu autu naprawde niewiele brakuje aby zostało najlepszym crossoverem na rynku a jak wprowada 1,6 dit to juz bedzie mu brakowało tyci tyci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2015 Ale oszukiwać nie ma się co Vitarka jest bardzo ładna .. Ciekawe jak wnętrze bo w poprzedniej było takie jak 10 lat temu szybko tylko zerkłem ale wyglądało praktycznie tak samo jak w sx4 scross Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 (edytowane) Podczas zmiany kół miałem okazję przejechać się Fiatem 500X. Fiat długo ka czekać na ten model samochodu, ale chyba warto było. Auto ma typowo włoską stylistykę, to oczywiście rzecz gustu, ale mnie się podoba. Natomiast jakość materiałów we wnętrzu oraz wyciszenie wnętrza stoi na wysokim poziomie. Podkreślam, że jechałem podstawową wersją wyposażenia z 2.0 JTD MT6 4x4. Bardzo pozytywne wrażenie zrobiła praca silnika i zawieszenia z trzema trybami jazdy oraz praca skrzyni biegów: miękko, krótko i precyzyjnie. Zawieszenie jest sprężyste, auto fajnie trzyma się drogi. Po przełączeniu na tryb sport - auto bardzo szybko reaguje na przyciśnięcie pedału gazu, a na zagarach pojawia się wskaźnik w kształcie szachownicy, który się rozwija i zwija w zależności od ciśnienia doładowania. Układ kierowniczy precyzyjny, chociaż elektryczne wspomaganie działa zbyt mocno i miałem wrażenie, że kołą kręcą się w powietrzu. Może i nie jest to permentny napęd AWD tylko elektronicznie dołączalny, ale auto bardzo stabilnie się prowadzi i większości użytkowników nie będzie to w niczym przeszkadzać, a w zupełności wystarczy do sprawnego przemieszczania się w warunkach o zmiennej nawierzchni. Dwa lata czekałem na premierę 500X i gdybym nie poznał Subaru XV, wymienił bym moje Sedici na 500X z 9AT i JTD.Oferta Fiata jest bardzo różnorodna, bogata w opcje i możliwości indywidualnej konfiguracji samochodu. Sympatyczne auto o ładnym wyglądzie. Jeśli tylko cena będzie odpowiednia, to może się okazać, że Fiat ma receptę na kolejny przebój rynkowy. Natomiast po zmianie opon wsiadłem do swojej XV-ki. Szaro, nudno, ale i tak kocham to auto przede wszystkim za to, jak jeździ _____Błędy w pisowni sponsorujeiPhone + Tapatalk Edytowane 8 Kwietnia 2015 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Przewaga XV leży mimo wszystko po stronie S-AWD, ale komfort, wyciszenie wnętrza oraz różnorodność oferty i możliwości konfiguracji wskazują, że Fiat ma przepis na przebój rynkowy W chwili obecnej S-AWD to nie wszystko czego sie powinno oczekiwac od samochodu , auta z haldexem czy dołączanymi tylnimi kolami bardzo dobrze radza sobie w warunkach "terenowych" do tego nowe auta naszpikowane sa systemami elektronicznymi które podobnie jak s-awd dbaja o nasze bezpieczenstwo. Jezeli Subaru nie poprawi jakosci wykonczenia wnetrza, wyciszenia i paru innych detali albo nie obnizy ceny do poziomu konkurencji to XV zniknie z rynku bo konkurencja oferuje wiecej za mniejsze pieniadze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 8 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 8 Kwietnia 2015 (edytowane) Edytowałem post. Masz rację. Mimo, iż lubię swoje auto, bo jest fajne, to jednak pozostaje niedosyt, jeśli chodzi o ofertę, wykonanie i wyciszenie. Jeździłem podstawową wersją Fiata z 2.0D i 4x4. Wrażenia akustyczne we wnętrzu i jakość materiałów pozytywnie mnie zaskoczyły. Natomiast porównanie do XV nawet po wyciszeniu wnętrza - może wprawić w przygnębienie. W XV S-AWD przy nieodłączalnym bądź tylko częściowo odłączalnym systemie kontroli trakcji zdaje się nie zapewniać już aż tak wielkiej frajdy z jazdy na śniegu w porówaniu do rozwiązań konkurencyjnych. Edytowane 8 Kwietnia 2015 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebek Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 coś o wcześniej wspomnianej mazdzie cx-3 http://www.topgear.com.pl/mazda-cx-3-jazdy-przedprodukcyjnymi-autami,nasze-testy,artykuly,5692 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2015 bagaznik jak w XV 350 litrów, 8,7s do 100km/h , sztywne nastawy zawieszenia, elegancko wykonczone wnetrze to takie auto jakim xv byc powinno Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
yossarian Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 bagaznik jak w XV 350 litrów, 8,7s do 100km/h , sztywne nastawy zawieszenia, elegancko wykonczone wnetrze to takie auto jakim xv byc powinno Prześwit Cx3 15cm, XV 22cm. To duża różnica dla tych, którzy oczekują od auta poza miejskiej uniwersalności. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Kwietnia 2015 Prześwit Cx3 15cm, XV 22cm. To duża różnica dla tych, którzy oczekują od auta poza miejskiej uniwersalnośc to fakt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się