Jump to content
Karas

Nowi rywale XV

Recommended Posts

Zatem konsekwentnie nie rozumiem przyporządkowywania XV, auta mierzącego ca 4,5 m do jakiejś grupy "miejski crossover" - tak, "super" auto do zatłoczonych miast ;).

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Zatem konsekwentnie nie rozumiem przyporządkowywania XV, auta mierzącego ca 4,5 m do jakiejś grupy "miejski crossover" - tak, "super" auto do zatłoczonych miast ;).

Ja natomiast ze zrozumieniem  przypozadkownia do grupy crossover nie mam najmniejszych problemów. Bazą crossovera są osobowe platformy podwoziowe ( XV =podwyzszona impreza, a ze w Subaru wszystkie auta robione sa na tej samej zmodyfikowanej płycie podłogowej to juz inna sprawa), podlegające  zmianom zawieszenia m.in zwiększającym prześwit. Crossovery moga byc małe np fiat panda 4x4, nissan juke, ale moga byc tez wiekszych rozmiarów XV , Quashkai ( czy jak to sie tam pisze).

Share this post


Link to post
Share on other sites

XV czy Impreza to dziwnie miejskie auta  ;)

 

to są kompakty, do tego raczej duże 

Golf 7 HB 5dr - 4255 mm

Focus III 5dr - 4358 mm

 

Impreza - 4415 mm

XV - 4450 mm

 

dla przykładu Skoda Yeti ma zaledwie 4223 mm długości i  najmniejsze zwisy z przodu jak i z tyłu

pod tym względem zwis przedni XV/Imprezy jest ewenementem będąc najdłuższym ze wszystkich znanych mi kompaktów

 

Screenshot_2015-03-29-12-43-22.png

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

to są kompakty, do tego raczej duże

duze ale tylko przez to ze Subaru "poszło po najmniejszej lini oporu" i wiekszosc aut tej marki bazuje na zmodyfikowanej  płycie podłogowej tzn OBK, Forester, XV, Impreza, WRX ,- nie wiem jak z Tribeca i Trezia .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tylko Subaru poszło po najmniejszej linii oporu ? Niekoniecznie. Np.:

1. Tiguan-Golf

2. CRV-Civic

3. MazdaCX-5 jej platforma jest podstawą Mazdy 3 oraz Mazdy CX-7,

4. Ford Kuga-Focus III.

 

itd. itd.

 

Temat najmniejszej linii oporu w motoryzacji zasługiwałby na odrębny, bardzo rozwinięty wątek, bo np. silniki francuskie PSA montuje się nie tylko w Peugeotcie, Citroenie, Mitsubishi, Fordzie,ale tzw. klasie premium np. w Volvo. Zatem Subaru w unifikacji ma jeszcze dużo do nadrobienia...

Edited by FanSub

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

duze ale tylko przez to ze Subaru "poszło po najmniejszej lini oporu" i wiekszosc aut tej marki bazuje na zmodyfikowanej  płycie podłogowej
 

 

na jednej płycie można budować różne auta dla przykładu

platforma PQ35 to: Golf VI, Skoda Octavia (Octavia Scout) jak i Skoda Yeti czy VW Tiguan

 

mnie ta "najmniejsza linia oporu" Subaru nie przeszkadza  ;)

 

szkoda, że "zwisający, długi" przód XV ogranicza jego wysoki prześwit

Subaru-XV-2012-hd.jpg

  • Upvote 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ketivv, w pełni się z Tobą zgadzam. Pozdrowienia

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dodam Suzuki Vitara 2015

dzisiaj widziałem na żywo w salonie stało koło sx4-scross wielkośc praktycznie ta sama troszeczkę inna buda i auto wizualnie wygląda na wieksze

opony takie same jak w xv 225/55/17

20_All-New_VITARA_front_3_4.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opony takie same ? Na stronie suzuki max. to 215/55 R 17. Niby klon S-Crossa, a rozstaw osi o 10 cm krótszy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale oszukiwać nie ma się co Vitarka jest bardzo ładna .. 

Ciekawe jak wnętrze bo w poprzedniej było takie jak 10 lat temu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ale oszukiwać nie ma się co Vitarka jest bardzo ładna

jest ładna , naped daje rade ( moje jedno z poprzednich aut to sx4 4x4, które bardzo dobrze wspominam) -co prawda nie jest to awd ale w glebokim sniegu czy blocku radzi sobie rowniez dobrze co s-awd. Nie wiem jak wyglada cennik nowej Vitary ale jezeli jest tansza niz XV i pewnie lepiej wykonczono to bedzie miała wziecie. Sx4 miał plastiki jakosciowo zblizone do XV...

Na rynku pojawia sie coraz wiecej aut konkurencyjnych o lepszym stosunku jakosc/cena niz XV. Wiec albo niech Subaru wezmie sie za wykonczenie wnetrza, wyciszenia auta tak aby było one jednak z segmentu premium albo niech obnizy ceny XV do poziomu konkurencji bo w chwili obecnej zapytany czy kupiłbym to auto raz jeszcze odpowiedziałbym : tak kuipiłbym ale nie za takie pieniadze.

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

@@ketivv,Zapomniałem o tym napisać w poprzednim poście ...Bieda aż piszczy.

Ale Premiera wyszła bardzo szybko i podejrzewam że nie wyrobili się z paletą.

Podobnie było w X-trailu tyle że tam z 1 pojemności chyba 2 moce ... 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 ...Bieda aż piszczy.

Ale Premiera wyszła bardzo szybko i podejrzewam że nie wyrobili się z paletą ... 

Oferta silnikowa nowej Vitary obejmuje aktualnie na innych rynkach dwie jednostki,te same co w S-Crossie tzn. benzyne 1.6 (120KM) i diesla 1.6 DDiS (120KM), a to ze oferta na rynku polskim zostala (przynajmniej na razie) okrojona, przypisywalbym raczej polityce Importera (SMP).

Mysle, ze Vitara i tak odbierze znaczna czesc potencjalnych nabywcow S-Crossa, a z silnikiem diesla moglaby okazac sie "zbyt atrakcyja", a zamowiony na biezacy rok kontyngent S-Crossa trzeba przeciez jakos sprzedac... i mozliwie bez znaczacych upustow cenowych.

Kiedy sytuacja sie juz nieco ustabilizuje wejdzie na polski rynek pewnie i wersja diesla.

Ja sam przesiadlem sie dwa lata temu na aktualne Subaru XV z Suzuki SX4, i dlugo zwlekalem ze zmiana pojazdu, czekajac na premiere nastepcy SX4,

bo zakladalem jeszcze wowczas ze to bedzie moje nastepne auto.

Niestety Suzuki zbyt dlugo kazalo mi czekac... wiec na pol roku przed premiera S-Crossa kupilem Subaru ;) ...

i tej decyzji nie zaluje, bo zaprezentowany wowczas nastepca SX4 nie podoba mi sie w ogole...

 

Gdybym jednak mogl wowczas wybierac miedzy S-Crossem a ta nowa Vitara, to z pewnoscia wybralbym Vitare.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oferta silnikowa nowej Vitary obejmuje aktualnie na innych rynkach dwie jednostki,te same co w S-Crossie tzn. benzyne 1.6 (120KM) i diesla 1.6 DDiS (120KM), a to ze oferta na rynku polskim zostala (przynajmniej na razie) okrojona, przypisywalbym raczej polityce Importera (SMP).

 

Mysle, ze Vitara i tak odbierze znaczna czesc potencjalnych nabywcow S-Crossa, a z silnikiem diesla moglaby okazac sie "zbyt atrakcyja", a zamowiony na biezacy rok kontyngent S-Crossa trzeba przeciez jakos sprzedac... i mozliwie bez znaczacych upustow cenowych.

Kiedy sytuacja sie juz nieco ustabilizuje wejdzie na polski rynek pewnie i wersja diesla.

 

Ja sam przesiadlem sie dwa lata temu na aktualne Subaru XV z Suzuki SX4, i dlugo zwlekalem ze zmiana pojazdu, czekajac na premiere nastepcy SX4,

bo zakladalem jeszcze wowczas ze to bedzie moje nastepne auto.

Niestety Suzuki zbyt dlugo kazalo mi czekac... wiec na pol roku przed premiera S-Crossa kupilem Subaru ;) ...

i tej decyzji nie zaluje, bo zaprezentowany wowczas nastepca SX4 nie podoba mi sie w ogole...

 

Gdybym jednak mogl wowczas wybierac miedzy S-Crossem a ta nowa Vitara, to z pewnoscia wybralbym Vitare.

Podobną politykę stosuje Nissan przy Qashqai / X-Trail - tu oferta jest ograniczona i preferuje Qashqaia.

 

A na marginesie:

Miałem bardzo podobnie, jak Ty. Jeździłem bliźniakiem SX-4/Sedici z 1.6i. Długo czekałem na następcę z silnikiem Diesla od Fiata 1.6 - 120KM. Kiedy na rynek wszedł S-Crosss rozczarowałem się, bo spodziewałem się lepszego samochodu. A ponieważ FIAT wycofał się z produkcji bliźniaczego modelu i zamiast produkcji następcy Sedici w nieskończoność kazał czekać na premierę 500X, wybrałem Subaru XV. Strzał w "9,5". Bo do "10" trochę mu brakuje. Po prostu życzyłbym sobie lepszego wyciszenia, za które musiałem zapłacić krocie, nieco lepszego wykonania oraz połączenia SBD z CVT.

 

 

_____

Błędy w pisowni sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Bo do "10" trochę mu brakuje. Po prostu życzyłbym sobie lepszego wyciszenia, za które musiałem zapłacić krocie, nieco lepszego wykonania oraz połączenia SBD z CVT.

ja np do silnika przyczepic sie nie moge bo : pali naprawde przyzwoite ilosci paliwa jak na 2 litrowa benzyne przy zadowalajacych osiagach- w poprzenich autach - sx4 osiagi były słabsze a w hondach porównywalne lub troche lepsze ale nie mialy awd. Za to wyciszenie , wkonczenie wnetrza, plastiki powinny zostac poprawione jezeli to auto ma tyle kosztowac co obecnie, bo konkurencja na tym tle wyglada lepiej i kosztuje mniej.  A temu autu naprawde niewiele brakuje aby zostało najlepszym crossoverem na rynku a jak wprowada 1,6 dit to juz bedzie mu brakowało tyci tyci

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale oszukiwać nie ma się co Vitarka jest bardzo ładna .. 

Ciekawe jak wnętrze bo w poprzedniej było takie jak 10 lat temu :)

szybko tylko zerkłem ale wyglądało praktycznie tak samo jak w sx4 scross

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podczas zmiany kół miałem okazję przejechać się Fiatem 500X. Fiat długo ka czekać na ten model samochodu, ale chyba warto było. 
Auto ma typowo włoską stylistykę, to oczywiście rzecz gustu, ale mnie się podoba. Natomiast jakość materiałów we wnętrzu oraz wyciszenie wnętrza stoi na wysokim poziomie. Podkreślam, że jechałem podstawową wersją wyposażenia z 2.0 JTD MT6 4x4.

 

Bardzo pozytywne wrażenie zrobiła praca silnika i zawieszenia z trzema trybami jazdy oraz praca skrzyni biegów: miękko, krótko i precyzyjnie. Zawieszenie jest sprężyste, auto fajnie trzyma się drogi. Po przełączeniu na tryb sport - auto bardzo szybko reaguje na przyciśnięcie pedału gazu, a na zagarach pojawia się wskaźnik w kształcie szachownicy, który się rozwija i zwija w zależności od ciśnienia doładowania. 

Układ kierowniczy precyzyjny, chociaż elektryczne wspomaganie działa zbyt mocno i miałem wrażenie, że kołą kręcą się w powietrzu. Może i nie jest to permentny napęd AWD tylko elektronicznie dołączalny, ale auto bardzo stabilnie się prowadzi i większości użytkowników nie będzie to w niczym przeszkadzać, a w zupełności wystarczy do sprawnego przemieszczania się w warunkach o zmiennej nawierzchni. 

 

Dwa lata czekałem na premierę 500X i gdybym nie poznał Subaru XV, wymienił bym moje Sedici na 500X z 9AT i JTD.
Oferta Fiata jest bardzo różnorodna, bogata w opcje i możliwości indywidualnej konfiguracji samochodu. Sympatyczne auto o ładnym wyglądzie. Jeśli tylko cena będzie odpowiednia, to może się okazać, że Fiat ma receptę na kolejny przebój rynkowy. 

 

Natomiast po zmianie opon wsiadłem do swojej XV-ki. Szaro, nudno, ale i tak kocham to auto przede wszystkim za to, jak jeździ :D

_____
Błędy w pisowni sponsoruje
iPhone + Tapatalk

Edited by Christoph

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Przewaga XV leży mimo wszystko po stronie S-AWD, ale komfort, wyciszenie wnętrza oraz różnorodność oferty i możliwości konfiguracji wskazują, że Fiat ma przepis na przebój rynkowy

W chwili obecnej S-AWD to nie wszystko czego sie powinno oczekiwac od samochodu , auta z haldexem czy dołączanymi tylnimi kolami bardzo dobrze radza sobie w warunkach "terenowych" do tego nowe auta naszpikowane sa systemami elektronicznymi które podobnie jak s-awd dbaja o nasze bezpieczenstwo. Jezeli Subaru nie poprawi jakosci wykonczenia wnetrza, wyciszenia i paru innych detali albo nie obnizy ceny do poziomu konkurencji to XV  zniknie z rynku bo konkurencja oferuje wiecej za mniejsze pieniadze.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Edytowałem post. 

 

Masz rację. Mimo, iż lubię swoje auto, bo jest fajne, to jednak pozostaje niedosyt, jeśli chodzi o ofertę, wykonanie i wyciszenie. Jeździłem podstawową wersją Fiata z 2.0D i 4x4. Wrażenia akustyczne we wnętrzu i jakość materiałów pozytywnie mnie zaskoczyły. Natomiast porównanie do XV nawet po wyciszeniu wnętrza - może wprawić w przygnębienie.

 

W XV S-AWD przy nieodłączalnym bądź tylko częściowo odłączalnym systemie kontroli trakcji zdaje się nie zapewniać już aż tak wielkiej frajdy z jazdy na śniegu w porówaniu do rozwiązań konkurencyjnych. 

Edited by Christoph

Share this post


Link to post
Share on other sites

bagaznik jak w XV 350 litrów, 8,7s do 100km/h , sztywne nastawy zawieszenia, elegancko wykonczone wnetrze to takie auto jakim xv byc powinno :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

bagaznik jak w XV 350 litrów, 8,7s do 100km/h , sztywne nastawy zawieszenia, elegancko wykonczone wnetrze to takie auto jakim xv byc powinno :)

Prześwit Cx3 15cm, XV 22cm. To duża różnica dla tych, którzy oczekują od auta poza miejskiej uniwersalności.

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Prześwit Cx3 15cm, XV 22cm. To duża różnica dla tych, którzy oczekują od auta poza miejskiej uniwersalnośc

to fakt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...