Jump to content
Karas

Nowi rywale XV

Recommended Posts

No i 6,5 cm mniejszy rozstaw osi niż XV.


I cd - w numerze 5/2015 AUTO MOTOR i SPORT zamieszczono materiał z pierwszej jazdy CX-3 2.0, 120 km, 4X2. Jak dla mnie, to wysokość 153,5 cm i prześwit 155,5 cm to za mało. Podobnie zbiornik 48 l. Wskazuje się też na przeciętną przestrzeń na nogi dla siedzących z tyłu. Chociaż generalnie piszą o nim pozytywnie. Ale konkurent to raczej Hondy H-RV, Fiata 500X itd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a po co ci większy zbiornik paliwa dla auta które pali 8litrow? 

to jest auto do miasta w mieście na każdym rogu masz stacje benzynowe

do XV leje ze 30-40l i starcza mi to na 2 tygodnie

jak by był 45 to pewnie za każdym razem lałbym do pełna

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak - przy założeniu, że to auto do miasta, to ok z tą pojemnością zbiornika. Ale znów wracamy do relacji z XV - to w końcu CX-3 jest  adekwatnym konkurentem XV, czy nie ? Bo moim zdaniem, to nie, bo to i w teren chce się pojechać, a i autostradą z całą rodziną z prędkością bynajmniej nie korkowo-miejską też.

Edited by FanSub

Share this post


Link to post
Share on other sites

CX3 cenowo i jakościowo bije XV

 

wersja SkyGO SkyMOTION SkyENERGY SkyPASSION 2.0 SKY-G 120 KM /manualna 66 900 zł 73 900 zł 77 400 zł 84 900 zł 2.0 SKY-G 120 KM /automatyczna - 78 900 zł 82 400 zł 89 900 zł 2.0 SKY-G 150 KM /manualna 4x4 - 83 400 zł 86 900 zł 94 400 zł 2.0 SKY-G 150 KM /automatyczna 4x4 - 88 400 zł 91 900 zł 99 400 zł 1.5 SKY-D 105 KM /manualna 4x4 - - - 99 400 zł 1.5 SKY-D 105 KM /automatyczna 4x4 - - - 104 400 zł

Edited by giepa

Share this post


Link to post
Share on other sites

CX3 ładne auto 

 

cena max 2.0 benzyna manual 94 400 PLN

 

oferta faktycznie atrakcyjna do tego wyposażenie:
-Światła przednie z funkcją Leaving/Coming Home (oświetlania drogi do domu)

-Przednie reflektory diodowe (LED)

-Światła do jazdy dziennej diodowe (LED)

-Przednie światła przeciwmgielne diodowe (LED)

-Czujniki parkowania z tyłu (do tego jest tez kamera jak w Subaru)

-Radio DAB

-dopłata do fabrycznej nawigacji 1900 zł

 

cena XV 2.0 MT Comfort ca. 95300 PLN a Exclusive 112000 PLN 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jezeli chodzi o cene, wykonczenie wnetrza i osiagi to faktycznie mazda bije XV na głowe. Jezeli chodzi o wielkosc i naped , przeswit ,obecnosc mocnego diesla subaru jest górą. Wiadomo nie kazdy potrzebuje stałego i tak zaawansowanego napedu  awd jaki jest w subaru ale z pewnoscią CX-3 zabierze Subaru pewna grupę miłośników japońskich crossoverów.. - sam sie wybiore do salonu mazdy i zalicze jazde testowa tym cudem :)

Edited by Karas

Share this post


Link to post
Share on other sites

do tego CX3 jest nowszą konstrukcja wchodzącą na rynek stąd odrobinę nowinek, których w XV nie ma

 

dla mnie XV jest ciekawszą konstrukcja jak CX-3  choć muszę przyznać, że Mazda jest ładnym autem

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

ciekawszą konstrukcja jak CX-3

ja bym powiedzial ze bardziej uniwersalna. I do miasta i w terenie radzi sobie calkiem zacnie ( ze wzgledu na awd i przeswit) Do tego ma chrapliwego boksera:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ten prześwit w XV jest faktycznie wielki ale "nos" z przodu go chyba trochę ogranicza

 

natomiast silnik boxer, umieszczony wzdłużnie, 4x4 oparte na centralnym dyfrze

 

sam awd z centralnym dyferencjałem w tego typu autach ze świecą szukać  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nos CX-3 chyba nie krótszy, niż w XV. Natomiast wysokość Cx-3 o  0,5 cm niższa niż w Fiacie Panda II. Nie zmienia to fakti, że CX-3 to rzeczywiście ciekawe auto.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Porównałem właśnie cenny mazdy i XV, w Mazdzie jak dasz wszystkie dodatki to wyjdzie podobna cena jak XV w wersji najbogatszej

mazda cx-3 jest zrobiona na bazie mazdy 2 (akurat nie 3 jak można by było sądzić)

na żywo widziałem mazdę 3 wygląda ciut mniejsza od XV, też jest lekko wyższa, przez szybę widziałem dużo plastiku, ale ogólnie auto bardzo ładne

prawdopodobnie po krótkiej przejażdżce auta były by podobne, pozostaje kwestia gustu, na pewno na plus mazdy jest znacznie większy wybór opcji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sebek, rozumiem, że lekko wyższa jako taka, nie wyższa od XV, który ma 157 cm ( bez relingów w RP) ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

mazda 3 jest nizsza od xv raczej napewno, to auto osobowe a nie crossower, pamietam ze kola byly 205/60/16 czyli taki standart obrzydliwy

Share this post


Link to post
Share on other sites

W CX-3 klimatyzacja automatyczna będzie tylko jednostrefowa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej miałem okazje zaparkowć koło Mazdy 3 (starej i nowej) i porównać oto fotki

oraz

XV vs Mitsubishi ASX

XV vs Forester

XV vs Honda CRV

post-3552-0-16394100-1430410881_thumb.jpg

post-3552-0-35710100-1430410889_thumb.jpg

post-3552-0-43439000-1430410950_thumb.jpg

post-3552-0-47349500-1430410957_thumb.jpg

post-3552-0-05562900-1430411035_thumb.jpg

post-3552-0-26222700-1430411070_thumb.jpg

post-3552-0-76112700-1430411084_thumb.jpg

post-3552-0-74934900-1430411093_thumb.jpg

Edited by sebek

Share this post


Link to post
Share on other sites

Miałem dziś okazję przejechać się Mazdą CX-5. Najwyższa seria wyposażenia, Diesel 175KM, automat, skóra, nawigacja, Car Audio BOSE i inne bajery.

Pod względem komfortu, wyposażenia, osiągów i wykonania auto przypadło mi do gustu. Ale drgania silnika na wolnych obrotach przenoszą się na kabinę i odgłos jego pracy nie jest tak przyjemny jak SBD.

Prowadzi się nieźle, ma niezłe hamulce, automat swoją pracą robi dobre wrażenie.

Jest to bardzo fajne, wygodne i auto, ale czegoś jednak mi w tym aucie brakuje, czegoś co mam w XV.

Pod względem wielkości, wysokości to jednak porównałbym ją to Forestera.

 

 

_____

Błędy w pisowni sponsoruje

iPhone + Tapatalk

Edited by Christoph

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stąd bliższa XV będzie CX-3

 

Ale drgania silnika na wolnych obrotach przenoszą się na kabinę i odgłos jego pracy nie jest tak przyjemny jak SBD.

 

jeżdżę równocześnie także innymi dwoma dieslami 2.0 i co fakt to fakt, żaden inny wręcz "bezwibracyjnie" nie pracuje

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stopień "bliskości" można będzie ocenić dopiero po jeździe testowej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

W Maździe CX-5 jest bardzo fajnie działająca skrzynia automatyczna, pasuje do tego silnika 175KM. Ale to, co mnie zachwyciło, to bardzo wygodne fotele, staranne wykonanie wnętrza i system Audio BOSE. O Bose, jak to brzmi :D

 

Jeśli będę zmieniał samochód, to zainwestuje kasę w taki sprzęt grający, bo warto. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Jeśli będę zmieniał samochód, to zainwestuje kasę w taki sprzęt grający, bo warto

warto to zmienic radio i głosniki w XV do tego  dołozyc wzmacniacz i wygłuszenie ( to juz masz)  i BOSE sie schowa :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

warto to zmienic radio i głosniki w XV do tego  dołozyc wzmacniacz i wygłuszenie ( to juz masz)  i BOSE sie schowa
 

 

warto  ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, moje auto zostało wyciszone oraz mam zabudowane nowe głośniki i dołożony wzmacniacz - gra świetnie i nieporównywalnie lepiej niż oryginał i lepiej niż większość fabrycznych systemów. Jest moc, jest bas i są wysokie tony, ale przy bezpośrednim porównaniu z 9-głośnikowym systemie BOSE z Mazdy, czuć czegoś tam jeszcze brakuje.  

 

Nie chodzi o moc, o basy, bo puszczałem ten sam utwór "Money for nothing", to tak w nawiązaniu do sensu wyciszenia XV ;) u siebie w samochodzie i zaraz potem obok w Maździe, gdzie Bose brzmi bardzo harmonijnie, wyraźnie słychać wszystkie instrumenty i niezwykle czysto wokal, więc to jest po prostu inna liga, ale ja mam bardzo wrażliwy słuch, więc odbiór muzyki to subiektywna sprawa. 

 

Może jeszcze jest kwestia fabrycznego radia w XV - nie jest ono złe - ale oryginalne głośniki przypominające plastikowe miski na karmę dla kota, to już inna sprawa. 

Edited by Christoph

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie, moje auto zostało wyciszone oraz mam zabudowane nowe głośniki i dołożony wzmacniacz - gra świetnie i nieporównywalnie lepiej niż oryginał i lepiej niż większość fabrycznych systemów. Jest moc, jest bas i są wysokie tony, ale przy bezpośrednim porównaniu z 9-głośnikowym systemie BOSE z Mazdy, czuć czegoś tam jeszcze brakuje.

 

czy twój wzmacniacz ma procesor ?

 

sądzę, że system w Maździe jest o takowy oparty, zresztą radio w XV tez go ma i należałoby go wyłączyć podłączając zewnętrzny wzmacniacz

 

kombinacja przycików

3+4+TUNE = SEDAN

3+5+TUNE = WAGON (also 3+1+TUNE)

3+6+TUNE = THROUGH MODE (czysty nieprzetworzony sygnał)

 

dodatkowo trzeba wyłączyć Loudness chyba 1+6+TUNE

 

fabryczne radio podpięte "po wysokich" do wzmacniacza z DSP zaskoczyło nie precyzją z jaka można ustawiać scenę

 

taka ciekawostka fabryczne głośniki średnio-wysokotonowe podpięte z pominięciem ich orygnialnej "zwrotnicy" zagrały naprawdę milo na tyle, że zastanawiam się czy do testów do nich nie wrócić

 

 

9 głośników  ;)

 

po co ?

 

wszystkim dobrze w aucie nie zrobisz

 

u mnie jest teraz "zaledwie" 6 czyli cały aktywny przód i bardzo się waham czy dokładać 7 czyli subwoofer

 

 

 

 

Edited by ketivv

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ketivv, może Ty będziesz się lepiej znał:

 

Wzmacniacz nazywa się i-soamp4, z firmy i-Sotec, 4 kanałowy 4x60W, wzmacniacz typu Plug & Play przystosowany do podłączenia do fabrycznej instalacji. 

Głośniki to Phonocar 2857 instalacja przód i Phonocar 2066 instalacja tył.

 

Domyślam się, że te całe kombinacje przycisków to przełączanie we fabrycznym radio ustawienia. Jak mam to sprawdzić?

 

W fabrycznym radio jest jeszcze coś takiego jak wzmocnienie - od 0-40 może i nawet to się nazywa loundness. Muszę to sprawdzić i idę do garażu. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

 

Domyślam się, że te całe kombinacje przycisków to przełączanie we fabrycznym radio ustawienia. Jak mam to sprawdzić?
 

 

tak, kombinacje przycisków na panelu fabrycznego radia, którymi można zmienić predefiniowane ustawienia dźwięku wewnętrznego "procesora"

 

3+4+TUNE = SEDAN (w XV fabrycznie jest to ustawienie)
3+5+TUNE = WAGON (also 3+1+TUNE)
3+6+TUNE = THROUGH MODE (czysty nieprzetworzony sygnał)
 
LOUDNESS można wyłączyć/włączyć kombinacją 1+6+TUNE (chyba radio musi być włączone)
 
"Przełącznik kontur (ang. loudness), to także element stosowany we wzmacniaczach, dawniej bardzo popularny, teraz spotykany rzadziej. Istotą działania tego przełącznika jest skorygowanie charakterystyki dźwięku stosownie do charakterystyki czułości ucha na niższych poziomach głośności. Ponieważ przy niższych głośnościach ucho jest mniej czułe na obu skrajach pasma, to przełącznik loudness skraje pasma podbija. W gruncie rzeczy przełączniki loudness dość słabo spełniają swój deklarowany cel psychoakustycznej kompensacji. W praktyce dają dźwięk o zmienionej charakterystyce, nazywany obiegowo skonturowanym."
 
skoro wzmacniacz 4-ro kanałowy to pewnie 2 kanały na tył i 2 na przód ?  ;)
 
tył zostawmy w spokoju bo najlepiej go wyłączyć, jakie głośniki są zainstalowane z przodu ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...