Skocz do zawartości

Jakie opony zimowe do szuwarka (było: Zimówki)


adaś

Rekomendowane odpowiedzi

W listopadzie odbieram foresterka diesla i mam spory dylemat co do opon zimowych. Opony mają być wyłącznie do jazdy drogowej, sporo z tego to trasy w polsce. Jazdy terenowej nie bierzemy pod uwagę.

 

Które byście wybrali z następujących modeli, rozmiar 225/55/17

Michelin Pilot Alpin A3

http://www.opony.com/opony/54933_michel ... in_a3.html

 

Goodyear UG Performance

http://www.opony.com/opony/52032_goodye ... mance.html

 

Nokian WR G2

http://www.opony.com/opony/58653_nokian_wr_g2.html

 

Dunlop SP winter sport M3

http://www.opony.com/opony/681_dunlop_s ... rt_m3.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu macie test ADAC opony Nokian WR G2, kliken! i ogólne zestawienie, kliken! . Co ciekawe, opona wypada średnio, porównywalnie z Michelin Alpin A3 :roll:

Pomijajac to, ze to nie ten rozmiar (a to wazne) oraz wiarygodnosc testu, to patrzac na liczby, wzadnej kategorii nie wypadla duzo gorzej, niz najlepsi.

Dla mnie jedyny minus, to gorsza ocena na mokrym, niz zwyciezcy.

W tym rozmiarze, zwyciezca jest chyba Continental WinterContact TS830, ktorych to ja 225/45/17 w PL nie widze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiek1238 napisał/a:

A tu macie test ADAC opony Nokian WR G2, kliken! i ogólne zestawienie, kliken! . Co ciekawe, opona wypada średnio, porównywalnie z Michelin Alpin A3 :roll:

 

Pomijajac to, ze to nie ten rozmiar (a to wazne)

nie wiedziełem tego :oops: możesz rozwinąć? Jak rozmiar wpływa na parametry opon tej samej marki i modelu? będę wdzięczny za wiedzę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tu macie test ADAC opony Nokian WR G2, kliken! i ogólne zestawienie, kliken! . Co ciekawe, opona wypada średnio, porównywalnie z Michelin Alpin A3 :roll:

Nokian odstaje od zwycięzcy tylko w trzech kategoriach, m.in. w kategorii "wpływ na zużycie paliwa" (najmniej ważne w przypadku Forka) oraz "zużycie bieżnika" (parametr bezsensowny u tych, którzy zmieniają opony co kilka sezonów).

 

Tak więc uważam że po skorygowaniu wag poszczególnych parametrów Nokiany wypadają wyśmienicie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc uważam że po skorygowaniu wag poszczególnych parametrów Nokiany wypadają wyśmienicie.

To wlasnie staralem sie napisac kilka postow wyzej. :roll: :wink:

JED napisał/a:

misiek1238 napisał/a:

A tu macie test ADAC opony Nokian WR G2, kliken! i ogólne zestawienie, kliken! . Co ciekawe, opona wypada średnio, porównywalnie z Michelin Alpin A3 :roll:

 

Pomijajac to, ze to nie ten rozmiar (a to wazne)

 

nie wiedziełem tego :oops: możesz rozwinąć? Jak rozmiar wpływa na parametry opon tej samej marki i modelu? będę wdzięczny za wiedzę :mrgreen:

Z wiedza to raczej slabo - zdarza sie, ze opona o tym samym oznaczeniu, ale innym rozmiarze, bedzie miala INNY bieznik. Troche, ale jednak.

Do tego, inaczej bedzie sie "prowadzila" w identycznych warunkach opona 165, a inaczej 225, nawet jesli bieznik jest identyczny.

Stad testuje sie dany rozmiar i wynik testu odnosi sie do konkretnego rozmiaru, a nie calego modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nokian odstaje od zwycięzcy tylko w trzech kategoriach, m.in. w kategorii "wpływ na zużycie paliwa" (najmniej ważne w przypadku Forka) oraz "zużycie bieżnika" (parametr bezsensowny u tych, którzy zmieniają opony co kilka sezonów).

 

Zapomniałeś (?) o trzecim najważniejszym problemie: kiepski na mokro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

misiek1238 napisał/a:

JED napisał/a:

misiek1238 napisał/a:

A tu macie test ADAC opony Nokian WR G2, kliken! i ogólne zestawienie, kliken! . Co ciekawe, opona wypada średnio, porównywalnie z Michelin Alpin A3 :roll:

 

Pomijajac to, ze to nie ten rozmiar (a to wazne)

 

nie wiedziełem tego :oops: możesz rozwinąć? Jak rozmiar wpływa na parametry opon tej samej marki i modelu? będę wdzięczny za wiedzę :mrgreen:

 

Z wiedza to raczej slabo - zdarza sie, ze opona o tym samym oznaczeniu, ale innym rozmiarze, bedzie miala INNY bieznik. Troche, ale jednak.

Do tego, inaczej bedzie sie "prowadzila" w identycznych warunkach opona 165, a inaczej 225, nawet jesli bieznik jest identyczny.

Stad testuje sie dany rozmiar i wynik testu odnosi sie do konkretnego rozmiaru, a nie calego modelu.

JED, podziękował :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnią zimę jeździłem na GY Ultra Grip Performance fakt miałem je tylko na przedniej osi w Lagunie II 205/55 16 więc nie mogę ich do końca ocenić ale ciąg na śniegu był niezły, na mokrym też ok. w moim odczuciu dobra opona na nasze zimy kiedy jednego dania jest sucho, drugiego mokro a trzeciego śnieg pada.

 

A tu macie trochę testów opon.

http://www.e-pneu.cz/testy_pneu.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co sadzicie o continental crosscontact? w autoswiat 4x4 ma niezle noty w tescie. Generalnie polecaja najbardziej wlasnie ta, vredestein wintrac 4 extreme i nokian wr g2. W tescie Nokian wypadl raczej sredniawo na mokrym i suchym.

 

Znalazlem tez test (chyba streszczenie z ADACa) opon dla SUVow, ale bez Nokiana niestety:

http://www.autocentrum.pl/go/338__Test_ ... 54658.html

 

Ma ktos doswiadczenie, by porownac zuzycie bieznika, sztywnosci opony (trzymanie boczne w zakretach) i ogolnie wlasciwosci jezdnych Nokiana WR (G2), Continental CrossContact i Micheline Latitude Alpine?

maj_art645_12112007_2.jpg

 

[ Dodano: Wto Paź 07, 2008 12:42 pm ]

A tutaj w oryginale ale "przetlumaczone" ;-)

 

[ Dodano: Wto Paź 07, 2008 1:06 pm ]

Szczegolowe wyniki dla opon:

Continental CrossContactWinter

Michelin Latitude Alpine

Nokian WR G2

 

[ Dodano: Wto Paź 07, 2008 1:09 pm ]

Btw. porownanie skutecznosci opon nowych, lekko i mocno zuzytych:

http://www.autocentrum.pl/go/338__Test_ ... 13951.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ostatnią zimę jeździłem na GY Ultra Grip Performance fakt miałem je tylko na przedniej osi w Lagunie II 205/55 16 więc nie mogę ich do końca ocenić ale ciąg na śniegu był niezły, na mokrym też ok. w moim odczuciu dobra opona na nasze zimy kiedy jednego dania jest sucho, drugiego mokro a trzeciego śnieg pada.

 

A tu macie trochę testów opon.

http://www.e-pneu.cz/testy_pneu.php

 

dzięki, dobry test :) wszędzie dunlop sp winter sport 3D wygrywa, może to jest rozwiązanie.

cenowo zdecydowanie lepiej niż michelin

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

zastanawiam się nad kupnem opon zimowych do Legacy Kombi w diesel-u.

Ma ktoś doświadczenia z oponami Nokian WR G2?

Rozmiar chcę wg. zaleceń z instrukcji, czyli 215/45/R17. Zna ktoś rozstaw śrub do modelu diesel (chcę nabyć również stalowe felgi)?

Moja instrukcja tej tajnej wiedzy mi nie ujawniła...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Stoi przedemną zakup opon na zimę:

 

Auto: Forek 2,5 XS na alu 16'' fabrycznie chyba miał M&S 215/60R16,

poprzedni właściciel założył letnie 215/55/R16 Bridghestone Turanza ER 300 93 H

 

Jazda codzienna: w sumie ok. kilometra po dukcie leśnym + 40 km po mieście, głównie trasy przelotowe, rzadko i krótko w korkach.

Prędkości zwykle 60-120 km/h, rzadziej max. 140-160 km/h. Raczej dynamicznie.

Ze raz-dwa razy na narty, i w tedy w trasie (jak się da to) raczej szybko

 

1. Czy warto kupić stalowe felgi 15' i kupować do nich opony, czy lepiej jeździć na alu

(biorąc pod uwagę koszty zakładania, zakupu opon, itp., a nie ryzyko zniszczenia felg)?

 

2. Jakie opony polecacie (rozmiary, nośność, marka) dla rekonemdowanego rozwiązania felgowego?

 

3. Gdzie najkorzystniej można znaleźć i kupić rekomendowane opony?

 

Przejrzałem wcześniejszą dyskusję, skopiowałem sobie kilka linków, ale liczę jeszcze na porady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy warto kupić stalowe felgi 15' i kupować do nich opony, czy lepiej jeździć na alu

(biorąc pod uwagę koszty zakładania, zakupu opon, itp., a nie ryzyko zniszczenia felg)?

 

moim zdaniem nie warto - bo jakie masz koszty przekładki na alu? 50-60 pln dwa razy na rok... a 16' zimowe chodzą w forku bardzo dobrze, moze przy 17' bym sie zastanawial czy nie zajsc na 16'

 

2. Jakie opony polecacie (rozmiary, nośność, marka) dla rekonemdowanego rozwiązania felgowego?

 

na 16' Nokian WR G2, sporo osób sobie chwali (w tym i ja) :smile:

 

3. Gdzie najkorzystniej można znaleźć i kupić rekomendowane opony?

 

masz mase wariantow, ja kupowalem ostatnio przez oponeo.pl i bylo w porządku...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucky Mike, o 15" mozesz zapomniec, nie wejda Ci na hamulce z przodu.

Ja osobiscie bym jednak kupil drugi komplet felg, na oponach letnich i zimowych bedziesz jezdzil przynajmniej trzy sezony i kilka razy te opony beda zakladane i zdejmowane. Przy tej operacji moze sie troche rozciagnac drut, ktory jest blisko felgi i taka opona moze slabiej trzymac powietrze. Jezeli masz kogos w stanach, to niech Ci kupi alusy od WRX'a, komplet kosztuje tyle co stalowe felgi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...