Skocz do zawartości

Michal_Impreza

Użytkownik
  • Postów

    36
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Płeć
    mężczyzna
  • Skąd
    Poznań, Gdańsk
  • Auto
    Patrol GR lekko przeprawowy :) i Bmw 530xd

Osiągnięcia Michal_Impreza

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. A który lepszy??? 165 czy 150 KM??? Nadmieniam, że nie zależy mi na gazie. Moim subiektywnym zdaniem 165km, fajnie wysoko się kręci i daje frajdę z jazdy w ten sposób. Sam rozważałem taki model ale w końcu wybrałem inną markę. Zdarza mi się jeździć takim sprzętem kolegi, spalanie 12litrów w mieście. Spec B będzie z pewnością fajniejszy, to rewelacyjne auto i na dzisiaj ceny rynkowe są bardzo niskie w stosunku do ceny zakupu nowego. Co do spalania nie wiem ale wszystko co daje frajdę pali trochę więcej
  2. Sprawdź też dokładnie do kiedy legacy miały 165km, w 2008 na pewno miały 150km - silnik wykastrowany przez ekologów zupełnie inaczej jeździ niż ten starszy.
  3. W przypadku M/T jak najbardziej, w przypadku A/T niemożliwe. W przypadku AT ściągasz koszulę/bluzę/kurtkę i na siłę zatykasz filtr powietrza. To chyba nie jest najlepszy pomysł, chyba że masz snorkel wystawiony na zewnątrz i możesz go zatkać bez otwierania maski. Jeżeli turbina się rozszczelni i wydala z siebie gorący olej na zewnątrz i do wewnątrz to szukanie wejścia do filtra będzie co najmniej karkołomne.
  4. Byłem kilka razy. Bardzo miły kraj. Raczej bezpieczny. Nastawienie ludzi bardzo dobre w większości. Troche informacji można znaleźć na http://www.maramuresz.com/faq.php Chłopaki od dawna organizują offroadowe wyprawy - ostatnio bardziej w wersji rodzinnej.
  5. Jeżdżę na żelówkach Optima Yellow w terenówce, zasilam wyciągarkę itp i jest super. Bez porównania do zwykłych akumulatorów. 55AH lepiej się sprawuje niż zwykły 100AH. Bardzo szybko się ładuje i można głęboko rozładować bez konsekwencji. Do zwykłych aut montowałem Optimę Red top i to kończyło problemy z odpalaniem w zimę.
  6. Michal_Impreza

    DPF

    Ja mam 48k km i zero problemu, nigdy kontrolka nie zaświeciła a auto zupełnie nie dymi. Różnica do starego typu diesla gigantyczna. Kolega w Citroenie C5 wymieniał DPF (nie wiem jakiego typu może pół otwarty bo to starsze auto) za około 3tys zł po 200k km.
  7. Forek diesel. U mnie 43tys przebiegu. Auto ok, bez awarii, jeździ, oleju nie bierze, dobrze pali. Serwis tylko na przeglądy. Z usterek: - zardzewiał wydech, który ASO mi w gratisie ładnie pomalowało - jedyna rzecz, którą wymieniałem to amortyzatory tył ale trudno to nazwać usterką, bo kupiłem auto z wadą tylko nie byłem dość upierdliwy żeby wyegzekwować diagnozę. Auto po odebraniu z salonu popiskiwało na nierównościach. ASO parę razy smarowało chyba tuleje wahacza, bez skutku, a po 30tys km postawiło diagnozę, że to amortyzator piszczy. Na gwarancji tego nie uznali, SIP też odmówił mimo zgłoszeń od pierwszego przeglądu po 5kkm. Co mnie wkurza: - krótka jedynka - wolałbym taką jak jest w legacy 5 biegowym plus reduktor jak w starszych benzynach - ogrzewanie, albo za zimno albo za ciepło, przy czym z zimnym da się poradzić ustawiając dmuchawę na 4, a z za ciepłym przy ustawieniu na 17 stopni trochę gorzej Z zalet to dużo miejsca z tyłu, o niebo lepiej niż np. w fordzie kuga czy nissanie patrolu. Żona i dziecko zachwyceni
  8. Oki, rzeczywiście napisałem trochę skrótowo I wszystko jasne, dzięki!
  9. Nie wiem po co się tak napinasz i mnie atakujesz. Forum jest po to, żeby wymieniać sobie luźno poglądy. Odniosłem się do postu autora, który najwyraźniej myśli że ma usterkę w swoim aucie. Mowa była o próbach na śniegu i lodzie, więc o takiej też napisałem. Myśle, że powszechnie wiadomo, że subaru jest bardzo podsterowne - ryje przodem jak świnia po terakocie do momentu zerwania przyczepności przez dodanie gazu - wtedy zaczyna jechać jak powinno Nie każdy ma możliwość podniesienia auta, a opisy na stronie subaru są akurat takie sobie. Forester na śniegu przy lekkim dodaniu gazu i wyłączonym VDC wyrzuca tył co w prosty sposób pokazuje, że tylne koła są także napędzane. Bokiem jedzie jak gazu jest za mało, jak jest więcej to wyrzuca mocniej tył. Nie napisałem nigdzie, że producent kłamie, ale znajdź mi konkretny opis budowy napędu na stronie subaru.pl. Np. z opisu STI nie wynika czy ma jedno LSD czy np. trzy. Co do podnoszenia obrotów z uwagi na potrzebne podciśnienie to myślę, że masz rację ale skala w jakiej to się dzieje jest nieprzyjemna 4tys obrotów przy delikatnym ale dłuższym hamowaniu.
  10. z opisu który znalazłem na stronie subaru wynika, że ma jedno sprzęgło w centralnym dyferencjale, ale opis jest marketingowy a nie techniczny więc kto to wie Kontroli trakcji nie da się całkowicie wyłączyć w foresterze. Był o tym kiedyś wątek na forum. Po wciśnięciu przycisku wyłączającego kontrolę trakcji elektronika przestaje ingerować w to co robisz gazem, czyli pozwala Ci mielić kołami, nie dławi silnika. ESP działa nadal, próbowałem się kiedyś poślizgać przy wyłączonej kontroli trakcji na jakimś parkingu przez dłuższą chwilę i hamulce z tyłu nieźle się zgrzały mimo że nie dotykałem hamulca - ESP cały czas próbuje prostować auto. Zauważyłem też ciekawostkę, jadę na kompletnym lodzie, wciskam sprzęgło i hamuje ostro z pełnym użyciem ABSu, w tym momencie auto samo dodaje gazu - zwiększa obroty, tak jakby ESP próbowało w ten sposób odzyskać trochę przyczepności
  11. to może rozwiń myśl bardziej szczegółowo
  12. Auto ma centralny dyferencjał ze sprzęgłem wiskotycznym. To miło, nie wiedziałem, co nie zmienia faktu, że będzie kręcił w miejscu jedną osią po pokonaniu oporu stawianego przez sprzęgło. Ciekawa teoria praktyka
  13. Podział napędu z tego co wiem jest 50% na 50%, a sytuacja o której piszesz jest zupełnie normalna. Auto ma centralny dyferencjał otwarty, dzięki któremu możesz jeździć po asfalcie i zawsze będą się kręciły koła o mniejszej przyczepności. Da się uzyskać sytuację gdzie kręcą się wszystkie koła, ale do tego potrzebne są blokady wszystkich 3 mechanizmów różnicowych - wtedy koła będą szły równo, ale przy np. skręcie kół lub nierównomiernej przyczepności mocno rośnie szansa zniszczenia elementów napędu Nie jest to oczywiście do niczego potrzebne w aucie typu forester. Jak chcesz się przekonać czy aut ma napęd na tył to wyłącz kontrolę trakcji i dodaj gazu skręcając. Jak wyjedzie tyłem to sprawa jest jasna. Mój forester 2008 bardzo ładnie zamiata tyłem.
  14. Michal_Impreza

    Klimatyzacja

    ja mam diesla a ogrzewanie działa adekwatnie do spalania
  15. Michal_Impreza

    Klimatyzacja

    z parowaniem szyb nie mam problemu, za to ogrzewanie mogłoby być skuteczniejsze stąd mnie to nurtuje Dodatkowo mój synek jest alergikiem i zacząłem się zastanawiać czy mu nie szkodzę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...