Azrael Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 jarmaj, nic dziwnego ze koło ma bicie jak się na feldze jeździ ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 carfit, zapomniałeś o wyważaniu w miarę zużycia - czasem starczy jedno hamowanie i jest co wyważać ;-) tak dokladnie, to jest to co mówiłe opona się potrafi przsuwać na feldze podczas gawałtownych hamowań, jeżli ktoś jeździ jak babcia po pączki jetem prawie pewien że raz dobrze wyważone koło wystarczy na co najmniej dwa sezony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 KWyważ koło, przejedź 10-15.000km i wrzuć kontrolnie na wyważarkę. A co wrzucić? Bo po takim przebiegu opon nie ma... optymista mi starczyły re070 na 4000 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 carfit, musiałeś miec starsznie daleko na tor ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 carfit, musiałeś miec starsznie daleko na tor ;-) no niestety to prawda gdziekolwiek przyjdzie sie ruszyć to 5 baków paliwa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
devlin Opublikowano 27 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2006 To moze wzorem posiadaczy Harleyow taki zestaw trzeba sprokurowac - Toyota LC D4D plus laweta? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Maruda Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 (...)Natomiast nadal nie wiem, jak dziala ten tryb zimowy w AT, eny ajdias? Eny. Ajdijas Tryb zimowy A/T (używać można, a wręcz wskazane jest, na bardzo śliskich nawierzniach, także poza zimą) działa w ten sposób, że skrzynia prełącza tylko pomiędzy 2. a 4. biegiem (o ile wajchy nie przestawisz poza "D" - n.p. na 3 albo 2). Chdzi o zredukowanie momentu obrotowego na kołach, tak aby nie zrywać przyczepności. Po prostu (niezależnie od LSD) tarcie statyczne zawsze jest większe od dynamicznego - więc jak się przyczepność którymś kołem zerwie to już jest trochę przesrane dla napędu, pomimo wiskozy (M/T) czy elektronicznie sterowanego sprzęgła wielopłytkowego (A/T). Tak jest przynajmniej w Forysiu, a co do OBK to zgaduję, że jest podobnie. (Jak coś pokićkałem to poprawcie.) M. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 KWyważ koło, przejedź 10-15.000km i wrzuć kontrolnie na wyważarkę. A co wrzucić? Bo po takim przebiegu opon nie ma... To Ty kat na opony jesteś .... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk55XL Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 Kto idzie o zakład? Wyważ koło, przejedź 10-15.000km i wrzuć kontrolnie na wyważarkę. W 95% przypadków wychodzą rozbierzności w wywazeniu. Czasami minimalne ale zawsze. Zresztą, jak ktoś robi 10-15 tyś w roku to niema poco. Ja w roku robię 80-90 tyś więc raczej preferuję profilaktyczne wyważanie. Nie lubię jak mi kierownicą targa. Ja idę o taki zakład: weź koło wyważ zdejmij z wyważarki i jeszcze raz założ. I się zdziwisz w 95% ze jest róznica ok 5gr. Potem poproś tego szpeca co Ci wyważał uby właczył przycisk dokładnej tolerancji i zobaczysz jaka jest ustawiona!!! W większości gumiarzy co idą na ilość tolerancja ustawiona jest 10-15 gramów !!!, po to żeby szybciej wyważać i nie pieprzyć się z dodatkowymi odważnikami!!! Wiem to bo mam naprawde dobrą wyważarkę, i robiłem rózne eksperymenty. Nie wiem czy wiesz ale żeby wyważarka dobrze wyważała trzeba ją kalibrować po wyważaniu ok 100 opon , ciekawy jestem kto to robi . Ja tak bo chce mieć w swoich autjkach wszystko idelanie. :razz: Carfit, źle mnie tu zrozumiałeś. Nie mówiłem o tym, żeby 2 razy pod rząd wyważać raz po razie. Mówiłem o tym, że po ok 10-15000km jazdy zmieni się wyważenie koła (nawet przy normalnej jeździe). Chyba nie zaprzeczysz temu? Zrobiłem już autami łącznie ponad 600.000 km więc coś mogę z praktyki powiedzieć o kołach chyba no nie? Czasami faktycznie po tych 15000 wyjdzie 5gr a czasem 20gr i więcej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk55XL Opublikowano 28 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2006 hop hop! Temat się skończył? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 Kto idzie o zakład? Wyważ koło, przejedź 10-15.000km i wrzuć kontrolnie na wyważarkę. W 95% przypadków wychodzą rozbierzności w wywazeniu. Czasami minimalne ale zawsze. Zresztą, jak ktoś robi 10-15 tyś w roku to niema poco. Ja w roku robię 80-90 tyś więc raczej preferuję profilaktyczne wyważanie. Nie lubię jak mi kierownicą targa. Ja idę o taki zakład: weź koło wyważ zdejmij z wyważarki i jeszcze raz założ. I się zdziwisz w 95% ze jest róznica ok 5gr. Potem poproś tego szpeca co Ci wyważał uby właczył przycisk dokładnej tolerancji i zobaczysz jaka jest ustawiona!!! W większości gumiarzy co idą na ilość tolerancja ustawiona jest 10-15 gramów !!!, po to żeby szybciej wyważać i nie pieprzyć się z dodatkowymi odważnikami!!! Wiem to bo mam naprawde dobrą wyważarkę, i robiłem rózne eksperymenty. Nie wiem czy wiesz ale żeby wyważarka dobrze wyważała trzeba ją kalibrować po wyważaniu ok 100 opon , ciekawy jestem kto to robi . Ja tak bo chce mieć w swoich autjkach wszystko idelanie. :razz: Carfit, źle mnie tu zrozumiałeś. Nie mówiłem o tym, żeby 2 razy pod rząd wyważać raz po razie. Mówiłem o tym, że po ok 10-15000km jazdy zmieni się wyważenie koła (nawet przy normalnej jeździe). Chyba nie zaprzeczysz temu? Zrobiłem już autami łącznie ponad 600.000 km więc coś mogę z praktyki powiedzieć o kołach chyba no nie? Czasami faktycznie po tych 15000 wyjdzie 5gr a czasem 20gr i więcej. Tak zgadzam się z Toba w 100% bo tak jest ! ale ja napisałem że nawet nie musisz przejeżdząć 10-15k km żeby były różnice. Bicia na kierownicy odczuwalne sa generalnie od 10gr. 5 gr. praktycznie nie wyczujesz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Patryk55XL Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 No to w takim razie jesteśmy zgodni w 100% Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 No to w takim razie jesteśmy zgodni w 100% Tak jest Panie szefie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Heller Opublikowano 29 Października 2006 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2006 http://auto.gazeta.pl/auto/8,48297,3706980.html takie cuś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Wczoraj mocno potestowałem te nowe Goodyeary Performance. Po prostu bajka :!: :!: :!: Oczywiście testowałem przy mocno padającym deszczu, na bardzo krętych drogach oklice Gródka-Zakliczyna. Nie pisze tu jako autoreklama bo je sprzedaję ( już ich nie ma i prawdobodobnie nie bedzie) ale jako naprawde obiektywna opinię. Trzyma na zakretach jak wściekła, odprowadza wode perfekcyjnie, jestem baaardzo zadowolony. Jak ktoś ma jeszcze okazje je kupic niech kupuje, co prawda nie wiem jak na śniegu, ale to mnie akurat mniej martwi, w kóńcu to czterołap, więc sobie poradzi. Porównał bym to tak jak najlepsza opona letnia w konfrontacji z RE070. Taka jest różnica!!! Na mokrym naprawde fenomenalnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Wczoraj mocno potestowałem te nowe Goodyeary Performance. Po prostu bajka Rozumię,że auto Daniela juz gotowe... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 7 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 7 Listopada 2006 Wczoraj mocno potestowałem te nowe Goodyeary Performance. Po prostu bajka Rozumię,że auto Daniela juz gotowe... :wink: No prawie, stoi u blacharza ale sie szybko uwijają :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
speed Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 Wczoraj mocno potestowałem te nowe Goodyeary Performance. Po prostu bajka Rozumię,że auto Daniela juz gotowe... :wink: No prawie, stoi u blacharza ale sie szybko uwijają :wink: zna ktoś opony viking contact3??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lezo Opublikowano 13 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2006 Ostatecznie po wielu dniach zadumy zakupiłem nowe Dunlopy SP Winter SPORT M3, 17" 205/50 czyli trochę węższe i wyższe od letniej serii (215/45). W cieplejszej temp czuć bardzo, że miekkie i że wyższy profil, troszkę mniej stabilnie i aż żal ostrzejszego hamowania przy co lepszej akcji , ale jak temp zbliża się do zera to jest bajka. Bardzo polecam, zwłaszcza, że w tym rozmiarze dałem 500zł/szt z przekładką itp, także nie tragicznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 chamowania Pewnie że tak, chamów nie lubimy ;P Hamować na zimówce na asfalcie trzeba delikatniej. W ogóle lepiej nie jeździć po asfalcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BaRy Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 A ja kupiłem jakieś Szawjcarskie Maloya Cresto 205/55/16 niestety węższych 16 nie mieli. Łykałem je bo nówki prosto z fabryki a już kiedyś takie miałem w Golfie IV i mi pomogły uciec po śniegu przed "niebieskimi". :wink: Hmm zobaczymy jak będzie tej zimy. Ale powiem wam, że ja nie potrafie powiedzieć które z moich poprzednich opon były najlepsze. A jeździlem na różnych nowych i używanych Dunlopach M2/M3, Conti Pirelli i cusik tanm jeszcze. Tak naprawdę wszystkie były do bani bo się do lodu nie chciały kleić. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lezo Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 chamowania Pewnie że tak, chamów nie lubimy ;P Hamować na zimówce na asfalcie trzeba delikatniej. W ogóle lepiej nie jeździć po asfalcie Uuuuuuuu, alem napisoł :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
speed Opublikowano 14 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2006 co powiecie o oponach continental viking contact3??? :grin:podobno są na skandynawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skorpionab Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Coś mi się wydaje że w polsce jest zakaz używania opon z kolcami a w Skandynawi to sięęęę rozumieee Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 15 Listopada 2006 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2006 Coś mi się wydaje że w polsce jest zakaz używania opon z kolcami a w Skandynawi to sięęęę rozumieee wg mnie mozna uzywac na zasniezonej nawierzchni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się