coocer Opublikowano 24 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Lutego 2015 ale pasuje wtyczka od interfejsów typu ELM itp. więc chyba to OBD II. Zresztą mechanicy też podpinali się zwykłymi wtyczkami tylko na bardziej profesjonalnym sprzęcie. Ta wtyczka ma trapezowy kształt. A czym się różni OBD I od II? Chyba wtyczka jest inna?Potwierdzę Ci jutro czy w imprezie '98 jest taka sama wtyczka. Na 80% tak. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 A czym się różni OBD I od II? Chyba wtyczka jest inna? OBD I nie miało standardu wtyczki, bardzo możliwe że Subaru wiedząc o wprowadzaniu OBDII dawało już taką wtyczkę ale złącze pracowało jak OBDI. Taki sam manewr Fiat zrobił w Punto mk2 w 1999r. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 To by wiele wyjasnialo. moze 2001 jest jakims rocznikiem przejsciowym.... A co mozna wyczytac I jak to zrobic z OBD1? Szukalem kiedys kabli ale na allegro nie ma do SUBARU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 (edytowane) bardzo możliwe, w innym wątku ktoś pisał że w 2001 był lifting środka może wtedy też pojawiło się pełne OBDII. Wyczytać można w zasadzie dokładnie to samo, kwestia jest oprogramowania i protokołu, które będzie ogarniało dane z OBDI. Wykopałem w google takie info, które potwierdza zmianę w 2001 i fakt, że złącze było takie samo już wcześniej. OBDKey was updated with Subaru SSM protocol support in 2010 using the 4800 baud rate serial data communications on the K-Line (OBD J1962 pin 7) interface. Many early Subarus are not OBD-II compliant as they have been built before the US requirements date of 1996, or the European requirements date of 2001 or because they were launched in markets that did not require OBD-II compliance, like Australia, Japan and the rest of Asia. In these cars there is still an OBD-II style socket but OBD-II is not supported. However, there is a protocol unique to Subarus called SSM which OBDKey can use in these cars. źródło http://bit.ly/1EPGmJY i jeszcze rozpiska złącz http://bit.ly/1EPGvNo reasumując jak się rozkmini piny w złączu preOBDII i zrobi przelotki na odpowiednie piny ELM czy KKL'a to powinno działać. (KKL z softem pod WIN będzie prawie na pewno działał bo on lata po SSM) Edytowane 25 Lutego 2015 przez ozarek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dzierzba Opublikowano 25 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2015 (edytowane) Zdjęcie wtyki od tyłu z mojego Forka: Czerwono czarny przewód jest w górnym lewym rogu patrząc od frontu wtyczki Znalazłem coś takiego : Różnice między OBD1 a OBD2 Oraz taką oto przejściówkę OBD1 --->OBD2 Tak na marginesie jak wyciągnąć wtyczkę OBD z korpusu, bo faktycznie może jakiś kabelek się w niej obluzował, przy mocnym dociśnięciu ELM327 się rozłącza. Cześć,W moim Forku z 2001 roku, ELM327 Mini na bluetooth po wpięciu na gniazda za nic nie chce połączyć się z telefonem, próbowałem już Torque na Andka i OBD Auto doctor na Windows Phone, niestety klops, pali się tylko czerwona dioda.Z innymi autami (Fabia 2008 i C4 2012) komunikuje się po 5 sekundach od przekręcenia kluczyka.Gdzieś wyczytałem że jednemu takiemu w jego Subaraku raz na 50 wetknięć ELM327 zatrybi :].PS. Diagnosta w warsztacie miał też problemy z połączeniem swojego modułu diagnostycznego, tzn za 10 razem się udało ale trzeba było pomerdać wtyczką.Czy we wszystkich starszych modelach występują problemy z komunikacją ?Pytanie czy to na pewno obd. U mnie w imprezie 98 jest podobnie. Czy w serwisie odczytuje błędy? jak tak to złącze jest ok tylko protokół nie ten.... W serwisie LPG sprawdzałem, ale i tam były problemy z komunikacją, terminal połączył się dopiero po kilku próbach gdzie trzeba było poruszać wtyczką. Edytowane 25 Lutego 2015 przez Dzierzba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 27 Lutego 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2015 Gniazdo, z tego co czytałem na forum, jest na wcisk. KKL używa 7(K) i 15(L) pinu do komunikacji, 4-5 masa i 16 + (ale zasilanie to standard wiec nie trzeba dotykać). Z tej rozpiski wynika, że trzeba przerzucić i dobrać pozycje dla pinów 2 i 9. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vielebny Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 U mnie wszystko się zgadza, wtyczka jest nowa ale ELM nie chce nic odczytać. Spróbuje KKL tak jak radzi ozarek (dzięki!) Wysłano z telefonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcik Opublikowano 9 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2015 Odświęrzę temat może ktoś podpowie ki diabeł. Po podłączeniu ELM327 mini na bt ,telefon mogę sparować z elm , ale jak włączam torque lub inny to dostaję komunikat że nie można się połączyć i nic nie czyta.Urządzenie sprawdzałem na innym aucie i wszystko działało.Wtyczka też wydaje się dobra, jak podłanczali komp w warsztacie to nie było żadnego problemu .Auto to Forester z 2005 przed zmianą. Jakieś pomysły? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ferdek Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 (edytowane) . Edytowane 10 Lipca 2015 przez ferdek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wiatrak Opublikowano 10 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 @tomcik, a jak masz w torque w opcjach ustawioną komunikację? Spróbuj najpierw tylko na wolnym transferze... lub jak masz teraz wolny, zahacz szybki... Po prostu pobaw się w opcjach torque. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcik Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Próbowałem różnych ustawień u nic ,z apl piston to samo,myślę ze nie jest to kwestia ustawień Wysłane z mojego HTC One S przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
akir Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Próbowałem różnych ustawień u nic ,z apl piston to samo,myślę ze nie jest to kwestia ustawień Wysłane z mojego HTC One S przy użyciu Tapatalka Kup inny interfejs na allegro. Ja miałem taki niebieski nie łączył się z moim forkiem, zrobiłem wymianę z kolega co miał Hondę. Obaj zadowoleni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcik Opublikowano 10 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2015 Mam niebieski ,spróbuje ,może to coś da Wysłane z mojego HTC One S przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Wally666 Opublikowano 13 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2015 ja mam niebieski KKL i dziala z RomRider'em ale nie dziala z LearningView - wtf? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coocer Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2015 Może was zainteresuje temat. Mam OBD wsadzony do gniazda na stałe i nie podobało mi się to że napięcie jest tam podawane non-stop. Miałem obawy co do akumulatora. Zamieniłem kabelki tak że teraz napięcie jest podawane tylko ze stacyjką. Jedyny minus jaki widze to diagnostyka musi się odbywać przy włączonym zapłonie. Widzicie tu jakiś problem? Dodatkowo załączanie i wyłączanie nadajnika BT służy do wywoływania aplikacji w zabudowanym w konsole tablecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Bistuła Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 u mnie elem nie dziala laczy sie z bluetooth wszystko tylko z ecu sie nie laczy niewiem dlaczego ;/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forri Opublikowano 23 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 23 Września 2015 (edytowane) Witam, mam podobny problem w Foresterze 05 EU 2.0 oraz w Basze 03 US 2.5. ELM mini parował się z telefonami, ale nie mógł nic odczytać w obu ECU. W Skodzie działało bez problemu . Wymieniłem na kabel VAG i: -FreeSSM również nie może nic odczytać z ECU, chociaż test interfejsu wypada pomyślnie; -ecuExplorer odczytuje na bieżąco parametery (obroty, temp. itd) w obu autach, ale nie pokazuje aktualnych błędów. W Foresterze w historii błędów pokazuje P0851, niezależnie czy pali się akurat Check czy nie. Dodam, że w obu autach co jakiś czas zapala się Check Engine z bliżej niewiadomego powodu dlatego postanowiłem sprawić sobie coś do diagnostyki. Może ktoś cos poradzi? Edytowane 23 Września 2015 przez forri Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tomcik Opublikowano 24 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 24 Września 2015 Witam, mam podobny problem w Foresterze 05 EU 2.0 oraz w Basze 03 US 2.5. ELM mini parował się z telefonami, ale nie mógł nic odczytać w obu ECU. W Skodzie działało bez problemu . Wymieniłem na kabel VAG i: -FreeSSM również nie może nic odczytać z ECU, chociaż test interfejsu wypada pomyślnie; -ecuExplorer odczytuje na bieżąco parametery (obroty, temp. itd) w obu autach, ale nie pokazuje aktualnych błędów. W Foresterze w historii błędów pokazuje P0851, niezależnie czy pali się akurat Check czy nie. Dodam, że w obu autach co jakiś czas zapala się Check Engine z bliżej niewiadomego powodu dlatego postanowiłem sprawić sobie coś do diagnostyki. Może ktoś cos poradzi? Jaki masz elm?Miałem podobnie z niebieskim coś takiego http://allegro.pl/elm327-obd-scan-bluetooth-elm-327-obd2-mini-cd-i5677128409.html i była kicha ,kupiłem inny chyba taki http://allegro.pl/icar2-vgate-interfejs-bluetooth-obd2-elm327-obdii-i5583255414.html i działa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Robert Bistuła Opublikowano 25 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2015 wielkie dzieki za info ale tera do servisu pojade niech mi spr co i jak niby check engine sie nie swieci ale mysle ze jest cos nie tak objawy jak na czujnik spalania stukowego ma opozniony zaplon dlatego nusze to spr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
forri Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Jaki masz elm?Miałem podobnie z niebieskim coś takiego http://allegro.pl/elm327-obd-scan-bluetooth-elm-327-obd2-mini-cd-i5677128409.html i była kicha ,kupiłem inny chyba taki http://allegro.pl/icar2-vgate-interfejs-bluetooth-obd2-elm327-obdii-i5583255414.html i działa. Na początku kupiłem właśnie mini, taki jak na aukcji i nie komunikował się. Na forum wyczytałem, że mini nie radzą sobie z SSM i ELM już nie mam bo wymieniłem na kabel. Niewiele mi to pomogło bo nadal nie mogę sie dowiedzieć o co chodzi samochodom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Alfik Opublikowano 27 Września 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2015 Ja mam interfejs wi-fi z uwagi na iphone. Najfajniejszy program to obd sound. Udawanie dźwięku silnika sterowane obrotami - audio z głośników. Na codzień bez sensu, ale w nowym forku, który nie ma dźwięku fajna zabawa. Można wybrać WRX STI, ale najlepiej brzmi EVO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 20 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Października 2015 Właśnie - ma ktoś w Warszawie pożyczyć ELM na wifi na testy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hubiks Opublikowano 31 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 31 Października 2015 U mnie coś tam siedzi w obd, z bluetooth i guzikiem on off. Po początkowej ekscytacji nudzi się w tym gnieździe. Na testy mogę udostępnić, w dzień Ursynów, wieczorem Piaseczno lub Konstancin. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 1 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 1 Listopada 2015 Dzięki ale bluetooth mam. Szukam wifi na testy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BladeRunner Opublikowano 27 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2016 Odkopuję Ma ktoś pożyczyć na testy kabel OBD2 na USB? W Warszawie dla ułatwienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się