lukass Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Do jazdy w zakrętach jest SAWD + VDS nie wiem po co X-mode w zakrętach Widze że sie chyba nie rozumiemy. VDS to inna nawza ESP - które de facto powoduje że w zakrętach auto jeździ wolniej, bo wszystkie jego ingerencje kończą się uzyciem hamulców i/lub ograniczeniem mocy. Co z tego że masz SAWD skoro: - w zakręcie obydwa wewnętrzne koła się odciążają i bez poprzecznego szperowania cała para idzie w gwizdek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 (edytowane) Lukass, chodzi o to, że VDC realizuje także zadanie elektronicznej szpery, podobnie jak EDL w Audi. To nie jest żadna nowość, stosuje się to od wielu lat. Pisała o tym na forum Dyrekcja. Ale de facto jest to jednak proteza szpery mechanicznej i w przypadku o którym piszesz, to rzeczywiście raczej nie pomoże. Edytowane 12 Marca 2013 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Do jazdy w zakrętach jest SAWD + VDS nie wiem po co X-mode w zakrętach Widze że sie chyba nie rozumiemy. VDS to inna nawza ESP - które de facto powoduje że w zakrętach auto jeździ wolniej, bo wszystkie jego ingerencje kończą się uzyciem hamulców i/lub ograniczeniem mocy. Co z tego że masz SAWD skoro: - w zakręcie obydwa wewnętrzne koła się odciążają i bez poprzecznego szperowania cała para idzie w gwizdek Tak do zwykłej jazdy tak ESP + SAWD będzie lepsze od Haldexa. Do latania bokiem ESP off + S# na kierownicy i daję radę. Masz w Warszawie 3 salony możesz się przekonać bo na razie ta dyskusja jest czysto akademicka:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Lukass, chodzi o to, że VDC realizuje także zadanie elektronicznej szpery, podobnie jak EDL w Audi. To nie jest żadna nowość, stosuje się to od wielu lat. Pisała o tym na forum Dyrekcja. Czyli ten cały X-mode w takim wypadku (szpery elektroniczne mieliśmy juz wprogramowane wczesniej) utrzymuje tylko stała prędkośc podczas zjazdu z górki? Wow ale innowacja Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Lukass, chodzi o to, że VDC realizuje także zadanie elektronicznej szpery, podobnie jak EDL w Audi. To nie jest żadna nowość, stosuje się to od wielu lat. Pisała o tym na forum Dyrekcja. Czyli ten cały X-mode w takim wypadku (szpery elektroniczne mieliśmy juz wprogramowane wczesniej) utrzymuje tylko stała prędkośc podczas zjazdu z górki? Wow ale innowacja Nie tylko, poczytaj o tym pooglądaj na youtube albo się przejedź samochodem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 (edytowane) jesczcze raz pokaze. ja jakos nie zauwazylem zeby cos mnie przyhamowywalo. Podobno powazej 60km/h wlancze sie ponownie no ale nie mam tez zamiaru 100 km/h tak jezdzic. Nie te umiejetnosci OBK MY05 bylo latwiej mial Redukor no i Legacy to diesel i nie mozna tak fajnie gazem operowac ESP Off http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=GoeBKdAvPx0&feature=endscreen Edytowane 12 Marca 2013 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Tak do zwykłej jazdy tak ESP + SAWD będzie lepsze od Haldexa. Do latania bokiem ESP off + S# na kierownicy i daję radę. Masz w Warszawie 3 salony możesz się przekonać bo na razie ta dyskusja jest czysto akademicka:) Masz rację SAWD nawet to "upośledzone" ze skrzyni CVT jest co do założeń lepsze od Haldexa, ale w jednym i drugim przypadku ESP (VDC) skutecznie blokuje mozliwość tego sprawdzenia. Druga sprawa to czy całkowite wyłaczenie VDC jest w ogóle możliwe w rocznikach od MY08 wzwyż. Bo coś mi się wydaje że nie bardzo (chyba tylko w STi)? Trzecia sprawa to pytanie co nazywasz latanie bokiem? Czy kilka nawrotów wokół trzepaka na zaśnieżonym placu, czy przejście pełną bombą po sekwencji zakrętów z płynnym ustawianiem auta? Do tego pierwszego świetnie się sprawdza nawet Haldex pierwszej generacji. No i czwarte pytanie jeździłes kiedyś "sportowo" poszperowanym STi (lub odpowiednikiem) - bo jak nie to właśnie toczymy dyskusję akademicką mozliwościach wykorzystania takiego czy innego napędu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarek Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Lukass, chodzi o to, że VDC realizuje także zadanie elektronicznej szpery, podobnie jak EDL w Audi. To nie jest żadna nowość, stosuje się to od wielu lat. Pisała o tym na forum Dyrekcja. Czyli ten cały X-mode w takim wypadku (szpery elektroniczne mieliśmy juz wprogramowane wczesniej) utrzymuje tylko stała prędkośc podczas zjazdu z górki? Wow ale innowacja Bo to chyba nie jest aż takie proste jak się wydaje. Miałem niby elektroniczne szpery w audi i niespecjalnie to pomogało w wygrzebaniu się ze śniegu. To zeszperowanie było za słabe. W terenie najlepiej mieć 100%, a na drodze to przepis na wypadek na pierwszym zakręcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 (edytowane) Masz rację SAWD nawet to "upośledzone" ze skrzyni CVT jest co do założeń lepsze od Haldexa, ale w jednym i drugim przypadku ESP (VDC) skutecznie blokuje mozliwość tego sprawdzenia. Druga sprawa to czy całkowite wyłaczenie VDC jest w ogóle możliwe w rocznikach od MY08 wzwyż. Bo coś mi się wydaje że nie bardzo (chyba tylko w STi)? Przyciskiem da się chyba tylko w STI i w BRZ w Forku 2009 wystarczyło wyjąć jeden bezpiecznik i po problemie. Trzecia sprawa to pytanie co nazywasz latanie bokiem? Czy kilka nawrotów wokół trzepaka na zaśnieżonym placu, czy przejście pełną bombą po sekwencji zakrętów z płynnym ustawianiem auta? Do tego pierwszego świetnie się sprawdza nawet Haldex pierwszej generacji. Jazda pełną jak to mówisz bombą po zakrętach a za kierowcą kierownik dużo bardziej ogarnięty niż ja i większość forum:) Oczywiście jest to jazda dobra jak na rodzinnego SUV`a No i czwarte pytanie jeździłes kiedyś "sportowo" poszperowanym STi (lub odpowiednikiem) - bo jak nie to właśnie toczymy dyskusję akademicką mozliwościach wykorzystania takiego czy innego napędu. Jeśli chcesz latać Forkiem tak jak w pełni zeszperowanym STI to rzeczywiście dyskusja jest akademicka;) Przypominam że jest to SUV. Jeździłem takim bugiem mocno zmodzony chociaż głowy nie dam, że miał szperę z przodu. Generalnie samochód przygotowany pod rajdy klatka i te sprawy:) Na pewo Forek lata gorzej bokiem Masz 3 salony i 3 Forki demo pod nosem. Nie wiem co szkodzi sprawdzić zamiast wypisywać takie cuda jak o nawigacji Tylko ostrzegam, że do latania bokami fotel jest dość płaski:P Edytowane 12 Marca 2013 przez ajax Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Miałem niby elektroniczne szpery w audi i niespecjalnie to pomogało w wygrzebaniu się ze śniegu. To zeszperowanie było za słabe. A wyłaczyłeś ESP/ASR - bo bez tego to faktycznie mało pomaga. 3 lata temu miałem sytuację gdzie sprawdziło się o rewelacyjnie i to w aucie FWD (Leon). Jechałem mniej uczęszczanymi drogami i wezwała mnie natura, więc skręciłem w odśnieżoną pługiem boczną drogę. chciałem zaparkować jak najbliżej krawędzi drogi i okazało się że pług wirtualnie poszerzył droge o rów. Skończyło się tym że prawe przednie koło zawisło w puchu śniegowym w rowie, progiem zawiesiłem się na ziemi, tylne lewe koło wisiało 10cm nad drogą. Lewe przednie koło stało na drodze, ale na takim lodzie, ze jak wysiadłem to pierwsze co to wywinąłem orła. Na szczęście zawsze w zimę wożę w bagazniku łańcuchy. Założyłem 1 ! łańcuch na lewy-przód, wyłączyłem ESP, hamulco-szpera złapała koło wiszące w powietrzu i bez najmniejszych problemów wyjechałem do tyłu . Starszymi Subarakami bez VDC i poprzecznych szper/wiskoz byłoby juz pozamiatane, bo po jednym kole z każdej osi wisiało w powietrzu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Woszkowaty Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 A tak przy okazji czy ktos wie czy w nowym Forku 2.0i jest reduktor? Na stronie Subaru.pl nie ma w specyfikacji, ale w jakims zagranicznym artykule czytalem ze wlasnie wersje z silnikiem 2.0i maja centralny dyfer i reduktor. W polskiej wersji 2.0i 150KM nie ma reduktora . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 zamiast wypisywać takie cuda jak o nawigacji Tylko ostrzegam, że do latania bokami fotel jest dość płaski:P A jakież to niby cuda o nawigacji ja wypisywałem Forka juz macałem przed rejestracją i faktycznie fotele słabiutkie - trzymania bocznego prawie brak, a i siedzisko choć regularnie rośnie na długość, to dalej jakieś takie na japońskie uda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 zamiast wypisywać takie cuda jak o nawigacji Tylko ostrzegam, że do latania bokami fotel jest dość płaski:P A jakież to niby cuda o nawigacji ja wypisywałem Forka juz macałem przed rejestracją i faktycznie fotele słabiutkie - trzymania bocznego prawie brak, a i siedzisko choć regularnie rośnie na długość, to dalej jakieś takie na japońskie uda Wydawało mi się, że Ty ale jeśli Cię oczerniam to mea culpa niniejszym składam oficjalne przeprosiny:) Może ktoś kto miał avatar podobny? Ja tam nie widzę problemów z długością siedziska... Pewnie dlatego, że jestem wzrostu przeciętnego Japończyka o do trzymania bocznego to trzeba się mocno trzymać kierownicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maarek Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Miałem niby elektroniczne szpery w audi i niespecjalnie to pomogało w wygrzebaniu się ze śniegu. To zeszperowanie było za słabe. A wyłaczyłeś ESP/ASR - bo bez tego to faktycznie mało pomaga. 3 lata temu miałem sytuację gdzie sprawdziło się o rewelacyjnie i to w aucie FWD (Leon). Jechałem mniej uczęszczanymi drogami i wezwała mnie natura, więc skręciłem w odśnieżoną pługiem boczną drogę. chciałem zaparkować jak najbliżej krawędzi drogi i okazało się że pług wirtualnie poszerzył droge o rów. Skończyło się tym że prawe przednie koło zawisło w puchu śniegowym w rowie, progiem zawiesiłem się na ziemi, tylne lewe koło wisiało 10cm nad drogą. Lewe przednie koło stało na drodze, ale na takim lodzie, ze jak wysiadłem to pierwsze co to wywinąłem orła. Na szczęście zawsze w zimę wożę w bagazniku łańcuchy. Założyłem 1 ! łańcuch na lewy-przód, wyłączyłem ESP, hamulco-szpera złapała koło wiszące w powietrzu i bez najmniejszych problemów wyjechałem do tyłu . Starszymi Subarakami bez VDC i poprzecznych szper/wiskoz byłoby juz pozamiatane, bo po jednym kole z każdej osi wisiało w powietrzu. Audi też FWD było, 2004 rok tdi. Może miałeś jakiś nowszy? Próbowałem z esp i bez. Bez lepiej, ale i tak słabo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 (edytowane) W moim Forku szlag mnie trafia, że nie mogę wyłączyć kontroli trakcji. Nie jest to auto jakieś super do latania bokami, ale na białym ma tam jakieś możliwości. Jednak jak już zaczyna cosik się ślizgać nasza kontrola się włącza pomimo, że niby ją wyłączyłem. Ciekaw jestem czy w Nowym tego debilizmu nie dali. Edytowane 12 Marca 2013 przez bukmacerek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Bo coś mi się wydaje że nie bardzo (chyba tylko w STi)? W sti da się wyłączyć kontrole trakcji i ESP. W innych modelach można wyłączyć tylko kontrole trakcji. W dyszlach jest wspomaganie elektryczne i nawet bezpiecznika (33) nie da się wyjąć bo z zaspawana fajera kiepsko się kreci. Ja odpinam czujnik ABS w przednim kole bo jest łatwo dostępny. Niestety to tez jest półśrodek bo idzie precz korektor sily hamowania razem z ABS ednak jak już zaczyna cosik się ślizgać nasza kontrola się włącza pomimo to nie kontrola trakcji tylko ESP które cały czas działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Forka juz macałem przed rejestracją i faktycznie fotele słabiutkie - trzymania bocznego prawie brak, ...do prób zręcznosciowych.... mogłyby być bardziej trzymajace. .. ale do normalnej jazdy z rodziną , bez poslizgów po suchym asfalcie...to moga być Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 ale do normalnej jazdy z rodziną to sporo zależy od rodziny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 12 Marca 2013 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 ESP nie ESP ale wkurzajace jest na maxa. Zobaczymy czy w Nowym to samo, bo szkoda by było gdyby to idiotyczne rozwiazanie zostawili. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
dzioba Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Może jeśli ma 3 mapy jak STI to i guzik będzie działał podobnie na zielono i pomaranczowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 ale do normalnej jazdy z rodziną , bez poslizgów po suchym asfalcie...to moga być Ale ja do nawet tej jazdy z rodziną lubię być "opiety" dobrym i zarazem wygodnym fotelem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 Ale ja do nawet tej jazdy z rodziną lubię być "opiety" dobrym i zarazem wygodnym fotelem. jechalem kiedyś mercedesem amg i po zapięciu pasów fotel mnie "objął" jezeli mozna to tak ujać ...więc może... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 W dyszlach jest wspomaganie elektryczne i nawet bezpiecznika (33) nie da się wyjąć bo z zaspawana fajera kiepsko się kreci. Ja odpinam czujnik ABS w przednim kole bo jest łatwo dostępny. Niestety to tez jest półśrodek bo idzie precz korektor sily hamowania razem z ABS o rany,to brzmi jak zamach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 W sti da się wyłączyć kontrole trakcji i ESP. W innych modelach można wyłączyć tylko kontrole trakcji. W dyszlach jest wspomaganie elektryczne i nawet bezpiecznika (33) nie da się wyjąć bo z zaspawana fajera kiepsko się kreci. Ja odpinam czujnik ABS w przednim kole bo jest łatwo dostępny. Niestety to tez jest półśrodek bo idzie precz korektor sily hamowania razem z ABS Taka tendencja chyba u wszystkich moze za wyjatkiem BMW. W Audi tez kaganca nie da sie na 100% wylaczyc ale na szczescie wylacza sie na tyle ze w zimie mozna bez problemu latac bokami.Niestety wiem ze z czasem bedzie tylko gorzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ajax Opublikowano 12 Marca 2013 Udostępnij Opublikowano 12 Marca 2013 W sti da się wyłączyć kontrole trakcji i ESP. W innych modelach można wyłączyć tylko kontrole trakcji. W dyszlach jest wspomaganie elektryczne i nawet bezpiecznika (33) nie da się wyjąć bo z zaspawana fajera kiepsko się kreci. Ja odpinam czujnik ABS w przednim kole bo jest łatwo dostępny. Niestety to tez jest półśrodek bo idzie precz korektor sily hamowania razem z ABS Taka tendencja chyba u wszystkich moze za wyjatkiem BMW. W Audi tez kaganca nie da sie na 100% wylaczyc ale na szczescie wylacza sie na tyle ze w zimie mozna bez problemu latac bokami.Niestety wiem ze z czasem bedzie tylko gorzej Może u Ciebie jest taki trik jak w Subaru z bezpiecznikiem? Nawet z tą lekką przeszkadzajką idzie się pobawić ale szkoda, że nie da się całkiem odpiąć kagańca. Dobrze, że w BRZ jest taka opcja. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się