Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

A zawsze można to rozwiazać kompromisowo. W automacie standardowa kawa i herbata są gratis, a fanaberie (cappucino, czekolada itp.) płatne.

Mysle ze taki kompromis w ASO Dacii albo FSO. W Subaru porządna kawa espresso/machiato/latte  powinno być - free of charge - jest tak w serwisach na poziomie, a nawet u kompromitowanego tu chętnie 'pana Henia'.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mój znajomy wulkanizator jak mi wymieniał opony to mówił że te czujniki w subaru to ciężko uszkodzić w porównaniu z np. Renault.

to prawda sa one plaskie ,w dodatku ulozone sa bardziej w srodku felgi gdzie  jest najglebsza. Nawet jak oponiarz wsadzi "breche" pomiedzy felge a opone zeby je rozdzielic ,szanse na uszkodzenie czujnika sa znikome - stalem przy oponiarzu jak mi opony przekladal na ori felgi  z czujnikami patrzac na jego robote :) Co do ceny 150pln za przelozenie opony to bym grzecznie podziekowal i szybciutko odebral swoje auto.  W duzych serwisach oponiarskich (zajmujacych sie tylko oponami- wywazanim na aucie itp) za przelozenie i wywazenie z optymalizacja ( zgranie felgi z opona tak aby ciezarkow bylo jak najmniej -jest przy tym troche roboty i zajmuje co najmniej 1h)  felgi 18" placi sie 100-120pln brutto. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karas gdzie to robisz we Wrocławiu?

Kto przerabiał temat haka ? Jest opcja schowania jakiegoś modelu pod zderzak ? Oryginał wystaje spod niego jak w lublinie II. Nie pytam oczywiście o demontowalność. Jak z wiązką macie to rozwiązane ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karas gdzie to robisz we Wrocławiu?

Kto przerabiał temat haka ? Jest opcja schowania jakiegoś modelu pod zderzak ? Oryginał wystaje spod niego jak w lublinie II. Nie pytam oczywiście o demontowalność. Jak z wiązką macie to rozwiązane ?

Mam Thule i .... polecam Westfalię :coffee: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Karas gdzie to robisz we Wrocławiu?

Kto przerabiał temat haka ? Jest opcja schowania jakiegoś modelu pod zderzak ? Oryginał wystaje spod niego jak w lublinie II. Nie pytam oczywiście o demontowalność. Jak z wiązką macie to rozwiązane ?

Ja zamontowałem w JM AUTO Thule. Demontaż banalnie prosty, nic nie wystaje, widać tylko zaślepkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Karas gdzie to robisz we Wrocławiu?

Kto przerabiał temat haka ? Jest opcja schowania jakiegoś modelu pod zderzak ? Oryginał wystaje spod niego jak w lublinie II. Nie pytam oczywiście o demontowalność. Jak z wiązką macie to rozwiązane ?

 

Ja zamontowałem w JM AUTO Thule. Demontaż banalnie prosty, nic nie wystaje, widać tylko zaślepkę.
Możesz zrobić fotke ? Dokładnie mialem w poprzedniej wersji i nic nie wystawalo a w tej chwili widac i kolo i mocowanie co jest jakimś nieporozumieniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Karas gdzie to robisz we Wrocławiu?

Kto przerabiał temat haka ? Jest opcja schowania jakiegoś modelu pod zderzak ? Oryginał wystaje spod niego jak w lublinie II. Nie pytam oczywiście o demontowalność. Jak z wiązką macie to rozwiązane ?

Ja zamontowałem w JM AUTO Thule. Demontaż banalnie prosty, nic nie wystaje, widać tylko zaślepkę.
Możesz zrobić fotke ? Dokładnie mialem w poprzedniej wersji i nic nie wystawalo a w tej chwili widac i kolo i mocowanie co jest jakimś nieporozumieniem.

 

Mówisz i masz ;):)

post-10170-0-77537000-1422819133_thumb.jpg

post-10170-0-29839900-1422819146_thumb.jpg

post-10170-0-90162800-1422819154_thumb.jpg

post-10170-0-35986600-1422819166_thumb.jpg

post-10170-0-74857500-1422819178_thumb.jpg

post-10170-0-08785200-1422819191_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wytargowałem hak gratis. Jakiś polski. Montaż łatwy, ale trochę wystaje - hak jest wkładany od tyłu a nie od dołu. Natomiast powodowany doświadczeniem terenowym poprosiłem o montaż gniazda w taki sposób, by nie haczyło. Jest na trzymanej sprężyną obrotowej płytce i chowa się pod zderzak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i to było dla mnie oczywiste. Do głowy mi nie przychodzi że Aso mogą coś takiego sprzedawać. Oryginał wystaje grubo pod zderzakiem lacznie z gniazdem !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Karas gdzie to robisz we Wrocławiu?

Kto przerabiał temat haka ? Jest opcja schowania jakiegoś modelu pod zderzak ? Oryginał wystaje spod niego jak w lublinie II. Nie pytam oczywiście o demontowalność. Jak z wiązką macie to rozwiązane ?

Mam Thule i .... polecam Westfalię :coffee:

 

 

 

Mam Westfalię i .... polecam!  :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie sądziłem, że Forek tak szybko dostanie lifting, dlatego nie wklejałem żadnych ciekawostek. Skoro jednak ma coś dostać to przedstawię co zmieniło się w wersji japońskiej (nie wszystko jednak może trafić na rynek EU, niestety). Jako, że Forek to większy XV a w środku właściwie to samo, dlatego większość zmian się pokrywa. Jest nowy kluczyk, płetwa na dachu i nowy system multimedialny (podobny do tego z Outbacka). Górny wyświetlacz ma drobne zmiany, zegar jest troszkę inny i ma ten obrotowy wskaźnik z STi. Nawiewy mają teraz srebrne ramki i kierownica ma zmienione przyciski. XT-ek z zewnątrz ma też przydymione przednie reflektory oraz srebrną listwę dookoła szyb. Wykończenie w środku jest karbonowe (chyba opcja). Fotel pasażera też jest elektrycznie regulowany.

 

navibox01_img01.jpg

 

Więcej informacji i zdjęć: Subaru Forester JP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niemniej radio wygląda znacznie ciekawiej.

Powiedziałbym raczej, że współczesne, bo poprzednia wersja jest (wizualnie) sprzed potopu - i tyle.

Pozostałe zmiany - fajne, wprawdzie kosmetyczne, ale to uważam za plus, bo Foerk to wg. mnie udane auto i pasuje do obecnej rodziny Subaru.

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Niemniej radio wygląda znacznie ciekawiej.

Powiedziałbym raczej, że współczesne, bo poprzednia wersja jest (wizualnie) sprzed potopu - i tyle.

Pozostałe zmiany - fajne, wprawdzie kosmetyczne, ale to uważam za plus, bo Foerk to wg. mnie udane auto i pasuje do obecnej rodziny Subaru.

Obecne radio wygląda jak dołożone przez średniej klasy warsztacik Car Audio. To nowe wygląda na fabryczne :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.subaru.ca/WebPage.aspx?WebSiteID=282&WebPageID=19201&Range=Forester&ModelYear=2015&CarID=781

 

Ciekawostka ze strony kanadyjskiej, a dotyczaca przelozen skrzyni CVT. Finalne przelozenie 4.11. Przy 4.44, bez zmiany mocy silnika, zrobilaby z tego auta torpede nie tracac wcale na ekonomii czy predkosci maksymalnej dzieki CVT - mozna modulowac przelozenia od 3,5 do 0,6. Moze warto o tym pomyslec.

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajny teścik, dobry bo polski :)

 

tak test dosyć fajny - szkoda tylko, że nie dostał do tego wersji XT - zakładam, że było by bardziej ciekawie i więcej słów zachwytu i uznania by się znalazło....

 

A co do jakości wnętrza to faktycznie - Subaru niestety nie porywa, jest prosto i ubogo - to już przełknąłem - ale też niestety średni trwale - vide mój przypadek z fotelami - pełen wątek tutaj:

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/77413-forester-xt-my-20132014-comfort-p%C4%99kaj%C4%85ce-boczki-z-eko-sk%C3%B3ry/

Edytowane przez jozef1972
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NOWICJUSZ,

 

Obecne radio wygląda jak dołożone przez średniej klasy warsztacik Car Audio. To nowe wygląda na fabryczne :)

 

a co mam powiedzieć, poprzedni telefon XperiaZ łączy się bluetooth em ze stacja i wszystko śmiga nawet z kierownicy odbierz i zakończ rozmowę. Teraz kupiłem większy 6" Xperia T2 Ultra i tu kicha HarmanKardon go nie widzi.Bryndza. Dzwoniłem do ASO odpowiedz, przykro nam ale tak naprawdę to klienci skarżą się nam: ze więcej słuchawek nie paruje się ze stacją multimedialną niz z nimi współpracuje. To się raczej nie poprawi bo pojawiają się coraz to nowe telefony z nowszym androidami i przez to nowymi profilami bluetooth. Reasumując,potwornie droga stacja HarmanKardona to nie tylko pomyłka z nawigacja ale i nawiązywaniem łączności z innymi urządzeniami.

PADAKA.

Edytowane przez arkitekt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NOWICJUSZ,

 

Obecne radio wygląda jak dołożone przez średniej klasy warsztacik Car Audio. To nowe wygląda na fabryczne :)

 

a co mam powiedzieć, poprzedni telefon XperiaZ łączy się bluetooth em ze stacja i wszystko śmiga nawet z kierownicy odbierz i zakończ rozmowę. Teraz kupiłem większy 6" Xperia T2 Ultra i tu kicha HarmanKardon go nie widzi.Bryndza. Dzwoniłem do ASO odpowiedz, przykro nam ale tak naprawdę to klienci skarżą się nam: ze więcej słuchawek nie paruje się ze stacją multimedialną niz z nimi współpracuje. To się raczej nie poprawi bo pojawiają się coraz to nowe telefony z nowszym androidami i przez to nowymi profilami bluetooth. Reasumując,potwornie droga stacja HarmanKardona to nie tylko pomyłka z nawigacja ale i nawiązywaniem łączności z innymi urządzeniami.

PADAKA.

Z3 compact laczy sie koncertowo :) Edytowane przez Nowicjusz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobaczcie, co się dzieje na forach nowego OBK w USA. Ludzie zmieniają telefony na starsze modele albo zmieniają oprogramowanie na Jelly Bean, żeby korzystać ze wszystkich funkcjonalności jakie daje system audio.

Ciekawe, jak będzie w europejskiej wersji?

 

Edit.

 

W tym artykule (którego nie traktuję jako wyroczni, bo zawierał sporo błędów) autor napisał:

 

"Nowy system multimedialny z dotykowym, 8-calowym wyświetlaczem ma prosty interfejs, funkcję MirrorLink (umożliwia korzystanie z aplikacji zainstalowanych w niektórych telefonach) i reaguje na gesty ze smartfonów, np. "szczypanie". Na ekranie można m.in. obserwować parametry pracy układu napędowego".

 

Kluczowe jest to sformułowanie "niektórych telefonów".

 

http://magazynauto.interia.pl/testy/pierwsze-jazdy/news-subaru-outback-pierwsza-jazda,nId,1599002

 

W moim OBK MY 2012 po zmianie telefonu na Z1 Compact strumieniowanie muzyki przestało działać.

Edytowane przez spawalniczy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem dlaczego dziwicie się, że nowe smarkofony nie działają ze stacjami sprzed 2 -3 lat ?

Zmiany oprogramowania i protokołów następuję co kilka miesięcy. Co rok nowy model. Kto jest w stanie nad tym nadążyć.......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...