Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

można wiedzieć jakie? roumiem , że Pan nie zaleca 98 do DIT?

 

niezależne , przeprowadzane w Polsce . Nie zalecam bo nic to nie daje.

 

 

 

I czy dlatego po ostatniej aktualizacji softu auta palą więcej?

 

skąd takie uogólnienie.? może auto pali więcej..... przypomnę , że zimno się zrobiło ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od trzech miesięcy jest zimno? :o

Potwierdzam obserwacje ze zwiększonym spalaniem, u mnie o około litr na 100km. Zmiana wyraźna, od czasu wgrania nowego ECU. Najważniejsze,że wróciła ogromna frajda z jazdy nowym Forkiem, ale dużo trudniej teraz śrubować średnią poniżej 10 litrów na baku. Nie wiem, czy nie wiąże się z nieco bardziej agresywną krzywą przyrostu momentu, bo często odczucia są zbliżone do tych z trybu "sport", przed zmianami. Pzy okazji jeżdżę na 95, od początku.

 

A z niefajnych rzeczy, jakiś nieskoncentrowany zakupowicz przeciągnął mnie zderzakiem na parkingu pod supermarketem, wzdłuż całego prawie auta, brzydkie długie zarysowanie, na szczęście bez wgnieceń, cóż i niestety zapewne pierwsze lakierowanko :( Ślady odkryłem dopiero w domu. Ech, świąteczna gorączka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

yossarian jezeli nie ma wgniecen. a lakier nie jest zdrapany (zdarty) to mozna sprobowac polerki. Jezeli nie masz sprzetu do tego to moze warto znalesc dobry zaklad car detailingu co Tobie to zrobi. Koszt prawdopodobnie to bedzie ulamek kosztu lakierowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede mną przegląd w ASO z okazji 15 000 km

Ile zapłaciliście przed lub po zniżkach za całą usługę i pytanie czy z własnym olejem czy zakupionym w serwisie Mobilem 5w30?

 

Drugie pytanie to jaki olej polecacie? Z lenistwa chętnie pozostałbym przy Mobilu 5w30 bo chyba nie jest taki zły do normalnej jazdy miejskiej…(?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie malo fajnie yossarian, tylko wspolczuc pozostaje. Najgorsze jest to, ze nawet jesli staniesz gdzies na koncu parkingu, pozostajac w nadziei, ze zadna piz....ka obok nie stanie i nie zniszczy auta, to tez nie ma gwarancji. Wiem z doswiadczenia.

yossarian jezeli nie ma wgniecen. a lakier nie jest zdrapany (zdarty) to mozna sprobowac polerki. Jezeli nie masz sprzetu do tego to moze warto znalesc dobry zaklad car detailingu co Tobie to zrobi. Koszt prawdopodobnie to bedzie ulamek kosztu lakierowania.

Dzięki za rady i współczucie. Na razie muszę Forka dobrze umyć i obejrzeć szkodę. Jest leasingowany, więc nie wiem, czy nie muszę tego załatwiać z AC? Cóż, pech się zdarza, w pierwszym bodaj miesiącu po zakupie, jadąca z (!) naprzeciwka ciężarówka wyrzuciła mi kamień centralnie na szybę i jeżdżę od tej pory z zażywicowanym malutkim pajączkiem. Ale szpetnie wtedy kląłem, takie auto, pierwszy miesiąc!!! :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede mną przegląd w ASO z okazji 15 000 km

Ile zapłaciliście przed lub po zniżkach za całą usługę i pytanie czy z własnym olejem czy zakupionym w serwisie Mobilem 5w30?

 

Drugie pytanie to jaki olej polecacie? Z lenistwa chętnie pozostałbym przy Mobilu 5w30 bo chyba nie jest taki zły do normalnej jazdy miejskiej…(?)

1250zl. Olej z ASO Castrol profesional long life III od początku (4,5tkm - pierwsza wymiana) do teraz ( czyli do 72 tkm).

Nie wiem czy to pocieszy, ale ja też miałem pecha - parkowanie pod kasztanem jesienią i trzy wgniotki w dachu. Ale od tego auto nie przestaje jeździć :).

Prawidłowe podejście- długo minęło jak zacząłem tak samo myslec

Faktycznie malo fajnie yossarian, tylko wspolczuc pozostaje. Najgorsze jest to, ze nawet jesli staniesz gdzies na koncu parkingu, pozostajac w nadziei, ze zadna piz....ka obok nie stanie i nie zniszczy auta, to tez nie ma gwarancji. Wiem z doswiadczenia. :angry:

 

A już myślałem ze tylko mnie to spotyka. Cholipa żona śmieje sie ze mnie ze staje zawsze w najdalszym miejscy na parkingu, ale oczywiście ktoś musi stanąć obok samochodem wartym max 3 tys zł - efekt wiadomy:(

 

Faktycznie malo fajnie yossarian, tylko wspolczuc pozostaje. Najgorsze jest to, ze nawet jesli staniesz gdzies na koncu parkingu, pozostajac w nadziei, ze zadna piz....ka obok nie stanie i nie zniszczy auta, to tez nie ma gwarancji. Wiem z doswiadczenia.

yossarian jezeli nie ma wgniecen. a lakier nie jest zdrapany (zdarty) to mozna sprobowac polerki. Jezeli nie masz sprzetu do tego to moze warto znalesc dobry zaklad car detailingu co Tobie to zrobi. Koszt prawdopodobnie to bedzie ulamek kosztu lakierowania.

Dzięki za rady i współczucie. Na razie muszę Forka dobrze umyć i obejrzeć szkodę. Jest leasingowany, więc nie wiem, czy nie muszę tego załatwiać z AC? Cóż, pech się zdarza, w pierwszym bodaj miesiącu po zakupie, jadąca z (!) naprzeciwka ciężarówka wyrzuciła mi kamień centralnie na szybę i jeżdżę od tej pory z zażywicowanym malutkim pajączkiem. Ale szpetnie wtedy kląłem, takie auto, pierwszy miesiąc!!! :)

Kamyki uwielbiają Forestery. Tym sie w ogóle nie przejmuj. Ja już tez musiałem do nordglass jechać, na szczęście malutka naprawa w dolnej części szyby i normalnie nie widać, ale jakoś tak wzrok czasem sam tam sie kierował;) teraz , po 72 tkm, niestety szyba jest po małych kamyczkach prawie wszędzie. Nic z tym nie zrobisz. Ciesz sie jazda super autem a na pierdołki nie zwracaj uwagi- szkoda czasu i nerwow

Edytowane przez Lukasz123
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powrócę na chwilę do prawej wycieraczki. Również u mnie środkiem nie zbiera. Po ruszeniu pióra - po wyginaniu na wszystkie strony przez pewien czas jest OK, potem znów nie bangla.

Co do zużycia paliwa po zmianie softu - potwierdzam wzrost, i raczej nie ma to nic wspólnego z temperaturami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powrócę na chwilę do prawej wycieraczki. Również u mnie środkiem nie zbiera. Po ruszeniu pióra - po wyginaniu na wszystkie strony przez pewien czas jest OK, potem znów nie bangla.

Co do zużycia paliwa po zmianie softu - potwierdzam wzrost, i raczej nie ma to nic wspólnego z temperaturami[/quote

 

Dziwne mi w forku z 2011 roku tego nie ma. Może to metalowe ramie trzeba dokręcić lub wycieraczki nie są oryginalne - mocowania mogą sie różnic nawet jak jest to ta sama firma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy włączyć podgrzewanie piór wycieraczek i jak się rozgrzeje to zbiera dobrze. Problem tkwi chyba w tym, że pióra są płaskie i jest mało miejsca między ruchomymi elementami. Wystarczy trochę wody, która tam zamarznie i pióro nie działa jak należy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Kamyki uwielbiają Forestery.

 

Niestety we wszystkich Subaru montują jakieś "plastelinowe" szyby - w każdym modelu jaki miałem, szybko pojawiają się liczne ślady po kamykach. W starym Foresterze szyba wręcz pękła przy naprawie pajączka - wymieniłem wtedy na zamiennik, który wytrzymał kilka lat w świetnym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...