Skocz do zawartości

Subaru Forester [SJ] (MY13=>MY19)


kordynator

Rekomendowane odpowiedzi

Z ciekawostek nowy Forek DIT ma napisane na klapce wlewu, że można tankować TYLKO PB95

No niestety to nie jest dobre bo 95 jest już masowo fałszowana. Jeżdżę swoim 2AT, tankuję w dobrych stacjach i raz na kilka tankowań zaczyna sie motorek bujać na jałowych. Ostatnia rzecz jaka przychodzi do głowy to benzyna, warsztat, narady, wlewanie ulepszaczy aż pan Zbynio, zaufany monter, który wie wszystko: "to ty k.. nic niewiesz ? chrzczą i tyle" po czym wszystko udowodnił. Koledzy z innych aut przy piwku; "a w moim mondeo sie ciągle pali check engine" - pan Zbynio no to wlej ruską a zobaczysz co ci się wyświetli. Odjęło, nic się nie wyświetla a auto dostało nowe życie, silnik jak igła. No widzisz ! I TERAZ KUPCIE ZA 160KOŁA AUTO I LEJCIE ten szajs w kraju gdzie mafia paliwowa jest nie do ruszenia !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety to nie jest dobre bo 95 jest już masowo fałszowana.

 

Tylko gdy czyta się raporty z badań paliw w Polsce to stwierdza się tylko nieliczne przypadki odstępstw od normy, a już nietrzymanie liczby oktanowej to sporadyczne przypadki. Polecam lekturę. Takie opowieści to też bywają gminne bajki o tym jak to się wodę dolewa do paliwa. Głupi uwierzy.

Nie zauważam również różnicy w paliwach na "zachodzie". Odkąd mam obecne auto (ponad 5 lat) to tylko raz zapalił mi się check ze względu na paliwo.

Edytowane przez Boombastic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niemieckim paliwie Forek robi mi 70 km więcej na baku. To się sprawdza co roku od kiedy jeżdżę na narty nach Tirol. :mellow:

 

A w piątek wieczorem kolega zatankował sobie diesla na Statoilu w Krakowie i dzisiaj auto właściwie się "zatkało" i wypluło check engine. :unsure:

Edytowane przez Staropramen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niemieckim paliwie Forek robi mi 70 km więcej na baku. To się sprawdza co roku od kiedy jeżdżę na narty nach Tirol. :mellow:

 

 

U mnie podobnie, ale nie zależy to od paliwa, a bardziej od stylu jazdy. Po prostu w Niemczech, czy Austrii jeździ się bardziej płynniej i "zgodnie z przepisami" :). U mnie jak jeżdże po Polsce zasięg w Tribece pokazuje 260 mil, a jak jestem w Austrii 320. Tak samo w XV, różnica jest znaczna, ale tak jak napisałem powyżej zależna bardziej od sposobu poruszania się.

Edytowane przez luki266
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jechal ktos Foresterem 20.i? XT to jednak troche drogo i to spalanie nie do opanowania. Mam nadzieje ze dynamika w wolnossacej bezynie, manual jast do przyjecia.

Moze ktos testowal juz audio w wersji 'comfort' - czy jest OK? Czytalem zle opinie o podstawowym sprzecie ale mam nadzieje ze to czepianie sie.

A co do wygladu uwazam ze przod nowego Forka jest podobny do wczesniejszych generacji (I, II) a nie do Toyoty jak czytam w niektorych postach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponownie do DYREKCJI w tej samej sprawie:

 

Chodzi o specyfikację danych technicznych:

 

podane są stopnie sprężania: 10:0, 16:0.......

 

(chyba, że chodzi o wynik meczu Subaru vs. reszta świata :biglol: )

 

Chyba warto to poprawić.

 

Niestety w materiałach. które SIP zamieścił w "auto motor sport" (marzec 2013) tak już zostało....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na niemieckim paliwie Forek robi mi 70 km więcej na baku. To się sprawdza co roku od kiedy jeżdżę na narty nach Tirol.

Moje Legacy na niemieckim paliwie robi tyle samo co na polskim, sprawdzane wiele razy na trasie do Hanoweru.

 

Forek z Niemiec został sprowadzony, więc może to jakiś sentyment. Choć w Outback’u kupionym w PL także zachodziło takie zjawisko. Sam już nie wiem co o tym myśleć. :huh:

 

 

U mnie podobnie, ale nie zależy to od paliwa, a bardziej od stylu jazdy. Po prostu w Niemczech, czy Austrii jeździ się bardziej płynniej i "zgodnie z przepisami". U mnie jak jeżdże po Polsce zasięg w Tribece pokazuje 260 mil, a jak jestem w Austrii 320. Tak samo w XV, różnica jest znaczna, ale tak jak napisałem powyżej zależna bardziej od sposobu poruszania się.

 

Wjazd na A4 mam praktycznie pod płotem. Całość trasy przejeżdżam autostradami, z boxem na dachu, czyli bez szaleństw bez względu czy to PL, czy D. Moim zdaniem to nie jest sprawka stylu jazdy, ale może nie jestem obiektywny. :rolleyes:

Edytowane przez Staropramen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez tak mam ze spalaniem do Austrii i spowrotem. Ale mam wrażenie, że różnica wynika z tego, że do Tyrolu zawsze jedzie się pod wiatr, a wraca się z wiatrem (wieje, zazwyczaj, z zachodu - w Forku MY2007 bardzo dobrze słychać skąd wiele :P :P :P).

 

A żeby nie było całkiem OT, to we wrześniu powinienem mieć dwa Forki Turbo: jeden 6-letni po remoncie silnika (aktualnie stoi rozmontowany w serwisie) no i tą nową... hmmm... szukam jakiegoś delikatnego określenia... krówkę MY2013 :P Więc możemy je postawić na jakiejś prostej i zobaczyć który którego "robi" i o ile...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jechal ktos Foresterem 20.i? XT to jednak troche drogo i to spalanie nie do opanowania. Mam nadzieje ze dynamika w wolnossacej bezynie, manual jast do przyjecia.

Nie demonizowałbym spalania wersji turbo, bo wolnossące 150 koników może być dosyć spragnione by poruszyć nowego forka ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy felgi 18'' są identyczne (jeden wzór) w wersji Platinum dla wolnossącej i XT? Różnica będzie napewno w przednim zderzaku, zastanawiam się czy felgi będą inne? Na stronie austriackiej jest jeden wzór felgi 18''.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tez tak mam ze spalaniem do Austrii i spowrotem. Ale mam wrażenie, że różnica wynika z tego, że do Tyrolu zawsze jedzie się pod wiatr, a wraca się z wiatrem (wieje, zazwyczaj, z zachodu - w Forku MY2007 bardzo dobrze słychać skąd wiele :P :P :P).

To ja znów na odwrót bo do Tyrolu wręcz pcha mnie jakaś niewidzialna siła, a wracać z niego nigdy nie chcę ^_^
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i jakiś slonecznikow nie ma, może plastiki nie takie ale VOLVO, Kaszkajem, CRV czy inna kugą tego nie zrobisz. Będziesz stał w kolejce do wyciagniecia

Domyślam się co miałeś na myśli, bo pewnie miałeś przed oczyma doświadczenia z napędu WRXa (tutaj jest bliźniaczo do Forków XT II gen) czy STi. Ale Wszelakie rozwiązania typu Haldex też dałyby tu radę. Ba nawet Dacia Duster spokojnie w trybie LOCK by to zrobiła, bo ma wtedy zblokowane na sztywno sprzęgło międzyosiowe. Podejrzewam że problemy by były przy starszych CRV czy RAVkach, bo tam napęd był faktycznie cieniutki. Napęd S-AWD zawsze był czymś wyrózniającym się na plus, ale wraz z rozwojem Subaru staje sie bardziej zglobalizowane i dotyczy to tez napędu. Poniżej przeklejam jeszcze raz info o napędzie nowego Forka XT, bo stron w tym wątku szybko przybywa:

Ze strony Subaru

 

Jest to system napędu AWD opracowany wyłącznie dla czterobiegowych automatycznych skrzyń biegów wyposażonych w tryb manualny, oraz do skrzyń bezstopniowych Lineartronic.

W rozwiązaniu tym nie stosuje się centralnego mechanizmu różnicowego. System przenosi moment napędowy bezpośrednio do przedniego dyferencjału, oraz przy użyciu wielopłytkowego mokrego sprzęgła uruchamianego hydraulicznie (MP-T – Multi Plate Transfer), do wału napędowego biegnącego do tylnego dyferencjału. W większości zastosowań podstawowy podział momentu wynosi 60% dla osi przedniej i 40% dla osi tylnej. Czujniki nieustannie monitorują zmiany przyczepności/obrotów przednich i tylnych kół, położenie pedału gazu, użycie hamulca i skręt kierownicy, a sterownik na tej podstawie kontroluje pracę elektromagnetycznego zaworu dostarczającego olej do siłownika sprzęgła. W zależności od chwilowych wymagań, 100% momentu może być skierowane na koła przednie lub podział może wynosić 50%/50% (pełna blokada sprzęgła). Ten rodzaj napędu AWD pozwala aktywnie stabilizować ruch pojazdu, a w razie potrzeby, dla zmniejszenia oporów, zmniejszać udział napędu tylnego.

 

Jeżeli ten opis działąnia jest prawidłowy, a wierzę że chyba producent/importer głupot na stronie nie wypisuje, to oznacza że działanie tego systemu jest mocno zblizone do Haldexa od generacji 3 wzwyż.

W jednym i drugim rozwiązaniu brak jest centralnego mechanizmu różnicowego (ze szperą czy bez to juz nieważne). Napęd przód/tył jest dzielony prez mokre sprzegło wielopłytkowe. Plus tego rozwiązania w Subaru jest taki że inicjalny podział/spięcie mamy 60/40, a w Haldexach 4 generacji VAG np stosuje 90/10 - ale to wszystko kwestia oprogramowania, bo w każdym z tych rozwiązań mozna ustawić 50/50. Dodatkowym plusem Subaru jest wynikający z symetrii układu napędowego rozkład mas. Jeszcze raz powtórzę słowa DILERA SUBARU z PL - "Nowy Forek XT nie ma żadnych szper w mechanizmach różnicowych. Za przenoszenie momentu na koła z lepszą przyczepnością odpowiadana elektronika ABS/ESP." Czyli de facto jak któres koło buksuje to jest hamowane i część momentu idzie na druga stronę osi - takie rozwiązanie jest stosowane od lat przez innych producentów.

Jeżeli ktoś dalej uważa że S-AWD w nowym XT jest w swym działaniu bliskie temu z np Forka XT drugiej generacji to guuuuuuubo się myli.

Żeby było jasne - nie krytykuje tego rozwiązania, bo mi w uzytkowaniu codziennym absolutnie Haldex wystarcza i między bajki wkładam opowieści tych którzy twierdzą że bywa niebezpieczny w jeździe po zakręcie (śliskim) bo miesza momentem przód/tył. Jak się jedzie normalnie ze stałą prędkością to niczym nie miesza i nigdzie Cię nie wyniesie. Jak ktoś ciśnie pedał w podłogę to i poszperowane STi na brak rozumu i umiejętności nie pomoże.

Dalej podtrzymuję swoje zdanie że przy cenie 143tyś jest to samochód godny uwagi i jeżeli osiągi silnika oraz praca skrzyni mnie nie zawiedzie to pewnie poważnie za czas jakiś zastanowię się nad tym autem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i jakiś slonecznikow nie ma, może plastiki nie takie ale VOLVO, Kaszkajem, CRV czy inna kugą tego nie zrobisz. Będziesz stał w kolejce do wyciagniecia

Domyślam się co miałeś na myśli, bo pewnie miałeś przed oczyma doświadczenia z napędu WRXa (tutaj jest bliźniaczo do Forków XT II gen) czy STi. Ale Wszelakie rozwiązania typu Haldex też dałyby tu radę.

 

nie wiem czy Dacia dałaby radę ale na pewno Outlander my08, którego ujeżdżam rodzinnie nawet by nie drgnął. To auto (Mitsu) nie ma żadnych właściwości terenowych, ba terenowych to za dużo powiedziane, ono nie ma prawa zjechac z utwardzonej drogi jak jest mokro czy snieżnie. Ostatnio poległo w sytuacji której moja obniżona twarda impreza nawet by nie zauważyłą. Generalnie auto którym z asfaltu nie należy zjeżdżać.

 

W przypadku Forka jest zupełnie inaczej co widać na dziesiątkach filmów z youtuba porównujących go z innymi (Volvo,crv i inne tego typu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może i jakiś slonecznikow nie ma, może plastiki nie takie ale VOLVO, Kaszkajem, CRV czy inna kugą tego nie zrobisz. Będziesz stał w kolejce do wyciagniecia

Domyślam się co miałeś na myśli, bo pewnie miałeś przed oczyma doświadczenia z napędu WRXa (tutaj jest bliźniaczo do Forków XT II gen) czy STi. Ale Wszelakie rozwiązania typu Haldex też dałyby tu radę.

 

nie wiem czy Dacia dałaby radę ale na pewno Outlander my08, którego ujeżdżam rodzinnie nawet by nie drgnął. To auto (Mitsu) nie ma żadnych właściwości terenowych, ba terenowych to za dużo powiedziane, ono nie ma prawa zjechac z utwardzonej drogi jak jest mokro czy snieżnie. Ostatnio poległo w sytuacji której moja obniżona twarda impreza nawet by nie zauważyłą. Generalnie auto którym z asfaltu nie należy zjeżdżać.

 

W przypadku Forka jest zupełnie inaczej co widać na dziesiątkach filmów z youtuba porównujących go z innymi (Volvo,crv i inne tego typu)

O widzisz do listy CRV i RAV zapomniałę dopisać Outlandera - japońskie pseudoimitacje Haldexa są faktycznie denne. Duster podobno w trybie LOCK prezentuje bardzo przyzwoite włąściwości terenowe :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy Forek zakupiony:)!!!!

Niestety rozsadek zadecydowal i kupilismy 2.0 wolnossaka, automat, wersja exlusive. Podobno ma byc do odbioru w kwietniu:)

Teraz nic tylko czekac:)!

 

Gratuluje! Po odbiorze podziel się wrażeniami z jazdy u użytkowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...