Skocz do zawartości

Reduktor


tony

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 226
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Mógłby ktoś wytłumaczyć jak to na prawdę jest? :)

W instrukcji obsługi nic na ten temat o dziwo nie ma :mrgreen: :roll:

Najprościej.

Wajcha na dole (leży) -> auto ma "dłuższe" biegi. Dłużej się rozpędza i ma wysoką prędkość maksymalną. Na jedynce bez gazu jedziesz (przykładowo bo nie wiem dokładnie 15 km/h)

Wajcha na górze (stoi) -> auto ma "krótsze" biegi. Szybciej się rozpędza ale prędkość max jest sporo niższa. Na jedynce bez gazu jedziesz (ciągle przykład) 10 km/h. Tego położenia używa się głównie w trudnych warunkach drogowych (jazd po błocie, zjazdy ze stromych górek, ciągnięcie ciężkiej przyczepy, upalanie na szutrach :mrgreen: itp) Poprawia dzielność auta w "terenie" i oszczędza sprzęgło (mniejsza tendencja do ślizgania się przy niskich obrotach silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heheh :)

Dziękuję bardzo, nie wiedziałem ile jest tych pozycji, bo reduktor jeszcze nie ruszany, teraz już prawie wiemy o co lotto :)

 

Ostatnie pytanie:

- do jazdy na co dzień używacie, którego położenia? (chodzi mi o miasto)

 

Pytam, bo kolega wyżej pisał o używania tego "krótszego przełożenia" głównie w terenie :)

W jeździe autostradowej lub w trasie lepszą opcją jest chyba dłuższe przełożenie, czyli większy v-max, w terenie jest odwrotnie a co do miasta nie jestem pewien, więc pytam :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uzywalem reduktora w nawet korkach bo auto latwiej rusza z wolnych obrotow, podczas parkowania itd wszedzie tam gdzie potrzebna jest mala predkosc. Na trasie tez sie przydaje redukowalem np przed wyprzedzaniem + redukcja biegami. Pelna synchronizacja reduktora w Subaru daje naprawde duze mozliwosci zastsowan.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziś leciałem w zakręcie -po deszczu- i se pomyślałem zapnę LO i jedynkę , no i wpie..... się w krawężnik. No i po co taki mechanizm jest w subarkach ? tylko na piasek i do startów dla niedowartościowanych?

 

Nikt Ci nie powiedział, że Imprezy są z natury podsterowne - domniemam, że przodem wpie... się w krawężnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie tak kiedyś przeżyłem chwilę grozy. Przez głowę przeleciał mi koniec sprzęgła/napędów/półosi wszystkiego na raz itp. A to właśnie była tajemnicza trzecia opcja.
Nie Ty jeden to przeżywałeś

Matko, myslałem, ze umre. Pojechałem w dziki busz w Bieszczadach. Wysiadłem na sikanko, a dziecko w tym czasie wyciagneło butelkę z piciem, wcisniętą obok reduktura i go z deczka przesunęło :mrgreen: ...wsiadam, chcę ruszyć...i umieram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozna zapinać na wstecznym i podczas jazdy i przy manewrach :idea: Reduktor w Subaru nie blokuje mostów lub centralnego dyferencjału jak w rasowych terenówkach zmiejsza tylko predkośc na poszczególnych biegach ale zwiększa moment obrotowy :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Biegi sie zmienia podświadomie, wiec po co komu automaty. Chyba że ktoś stracił jedną rękę, albo nogę wtedy mu wygodniej z automatem.

Chyba nigdy w życiu nie jeździłeś automatem, zwłaszcza w miejskich korkach. Spróbuj, to zrozumiesz "po co komu automaty".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...