Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Eufra, współczynniki może i dobrze znać (gdzieś nawet oglądałem filmik Ferodo) - także nie uważam, że 2500 są złe (używam je również teraz) ale - jak wcześniej napisałem - mówię o moich subiektywnych odczuciach - po wyjechaniu z garażu i nagłym hamowaniu przy zimnych hamulcach ich skuteczność była (jest) powiedzmy "inna" (słaba) :?

Z innej strony, info umieszczone na klockach, że nie są do użytku na drogach publicznych chyba nie jest na rzeczy. :roll: :wink:

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andremil: myślę, że info dotyczące tego, że nie są do użytku na drogach bardziej jest spowodowane pyleniem. W porównaniu np do DS3000 to DS2500 bierze na zimno jak brzytwa :D

 

To zawsze będzie dylemat. DS2500 czy RC5+. Myślę, że nigdy nie rozwiązany :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam u siebie DS3000 i jest wg mnie ogromna roznica miedzy zimnymi a rozgrzanymi. Tzn. na tyle wyczuwalna, ze kiedy przejedziemy kilka km z ostrymi dohamowaniami i przyzwyczaimy sie do pracy cieplego hamulca, to po jego wystudzeniu mozna sie niezle zdziwic. Przynajmniej dla takiego laika jak ja, ktory dopiero zaczyna przygode z takim sprzetem :).

 

Musze cos z tym zrobic, mysle wlasnie o DS2500 albo czyms jeszcze bardziej cywilnym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DS3000 nie nadają się do użytku codziennego. Tylko sport. DS2500 albo RC5+ będzie Pan zadowolony :)

 

Ja naprawdę nie rozumiem jak można porównywać ds2500 z rc5+ :roll: to jak porównanie Wrx-a do STI :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DS3000 nie nadają się do użytku codziennego. Tylko sport. DS2500 albo RC5+ będzie Pan zadowolony :)

 

Ja naprawdę nie rozumiem jak można porównywać ds2500 z rc5+ :roll: to jak porównanie Wrx-a do STI :twisted:

 

W jakim sensie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DS3000 nie nadają się do użytku codziennego. Tylko sport. DS2500 albo RC5+ będzie Pan zadowolony :)

 

Ja naprawdę nie rozumiem jak można porównywać ds2500 z rc5+ :roll: to jak porównanie Wrx-a do STI :twisted:

 

W jakim sensie?

 

A no w takim ze obecnie używam niestety w RS-ie DS2500 , i na zimno jest słabo , gorzej jak w serii, dwa tygodnie temu założyłem RC5 do Forka Xt do seryjnego zacisku i jest miazga :roll:

Niestety rc5 nie produkują klocków do rs-a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie subiektywne odczucia mogą być dla każdego użytkownika różne. I DS2500 i RC5+ przy pierwszym hamowaniu mają dołek. Dopiero potem współczynnik tarcia narasta.

 

Jednak uwaga, że DS2500 na zimno hamują gorzej niż seria jest mocno przesadzone. Seryjny klocek ma ok 0,2-0,25 wsp tarcia, DS2500 na dzień dobry prawie 2 razy większy.

 

Ja lubię oba klocki, gdyby tylko nie ta cena ds2500...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie subiektywne odczucia mogą być dla każdego użytkownika różne.

 

 

mi naprawdę o subiektywnych odczuciach nie musisz mówić :roll: dzień w dzień jeżdze co najmniej kilkunastoma autami z róznymi setupami i potrafię rozróżnić subiektywne odczucia :lol:

I DS2500 i RC5+ przy pierwszym hamowaniu mają dołek

 

RC5+ hamują dosłownie od razu , i to wyśmienicie :idea: a róznica do 2500 jest porażająca , potem ( po rozgrzaniu ) ta róznica jest prawie żadna :roll:

że DS2500 na zimno hamują gorzej niż seria jest mocno przesadzone

chyba wiem co mówię , bo zrobiłem na serii 2x po20tys, a teraz 4tys. na ds2500

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Faktycznie subiektywne odczucia mogą być dla każdego użytkownika różne.

 

 

mi naprawdę o subiektywnych odczuciach nie musisz mówić :roll: dzień w dzień jeżdze co najmniej kilkunastoma autami z róznymi setupami i potrafię rozróżnić subiektywne odczucia :lol:

I DS2500 i RC5+ przy pierwszym hamowaniu mają dołek

 

RC5+ hamują dosłownie od razu , i to wyśmienicie :idea: a róznica do 2500 jest porażająca , potem ( po rozgrzaniu ) ta róznica jest prawie żadna :roll:

że DS2500 na zimno hamują gorzej niż seria jest mocno przesadzone

chyba wiem co mówię , bo zrobiłem na serii 2x po20tys, a teraz 4tys. na ds2500

 

Rozumiem, że jesteś tutejszym, lokalnym forumowym matadorem i nie zamierzam się spierać o subiektywnych odczuciach.

 

Jednak wydaje mi się, że wiem co mylisz: współczynnik tarcia i initial bite. Zgodzę się, że RC5 mają lepszy initial bite niź DS2500. Współczynnik tarcia nie :)

 

Mogę się zgodzić (chociaż nie jestem obrońcą ani DS2500 ani RC5), że DS2500 są bardziej mdłe na początku, ale nie zaryzykowałbym stwierdzenia, że są słabe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam doświadczenia z Hawk. Niestety nie mam też zaufania do produktów z USA.

 

Amerykanie przynajmniej szanują swoje mocne rodzime marki, i nie szczędzą kasy na badania innowacyjne technoilogie. Carlise Brake & Friction których jednym z wielu produktów są klocki ham. Hawk - obecnie jeden z największych dostawców materiałów ciernych do produkcji okładziń tarcz sprzęgieł , klocków etc na kontynencie amerykańskim. Linie produkcyjne mają przede wszystkim w USA, Japonii, UK , Włochach . Wielu używa ich produktów nawet nie będą świadomym tego kto robi okładzinę jego sprzęgła czy klocka np OEM. Klocki Hawk to tylko jedna z dziedzin Wellmans Group (CB&F), któych domeną jest przemysł ciężki, zbrojeniowy i astronautyka. Sama fabryka klocków posiada kilkadziesiąt dynanometrów za dziesiątki milionów dolarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że jesteś tutejszym, lokalnym forumowym matadorem i nie zamierzam się spierać o subiektywnych odczuciach.

 

 

A ja mam nieodparte wrażenie że to Twój nowy nick , a stary to był alunetik :twisted::mrgreen: , i chcesz koniecznie znowu posprzedawać sobie ferodo :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem handlarzem. A Ty chyba sprzedajesz i ferodo, CL, EBC i black diamonda. Unikam faworyzowania jakiejkolwiek marki. Uważam, że poziom jest bardzo wyrównany. Na Hawkach nie jeździłem, dużo dobrego słyszałem o EBC BLUE. Może jest coś tańszego i równie dobrego. Ferodo znam i cenie. CL wg mnie jest super. Czas na coś nowego, bo aktualne klocki się kończą.

 

Kiepuczi: to tak jak z TMD friction. Produkują EBC, Mintexa i Pagida i jeszcze pewnie 1000 innych marek. Nie wiem czy to dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

wiem że swojego czasu psioczyłem na CL RC6 (no nie przypadliśmy sobie do gustu :wink: ), byłem zauroczony Endlessami od Makinena, klocek zacny bardzo, ale to co robi CL RC8R to jest masakrator a nie klocek - hamuje pięknie... :twisted: tylko tarcze żre w takim tempie, że aż włosy dęba stają :roll: 8) ...no ale coś za coś, znowu jestem fanem CLi :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wiem że swojego czasu psioczyłem na CL RC6 (no nie przypadliśmy sobie do gustu :wink: ), byłem zauroczony Endlessami od Makinena, klocek zacny bardzo, ale to co robi CL RC8R to jest masakrator a nie klocek - hamuje pięknie... :twisted: tylko tarcze żre w takim tempie, że aż włosy dęba stają :roll: 8) ...no ale coś za coś, znowu jestem fanem CLi :D

 

Michał Sołowow używa w S2000 tylko tej mieszanki, nigdy nie zabrakło hamulca. Nawet na Elpie w Grecji gdzie jest prawdziwy egzamin dla klocków (proste gdzie jedzie się do odcinki na ostatnim biegu aby wyhamować praktycznie do 0 bo jest ciasny zakręt 90) 3kpl przednich klocków poszło i 2 kpl tylnych :shock: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wracajac do tematu klocków "popularnych"...

 

było już o różnicach pomiędzy Hawk HPS a HP+..

 

a teraz widzę, że do zacisku WRX pojawily się jakieś Hawk Ceramic, może ktoś już wie, jak się mają do HPS i HP+ ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hawk Performance Ceramic to klocki przeznaczone przede wszystkim do seryjnych aut, popularne wśród lukusowych aut ze względu na właściwości, bardzo niski poziom pylenia i hałasu lub kogoś kto ma piękne fele i nie chce ich czyścic co kilka dni. Posiadają zbliżoną MOT ( max operating temp) ale mniejszy initial bite od metalowych HPS. Hamują podobnie do HPS na gorąco.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orientuje się ktoś czy OMP Road&Sport występują w wersji dla Imprezy N/A 2.0R 2007 ? Wg. strony klocki są, ale wymiary średnio się zgadzają z tym co podają katalogi.

Co gorsza te klocki, które OMP określa jako przednie mają wymiary takie jak tylne...

Chciałem Ferodo Premier ale też ciężko znaleźć.

O tym ile mi ASO wyliczyło za wymianę klocków i tarcz P+T wspominać nie będę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...