Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

  • 3 tygodnie później...
z moich obserwacji winmaxy hamują porównywalnie do DS2500
A piszczą/pylą/klekoczą w zaciskach? :)

trochę pylą, ale chyba wszystkie lepsze klocki pylą

piszczą dopiero teraz jak się kończą ... a tak, przez cały czas były ciche, bardzo ciche

nie klekoczą :wink:

 

mają jeden zasadniczy minus - słaba dostępność :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co byście polecili do GC8 GL, 2,0; MY97 (tzw. "okres przejściowy")?

 

Chodzi o rozwiązanie "dobre i tanie" (jak z tym tanim winem) - dobry stosunek jakości i wytrzymałości do ceny. Wóz użytkowany głównie w celach dojazdu na uczelnię (autostrada, miasto) i w weekendy do zabawy - przełęcze górskie, ale nie jakoś wybitnie intensywnie :mrgreen:

 

"Maleńka" ma z tyłu bębny, więc zostaje przód. Co na ten przód najlepiej wrzucić (tarcza/klocek), żeby było fajne, a nie zrujnowało studenckiej kieszeni?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

no dobrze, po wielu pochlebnych opiniach idę w OMP Road&Sport

 

na pewno nie zabijają tarczy, i wytrzymuję więcej hamowań niż ferodo premier. Podobno podobne do ferodo DSP które mam i są bardzo dobre.

 

ferodo premier na tyle umarło po 20kkm :shock: a przód DSP prawie nietknięty :shock: :shock: :shock:

 

Pozdrawiam

 

-- 01 lut 2012, 12:22 --

 

i znalazłem takie coś

 

OMP - ROAD&SPORT RACING COMPOUND

 

Klocki hamulcowe przeznaczone do jazdy codziennej i tuningu. Współczynnik tarcia: 0,4 w zakresie temperatur od 100 do 600 stopni C.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Mam szybkie pytanie do fachowców od hamulców.

W WRX'e mam dużą różnicę siły hamowania między tylnymi zaciskami. Dokładnie 29%.

Spotkał się ktoś z takim przypadkiem ?

Tylko proszę nie pisać wymień na brembo bo nie mam kasy w tej chwili :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie 29%.

zapieczony tłoczek lub uślizg opony na rolce

 

Pozdrawiam

 

Dzięki za odpowiedź. Organoleptyczne niby wszystko jest OK ale zapieczonego tłoczka nie widać :)

Badałem na innym niż rolki sprytnym sprzęcie.

Wygląda na to, że trzeba będzie rozebrać zacisk i wymienić gumy. W sumie nie jest to problem ale wolałem podpytać wcześniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Właśnie wróciłem z jazdy próbnej na nowych klockach. Ponieważ muszę też kupić opony poszła opcja pasztetowa - Remsa.

Wcześniej miałem EBC Green i do tego mogę je porównać. Już po wyciągnięciu z pudełka było ciekawie, bo pasztet jak to pasztet jest strasznie miękki :idea: Idzie je zarysować paznokciem. Klocki poszły na starą tarczę Brembo, ok 40% zużycia.

 

Pierwsze wrażenia - czuć, że jest bardziej miękko, ale znacząco na plus. Modulacja się poprawiła i w końcu hamowanie nie wymaga siły. Na EBC aby na asfalcie włączyć abs trzeba było ostro gnieść hebel i nie miało znaczenia czy są rozgrzane. Teraz nie wymaga to tyle siły.

 

Z racji docierania nie rozgrzałem mocno układu i teraz jestem ciekaw jak szybko puchną. Ponieważ są miękkie nasuwa się stwierdzenie, że szybko ale jak będzie porównywalnie z EBC to będzie dobrze. Tzn. dobrze nie będzie :wink: , bo to jest cywilny klocek i przy upalaniu czy w mocnych autach z wymagającymi kierowcami po prostu padnie szybo na cycki. Chociaż jestem ciekaw jak szybo.

 

Podsumowując, wydaje się to dobra opcja do normalnej jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szlag, ostatnio trochę sie szybciej przejechałem darmowozem i powichrowały się tarcze bremo. OEM-owe mączyłem i nic a tu klops. Tarcza brembo klocek ferodo dsp. Droga zwykła w mieście, częste start i stop. I to wszystko w stilo w zwyczajnych warunkach pogodowych, zero deszczu.

 

Coś mi się wydaje, że chyba to nie jest dobry pomysł aby na zwykle brembo zakładać Ferodo DSP. Chyba lepiej było kupić brembo max

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja mam DSP a on chyba łagodniej obchodzą się z tarczą :roll:

 

Z resztą to już ostatni raz mam Ferodo DSP. Bardzo dobrze hamują OMP R&S. Kupiłem je ostatnio i w normalnej jeździe nie widzę negatywnej różnicy. A darmowozem nie "upalam" więc nie miałem okazji ich naprawdę mocno podgrzać. Jestem zadowolony ze stosunku jakość/cena/hamowanie. Napewno jest przepaść do ferodo premier, bo OMP R&S "ostro" biorą jak DSP.

 

Na pewno do subaru też takie założę i zobaczymy jak tam na ew eventach ale sądząc z doświadczenia przejazd i czekanie w kolejce to nie ma szans abym im krzywdę zrobił.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...