JJacek Opublikowano 10 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Lipca 2011 Współczynnik tarcia zależny jest od wielu czynników : waga samochodu, kształt i rozmiar klocka, średnica tarczy , rodzaju nawierzchni sucha/mokra, opon, stylu jazdy i kilku innych. Podawanie współczynnika tarcia w sposób książkowy w oderwaniu od tych parametrów niewiele nam pomoże w dobraniu właściwego klocka dla naszej aplikacji. Porównania należało by dokonać na tym samym samochodzie w tych samych warunkach jazdy i najlepiej tego samego kierowcę. Współczynnik tarcia jest wartością bezwymiarową, dlaczego niby miałby zależeć od kształtu i rozmiaru klocka? Chyba, że chodzi Ci o całkowitą siłę tarcia? Z drugiej strony dany zacisk nie mieści klocków o znacząco różnej powierzchni (?), chyba że mieszczą to wtedy rzeczywiście ma to znaczenie. Waga samochodu, średnica tarczy, rodzaj nawierzchni, opon, styl jazdy to zestaw danych, który pozwala określić maksymalną siłę hamowania. Wiadomo, że jeśli jest śnieg to wystarczy klocek 'z waty', żeby zahamować na granicy blokady kół, ale na suchym asfalcie przy super oponie, zdolnym kierowcy itp może to już nie starczyć. Wydaje mi się, że podanie współczynnika tarcia w skali temperaturowej jest wystarczającą informacją do porównania klocków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1krzych Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Witam krótkie pytanie dor klocków ham. do legacy 2004 (BP) mam zdjęte przednie klocki hamulcowe z obu zacisków - niestety dzięki zbiegowi okoliczności zostały pomieszane i powstał problem - jeden z klocków ma taki prostopadły kawałek metalu - i nie pamiętam z której strony ten klocek był - wiem na pewno że był po wewnętrznej stronie. Może ktoś wie po której stronie powinie być ten klocek i jaką rolę pełni ten wygięty kawałek metalu? pozdr-kz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Do środka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 aką rolę pełni ten wygięty kawałek metalu? Akustyczny czujnik zużycia klocków. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1krzych Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Do środka. tyle to wiem sam - zresztą napisałem to w moim poście. prawa czy lewa strona? a może o bez znaczenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 prawa czy lewa strona? a może o bez znaczenia? Do środka, czyli na prawym kole z lewej, a na lewym z prawej. Czyli i prawa, i lewa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1krzych Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 prawa czy lewa strona? a może o bez znaczenia? Do środka, czyli na prawym kole z lewej, a na lewym z prawej. Czyli i prawa, i lewa. czyli jednym słowem wewnętrzna - i tyle wiem, napisałem w pierwszym moim poście. pytając lewa czy prawa strona - mam na myśli czy po stronie pasażera czy kierowcy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 mam na myśli czy po stronie pasażera czy kierowcy... Masz wersję UE czy UK ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
1krzych Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 wersja z kierownicą po lewej stronie. wygląda na to, że ten klocek pasuje z obu stron - tyle że jeśli jest po stronie kierowcy to blaszka jest u góry a jak po stronie pasażera to blaszka na dole . A że jest tylko jeden (pozostałe 3 są bez blaszki) to powstało pytanie po której stronie powinien być. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 13 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2011 Sorki, ale nie doczytałem, powinny być 2 z blachą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas. Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Witam Kolegów. Przymierzam się do wymiany tarcz hamulcowych z klockami w swojej Imprezie 06 rok 2.0 wolnyssak. Zastanawiam sie czy nie przejść na zaciski 4 tłoczkowe przód i tył 2 tłoczkowe. Jakie czekają mnie przeróbki i czy ma to sens.Generalnie w kjs nie bedę startował ale mieszkam w górach i czasami lubię sobie pocisnąć swoją ukochaną Subarynką. Aha i jeszcze jedno-na zimę chciałbym jeździć na 15-tkach z węższą oponą. Znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/zaciski-hamulcow ... 13494.html Chciałem sie przypomnieć. jakby któryś z Kolegów mogłby mi poświęcić swój cenny czas i napisać parę słów. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 Witam Kolegów. Przymierzam się do wymiany tarcz hamulcowych z klockami w swojej Imprezie 06 rok 2.0 wolnyssak. Zastanawiam sie czy nie przejść na zaciski 4 tłoczkowe przód i tył 2 tłoczkowe. Jakie czekają mnie przeróbki i czy ma to sens.Generalnie w kjs nie bedę startował ale mieszkam w górach i czasami lubię sobie pocisnąć swoją ukochaną Subarynką. Aha i jeszcze jedno-na zimę chciałbym jeździć na 15-tkach z węższą oponą. Znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/zaciski-hamulcow ... 13494.html Chciałem sie przypomnieć. jakby któryś z Kolegów mogłby mi poświęcić swój cenny czas i napisać parę słów. :wink: Już to wielokrotnie było :wink: : -na czterotłoki wchodzą 15 braid (niezbyt tanie, w używce rarytas) oraz nie wszystkie 16 -z zaciskami nie powinno być problemów, do tego oczywiście wymiana tarcz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 hej, ułożyły się ferodo premier na 4tłoczku. Zdecydowane lepsze niż oem i QH pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wojtas. Opublikowano 16 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2011 w takim razie poszukam jeszcze trochę w temacie a póki co dzieki za odp. pozdro. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 20 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2011 A co myślicie na temat adaptacji zacisków przednich z Audi S4 B5 do GC8? Dużo rzeźby? Niby w Audi jakiejś rewelacji nie ma ale Audi waży ponad 1600kg, a GC8 znacznie mniej więc może na jakimś ostrym klocku i dobrej tarczy będzie to całkiem sensownie hamować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skrzypekQ4 Opublikowano 3 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Sierpnia 2011 dolacze sie do watku. wlasnie przymierzam sie do zmiany klockow na przod. jezdze glownie miasto, czasami dluzsza trasa. moj zestaw: 1. przod: - pompa hamulcowa ze wspornikiem home made(solidny i mocno trzymajacy pompe) - 4-tloczek z typR/WRX - gladkie Brembo - aktualnie, klocek TRW - przewody HELL 2. tyl: - 2-tloczek z typR/WRX - tarcze OEM 290mm - klocek, nie wiem co to jest dokladnie, jest czerwony i hamuje dopiero po rozgrzaniu - przewody HELL zastaanawiam sie nad WIMAXem, co o tym sadzicie? jak te klocki sprawuja sie z BREMBO? dodam, ze klocki TRW skonczyly sie po okolo 5 tys. km i strasznie pyla. tarcze prawie sie nie zuzyly w tym czasie, zalozone razem z klockiem. Hamowanie na tym zestawie, przy jezdzie glownie po miescie, calkiem zadawalajace. I tak sie zastanawiam czy warto zmieniac klocek z TRW na WIMAXa, skoro smigam glownie miasto? pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 prawdopodobnie się powtórzę ale nie mogę nic tu wykopać na temat Legacy. Moje pytanie brzmi: jakie hamulce do Legacy H6 3.0 Rn MY04? Chodzi o to żeby było skutecznie na ile to możliwe, niekoniecznie tanio, czy cicho Myślałem o zestawach od Pagid: przód: tarcze- aktualnie n/a !! (czasowo sie pojawiają i zaraz znikają trzeba telefonicznie zamawiać) klocki: http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Subar ... 7f6&000036 tył: tarcze: http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Subar ... fd7&000027 klocki: http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Subar ... d67&000036 przewody: http://www.eurocarparts.com/brake-hose-and-brake-pipe ewentualnie co jeszcze powinno iść do wymiany w zestawie? sorry za być może banalne pytanie ale w temacie Subaru jeszcze zielony jestem Kto pomoże? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 uderz do kropkowicz ma na sprzedaż ogromne heble z tribeki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 7 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Sierpnia 2011 polecam, kropkowicz ma hamowanko z Tribeci / Legacy GT, zaciski, nóki tarcze DBA 316mm + nówki klocki Hawk.. tak mysle, że warto sie zainteresować do H6. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
K12DLA Opublikowano 8 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2011 oferta interesująca na pierwszy rzut oka, ale to tylko para, potrzebował bym jeszcze drugiej takiej, jeśli ktoś ma namiary to prośba o info, pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mf121 Opublikowano 18 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2011 A wie ktoś jakie winmax'y pasują do turbodziadka ? Znalazłem tabelke w IC tuning z której wynikało że odpowiednikiem FCP948 są klocki o numerze 259 ale niestety okazało się, że kształt klocka jest zupełnie inny... W katalogu na stronie winmax'a też ciężko mi to znaleźć - do BC5 są 247 albo 236 - kształty ogólnie podobne ale brak wymiarów więc nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Mam pytanie do speców. Który producent najlepiej ogarnął temat klocków do Subaru po względem katalogu. Najlepiej jakby katalog zawierał zdjęcia/wymiary i nie posiadał wiele błędów. Wiem, że to trudne pytanie ale może ktoś z Was natrafił na coś godnego uwagi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 miszozon, nie ma takowego jest większa lub mniejsza niekompetencja Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
miszozon Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 AdaSch, tego się spodziewałem :/ Muszę temat ogarnąć jak najszybciej więc czeka mnie sporo pracy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 22 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2011 TRW trochę ma. Pytanie jak dużo jest w nim błędów. http://www.trwaftermarket.com/pl/Katalog/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się