Skocz do zawartości

Hamulce - klocki, tarcze itp.


Patryk55XL

Rekomendowane odpowiedzi

Współczynnik tarcia zależny jest od wielu czynników : waga samochodu, kształt i rozmiar klocka, średnica tarczy , rodzaju nawierzchni sucha/mokra, opon, stylu jazdy i kilku innych. Podawanie współczynnika tarcia w sposób książkowy w oderwaniu od tych parametrów niewiele nam pomoże w dobraniu właściwego klocka dla naszej aplikacji. Porównania należało by dokonać na tym samym samochodzie w tych samych warunkach jazdy i najlepiej tego samego kierowcę.

Współczynnik tarcia jest wartością bezwymiarową, dlaczego niby miałby zależeć od kształtu i rozmiaru klocka?

Chyba, że chodzi Ci o całkowitą siłę tarcia? Z drugiej strony dany zacisk nie mieści klocków o znacząco różnej powierzchni (?), chyba że mieszczą to wtedy rzeczywiście ma to znaczenie.

Waga samochodu, średnica tarczy, rodzaj nawierzchni, opon, styl jazdy to zestaw danych, który pozwala określić maksymalną siłę hamowania. Wiadomo, że jeśli jest śnieg to wystarczy klocek 'z waty', żeby zahamować na granicy blokady kół, ale na suchym asfalcie przy super oponie, zdolnym kierowcy itp może to już nie starczyć.

Wydaje mi się, że podanie współczynnika tarcia w skali temperaturowej jest wystarczającą informacją do porównania klocków.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

krótkie pytanie dor klocków ham. do legacy 2004 (BP)

mam zdjęte przednie klocki hamulcowe z obu zacisków - niestety dzięki zbiegowi okoliczności zostały pomieszane i powstał problem - jeden z klocków ma taki prostopadły kawałek metalu - i nie pamiętam z której strony ten klocek był - wiem na pewno że był po wewnętrznej stronie.

Może ktoś wie po której stronie powinie być ten klocek i jaką rolę pełni ten wygięty kawałek metalu?

 

pozdr-kz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawa czy lewa strona? a może o bez znaczenia?

 

Do środka, czyli na prawym kole z lewej, a na lewym z prawej. Czyli i prawa, i lewa.

czyli jednym słowem wewnętrzna - i tyle wiem, napisałem w pierwszym moim poście.

 

pytając lewa czy prawa strona - mam na myśli czy po stronie pasażera czy kierowcy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wersja z kierownicą po lewej stronie.

wygląda na to, że ten klocek pasuje z obu stron - tyle że jeśli jest po stronie kierowcy to blaszka jest u góry a jak po stronie pasażera to blaszka na dole . A że jest tylko jeden (pozostałe 3 są bez blaszki) to powstało pytanie po której stronie powinien być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów.

 

Przymierzam się do wymiany tarcz hamulcowych z klockami w swojej Imprezie 06 rok 2.0 wolnyssak.

Zastanawiam sie czy nie przejść na zaciski 4 tłoczkowe przód i tył 2 tłoczkowe.

Jakie czekają mnie przeróbki i czy ma to sens.Generalnie w kjs nie bedę startował ale mieszkam w górach i czasami lubię sobie pocisnąć swoją ukochaną Subarynką. :lol:

Aha i jeszcze jedno-na zimę chciałbym jeździć na 15-tkach z węższą oponą.

Znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/zaciski-hamulcow ... 13494.html

 

Chciałem sie przypomnieć.

jakby któryś z Kolegów mogłby mi poświęcić swój cenny czas i napisać parę słów. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam Kolegów.

 

Przymierzam się do wymiany tarcz hamulcowych z klockami w swojej Imprezie 06 rok 2.0 wolnyssak.

Zastanawiam sie czy nie przejść na zaciski 4 tłoczkowe przód i tył 2 tłoczkowe.

Jakie czekają mnie przeróbki i czy ma to sens.Generalnie w kjs nie bedę startował ale mieszkam w górach i czasami lubię sobie pocisnąć swoją ukochaną Subarynką. :lol:

Aha i jeszcze jedno-na zimę chciałbym jeździć na 15-tkach z węższą oponą.

Znalazłem coś takiego http://moto.allegro.pl/zaciski-hamulcow ... 13494.html

 

Chciałem sie przypomnieć.

jakby któryś z Kolegów mogłby mi poświęcić swój cenny czas i napisać parę słów. :wink:

 

Już to wielokrotnie było :wink: :

 

-na czterotłoki wchodzą 15 braid (niezbyt tanie, w używce rarytas) oraz nie wszystkie 16

-z zaciskami nie powinno być problemów, do tego oczywiście wymiana tarcz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co myślicie na temat adaptacji zacisków przednich z Audi S4 B5 do GC8? Dużo rzeźby?

Niby w Audi jakiejś rewelacji nie ma ale Audi waży ponad 1600kg, a GC8 znacznie mniej więc może na jakimś ostrym klocku i dobrej tarczy będzie to całkiem sensownie hamować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

dolacze sie do watku. wlasnie przymierzam sie do zmiany klockow na przod. jezdze glownie miasto, czasami dluzsza trasa. moj zestaw:

 

1. przod:

- pompa hamulcowa ze wspornikiem home made(solidny i mocno trzymajacy pompe)

- 4-tloczek z typR/WRX

- gladkie Brembo

- aktualnie, klocek TRW

- przewody HELL

 

2. tyl:

- 2-tloczek z typR/WRX

- tarcze OEM 290mm

- klocek, nie wiem co to jest dokladnie, jest czerwony i hamuje dopiero po rozgrzaniu

- przewody HELL

 

zastaanawiam sie nad WIMAXem, co o tym sadzicie? jak te klocki sprawuja sie z BREMBO? dodam, ze klocki TRW skonczyly sie po okolo 5 tys. km i strasznie pyla. tarcze prawie sie nie zuzyly w tym czasie, zalozone razem z klockiem. Hamowanie na tym zestawie, przy jezdzie glownie po miescie, calkiem zadawalajace. I tak sie zastanawiam czy warto zmieniac klocek z TRW na WIMAXa, skoro smigam glownie miasto?

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie się powtórzę ale nie mogę nic tu wykopać na temat Legacy.

Moje pytanie brzmi:

jakie hamulce do Legacy H6 3.0 Rn MY04?

Chodzi o to żeby było skutecznie na ile to możliwe, niekoniecznie tanio, czy cicho

 

Myślałem o zestawach od Pagid:

przód:

tarcze- aktualnie n/a !! (czasowo sie pojawiają i zaraz znikają trzeba telefonicznie zamawiać)

klocki:

http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Subar ... 7f6&000036

 

tył:

tarcze:

http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Subar ... fd7&000027

klocki:

http://www.eurocarparts.com/ecp/c/Subar ... d67&000036

 

przewody:

http://www.eurocarparts.com/brake-hose-and-brake-pipe

 

ewentualnie co jeszcze powinno iść do wymiany w zestawie?

sorry za być może banalne pytanie ale w temacie Subaru jeszcze zielony jestem

 

Kto pomoże?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A wie ktoś jakie winmax'y pasują do turbodziadka ?

Znalazłem tabelke w IC tuning z której wynikało że odpowiednikiem FCP948 są klocki o numerze 259 ale niestety okazało się, że kształt klocka jest zupełnie inny...

W katalogu na stronie winmax'a też ciężko mi to znaleźć - do BC5 są 247 albo 236 - kształty ogólnie podobne ale brak wymiarów więc nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie do speców.

Który producent najlepiej ogarnął temat klocków do Subaru po względem

katalogu. Najlepiej jakby katalog zawierał zdjęcia/wymiary i nie posiadał

wiele błędów.

 

Wiem, że to trudne pytanie ale może ktoś z Was natrafił na coś godnego uwagi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...