GREGG Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 OBK w dieslu ma 5 lat gwarancji?? Kiedyś Raju pisał coś takiego o wszystkich SBD: kupując Subaru z jednostką napędową Boxer Diesel auto objęte jest gwarancją producenta 3 lat lub 100.000 km a sam silnik i jego osprzęt ubezpieczony jest na 5 lat lub 200.000 km licząc od daty pierwszej rejestracji Chyba od MY2015 ale tego nie jestem pewien.Za to jestem pewien że mój MY14 nie załapał się w subaru klima żyje własnym życiem Nie potwierdzam w OBK-u. Od zakupu mam ustawiony klimatronik na 'full auto' i nie zauważyłem żeby pracował chociaż raz nieprawidłowo. Za to w XV i forku w zimie co jakiś czas pojawiały się wahnięcia temperatury typu ciepło/zimno ale nie było to upierdliwe. Ja rownież nie mam problemów z klima. Jeżdzę od początku na auto. Zima jak nagrzewa przez chwile słychać szum nawiewów, ale to i tak cisza w porównaniu chociażby z VW passat. Nie ma się do czego przyczepić. W każdym subaru, jakim jeździłem klima działała zbyt zero-jedynkowo, może w najnowszym coś poprawili... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tsunetomo Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 OBK w dieslu ma 5 lat gwarancji?? Kiedyś Raju pisał coś takiego o wszystkich SBD: kupując Subaru z jednostką napędową Boxer Diesel auto objęte jest gwarancją producenta 3 lat lub 100.000 km a sam silnik i jego osprzęt ubezpieczony jest na 5 lat lub 200.000 km licząc od daty pierwszej rejestracji Chyba od MY2015 ale tego nie jestem pewien.Za to jestem pewien że mój MY14 nie załapał się w subaru klima żyje własnym życiem Nie potwierdzam w OBK-u. Od zakupu mam ustawiony klimatronik na 'full auto' i nie zauważyłem żeby pracował chociaż raz nieprawidłowo. Za to w XV i forku w zimie co jakiś czas pojawiały się wahnięcia temperatury typu ciepło/zimno ale nie było to upierdliwe. Ja rownież nie mam problemów z klima. Jeżdzę od początku na auto. Zima jak nagrzewa przez chwile słychać szum nawiewów, ale to i tak cisza w porównaniu chociażby z VW passat. Nie ma się do czego przyczepić. W każdym subaru, jakim jeździłem klima działała zbyt zero-jedynkowo, może w najnowszym coś poprawili... No jak widać jest już nas dwóch, którzy z działania klimatyzacji są zadowoleni. W Twoim 2012 tez klima działa zero/jedynkowo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 Tak, jak jest zimno wali przez dłuższy czas na maksa ciepłym, trzeba skręcić temp na 16 stopni i powoli podnosić (mimo że auto garażowane!). W lecie to samo tylko w drugą stronę. W sumie 10 lat z takimi klimami jeżdżę, więc można się przyzwyczaić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 To nowy OBK nie ma tej przypadłości, na full auto działa bez zastrzeżeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 U mnie w Legacy V (2015) też jest OK. Tylko przy odszranianiu przedniej szyby przegina z nawiewem (ciut za długo wieje na maksa, na mój gust). Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 (edytowane) Prawdopodobnie temat klimatyzacji przewinął się na Forum kilka razy. Dwa poniższe wątki dotyczą działania klimy/ogrzewania w sposób 0/1, co jest mocno odczuwalne w niższych modelach Subaru, np. XV i Levorg, a niektórzy wspominają o innych modelach. Subaru XV: https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/80913-działanie-klimatyzacji/ Subaru XV: https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/92204-ogrzewanie-raczej-sposób-działania-01/ Ta sytuacja nurtuje mnie już od dłuższego czasu i przy okazji wstąpię do garażu sprawdzić dwie rzeczy: 1. instrukcję obsługi, 2. ustawienia komputera pt. odparowywanie/odszranianie szyb. Mam takie przeczucie, że w tym szaleństwie jest metoda Jeśli coś wymyślę, to się odezwę. Edytowane 1 Stycznia 2017 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitrograd Opublikowano 31 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 31 Grudnia 2016 No to wszystkiego dobrego w nowym Roczniku MY17 Wysłane za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 1 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2017 Najlepszego na 2017! Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 1 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2017 Tak, jak jest zimno wali przez dłuższy czas na maksa ciepłym, trzeba skręcić temp na 16 stopni i powoli podnosić (mimo że auto garażowane!). Kończyłem dzisiaj pracę o 7 rano przy -5 stopniach (auto stało całą noc przed fabryką). Szyby nie były zaszronione więc nie uruchamiałem odmrażania przodu. Po odpaleniu przez pierwszą minutę wentylator wskakuje na trzecią kreskę potem cichnie i jak zaczynam jechać wieje lekko ciepłym. Nic nie zmieniam, nie wieje gorącym ani zimnym, po kilku minutach w aucie jest ciepło. Nie ma objawów zero/jedynkowych jak piszecie. Klimatronik od nowego na 'full auto', nawet po serwisie nie widzę żeby coś gmerali w nastawach albo wracają do moich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 1 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2017 OBK w dieslu ma 5 lat gwarancji?? Kiedyś Raju pisał coś takiego o wszystkich SBD: kupując Subaru z jednostką napędową Boxer Diesel auto objęte jest gwarancją producenta 3 lat lub 100.000 km a sam silnik i jego osprzęt ubezpieczony jest na 5 lat lub 200.000 km licząc od daty pierwszej rejestracjiChyba od MY2015 ale tego nie jestem pewien.Za to jestem pewien że mój MY14 nie załapał się w subaru klima żyje własnym życiem Nie potwierdzam w OBK-u. Od zakupu mam ustawiony klimatronik na 'full auto' i nie zauważyłem żeby pracował chociaż raz nieprawidłowo. Za to w XV i forku w zimie co jakiś czas pojawiały się wahnięcia temperatury typu ciepło/zimno ale nie było to upierdliwe. Ja rownież nie mam problemów z klima. Jeżdzę od początku na auto. Zima jak nagrzewa przez chwile słychać szum nawiewów, ale to i tak cisza w porównaniu chociażby z VW passat. Nie ma się do czego przyczepić. W każdym subaru, jakim jeździłem klima działała zbyt zero-jedynkowo, może w najnowszym coś poprawili... W Tribeca działa perfekcyjnie. wysłane z tel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 1 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2017 Skoro wam tak dobrze klima chodzi, to zazdraszczam Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 1 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2017 Skoro wam tak dobrze klima chodzi, to zazdraszczam Wszystkiego najlepszego w Nowym Roku W forku działała tragicznie w trybie auto. Najlepszego na 2017 wysłane z tel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 1 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 1 Stycznia 2017 (edytowane) Prawdopodobnie temat klimatyzacji przewinął się na Forum kilka razy. Dwa poniższe wątki dotyczą działania klimy/ogrzewania w sposób 0/1, co jest mocno odczuwalne w niższych modelach Subaru, np. XV i Levorg, a niektórzy wspominają o innych modelach. Subaru XV: https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/80913-działanie-klimatyzacji/ Subaru XV: https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/92204-ogrzewanie-raczej-sposób-działania-01/ Ta sytuacja nurtuje mnie już od dłuższego czasu i przy okazji wstąpię do garażu sprawdzić dwie rzeczy: 1. instrukcję obsługi, 2. ustawienia komputera pt. odparowywanie/odszranianie szyb. Mam takie przeczucie, że w tym szaleństwie jest metoda Jeśli coś wymyślę, to się odezwę. Przestudiowałem instrukcję i dalej mam wątpliwości. Odpowiedź przeniosłem tu: https://forum.subaru.pl/index.php?/topic/92204-ogrzewanie-raczej-sposób-działania-01/?p=2544273 Pozdrowienia, Szczęśliwego Roku 2017. Edytowane 1 Stycznia 2017 przez Christoph Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitrograd Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Wracając jeszcze do ogólnych rozważań to uważam, że jeżeli OBK ma nadal być konkurencyjny na tle uciekającej konkurencji to szybko powinna pojawić się wersja hybrydowa. Za kilka lat zaczną być wprowadzane strefy low/ zero emission do których wjadą tylko auta elektryczne i hybrydowe. Miałem okazję przejechać się ostatnio RAV 4 hybrid i powiem, że to jest idealne rozwiązanie na codzień. Ravka ma silnik beznzynowy 2.5l, w korkach do 60km/h jeździ na akumulatorach. Średnie spalanie po miesiącu jeżdżenia po wawie to 7l, co uważam za świetny wynik jak na suva. Nie wiem co stoi na przeszkodzie żeby Subaru zaimplementowało do obecnego silnika benzynowego 2.5 napęd hybrydowy, w końcu współpracują z Toyotą... Mam jeszcze taką obawę, czy w ogóle za 3 lata znajdę kupca na tak paliwożerny samochód. Wysłane za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Subaru jest dość zachowawcze i swoje musimy poczekać na takiego OBK Hybrid. Technologia już jest, Toyota możne się podzieli bo rozwija to od lat. Tyle że implementacja takiego napędu to zupełnie nowy projekt co też kosztuje. Ja bym się nie obawiał, na razie że dużo pali. Na masowe samochody elektryczne jeszcze poczekamy bym bardziej, że sieć energetyczna nie jest dostosowana to zwiększenia zapotrzebowania. Hybrydy są dobre w ruchu mieszanym i miejskim, na autostradzie już są porównywalne z klasycznymi samochodami (no może nieco wydajniejsze ze ze względu na silnik pracujący w cyklu Atkinsona), rynek na samochody klasyczne jeszcze będzie długo aktywny. RAV4 Hybrid użytkuję od pewnego czasu i faktycznie jest to dobra droga rozwoju, na "elektryki" jeszcze poczekamy, Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Subaru jest dość zachowawcze i swoje musimy poczekać na takiego OBK Hybrid. Technologia już jest, Toyota możne się podzieli bo rozwija to od lat przecież na rynku US jest XV hybrydowy więc Subaru technologie już ma od dawna. http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14713344,Subaru_XV_Crosstrek_Hybrid.html Jeżeli OBK dostanie silnik elektryczny to na 1000% najpierw pojawi się w US. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rafacon Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Subaru jest dość zachowawcze i swoje musimy poczekać na takiego OBK Hybrid. Technologia już jest, Toyota możne się podzieli bo rozwija to od latprzecież na rynku US jest XV hybrydowy więc Subaru technologie już ma od dawna.http://moto.pl/MotoPL/1,88389,14713344,Subaru_XV_Crosstrek_Hybrid.html Jeżeli OBK dostanie silnik elektryczny to na 1000% najpierw pojawi się w US. XV Hybrid zostanie wycofany ze sprzedaży, słabe miał wyniki. Także w 2017 już go nie będzie w USA. On miał wszystko wymyślone przez Subaru, pomimo związku z Toyotą. Czytałem, że nie było znaczących oszczędności na paliwie, co tłumaczyć może niezadawalające wyniki sprzedaży. Sent from my iPhone using Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Dlatego lepiej, aby jednak przejęli technologię od Toyoty. Coraz więcej firm zaczyna już oferować hybrydy więc konkurencja rośnie, oby Subaru nie przespało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Oby Subaru nie okazało się jak Nokia Zdaje się nie docenić i przespać erę iPhone'a, trzymając się konsekwentnie starych rozwiązań. Potem ciężko wrócić na rynek, skoro inni są o wiele dalej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Oby Subaru nie okazało się jak Nokia Eko subaru - nie uważasz że brzmi to trochę idiotycznie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Dlatego lepiej, aby jednak przejęli technologię od Toyoty. Coraz więcej firm zaczyna już oferować hybrydy więc konkurencja rośnie, oby Subaru nie przespało. Jak Subaru przejmie napęd z Toyoty, to co w nim zostanie z Subaru, poza inną obudową i znaczkiem na masce... Ja dziękuję. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Christoph Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Oby Subaru nie okazało się jak Nokia Eko subaru - nie uważasz że brzmi to trochę idiotycznie Sam się zastanawiałem już, jak będzie wyglądałe E-S-AWD i czy baterie będę też symetrycznie rozmieszczone Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Dlatego lepiej, aby jednak przejęli technologię od Toyoty. Coraz więcej firm zaczyna już oferować hybrydy więc konkurencja rośnie, oby Subaru nie przespało. Jak Subaru przejmie napęd z Toyoty, to co w nim zostanie z Subaru, poza inną obudową i znaczkiem na masce... Ja dziękuję. Boxer może zostać, skrzynię eCVT można inaczej ułożyć, może inny napęd 4x4 zamiast silnika na tylnej osi jak to ma RAV4 czy Lexus NX jest sporo rzeczy co można zostawić w "subarowym" stylu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Dlatego lepiej, aby jednak przejęli technologię od Toyoty. Coraz więcej firm zaczyna już oferować hybrydy więc konkurencja rośnie, oby Subaru nie przespało. Jak Subaru przejmie napęd z Toyoty, to co w nim zostanie z Subaru, poza inną obudową i znaczkiem na masce... Ja dziękuję. Subaru ma swoja koncepcje połączenia spalinowego z elektrycznym, sprzedają to rozwiązanie w XV i chyba Imprezie tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Nitrograd Opublikowano 2 Stycznia 2017 Udostępnij Opublikowano 2 Stycznia 2017 Ale XV mial silnik elektryczny o mocy 14 koni, to się nadawało do miksera albo kosiarki. Wysłane za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się