Miałki Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Dnia 18.06.2017 o 04:53, MarcinGD napisał: Odświeżam temat ponieważ mam pytanie do użytkowników silników w wersji XT. Na forum amerykańskim dużo jest na temat nagaru na zaworach ssących w tych silnikach. Co ile musicie wykonywać czyszczenie zaworów i ile to kosztuje ? Jeśli jest to jakiś duży problem to chyba lepiej wybrać silnik MPI, który już niedługo może być niedostępny bo wszyscy idą w wtrysk bezpośredni. Ja robiłem takie czyszczenie. To znaczy sam nie robiłem tylko dałem do zakładu który się w tym specjalizuje . Koszt 150-200 zł. Jest to czyszczenie chemiczne środkami katalitycznymi. Cały zabieg obejmuje czyszczenie ukladu dolotowego, przepustnicy, zaworów, EGR i turbo. Przepływomierz czyszczony jest osobno po uprzednim zdemontowaniu. Cały zabieg powinno się robić co drugą wymianę oleju. Nagar niestety powstaje, tak jak w każdym silniku z recyrkulacją spalin. Dnia 19.06.2017 o 10:49, Adasko75 napisał: a powinieneś. plastiki skrzypią i się rysują, szmatka jakaś badziewna za kierownicą zwisa i powiewa, akumulator fabryczny wytrzymuje z 1,5roku i wiele innych kwiatków, o których możesz sobie poczytać w wątku XT 2013. na co Ci to....kupuj skodę Bracie! Adasko75, które konkretnie plastiki Ci skrzypią? Najbardziej rysuje się ta nakładka plastikowa na około lewarka, to fakt. Ona rysuje się od samego patrzenia na nią. Reszta ujdzie. Nie jest to klasa premium. Szmatki, gdyby nie to forum, to bym w ogóle nie zauważył. Akumulator wymieniłem, przy DLMie nie miał szans. Dla mnie aż tak bardzo głośno w środku nie jest. Są cichsze auta oczywiście. Najbardziej słychać relingi dachowe przy dużej prędkości. Audio harman/kardon jest do wyjebania. To masakra jakaś. Poza tym Forestera oceniam bardzo dobrze. W zimie super jeździ po śniegu, w lekkim terenie też dobrze sobie radzi. Jest najbardziej uniwersalnym kompromisem wśród SUVów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 1 godzinę temu, Miałki napisał: Ja robiłem takie czyszczenie. To znaczy sam nie robiłem tylko dałem do zakładu który się w tym specjalizuje . Koszt 150-200 zł. Jest to czyszczenie chemiczne środkami katalitycznymi. Cały zabieg obejmuje czyszczenie ukladu dolotowego, przepustnicy, zaworów, EGR i turbo. Przepływomierz czyszczony jest osobno po uprzednim zdemontowaniu. Cały zabieg powinno się robić co drugą wymianę oleju. Nagar niestety powstaje, tak jak w każdym silniku z recyrkulacją spalin. Adasko75, które konkretnie plastiki Ci skrzypią? Najbardziej rysuje się ta nakładka plastikowa na około lewarka, to fakt. Ona rysuje się od samego patrzenia na nią. Reszta ujdzie. Nie jest to klasa premium. Szmatki, gdyby nie to forum, to bym w ogóle nie zauważył. Akumulator wymieniłem, przy DLMie nie miał szans. Dla mnie aż tak bardzo głośno w środku nie jest. Są cichsze auta oczywiście. Najbardziej słychać relingi dachowe przy dużej prędkości. Audio harman/kardon jest do wyjebania. To masakra jakaś. Poza tym Forestera oceniam bardzo dobrze. W zimie super jeździ po śniegu, w lekkim terenie też dobrze sobie radzi. Jest najbardziej uniwersalnym kompromisem wśród SUVów. a dlaczego robiłeś to czyszczenie ? coś było nie tak? czy profilaktycznie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coquelicot Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Dnia 6/18/2017 o 10:53, MarcinGD napisał: Odświeżam temat ponieważ mam pytanie do użytkowników silników w wersji XT. Na forum amerykańskim dużo jest na temat nagaru na zaworach ssących w tych silnikach. Co ile musicie wykonywać czyszczenie zaworów i ile to kosztuje ? Jeśli jest to jakiś duży problem to chyba lepiej wybrać silnik MPI, który już niedługo może być niedostępny bo wszyscy idą w wtrysk bezpośredni. 75 tys. km zrobione w xt. Zadnych problemow z nagarem. I generalnie zadnych problemow z tym silnikiem poza rachunkami ze stacji benzynowych:)) Pilnowalem tylko zeby lac dobre paliwo. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 20 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2017 Robiłem profilaktycznie. Syf z rury leciał podczas zabiegu. Jest trudno jednoznacznie stwierdzić bez demontażu silnika ile tego nagaru się nagromadzilo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mechanik Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 Robiłem profilaktycznie. Syf z rury leciał podczas zabiegu. Jest trudno jednoznacznie stwierdzić bez demontażu silnika ile tego nagaru się nagromadzilo. Syf z rury to generalnie standard w benzynie z bezpośrednim wtryskiem.Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guliwer Opublikowano 21 Czerwca 2017 Udostępnij Opublikowano 21 Czerwca 2017 11 godzin temu, coquelicot napisał: Pilnowalem tylko zeby lac dobre paliwo. Więcej szczegółów proszę: znane stacje, więcej oktanów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coquelicot Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Dnia 21.06.2017 o 10:51, Guliwer napisał: Więcej szczegółów proszę: znane stacje, więcej oktanów? Co do mnie - lałem niemal wyłącznie Vervę 98. Rzadko BP tez 98 albo jeszcze rzadziej Statek, tam również 98. Pilnowalem, żeby nie znaleźć się w jakiejś dziurze z zapalona lampka rezerwy i jakąś podejrzaną stacją w ramach jedynej możliwości zatankowania. Wbrew pozorom nie było to takie hop siup biorąc pod uwagę możliwa gorna granice spalania :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 Forester STi, czy żałuję.... NIE!!!!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 19 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 19 Lipca 2017 11 godzin temu, coquelicot napisał: Co do mnie - lałem niemal wyłącznie Vervę 98. Rzadko BP tez 98 albo jeszcze rzadziej Statek, tam również 98. Pilnowalem, żeby nie znaleźć się w jakiejś dziurze z zapalona lampka rezerwy i jakąś podejrzaną stacją w ramach jedynej możliwości zatankowania. Wbrew pozorom nie było to takie hop siup biorąc pod uwagę możliwa gorna granice spalania :-) Czy mógłbyś jakoś sensownie uzazadnić to lanie tej vervy 98? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
msi Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 4 godziny temu, Miałki napisał: Czy mógłbyś jakoś sensownie uzazadnić to lanie tej vervy 98? Droższe znaczy lepsze Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 5 godzin temu, Miałki napisał: Czy mógłbyś jakoś sensownie uzazadnić to lanie tej vervy 98? Do Peugeota 208 1.6 THP lałem wyłącznie Verve 98. Nigdy nie zatankowałem u jakiegoś Mietka. Ew jak nie było Orlenu pod ręka to tylko markowe stacje. Do 85.000 km silnik dwa razy czyszczony z nagaru. Terwz do 308 GTI leje wyłącznie 95 i zobaczymy różnice. Na razie nie widzę żadnej. Nastukane 27.000 przebiegu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 Dyskusja na temat 98 vs 95 była już na forum wiele razy. Nie chodzi o moc ani ekonomię. Chodzi o to, że macie auta ze skomplikowanym systemem wtrysku i spalania paliwa, a 98 nie tylko posiada (wg producentów) dodatki dbające o układ paliwowy, ale też zmniejsza ryzyko spalania stukowego. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 Przemekka dobrze mowi. O auta z wtryskiem bezposrednim nalezy dbac jak o diesla. Chociaz wiadomo to nie to samo. Co innego auto na wielopunkcie jak 2.0i ktore mozna zalewac czymkolwiek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 A no trzeba. Sam dodaje środki dbające o układ wtryskowy. Ponadto co 30tys robię płukanie silnika w celu dopalenia nagarów. Skróciłem też interwały wymiany oleju co 7500 km. Tak też radzą na amerykańskich forach. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 6 godzin temu, Miałki napisał: A no trzeba. Sam dodaje środki dbające o układ wtryskowy. Ponadto co 30tys robię płukanie silnika w celu dopalenia nagarów. Skróciłem też interwały wymiany oleju co 7500 km. Tak też radzą na amerykańskich forach. skąd pewność że to coś da ? Ja leje głównie 95, niczego nie płukam, olej wymieniam co 15 km ale nie jestem przekonany czy robię dobrze. po prostu zawierzyłem producentowi, nie zamierzam też tym samochodem miliona km przejechać. SBD też tak robiłem może poza tym że zawsze lepszą rope lalem, a miałem 2008 rocznik wysokiego ryzyka i przejechał 140 kkm bez problemu, na jednym sprzęgle a inni chuchali dmuchali i pękał wał - stąd moje wątpliwośc. 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 Ktoś tu już pisał że o silnik z bezpośrednim wtryskiem i recyrkulacją spalin trzeba dbać jak o diesela. Płukanie silnika DIT dużo daje. Jeśli tego nie robisz tracisz 15-20 KM na każde 30000 km. Na forach amerykańskich dużo użytkowników donosi że pozbyło się już EGR. Poczytajcie o EGR delete kit. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 Jeździsz na hamownie przed płukaniem aby potwierdzić stratę mocy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 dzięki poczytam, ja ma już prawie 100 tys. co prawda nie hamowalem samochodu ale nie zauważyłem braku 60 koni ale jeśli ubywa powoli to pewnie jest możliwe że nie zauważyłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
QbaqBA Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 W doładowanym silniku się nagra zbiera?! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 20 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 20 Lipca 2017 Zbiera się niestety. Motor nie zawsze pracuje przy obciążeniu znamionowym. Recyrkulacja też swoje dokłada. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
coquelicot Opublikowano 22 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2017 Dnia 20.07.2017 o 01:26, Miałki napisał: Czy mógłbyś jakoś sensownie uzazadnić to lanie tej vervy 98? W sumie chodziło o to, o czym Przemekka już właśnie napisał. Czyli: "Nie chodzi o moc ani ekonomię. Chodzi o to, że macie auta ze skomplikowanym systemem wtrysku i spalania paliwa, a 98 nie tylko posiada (wg producentów) dodatki dbające o układ paliwowy, ale też zmniejsza ryzyko spalania stukowego." Spalanie było troszeczkę niższe niż podawane przez Subaru, być może kwestia paliwa miała tu znaczenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 22 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2017 Dnia 20.07.2017 o 11:22, Miałki napisał: A no trzeba. Sam dodaje środki dbające o układ wtryskowy. Ponadto co 30tys robię płukanie silnika w celu dopalenia nagarów. Skróciłem też interwały wymiany oleju co 7500 km. Tak też radzą na amerykańskich forach. Nigdy tego nie robiłem ani w ASO nie wspominali takiej opcji. Czy jest odczuwalna różnica po takim zabiegu ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 22 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 22 Lipca 2017 Działania środków dbających o układ wtryskowy za bardzo nie czuć ale efekt płukania silnika już tak. Najlepiej sprawdzić samemu. Nie ma się co obawiać że coś się zepsuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 23 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 23 Lipca 2017 Dnia 20.07.2017 o 11:22, Miałki napisał: Sam dodaje środki dbające o układ wtryskowy. Jak stosujesz dodatki - jest jakiś dozownik w instalacji LPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Miałki Opublikowano 24 Lipca 2017 Udostępnij Opublikowano 24 Lipca 2017 Tak przez wlew gazu. Akurat robili to podczas rocznego przeglądu LPG. Połowa baku musi być pusta. Aplikuje się środek a potem uzupełnia gaz do pełna. To samo do baku benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się