slw Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Radom - Puławy w sznurze samochodów ok. 90 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 20 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 20 Marca 2015 Lifting konsoli środkowej (prawdopodobnie z innym radiem). Audio takie jak w nowym OBK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike_gda Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 (edytowane) Radom - Puławy w sznurze samochodów ok. 90 km/h Potwierdzam przy spokojnej jeździe miałem podobny wynik z kompa - 6.7 l/100km średnia z 4200km - 85% miasto, krótkie odcinki mam 10,2 l/100km Może te dane komuś pomogą prze wyborze N/A czy XT Aha, 20l/100km też mi się udało po mieście spalić Edytowane 2 Lipca 2015 przez Mike_gda Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Witam Wszystkich Forumowiczów! Obecnie stoję przed dylematem zakupu nowego auta z napędem na 4 łapy... Do tej pory próbowałem juz jazdy Foresterem 2,0 D oraz innej maści "żelastwem". Niestety Forester z silnikiem diesla nie zrobił na mnie wrażenia, pod katem osiągów. W tym miejscu dodam, ze użytkuję jeszcze auto (prawie terenowe) z silnikiem diesla od naszych południowych sąsiadów i muszę przyznać, ze dynamika jazdy przemawia za grupą VW. W większości produkowane teraz "suvy" mają diesle do 150 KM, a dla mnie jest to za mało. Kombinowałem, kobinowałem (a że zawsze w głowie pojawiało sie Subaru) na chwilę obecną ukierunkowałem swoje zainteresowanie na Forestera XT. I teraz mam kolejny dylemat: Jak z żywotnością tego "potwora" , jak z pobieraniem oleju przez silnik? Dodam, ze planowany roczny przebieg to około 30 tys. km. Pozdrawiam Marcin Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 O żywotności trudno na razie mówić. Póki co nie słychać o jakiś problemach. Mój pomiędzy wymianami nie wymaga dolewek oleju. Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KGSub Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Mój ma 90 tys, nic oleju nie ubywa (nigdy nie dolewałem), niczego do tej pory przy silniku nie robiłem, jedynie właśnie łożysko w tylnym kole zostało wymienione. A i spalanie systematycznie spadało (początkowo srednio 11,5, teraz 10, 75 % autostrada (150-160) ,20 % miasto, krajówki 5% . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 (edytowane) Dodam, ze planowany roczny przebieg to około 30 tys. km sporo. Osobiscie jezeli robilbym tak duze przebiegi rocznie kupilbym jednak diesla. Diesel bedzie Ci palil jakies 2 litry mniej na 100 albo i jeszcze mniej niz XT'ek. Przy 30k km rocznie jest to ponad 600 litrow paliwa mniej - czy to duzo sam musisz ocenic bo jezeli kasa nie gra roli brałbym XT Edytowane 11 Października 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 E tam u mnie auto jeździ w większości po mieście i 30 tysięcy spokojnie rocznie zrobił XT i nigdy bym do takiej jazdy diesla nie kupił. Diesla to można kupić jak się dużo w trasie jeździ. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 sporo. Osobiscie jezeli robilbym tak duze przebiegi rocznie kupilbym jednak diesla kup sobie FXT, te 2 l niech będą opłatą za frajdę z jazdy 30 k km/rok to nie są aż tak duże przebiegi -> 300 cykli po 2 l paliwa więcej x 5 zł = 3000 zł / 12 mc = 250 zł / miesiąc i masz do dyspozycji jedno z najszybszych Subaru dostępnych na rynku EU Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 30 k km/rok to nie są aż tak duże przebiegi -> 300 cykli po 2 l paliwa więcej x 5 zł = 3000 zł / 12 mc = 250 zł / miesiąc i masz do dyspozycji jedno z najszybszych Subaru dostępnych na rynku EU dlatego napisaaem ze jezeli: kasa nie gra roli brałbym XT 3k pln piechota nie chodzi i za taka kwote mozna sobie pojechac np na wakacje do Chorwacji a taki diesel tak samo dowiezie Cie na miejsce co XT tylko troche taniej. Wszystko zalezy od $$$$$$$$$$$$$$ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Średnia "eksploatacyjna" różnica pomiędzy XT a SBD CVT z różnych odcinków, czyli codziennego życia wynosi niecałe 3l. Poniżej 2 jest tylko przy spokojnej jeździe szosowej, tak do 120 km/h. Więc przy przebiegu 30 kkm rocznie trzeba się liczyć z kosztami wyższymi o 4-4,5 tys zł. Z doświadczenia z obydwoma samochodami mogę powiedzieć, że ... brałbym XT. Różnica w przyjemności z jazdy jest tak duża, że jeśli Cię stać, to nie ma o czym mówić i nad czym się zastanawiać. Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 niech to będzie 3 l więcej jeśli komuś tylko pasuje auto typu SUV rezygnacja z zakupu FXT zakrawa o szaleństwo 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 niech to będzie 3 l więcej jeśli komuś tylko pasuje auto typu SUV rezygnacja z zakupu FXT zakrawa o szaleństwo Święta racja. Ten samochód coraz bardziej przekonuje do siebie z każdym przejechanym kilometrem. Za swoją cenę nie ma konkurencji. Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapitalista Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Nie zapominaj jeszcze o jednej ważnej różnicy. Praca silnika w XT jest zdecydowanie cichsza niż Diesla, a także zwykłego 2.0i, którego trzeba piłować żeby jechał. Dla mnie właśnie ta subtelność rozumiana przez brak hałasu czy klekotania była równie istotna co sama moc tego silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Dzięki wszystkim za udzielone odpowiedzi. Dodam, ze planowany roczny przebieg to około 30 tys. km sporo. Osobiscie jezeli robilbym tak duze przebiegi rocznie kupilbym jednak diesla. Diesel bedzie Ci palil jakies 2 litry mniej na 100 albo i jeszcze mniej niz XT'ek. Przy 30k km rocznie jest to ponad 600 litrow paliwa mniej - czy to duzo sam musisz ocenic bo jezeli kasa nie gra roli brałbym XT 2 litry nie robi większej różnicy Średnia "eksploatacyjna" różnica pomiędzy XT a SBD CVT z różnych odcinków, czyli codziennego życia wynosi niecałe 3l. Poniżej 2 jest tylko przy spokojnej jeździe szosowej, tak do 120 km/h. Więc przy przebiegu 30 kkm rocznie trzeba się liczyć z kosztami wyższymi o 4-4,5 tys zł. Z doświadczenia z obydwoma samochodami mogę powiedzieć, że ... brałbym XT. Różnica w przyjemności z jazdy jest tak duża, że jeśli Cię stać, to nie ma o czym mówić i nad czym się zastanawiać.Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Najbardziej obawiam sie o serwis... niestety w moim mieście nie ma on zbyt dobrych opinii. A jak juz jesteśmy przy serwisie to czy zostawiając auto na (odpukać) naprawę gwarancyjną Subaru, Importer daj auto zastępcze? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kukson Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Dają zastępcze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kordynator Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Dzięki wszystkim za udzielone odpowiedzi. Dodam, ze planowany roczny przebieg to około 30 tys. km sporo. Osobiscie jezeli robilbym tak duze przebiegi rocznie kupilbym jednak diesla. Diesel bedzie Ci palil jakies 2 litry mniej na 100 albo i jeszcze mniej niz XT'ek. Przy 30k km rocznie jest to ponad 600 litrow paliwa mniej - czy to duzo sam musisz ocenic bo jezeli kasa nie gra roli brałbym XT 2 litry nie robi większej różnicy Średnia "eksploatacyjna" różnica pomiędzy XT a SBD CVT z różnych odcinków, czyli codziennego życia wynosi niecałe 3l. Poniżej 2 jest tylko przy spokojnej jeździe szosowej, tak do 120 km/h. Więc przy przebiegu 30 kkm rocznie trzeba się liczyć z kosztami wyższymi o 4-4,5 tys zł. Z doświadczenia z obydwoma samochodami mogę powiedzieć, że ... brałbym XT. Różnica w przyjemności z jazdy jest tak duża, że jeśli Cię stać, to nie ma o czym mówić i nad czym się zastanawiać. Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Najbardziej obawiam sie o serwis... niestety w moim mieście nie ma on zbyt dobrych opinii. A jak juz jesteśmy przy serwisie to czy zostawiając auto na (odpukać) naprawę gwarancyjną Subaru, Importer daj auto zastępcze? A to różnie bywa Mi w Forku SBD nie chcieli dać, gdyż sam dojechałem do ASO(padł EGR). Jakbym wezwał pomoc przez assistance, dostałbym auto bez dyskusji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 A to różnie bywa Mi w Forku SBD nie chcieli dać, gdyż sam dojechałem do ASO(padł EGR) też dojeżdżałem "na kołach" i jakiś zastępcze oferowali skorzystałem raz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 no to teraz już tylko uruchamiać leasing i odbierać: biała perła 2,0 XT jest już w Polsce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FanSub Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 Gratuluję wyboru ! A co do serwisu autoryzowanego w Olsztynie, to polecałbym powierzać opiekę nad autem Panu Zbyszkowi. Jest to młody, bardzo staranny i dokładny mechanik. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jaszyn Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 (edytowane) Paliwo to jedno a utrata wartości samochodu też w kosztach jakąś rolę odgrywa w przypadku SBd pewnie znacznie większa Edytowane 11 Października 2015 przez jaszyn 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sjak Opublikowano 11 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2015 no to teraz już tylko uruchamiać leasing i odbierać: biała perła 2,0 XT jest już w Polsce... Gratulacje też mam białą perłę. Wygląda naprawdę super. Prawie tak dobrze jak jeździ Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mike_gda Opublikowano 12 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2015 no to teraz już tylko uruchamiać leasing i odbierać: biała perła 2,0 XT jest już w Polsce...Gratulacje też mam białą perłę. Wygląda naprawdę super. Prawie tak dobrze jak jeździ Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka Też chciałem biały ale nie było na miejscu więc jest srebrny Srebrny ma tez jedną zasadniczą zaletę - nie rzuca się w oczy Co do wyboru XT czy diesel czy N/A to obecnie nie wyobrażam sobie jazdy N/A, a tym bardziej dieslem. Spalanie w XT od początku (obecnie 7700km to 10l/100 km - 80% miasto/ 20% drogi krajowe). Jesli komuś jest mało to 20l/100km też spali w mieście bez problemu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tanku77 Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 mam za soba jazdy testowe foresterem XT 2015 i rozmowy z dilerami w Polsce i w Niemczech 1. denerwujaca skrzynia CVT (od lat znany problem, kupilem lexusa gs 300 z 2010 - rowniez bezstopniowy automat a subaru nie ma do niego startu, zadnego gumowego efektu), polecaja w testach uzywanie manetek przy kierownicy - nie po to kupuje automat zeby uzywac potem manetek, wtf??? 2. pozycja za kierownica - mam 181cm, chcac zajac optymalna pozycje za kierownica walilem prawym kolanem w deske rozdzielcza 3. siedzenia - niewygodne, za krotkie siedzisko itp... najlepiej opisal to sprzedawca w Niemczech - ''kiedy mam jechac w dluzsza trase przeklinam te siedzenia zanim jeszcze wsiade do samochodu''... mowi za siebie prawda? to tyle, mimo duzej sympatii do tej marki - dla mnie odpada, za duzo kompromisow (tak wiem, naped 4x4 itp itd, na szczescie jakos daje rade w 250-konnym samochodzie z napedem na tyl:). W Niemczech sa to samochody kupowane przez ludzi mieszkajacych poza miastem, nie robiacych dlugich tras, jezdzacych czesciej w terenie. Do miasta - sa duzo lepsze samochody moim zdaniem (Outback - za slaby silnik 2.5, Levorg (3h jazd probnych) - na autostradzie meczacy sie silnik powyzej 150km/h + glosno pracujace zawieszenie) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 14 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2015 ... sa duzo lepsze samochody moim zdaniem Dzięki za test trzech aut marki subaru. Oszczędziłeś mi rozczarowań i wskazałeś słuszną drogę w czeluściach motoświata. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się