Skocz do zawartości

Światła dzienne LED w miejsce halogenów Jakie najlepsze, czego nie kupować ?


muzyk

Rekomendowane odpowiedzi

A ktoś wie, czy do Forka SG Polifta da się zamocować standardowe światełka? Tam są takie duże plastikowe elementy mocujące http://www.carid.com/images/tyc/items/19-5040-00.jpg i nie wiem, czy je można odkręcić od oryginalnych lamp i przymocować do nowych?

 

Nawet św. przeciwmgłowe są pełnowartościowe.

 

Pełnowartościowe przeciwmgłowe to dla mnie główny warunek - jeśli muszą świecić słabiej, to jakoś nieznacznie słabiej... Czy tak jest u Ciebie? Bo sama homologacja F3 chyba nie daje gwarancji, że będzie nie gorzej niż przy starych żarówach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pełnowartościowe przeciwmgłowe to dla mnie główny warunek - jeśli muszą świecić słabiej, to jakoś nieznacznie słabiej... Czy tak jest u Ciebie? Bo sama homologacja F3 chyba nie daje gwarancji, że będzie nie gorzej niż przy starych żarówach?

Ciężko mi wskazać różnice, bo nie mogę zaświecić sobie jednych i drugich po sobie. Wg mnie świecą podobnie i tylko tyle mogę powiedzieć.

Tak, na kloszach jest homologacja zarówno dla DRL jak i przeciwmgłowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wybór @Beavis i dzięki za linka. Sprawdzam u nich dostępność do OBK MY14. Mam podobne rozwiązanie w STi z tym, że oferowane w ASO i spełniają te światła swoją rolę elegancko. Jedyne rozwiązanie które nie zalatuje rozwiązaniem typu "agro-LEDy" w paskach po czypińdziesiąt za metr.

@bvb - masz dedykowane: http://allegro.pl/drl-led-swiatla-dzienne-halogen-subaru-forester-2-i5953557206.html

Edytowane przez Ayu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w swoim forku zmieniłem żarówki obrysowe w5w na mocne diody,elegandzko robi swoja robotę,nie musiałem nic przerabiać,są energooszczędne i kosztowały mnie jakieś 20-kilka złotych,także jestem zadowolony i halogeny pozostały :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super wybór @Beavis i dzięki za linka. Sprawdzam u nich dostępność do OBK MY14. Mam podobne rozwiązanie w STi z tym, że oferowane w ASO i spełniają te światła swoją rolę elegancko. Jedyne rozwiązanie które nie zalatuje rozwiązaniem typu "agro-LEDy" w paskach po czypińdziesiąt za metr.

@bvb - masz dedykowane: http://allegro.pl/drl-led-swiatla-dzienne-halogen-subaru-forester-2-i5953557206.html

Też tak myślę, a przerobiłem już chyba wszystko oprócz dedykowanych do Forka SH pasków z diodami w zderzak - swoją drogą uważam, że są beznadziejne i niedyskretne, psują wygląd samochodu.

 

 

Ja w swoim forku zmieniłem żarówki obrysowe w5w na mocne diody,elegandzko robi swoja robotę,nie musiałem nic przerabiać,są energooszczędne i kosztowały mnie jakieś 20-kilka złotych,także jestem zadowolony i halogeny pozostały :D

Najpierw miałem takie diody, o których piszesz. To trwało kilka miesięcy. Żadnych problemów nie miałem, ale to światło jednak za małą powierzchnię efektywnego świecenia miało. Z pewnością nie przepisowe 20cm2 na stronę.

 

Potem miałem moduł automatycznego włączania świateł drogowych na 30-40%. Niby ok, ale zauważyłem po pewnym czasie, że one jednak trochę oślepiają. Poza tym miałem kilka awarii, same się włączały, to znowu nie chciały się włączyć...

Zostawiłem moduł i zmieniłem drogowe na przeciwmgłowe. Te z kolei świeciły trochę zbyt słabo.

 

No i dopiero z tego rozwiązania jestem całkowicie zadowolony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Super wybór @Beavis i dzięki za linka. Sprawdzam u nich dostępność do OBK MY14. Mam podobne rozwiązanie w STi z tym, że oferowane w ASO i spełniają te światła swoją rolę elegancko. Jedyne rozwiązanie które nie zalatuje rozwiązaniem typu "agro-LEDy" w paskach po czypińdziesiąt za metr.

@bvb - masz dedykowane: http://allegro.pl/drl-led-swiatla-dzienne-halogen-subaru-forester-2-i5953557206.html

Też tak myślę, a przerobiłem już chyba wszystko oprócz dedykowanych do Forka SH pasków z diodami w zderzak - swoją drogą uważam, że są beznadziejne i niedyskretne, psują wygląd samochodu.

 

 

Ja w swoim forku zmieniłem żarówki obrysowe w5w na mocne diody,elegandzko robi swoja robotę,nie musiałem nic przerabiać,są energooszczędne i kosztowały mnie jakieś 20-kilka złotych,także jestem zadowolony i halogeny pozostały :D

Najpierw miałem takie diody, o których piszesz. To trwało kilka miesięcy. Żadnych problemów nie miałem, ale to światło jednak za małą powierzchnię efektywnego świecenia miało. Z pewnością nie przepisowe 20cm2 na stronę.

 

Potem miałem moduł automatycznego włączania świateł drogowych na 30-40%. Niby ok, ale zauważyłem po pewnym czasie, że one jednak trochę oślepiają. Poza tym miałem kilka awarii, same się włączały, to znowu nie chciały się włączyć...

Zostawiłem moduł i zmieniłem drogowe na przeciwmgłowe. Te z kolei świeciły trochę zbyt słabo.

 

No i dopiero z tego rozwiązania jestem całkowicie zadowolony.

 

Zobaczymy jak to będzie z tymi diodami u mnie,narazie fajnie wygląda ,jak dla mnie wystarczająco,a do tego nie zeszpeciło to samochodu,małe mody a cieszą :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A montował ktoś takie ?

http://allegro.pl/einparts-led-zarowki-zarowka-mijania-drogowe-h4-i6323822813.html

 

jestem ciekaw opinii ... widziałem takie i Philipsa, i Tochiby...

 

Bo zamienników DRL do mojego Forka (SG '05) za przeciwmgielne nie widzę... ;-(

a może ktoś zna wymiary świateł w Imprezie WRX do niej są....

Edytowane przez Herbert
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Trochę odkopię bo mam pytania typowo "montażowe":

1. Jak osadzić te lampki? W swoim Forku mam tylko zaślepione "miejsce na halogeny" :) i czy te zaślepki daje się jakoś wypchnąć/wykręcić czy trzeba ciąć? Jak potem pewnie zamocować lampy?

2. Jak wygląda wpięcie sterownika DRL-i w instalację Forka? Dużo trzeba kombinować z dostępem do odpowiednich kabli/zacisków?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 28.02.2017 o 13:39, Haze napisał:

Trochę odkopię bo mam pytania typowo "montażowe":

1. Jak osadzić te lampki? W swoim Forku mam tylko zaślepione "miejsce na halogeny" :) i czy te zaślepki daje się jakoś wypchnąć/wykręcić czy trzeba ciąć? Jak potem pewnie zamocować lampy?

2. Jak wygląda wpięcie sterownika DRL-i w instalację Forka? Dużo trzeba kombinować z dostępem do odpowiednich kabli/zacisków?

 

Jeśli pytasz się o te DuoLights do Forka SH:

Nie miałem zaślepek. Po prostu wyjąłem fabryczne halogeny i zamontowałem nowe światła w ori gniazdach. Każde na bodaj 3 śrubki/zatrzaski. Wszystko pasuje p&p. Jedyną wadę jaką zauważyłem, to spory prześwit między nową lampą i ori pierścieniem zewnętrznym, maskującym.

Okablowanie jest bardzo przemyślane i wszystko podłącza się na szczelne złączki, wyglądające jak te fabryczne. Intuicyjnie i logicznie. Jest mnóstwo miejsca i możliwości na zabezpieczenie przewodów wewnątrz zderzaka. A małe puszki ze sterownikami zamocowałem trytytkami od spodu reflektorów.

 

Gdybyś miał wątpliwości czy posiadasz fabryczne gniazda pod zaślepkami, to po prostu zerknij tam. Możesz zdjąć cały zderzak - to ledwie 10-12 spinek do rozpięcia lub spróbować sięgnąć i wybadać od spodu po odpięciu przednich części nadkoli od zderzaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dnia 14.03.2017 o 19:44, rydzada napisał:

REWELACJA !!! Zwłaszcza w odniesieniu do przecimgłowych.

 

5 godzin temu, bvb napisał:

Wow, te Einpartsy dają lepiej od serii?

 

Panowie, od seryjnych przeciwmgłowych, to chyba wszystko zaświeci lepiej ;) niczego nie ujmując oczywiście proponowanym rozwiązaniom alternatywnym. Ja cały czas nie mogę wyjść z podziwu, że można montować tak licho świecące lampy. W SJ jest tak samo. I wcale nie chodzi mi o to, że one są w tradycyjnej technologii żarowej, tylko o to jaki fatalny efekt został osiągnięty. Chyba normy określające te światła są bardzo liberalne i subaru poszło po najmniejszej linii oporu. Całe szczęście z tych świateł korzysta się naprawdę rzadko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja właśnie z nich regularnie korzystam poza czarnym, żeby jakiemuś jeżu na ogonek nie najechać ;) i początkowo bałem się, że będzie jeszcze gorzej. Kilka osób w tym wątku już mnie przekonało, że gorzej nie będzie, ale spodziewałem się, że równie źle :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dnia 1.12.2016 o 01:16, Beavis napisał:

Zakupiłem te światełka, własnoręcznie zamontowałem w niespełna 2 godz. i jestem bardzo zadowolony. Cena nie jest niska, ale też nie zaporowa. Stosunek jakość/cena bardzo dobry. Nawet św. przeciwmgłowe są pełnowartościowe. Na fotce poniżej zbyt wiele nie widać, ale nie mam teraz nic lepszego pod ręką. Widać przynajmniej, że DRL świecą solidnie. Polecam.

 

hSbJP0N.jpg

A możesz przybliżyć w paru słowach jak się montuje , łatwość - trudność montażu i czy trzeba coś do tegodemontować ( zderzak ? ), żeby to założyć ? Innymi słowy czy lamer bez kanału da radę to założyć sam ?

 

pozdro

 

jacek

  • Super! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ja odpowiem. Elektryk mi zdjął zderzak w 5 minut i przez to dużo łatwiej dojść zwłaszcza bez podnośnika czy kanału. Wszystko ładnie pasuje. Razem z lutowaniem kabelków i wymianą jednej uszkodzonej kostki od halogenu zajęło mu to 2,5 godziny a ten model zakładał pierwszy raz. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Jacek S. napisał:

A możesz przybliżyć w paru słowach jak się montuje , łatwość - trudność montażu i czy trzeba coś do tegodemontować ( zderzak ? ), żeby to założyć ? Innymi słowy czy lamer bez kanału da radę to założyć sam ?

 

pozdro

 

jacek

 

Uważam, że tak, lamer da radę.

Ja nie jestem mechanikiem, a podstawowa wiedza i zdolności manualne mi wystarczyły.

Jak kolega wyżej napisał, trzeba zdjąć zderzak - kwestia odpięcia kilku spinek (można je znaleźć bez problemu) i zdjęcia maskownic spryskiwaczy reflektorów.

Zamontowanie samych lamp jest intuicyjne, a schemat podpięcia jest w instrukcji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
17 minut temu, groovee napisał:

Witam,

 

Panowie, a gdzie podłączaliście przewody od sterownika?

Przeciwmgielne na dole na oryginalnych wtyczkach, a dzienne - przewód ACC i ten pod lampę?

 

Pozdrawiam, Kacper

 

Zasilanie do puszki bezpieczników. Znalazłem jakiś obwód od stacyjki i tam podłączyłem. Jednak to nie było poprawne, więc poprosiłem w serwisie żeby mi przełączyli na obwód wzbudzany razem z zapłonem.

 

A przewód sterowania wpiąłem do przewodu zasilającego światła pozycyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 hours ago, Beavis said:

 

Znalazłem jakiś obwód od stacyjki i tam podłączyłem. Jednak to nie było poprawne, więc poprosiłem w serwisie żeby mi przełączyli na obwód wzbudzany razem z zapłonem.

 

 

Widać u Ciebie, do jakiego przewodu się wpięli? Lutować pod skrzynką z bezpiecznikami, czy lepiej rozebrać ten plastik od spodu i tam się wpiąć?

Sterowanie zamierzam podłączyć razem z jedną żarówką, za bezpiecznikiem (Nr 9).

A zasilanie na schemacie pasowałoby mi na linii IGN (za przekażnikiem "Ignition Relay"). 

Ewentualnie przed nim (zielony), ale to właśnie przewód ze stacyjki, nie wiem, czy nie ten, który odrazdzasz.

Poza tym wolałbym podłączyć przy bezpiecznikach pod maską, nie w środku.

Edytowane przez groovee
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...