Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Puls Biznesu doniósł, że "Polska jest na pierwszym miejscu w Europie pod względem ilości samochodów napędzanych LPG. Na świecie więcej samochodów na LPG jeździ tylko w Korei Południowej. W Polsce gazem napędzanych jest blisko 2 mln z 12 mln zarejestrowanych samochodów", a Włochy to wyprzedziliśmy pod tym względem już w 2004r - więc nie wiem dlaczego ten artykuł pojawił sie dopiero teraz :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Puls Biznesu doniósł, że "Polska jest na pierwszym miejscu w Europie pod względem ilości samochodów napędzanych LPG. Na świecie więcej samochodów na LPG jeździ tylko w Korei Południowej. W Polsce gazem napędzanych jest blisko 2 mln z 12 mln zarejestrowanych samochodów", a Włochy to wyprzedziliśmy pod tym względem już w 2004r - więc nie wiem dlaczego ten artykuł pojawił sie dopiero teraz :roll:

 

Dla tego, że jest koniunktura na rynku i tego typu tematy są czytane, a przy okazji można namówić kilka firm na zamieszczenie reklam.

 

Pozdrawiam,

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystich serdecznie.

 

Odnośnie revelacji cenowych mam pytanie do sznownego grona, czy ktoś coś słyszał o firmie montującej między innymi LPG, przy Łopuszańskiej 31a (Wa-wa), na tyłach stacji benz. Esso. Dostałem od nich podejrzanie tanią ofertę - 2700 za IV gen. z polska elektroniką (AC Centrum) i włoska resztą (Veltec, Veltek albo jakoś podobnie).

Dzięki za jakie kolwiek info, pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystich serdecznie.

 

Odnośnie revelacji cenowych mam pytanie do sznownego grona, czy ktoś coś słyszał o firmie montującej między innymi LPG, przy Łopuszańskiej 31a (Wa-wa), na tyłach stacji benz. Esso. Dostałem od nich podejrzanie tanią ofertę - 2700 za IV gen. z polska elektroniką (AC Centrum) i włoska resztą (Veltec, Veltek albo jakoś podobnie).

Dzięki za jakie kolwiek info, pozdrawiam.

 

Czy to ma być do subaru?

 

Pozdrawiam,

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak najbardziej, do Subi Forestera turbo, 2l, ale i nie tylko (drugi to Seat Kordoba 1.4 8V). W ogóle co to za firma i co montuja?

 

Dzieki,

TD

 

Za 2700 do forysia turbo? to niezła cena. Montowali już gaz w takich samochodach czy twój będzie pierwszy.

Jaka gwarancja?

Czyja elektronika bo na pewno nie AC CENTRUM- oni niczego nie produkują, handlowali lub handlują mistralem i widocznie złożyli jakiś zestaw do kupy na bazie któregoś z producentów.

Czy w tej cenie będą listwy do boxera, czy tak jak u jednego z naszych kolegów centralnie listwa rzędowa i 70 cm przewody doprowadzające gaz do cylindrów (zaznaczam, to była inna instalacja)

Czy na pewno człowiek, który oferował zabudowę w tej cenie wie ile trzeba poświęcić czasu na montaż i nie chciał cię tylko ściągnąć do warsztatu (byle coś robić). Jakie mają terminy na montaż?

 

Pozdrawiam,

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem w przyszłości o LPG w Imprezie Turbo.... wybito mi to z głowy..... Tak wygląda tłok z Forestera turbo -fota niżej

Blok silnika i tłoki do wymiany, koszt ok 15.000 - 20.000 zł

 

Forys Turbo zagazowany spisywał sie dobrze do 3000 Km. Nie zniósł jazdy niemiecka autostradą.... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie, ze nie wolno widziec wszystkiego na czarno lub bialo.

takie, rzeczy zdarzaja sie rowniez na pb... i to chyba nie tak znowu rzadko.

mialem gaz w 2.0 n/a i bardzo sobie chwalilem. jednak do turbo nie

bardzo mi sie pali z zakladaniem, predzej chyba przesiade sie do tdi.

lpg i gt/wrx/sti to juz dla mnie o krok za daleko :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wydaje mi sie, ze nie wolno widziec wszystkiego na czarno lub bialo.

takie, rzeczy zdarzaja sie rowniez na pb... i to chyba nie tak znowu rzadko.

Zgadzam się w 100% :!: Znam takie przypadki z autemi 100% seryjnymi :!: , gdzie tłok kończył w podobny sposób!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

intakwrx a nie wiesz jaką toto miało instalacje? bo jesli wtrysk w fazie lotnej to mnie to kompletnie nie dziwi.

 

Jeśli można zapytać dlaczego? - przecież to bardzo drogie instalacje, a pytam bo "kto pyta jest głupi tylko raz, kto nie pyta zostanie głupcem na całe życie" 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo drogi jest wtrysk fazy ciekłej, a sporo tańszy lotnej. Faza ciekła podobno dodatkowo w stosunku do fazy lotnej schładza cylinder, co powoduje lepszą kompensację wyższej temperatury spalania LPG. A właśnie wysokoa temperatura spalania jest główną przyczyną takiej awarii jak powyżej. Na gazie jak jest źle zrobiony, można doprowadzic do takiego składu mieszanki, że wytopi tłok, jak mieszanka jest dawkowana poprawnie to nie powinno być problemów, ale instalację musi zrobić fachowiec, a nie pan co na fali popularności LPG otworzył warsztat ze szwagrem w szopie. Ale ponieważ wypaleanie tłoka może trafić się też przy benzynie, to nie demonizowałbym z tą awarią. Aby zkończyć te wszystkie wywody, jestem zwolennikiem (jeżeli już trzeba) ładowania gazu do aut wolnossących, lub ostatecznie niewysilonych turbo. Wszelkie mocniej kręcone silniki są chyba zbyt obciążone by znieść jeszcze dodatkowo wyższą temperaturę spalania LPG i by można było to bez większego nadzoru eksploatować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślałem w przyszłości o LPG w Imprezie Turbo.... wybito mi to z głowy..... Tak wygląda tłok z Forestera turbo -fota niżej

Blok silnika i tłoki do wymiany, koszt ok 15.000 - 20.000 zł

 

Forys Turbo zagazowany spisywał sie dobrze do 3000 Km. Nie zniósł jazdy niemiecka autostradą.... :(

 

Widzialem identyczny tlok po jezdzie niemiecka autostrada na benzynce Impreza WRX.

Jak debil jedzie 200-300 km nie schodząc ponizej 5500 obrotow to tloki musza "poplynac".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma to nic wspólnego z 5500 rpm tylko z dość częstą awarią sterowania turbiną przy szybkiej autostradowej jeździe. To usterka z gatunku standardowych w Subaru.

 

 

Zrobiłem dopiero co jakieś 7k km z prędkościami zbliżonymi do maksymalnej za pomoca znacznie mniej pancernego autka więc że tqak powiem test naukowy przeprowadzony ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem zwolennikiem "gazowania" również aut z turbiną.

Mój na razie około 15 000 na LPG bez zmian.

Wszystkie przerobione samochody turbo jakie znam również OK.

 

Imprezy GT, WRX, Forestery, wersje z fabryki nadają się do adaptacji.

 

Pozdrawiam,

Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

prawda, tylko ze w si jest inna wneka na kolo. seryjnie jest waska dojazdowka w niewielkim

i malo ustawnym przetloczeniu. w antycznym legacu wchodzila 60 po lekkim wyprofilowaniu

przetloczen (wystawala ponad poziom podlogi ok 1,5cm). 45 "wpada" na rowno - tak ma aflinta w legacy 96.

wydaje mi sie, ze do si 45 to niestety maks :| - pewnie bedzie lekko wystawala.

mozna zastanowic sie rowniez nad zbiornikiem walcowym. wszystko zalezy od podejscia do tematu.

jak bagaznik jest zbedny to moze i walcowe 2x60 sie zmieszcza :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jak bagaznik jest zbedny to moze i walcowe 2x60 sie zmieszcza :lol:

Duzy zbiornik to rewelacja. Ja mialem 100litrowy w Sierce i zajechałem w Dolomity bez tankowania, a w Niemczech nie tankowałe oprzez 3 dni nic dopiero w Czechach przy powrocie.

Więc warto się zastanowić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytując za Firmą Samar monitoryjącą rynek motoryzacyjny:

 

"Hyundai Motor Poland ogłosił nową promocję, która polega na bezpłatnym montażu instalacji gazowej przy zakupie modelu Getz, Accent lub Elantra. Od 20 września można otrzymać instalację gazową typu BRC Sequent. Sequent jest to system sekwencyjnego, wielopunktowego wtrysku gazu płynnego LPG lub metanu w stanie gazowym. System ten prawidłowo współpracuje z systemami wtrysku benzynowego o poziomach emisji spalin Euro3 i Euro4 i nie ma znaczącego wpływu na zmniejszenie mocy silnika. Montaż instalacji odbywa się bezpłatnie, z zachowaniem 3-letniej gwarancji na samochód. Zamiast instalacji klienci mogą wybrać upust w wysokości do 4 000 zł.

Akcja promocyjna będzie trwać do końca października lub do wyczerpania zapasów".

 

Może i na Subaru przyjdzie czas :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...