krzysiom Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 14 Sierpnia 2005 Nareszcie coś rozsądnego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomcio-b Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 15 Sierpnia 2005 Do tego chyba dochodza problemy ze sprzedarza auta, bo podobno ludzie nie chca kupowac samochodow po gazie. ja akurat z tym bym się nie zgodził, mało tego poza swoim zdaniem w prasie motoryzacyjnej ostatnio robiono badania związane ze sprzedażą aut i jednoznacznie wynikało z nich, że auta z instalacją gazową znikają jak "ciepłe bułki" (cytat dosłowny) w porównaniu z tymi samymi autami bez LPG... I jest to akurat bardzo zrozumiałe, przy rosnącej różnicy LPG/PB. Z własnych obserwacji dodam, że jeden z warsztatów, który mam na oku pod ewentualnym kątem skorzystania "z usług" ma w tej chwili conajmniej dwutygodniowe okresy oczekiwania na najbliższy termin instalacji LPG. Są rzecz jasna zakłady, gdzie można się umówić niemalże z dnia na dzień, ale uchodzą one zdecydowanie za mniej "profesjonalne i doświadczone". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 16 Sierpnia 2005 Celowo wzbudzam gorący temat do życia. Tak jak napisał Gal, może jednak znajdzie się ktoś z doświadczeniami praktycznymi :!: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Ciekawi mnie przy jakim przebiegu zagazowaliście swoje subarki, oraz jaką instalacje zapodaliście, Bo myśle że jak autko zanabede założe sequent brc ma ktoś może? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2005 Ciekawi mnie przy jakim przebiegu zagazowaliście swoje subarki, oraz jaką instalacje zapodaliście, Bo myśle że jak autko zanabede założe sequent brc ma ktoś może? Na moim liczniku przebiegu 137 tys było, nie wiem czy więcej auto wcześniej nie jeździło. Staram się wierzyć, że stan to prawdziwy, mimo, że wiek autka już leciwy. Instalacja moja firmy BiGas jest i zacnie się sprawuje, mej zakręconwej opowiastki nadszedł kres i za uwagę dziękuję ps. Obecnie nabite nieco ponad 155 tys i wszystko pieknie działa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArekZ Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Abt, ja Cię zupełnie rozumiem z Twoją rezerwą w kwestii gazu. Po prostu wielu z nas sparzyło się w przeszłości na prymitywnych instalacjach, które na dodatek instalował i/lub reulował "pan Czesiek", z zawodu kowal, a z zamiłowania samozwańczy specjalista od wszyskiego auto-moto. Taki Pan, gdy byłeś z nim w dobrej komitywie, mógł Ci tak zestroić instalację, że gazu paliła mniej niż wcześniej benzyny. I tu pierwsza rafa, bo pan Czesiek musiał się wkrótce wziąć za naprawę głowicy. I to jest raczej jeden z bardziej trywialnych przykładów wpadek LPG w Polsce, nie ocierający się nawet o zagadnienia elektroniki, która była pewnie największym poligonem doświadczalnym w historii światowego (sic!) autogazu. Inna sprawa to fakt, iż gaz jest montowany w Polsce od jakichś 10 lat, natomiast instalacje wtrysku gazu upowszechniły się dopiero ostatnio; zresztą nadal są pewnego rodzaju ekstrawagancją, biorąc pod uwagę zamożność Kowalskiego. Zatem nawet jeżeli kogoś stać teraz na wtrysk gazu, to kiedyś przypuszczalnie jeździł (lub miał znajomego, który jeździł) na poprzednich wersjach instalacji. To miało prawo zrodzić uprzedzenia. Sam mam Cadillacka, który na benzynie bardzo fajnie wciska w fotel, a na gazie jakby mu odebrało 40% mocy. Instalacja mieszalnikowa, czyli taka, jaka jest w większości aut w Polsce. Co do wyższości benzyny nad LPG, to nadal pamiętam jak się kiedyś bujałem maluchami na benzynę, a teraz Subarakami na LPG. W tym kontekście zdecydowanie wyżej oceniam LPG ;-). Nota bene, w poniedziałek na niemieckiej autostradzie miałem licznikowe 215km/h w wolnossącym Legacy 2.0 LPG. Niestety nie zdążyłem się przekonać czy to vmax - musiałem hamować bo jakieś stado benzyniaków utrudniło mi przejazd;-). Pozdrawiam, Arek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Abt, ja Cię zupełnie rozumiem z Twoją rezerwą w kwestii gazu. Po prostu wielu z nas sparzyło się w przeszłości na prymitywnych instalacjach, które na dodatek instalował i/lub reulował "pan Czesiek" O ile pamiętam, to Abt miał w swoim poprzednim Legacu instalację sekwencyjną i po właściwej regulacji był z niej zadowolony. Po prostu ma obiekcje czy pakować instalację do auta z turbiną ps. Jacek, przepraszam, że się wtrącam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Golfstrom Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2005 Ciekawi mnie przy jakim przebiegu zagazowaliście swoje subarki, oraz jaką instalacje zapodaliście, Bo myśle że jak autko zanabede założe sequent brc ma ktoś może? Ja założyłem sequent brc przy 113kkm. Obecnie mam przejechane 155kkm. Jak na razie żadnych problemów. Poczytaj też tutaj: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.ph ... hlight=brc Jak wpiszesz w wyszukiwarkę "brc", to będziesz miał trochę do poczytania. pzdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Abt Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 19 Sierpnia 2005 Abt, ja Cię zupełnie rozumiem z Twoją rezerwą w kwestii gazu. Po prostu wielu z nas sparzyło się w przeszłości na prymitywnych instalacjach, które na dodatek instalował i/lub reulował "pan Czesiek" O ile pamiętam, to Abt miał w swoim poprzednim Legacu instalację sekwencyjną i po właściwej regulacji był z niej zadowolony. Po prostu ma obiekcje czy pakować instalację do auta z turbiną ps. Jacek, przepraszam, że się wtrącam nie ma za co . pierwsza mialem istalacje mieszalnikowa - w bardzo duzym skrocie: kicha. pozniej mialem wtrysk sekwencyjny brc - zupelnie inna bajka. to tak jak porownac... albo lepiej nie, bo ktos sie obrazi :wink: . po ustawieniu instalacji w czakramie (tarnow) bylem wiecej niz zadowolony. doskwieral mi troche problem z rezerwa (jak sie dowiedzialem od jako byl do rozwiazania), zasieg, no i kilka dziwnych numerow z silnikiem (obroty, przemapowania itp). biorac jednak pod uwage osiagi, wygode i cene jestem zdecydowanie na TAK. nalezy dodac, ze na tyle szybko zarazilem sie modelem z dmuchawka, ze sprzedajac samochod instalacja byla juz po amortyzacji + jakis bonusik ("zarobiony"). obecnym turbo nie wiem czy bede jezdzil tak dlugo. dodatkowo z doswiadczen znajomych wiem, ze mimo wszystko istnieje pewne ryzyko przy monztazu lpg w starych autach (przebieg). biorac powyzsze pod uwage jezdze poki co na pb98 za chora kase i po cichu (piotr nie sluchaj ) zastanawiam sie nad jakims quattro tdi. tylko gdzie ja znajde takiego, zeby smigal chociaz jak moj antyk (i nie kosztowal gory zlota). co nie zmienia oczywiscie faktu, ze zawsze mozna "wyladowac" na gt kombi pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primera Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Ale się dyskusja rozwineła... A mi po staremu dalej podobaja instalacjie z wtryskiem cieklego LPG... A co myslicie o tej instalacii => JTG firmy ICOM? W porównaniu do sekwencji wiecej kucy - lubicie te zwierzaki, prawda? Jak widać tu jest wersja dla Szuwarków Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 W instalacji IV generacji też można tak mapy zrobić, że moc będzie większa niż na benzynie. Nie wiem jaka jest konkretnie cena tego rozwiązania co proponujesz, ale jeżeli dalej jest to w granicach 7,5 tys - to bym się nigdy nie zdecydował na instalację wartą ponad 30% ceny mojego auta Wolę dwa razy tańszą i nie gorszą. No i oczywiście poruszana już tutaj kwestia pompy gazowej i jej potencjalnej awarii. Zresztą kuce może i lubimy, ale LPG zakłada się by jeździć taniej, a jak ktoś ma braki mocy to nie jedzie do gazownika tylko do innych firm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primera Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Zapomnialem podac cene Dla 4-cyl 4k5 zł. To juz nie tak bardzo drozej niz zwyklej sekwencji (np. BRC -3k5zł). Pewnie mozna by tak wyregulowac IV gen zeby miala wiecej mocy niz benzyna, ale chyba nie samymi mapami zaplonu i konieczne blo by jednak wzbogacenie mieszanki. Czyli kosztem zwiekszonego spalania. Wzrost spalania dla w/w wtrysku to 18% wzgledem benzyny. Gdzies na jakijs grupie ysk. znalazem ale bylo po wlosku niestety. Puki co szukam opisów w jeszyku Shakespeara p.s. Szkoda bylo by tych kucy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Zapomnialem podac cene Dla 4-cyl 4k5 zł. To juz nie tak bardzo drozej niz zwyklej sekwencji (np. BRC -3k5zł). Cena rzeczywiście ciekawa Pewnie mozna by tak wyregulowac IV gen zeby miala wiecej mocy niz benzyna, ale chyba nie samymi mapami zaplonu i konieczne blo by jednak wzbogacenie mieszanki. Czyli kosztem zwiekszonego spalania. Wzrost spalania dla w/w wtrysku to 18% wzgledem benzyny. Gdzies na jakijs grupie ysk. znalazem ale bylo po wlosku niestety. Puki co szukam opisów w jeszyku Shakespeara To oczywiste, ze większa moc weźmie się z bogatszej mieszanki i przy wzroście mocy spalanie raczej nie spadnie. Natomiast w przypadku fazy ciekłej, na stronie są podane takie ogólniki, że ciężko wywnioskować z czego się bierze większa moc i czy też właśnie nie ze zwiększonego spalania Zresztą na stronie są pokazane jakieś wykresy, ale zupełnie nie opisane, co trąci rewelacyjnością porównywalną z megnetyzerami. p.s. Szkoda bylo by tych kucy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primera Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Natomiast w przypadku fazy ciekłej, na stronie są podane takie ogólniki, że ciężko wywnioskować z czego się bierze większa moc i czy też właśnie nie ze zwiększonego spalania Zresztą na stronie są pokazane jakieś wykresy, ale zupełnie nie opisane, co trąci rewelacyjnością porównywalną z megnetyzerami. Ej przeciez w tym nie zadej magi... po prostu moc bierze sie jak napisaem gdzies tam wyzej z braku strat wypelnienie objetoscia "gazu" i w wyniku ochladzania mieszanki. Czyli ze zwieszenia ładunku cylindra. Co do spalania to owszem przy _maksymalnym_ wykorzystaniu mocy spalanie wzrosnie o ten wiekszy procent napelnienia cylindra... wkoncu to nie wspomniany przez Ciebie magnetyzer ze moc jest z niczego;) Przy wzbogacaniu mieszanki spalanie rosnie w pełnym zakresie obrotów i obciązenia silnika, a nie tylko prz P max. Strona faktycznie jet robiona jakos tak w pośpiechu a zwykresów niewiele da sie zrozumieć. Nawet opisu zapomnieli. Moze gdzies na wloskich stronach bedzie to lepiej opisane? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Hm co do stronki to naprawde chłopaki z techników mechanicznych robią lepsze jako prace dyplomowe, tyle ogólników naraz aż mi się w głowie zawróciło. Faza ciekła jest napewno lepsza od lotnej mozna duzo precyzyjniej wtrysnąć paliwo, wydaje mi sie że jest to nawet lepsze niż wtrysk benzyny ponieważ tak samo jak benzynka obniża temp. wewnątrz cylindra (chyba nawet bardziej). Do tego znacznie szybciej tworzy mieszanke z powietrzem(lepsze wykozystanie paliwa). ciekaw jestem jak wyglada temperatura wewnątrz cylindra bo jeśli przy wtrysku lpg byłaby niższa to można by nieco zubożyć mieszanke i zaoszczędzić paliwa lub zwiększyć stopień sprężania bo lpg ma liczbe oktanowa ponad 100. Właśnie znalazłem takie oto ogłoszenie w niemcach http://www.autoscout24.pl/home/index/de ... =8000&zip= co ciekawe daja 24miechy gwarancji i oferuja założenie gazu Flüssiggasanlage tylko nie wiem czy lpg czy cng pewnie to drugie, akcja ma miejsce w serwisie subaru!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwedzkikucharz Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Faktycznie stronka "JTG" nie zawiera zbyt wielu informacji, próżno na niej szukać adresów dilerów a jedyną dostępną formą kontaktu jest adres e-mail :roll:. Natomiast jeżeli ceny instalacji ciekłego wtrysku tak bardzo spadły to rzecz warta jest refleksji - jeszcze nie tak dawno tyle kosztował sekwencyjny wtrysk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primera Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Tu jest wiecej info, choc i tak za niewiele za to z bledami - typu ceny netto/brutto i typy silników "6" V pomylone rzedówka:( Tez jakby robione w pospiechu... BTW co to za firma? jak sie przykladaja do montazu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwedzkikucharz Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Trochę lepiej Cena do silnika 4 cylindrowego jaka jest podana to 3.320 zł + Vat (jeśli 22%) to wychodzi 4.050 zł. Jakoś dziwnie mało :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
panklex Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Firma "CONCORDIA" nazwa brzmi jakby oddawali autu ostatnia posługę cena powaliła mnie na kolana tylko że ja osobiście nie chciałbym być królikiem doswiadczalnym, może ktos korzystał z usług tej firmy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szwedzkikucharz Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2005 Myślę, że musimy poczekać na kogoś głębiej siedzącego w temacie. Jako - gdzie jesteś? 8) Czy może tyle kosztować V generacja? Czy to tylko jakiś "chiński chłyt matendidody" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rook Opublikowano 21 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2005 Myślę, że musimy poczekać na kogoś głębiej siedzącego w temacie. Jako - gdzie jesteś? 8) Też się zastanawiam gdzie jest jako? Poza tym mam pytanie i prośbę do uzytkowników zagazowanych subarek z K-wa i okolic. Kto najlepiej robi gaz do subaru? Kto ma największe doświadczenie? Z góry dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 21 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2005 Poza tym mam pytanie i prośbę do uzytkowników zagazowanych subarek z K-wa i okolic. Kto najlepiej robi gaz do subaru? Kto ma największe doświadczenie? Jestem z Krakowa Wiec odpowiem, doskonale zagazował auto warsztat polecony przez Jako ale trzeba było zrobić wycieczkę do Warszawy. Ale widziałem Legacy zagazowane instalacją BRC jakiś czas temu (czerwone) i raczej było robione na miejscu (czyli w naszym grodzie). Postaram się dowiedzieć gdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Primera Opublikowano 21 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2005 Ta cena to bez robicizny tylko same czesci do instalki chyba... wiec pewnie trzeba by coś doliczyć do ceny gotowej instalki w samochodzie. Druga rzecz która mnie zastanawia to fakt iz Viialle pisało cos o jakims siuper hiper dokladnym montazu wtryskiwaczy lpg. Ze niby jak sa krzywo zamontowane to moga powodowac zamarzanie kolektora dolotowego itp. Potrzebne mialy byc specjalne szablony do wiercenia otworów dedykowane do konkretnego silnika, albo wysylka kolektora do NL. Teraz nasuwa mi sie pytanie czy Vialle sciemnialo cos z tym "precyzyjnym montazem" zeby uzasadnic kosmiczna cene instalacji? Czy moze tutaj sa jakies inne wtrsykiwacze któe lepiej rozpylaja LPG? A moze przy tej instalacji której montaz w przeciwienstwie do Vialle jest szybki łatwy i przyjemy wyjada problemhy z praca w niskich temperaturach itp...? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
EsEm Opublikowano 21 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2005 Myślę, że musimy poczekać na kogoś głębiej siedzącego w temacie. Jako - gdzie jesteś? 8) Też się zastanawiam gdzie jest jako? Poza tym mam pytanie i prośbę do uzytkowników zagazowanych subarek z K-wa i okolic. Kto najlepiej robi gaz do subaru? Kto ma największe doświadczenie? Z góry dzięki za pomoc Gazowałem w Pegazie, ale nie polecam. Polecam za to Jako. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jako Opublikowano 22 Sierpnia 2005 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2005 witam wszystkich, spędziłem kilka dni na łonie warmińskiej natury. Widzę, że na reszcie wątek o lpg znalazł się w długo oczekiwanym dziale technicznym.. mam teraz trochę do czytania. napiszę jutro pozdrawiam, jako Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się