Skocz do zawartości

Primera

Nowy
  • Postów

    14
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Skąd
    Lublin

Osiągnięcia Primera

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. Oczywiscie. ale mea culpa pomyliłem sie. Starcza na 80 lat Tutaj Na samym dole -> "Przyszłość " Jak juz wspominałem to sciema. Wymyślana dlatego zeby OPEC i wujek Sam mogli sprzedać rope orlenowi po 70$ a nie za 30$.
  2. A niby dlaczego?? Najnowsze TDI-PD z piezoelektrcznym sterowaniem maja 5-etapowy wtrysk. ;-) ;-) ;-) Ależ skad:) ekonimia (sprawnosc) PD nie jest wcale lepsza niz w tych ze stara pompa rozdzielaczowa. Obecnie produkowane HDI z CR 2 generacji maja cisnienie 1700bar. A dzieki sprytnej konstrukji samych wtryskiwqczy z dodatkowym "tłoczkiem" i wykorzystaniu efektów rezonansowych CR przekracza 2000bar. Imho normalnie. Ze wzgledu na oraniczona szybkosc samozapłonu diesel nie jest w stanie pracować (z rozsadna sprawnoscia) powzyek 5000. Krecisz TDI do 5500???? Rzeźnik z Ciebie;-) http://www.vtech.pl/images/wykres/skodasuperbpd130.gif
  3. Nie wierz w to! To taka ściema wymyslona w celu windowania cen ropy naftowej. Obecnie znanych złóż starczy na 60lat a odkrywane sa nowe..
  4. Primera

    LPG w Subaru

    Ta cena to bez robicizny tylko same czesci do instalki chyba... wiec pewnie trzeba by coś doliczyć do ceny gotowej instalki w samochodzie. Druga rzecz która mnie zastanawia to fakt iz Viialle pisało cos o jakims siuper hiper dokladnym montazu wtryskiwaczy lpg. Ze niby jak sa krzywo zamontowane to moga powodowac zamarzanie kolektora dolotowego itp. Potrzebne mialy byc specjalne szablony do wiercenia otworów dedykowane do konkretnego silnika, albo wysylka kolektora do NL. Teraz nasuwa mi sie pytanie czy Vialle sciemnialo cos z tym "precyzyjnym montazem" zeby uzasadnic kosmiczna cene instalacji? Czy moze tutaj sa jakies inne wtrsykiwacze któe lepiej rozpylaja LPG? A moze przy tej instalacji której montaz w przeciwienstwie do Vialle jest szybki łatwy i przyjemy wyjada problemhy z praca w niskich temperaturach itp...?
  5. Primera

    LPG w Subaru

    Tu jest wiecej info, choc i tak za niewiele za to z bledami - typu ceny netto/brutto i typy silników "6" V pomylone rzedówka:( Tez jakby robione w pospiechu... BTW co to za firma? jak sie przykladaja do montazu?
  6. Primera

    LPG w Subaru

    Ej przeciez w tym nie zadej magi... po prostu moc bierze sie jak napisaem gdzies tam wyzej z braku strat wypelnienie objetoscia "gazu" i w wyniku ochladzania mieszanki. Czyli ze zwieszenia ładunku cylindra. Co do spalania to owszem przy _maksymalnym_ wykorzystaniu mocy spalanie wzrosnie o ten wiekszy procent napelnienia cylindra... wkoncu to nie wspomniany przez Ciebie magnetyzer ze moc jest z niczego;) Przy wzbogacaniu mieszanki spalanie rosnie w pełnym zakresie obrotów i obciązenia silnika, a nie tylko prz P max. Strona faktycznie jet robiona jakos tak w pośpiechu a zwykresów niewiele da sie zrozumieć. Nawet opisu zapomnieli. Moze gdzies na wloskich stronach bedzie to lepiej opisane?
  7. Primera

    LPG w Subaru

    Zapomnialem podac cene Dla 4-cyl 4k5 zł. To juz nie tak bardzo drozej niz zwyklej sekwencji (np. BRC -3k5zł). Pewnie mozna by tak wyregulowac IV gen zeby miala wiecej mocy niz benzyna, ale chyba nie samymi mapami zaplonu i konieczne blo by jednak wzbogacenie mieszanki. Czyli kosztem zwiekszonego spalania. Wzrost spalania dla w/w wtrysku to 18% wzgledem benzyny. Gdzies na jakijs grupie ysk. znalazem ale bylo po wlosku niestety. Puki co szukam opisów w jeszyku Shakespeara p.s. Szkoda bylo by tych kucy...
  8. Primera

    LPG w Subaru

    Ale się dyskusja rozwineła... A mi po staremu dalej podobaja instalacjie z wtryskiem cieklego LPG... A co myslicie o tej instalacii => JTG firmy ICOM? W porównaniu do sekwencji wiecej kucy - lubicie te zwierzaki, prawda? Jak widać tu jest wersja dla Szuwarków
  9. Primera

    LPG w Subaru

    Dobre pytanie. Chociaz moze nie az 2x ale 1,5x uwzgledniajc ceny np Prinsa (4,5-5kzł). Sam fakt iz jest to wtrysk w fazie cieklej ma 2 zalety: IMHO 1. Nie ma strat wypełnienia cylindra na objetosc "wdmuchiwanego" gazu która jest zuzywana na sporzadzenie mieszaniny stechiometrycznej. W przypadku cieczy objetosc ta jes bliska 0 (odparowoje juz po napelnieniu cylindra) Jak łatwo obliczyć z rowana spalania gazu w powietrzu atmosferycznym wzrost ten bedzie rzędu 2,6-2,7% (stosunek propan do butanu 50/50%) . Na taki tez przyrost mocy mozna liczyć. (uwzgledniajac tyko ten fakt). 2. Ciepoło parowania w przypadku IV genracji jest marnowane na podgrzane cieczy chlodzacej. Tutaj jest wykorzystywane do ochładania mieszaniny palnej co daje; a) zwiekszenie ładunku cylindra (nizsza temp. => wieksz gestosc). O ile konkretnie to nie wiem - nie mam danych dot. ciepła prarowania propanu i butanu. Moze ktos z Was zna? Dało by rade wyliczyć. W przyblizeniu ale zawsze ;-) lepsze warónki termiczne głowicy i zaworów. Wtryskiwany na zawor dolotowy LPG ochładza komore spalania. Czas spalania PG jet dłuzszy niz par benzyny co naraza glowice na wieksze obciazenia termiczne. Znany zreszta problem. Tutaj jest w jakims tam stopniu niwelowany. Poza tym to jet technicznie eleganckie rozwazanie. To jest logicznie prosciutka instalacja i działa _identycznie_ jak wtrysk benzyny. Jest zreszta przez benzynowy komputer sterowana. Nie ma problemów z rogulacja cisnienia (ped powietrza przy duzych predkosciach czy w górach) itp Ani z preznoscia gazu w niskich tenp. Jak dla mnie wszelkie instalacje podciśneniowe z miksrami sa jak ktos to na grupie pl.misc.samochody okreslił "obrzydliwe technicznie". LPI jest bez wad. A IV gen. jest kompromisem. Odpowiedź czy warto dać 7k5 PLN jest chyba taka sama jak na pytanie czy wato dać 1,5 czy 2x tyle za czteronaped z turbo? przeciez FWD z maltkimi siliczkami tez jezdza. Ten sam dylemat.
  10. Dzieki za info - czyli jest tak jak powinno! Pewnie ze Outback a nie Outbreak. Mam nadzieje ze nikt sie nie obraził, a widze niektórzy zastosowali nawet zasade życzliwej interpretacji Ajdukiewicza;) . Rozkalad rzedu 70 czy 90% na przednia os w Outback+automat... przeczytalem zdaje sie w "Auto świacie" alo "moto magazynie" z przelomu wieków. Jak wroce z pracy to zrobie skan i wrzuce na serwer www. Jak sie takie Legacy prowadzi? Mialem osatnio okazje troche pojezdzic BMW E-36 (nie moja:( ) i bardzo mi sie podobalo taka jakby to powiedziec "lekkosc prowadzenia" brak sił na kierownicy od napedu, neutralne zachowanie w zakrecie. W FWD np Fiata czy Golf irytuje mnie podstrownosc i sily na kierownicy po dodaniu gazu (pisk opon przy ciasniejszym skrecie i inne). Samochod jest imho "tepy w psyku" W RWD np bmw i nawet ...w "duzem fiacie" tego nie ma:D. Jak to wyglada w Legacy? (Audi A4 quattro jest takie. Przynajmnej przy predkościach ktorymi mam odwage pojechać) Przepraszam za troche naiwne pytania, ale ja jestem zwyklym kierowca, malo jeszcze widzialem.
  11. Primera

    LPG w Subaru

    LPI to instalacja jest dedykowana do konkretnego modelu. Łaczne z sprzycietymi przewodami i szablonem do wiercenia otworów w kolektrorze (stad mimo prostoty taaaaka cena) . Koszt (dla Nissana ) to jak sprawdzilem 7,5kzł z toroidalnym zbiornikiem i wlewem pod kalpką. Gwarancja 24 miesiace przeglady co 30kkm. Tylko nie wiem czy w PL sa instalacje dla Plejad. Ale sadzac po wpisach na forum Subaru Community to powinny być. Co do awaryjnosci to podobno byly problemy ze starsza wersja pomp, w przypadku przepelnienia zbiornika. (brak samrowania czy chlodzenia juz nie pamietam). Tyle sie dowiedzialem. W sumie gdyby byla dostepna w cenie =< 7k5 pln to bym sie zdecydowal... i na zakup Legacy
  12. Jeli ktos z bardziej obeznanych "Subarytów" mialby chwilke czasu i mi wyjasnił... Jaki wlasciwie jest "standardowy" rozkad momentu obrotowgo w Legacy na równej poziomej drodze przy jednakowej przyczepnosci wszystkich 4 łap? W imprezie jest zdaje sie 50:50. A Legacy? Chodzi o Sedana bez automatu wersja 99-03. Czy jest to w jakis sposob elektronicznie zarzadzane? Podobno (wyczytalem tak w jednej z motorowych gazet) w Legacy Outrbreak (z automatem) jest w zasadie przedni naped a tyl jest sprzegany przez komputer wedle potrzeby. A jak jest w sedanie bez auto? Bojesli tak jak powyzej opisane to ja tak nie chce! Wole tak jak w Audi quattro albo Imprezie po 50 i wedle poslizgu którejs osi inaczej.
  13. Ejze czemu takie malo samochodowe filmy ogladacie?? To ja dorzuce do listy film "Ronin" z Audi S8, BMW5 i Peugotem 406 w rolach głównych.
  14. Primera

    Antyradary

    Jest cos takiego. Nissan sowjego czasu malowal sowje samochody lakierem zmieniajacym kolor w zaleznosci od kąta patrzenia. A w dowodzie bylo cos w stylu "zielono-niebiesko-czerwony".
  15. Primera

    LPG w Subaru

    Czy ktos spotkal sie z Subaru z zainstalowanym wtryskiem gazu w fazie cieklej. Np. LPI Vialle? Ile kosztuje takie cos dla wolnossacego boxera 2.0?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...