Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Reduktor AC R01-150KM

 

wystarczy na 150KM spokojnie ,18T 180KM np Leonie i daje radę

 

dzięki za odp., chociaż sam się zastanawiam czy skoro jest on do 150 KM to czy nie będzie pracował cały czas na swojej granicy.

W tym Leonie nie brakuje przez to mocy na LPG ?

Co jeśli zastosuje się reduktor powiedzmy do 200 KM czy nie będzie to się lepiej sprawowało mając pewien "zapas", będzie przez to większe spalnie LPG czy brak skutków "ubocznych".

 

heh, w dieslu takich problemów nie było :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor AC R01-150KM

 

wystarczy na 150KM spokojnie ,18T 180KM np Leonie i daje radę

 

dzięki za odp., chociaż sam się zastanawiam czy skoro jest on do 150 KM to czy nie będzie pracował cały czas na swojej granicy.

W tym Leonie nie brakuje przez to mocy na LPG ?

Co jeśli zastosuje się reduktor powiedzmy do 200 KM czy nie będzie to się lepiej sprawowało mając pewien "zapas", będzie przez to większe spalnie LPG czy brak skutków "ubocznych".

 

heh, w dieslu takich problemów nie było :D

Zawsze powinien byc pewien zapas 30-50KM, jesli masz 150KM w silniku to daj reduktor na 200KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor ACR01 to jedne z niewielu reduktorów, który ma zaniżoną obsługiwaną moc silnika. Spokojnie możesz go wkładać do silnika 150 konnego, ponieważ i tak będziesz miał zapas tych 20 KM. Taki reduktor wkładaliśmy nawet do silników 170 KM+ i dawał sobie radę. Nie było znaczących spadków ciśnienia a i termika była ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor ACR01 to jedne z niewielu reduktorów, który ma zaniżoną obsługiwaną moc silnika. Spokojnie możesz go wkładać do silnika 150 konnego, ponieważ i tak będziesz miał zapas tych 20 KM. Taki reduktor wkładaliśmy nawet do silników 170 KM+ i dawał sobie radę. Nie było znaczących spadków ciśnienia a i termika była ok.

 

:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślałem że z mocą reduktora wg producenta jest jak ze spalaniem wg producenta. Jest to tylko wskazówka ile auto by spaliło w idealnych warunkach bez dotykania gazu po rozpędzeniu i przejechaniu w ten sposób 1000 km.

Masz ci niespodzianka to ja źle robię kupując reduktor do 250 KM do mojego skromnego 165 konnego motorku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślałem że z mocą reduktora wg producenta jest jak ze spalaniem wg producenta. Jest to tylko wskazówka ile auto by spaliło w idealnych warunkach bez dotykania gazu po rozpędzeniu i przejechaniu w ten sposób 1000 km.

Masz ci niespodzianka to ja źle robię kupując reduktor do 250 KM do mojego skromnego 165 konnego motorku.

Wystarczy ci spokojnie 200KM i masz jeszcze od groma zapaSU :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja myślałem że z mocą reduktora wg producenta jest jak ze spalaniem wg producenta. Jest to tylko wskazówka ile auto by spaliło w idealnych warunkach bez dotykania gazu po rozpędzeniu i przejechaniu w ten sposób 1000 km.

Masz ci niespodzianka to ja źle robię kupując reduktor do 250 KM do mojego skromnego 165 konnego motorku.

 

Dobrze myslisz - tak jest ;( ACR01 to tylko wyjatek :) Mam taki sam silnik jak Ty i wlozylem reduktor tlokowy (niko 300) - koszt nieduzo wyzszy w skali calej instalacji LPG, a mam spokoj, ze jest zapas i reduktor nie chodzi caly czas na limicie.

Dzisiaj moze wybralbym R01 - wtedy byla to nie do konca przetestowana nowosc.

 

T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bklo.jpg

 

Tak wygląda instalacja LPG ZAVOLI zamontowana przez mojego chrzestnego w jego H6 :)

Po zapaleniu zimnego silnika po jakim czasie=temp cieczy chłodzącej przełącza komputer z Pb na LPG w waszych H6 i H4?

I jeśli jest ciepły/gorący silnik to po jakim czasie po zapaleniu przełącza na LPG?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko zalezy na jaki stopien masz ustawiony, w mojej fabrycznie bylo na 40 ale chlopaki w servisie ustawili mi na 35 i jest super jesli silnik ma temp np 35 to przelacza natychmiast jesli ma mniej to po osiagnieciu temp 35 :) :)

 

Ja mam 35 st ustawione i muszę przekroczyć 2 tys obrotów. Jak jest ciepły to odpadli na benzynie i jak przekroczone 2 tys obrotów to od razu przelaczy na lpg

 

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

w starszych typach bylo od obrotow w nowych od temp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w SPECymirze z tego co zaobserwowałem to przełącza na zasilanie LPG kiedy osiągnie temp cieczy w 70st :yahoo: Czyli wzorcowo, tak jak powinno się przełanczac aby było najzdrowiej dla silnika i instalacji LPG ;)

Co do reszty to nie wiem, muszę sprawdzić, ale mam nadzieje, że robi to w pełni nie zauważalnie i automatycznie, nie przy przekroczeniu jakiś tam obrotów. Takie coś to mam w starym oplu :biglol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam nadzieje, że robi to w pełni nie zauważalnie i automatycznie, nie przy przekroczeniu jakiś tam obrotów. Takie coś to mam w starym oplu

chyba wszystkie instalacje działają podobnie: po osiągnięciu temperatury X przełącza się na gaz po przekroczeniu obrotów Y, czyli jak w starym oplu ... oczywiście przełączenie może być przy rosnących obrotach, lub przy malejących, ale to też w starym oplu zapewne można było ustawić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wszystko zalezy na jaki stopien masz ustawiony, w mojej fabrycznie bylo na 40 ale chlopaki w servisie ustawili mi na 35 i jest super jesli silnik ma temp np 35 to przelacza natychmiast jesli ma mniej to po osiagnieciu temp 35 :) :)

 

Ja mam 35 st ustawione i muszę przekroczyć 2 tys obrotów. Jak jest ciepły to odpadli na benzynie i jak przekroczone 2 tys obrotów to od razu przelaczy na lpg

 

Wysyłane z mojego MT11i za pomocą Tapatalk 2

w starszych typach bylo od obrotow w nowych od temp

 

Przełącza bez osiągnięcia obrotów bo obroty są ustawione na tyle nisko że nawet na jałowym przełączy. Nie ma tu nic czy instalacja jest jak w starym oplu czy starego typu. Wydaje mi się że możliwość ustawienia również po obrotach i temp jest jeszcze bardzie jak to było napisane "cywilizowana". Ja mam u siebie najnowszego Agisa P12 więc nie jest to sterowanie jak w starym oplu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wszystkie instalacje działają podobnie: po osiągnięciu temperatury X przełącza się na gaz po przekroczeniu obrotów Y

 

Chyba nie. W Kąąbi przełącza się jak w cywilizowanym samochodzie.

 

a jak to jest w cywilizowanym samochodzie ?

 

Tak, że przełącza się po osiągnięciu odpowiedniej temperatury. Dzięki przełączaniu sekwencyjnemu nie czuć nawet kiedy to się dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba wszystkie instalacje działają podobnie: po osiągnięciu temperatury X przełącza się na gaz po przekroczeniu obrotów Y

 

Chyba nie. W Kąąbi przełącza się jak w cywilizowanym samochodzie.

 

a jak to jest w cywilizowanym samochodzie ?

 

Cywilizowanym czyli na miarę XX! wieku ;)

Czyli mając w samochodzie instalację LPG IV generacji komputer sam bez żadnej ingerencji kierowcy powinien płynnie bez problemów przełączyć z Pb na LPG po osiągnięciu ustalonych wartości. Jedyne co w samochodzie może być słyszalne w tym momencie to charakterystyczne "pyk" :)

Kilka tygodni temu dostałem na weekend Volvo z silnikiem T6 które miało instalacje LPG firmy BRC. I tam przełączało bardzo płynnie na LPG kiedy ciecz chłodząca osiągnęła 80 stopni lub na ciepłym po 5sek bez żadnego zbędnego zwiększania obrotów itp.

Kolega też ma STi i jemu też automatycznie i płynnie przełącza na alternatywne paliwo ;)

Do tej pory byłem przekonany, że wszystkie sekwencje przełączają automatycznie przy danej temp/upływie danego czasu :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...