Skocz do zawartości

LPG w Subaru


Azrael

Rekomendowane odpowiedzi

Nie chciałem w nielegalu bo chyba bardziej tutaj pytanie pasuje. Forka 2.0xt mam na LPG by Jako :D Ostatnio założone nowe wtryski Hana.

Od dłuższego czasu myślę o delikatnym remapie - w okolcach 200 km. Mam w Poznaniu pod ręką NieAso, które mi to profesjonalnie zrobi ale pytanie co później z LPG - czy nie będzie to podwójna robota (strojenie w Poznaniu a później u Jako).

 

Druga opcja to od razu pojechać do Jako i jemu zlecić mapę na PB i LPG.

 

Projekt na ten moment zakłada zostawienie wszystkiego w serii (tylko wymiana pompy paliwa na Walbro).

 

Podpowiedzi mile widziane :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kitewinger, jako, 2w1, kompleksowo i bardzo dobrze.

 

Dzięki:) A co sądzisz o takim modzie bez wymiany turbo, przelotu itp? nie-ASO w pakiecie 200km wszytko wymienia:( Czy w Twoim przypadku po remapie spalanie wzrosło czy pozostało takie same?

 

Sorry, za taką ilość pytań :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na oryginalnym Forkowym turbo można pewnie ~220KM wykręcić, zdaje się Bartefi coś o tym pisał, poszukaj jego wypowiedzi.

zalecałym jednak odetkanie uppipe (jeśli masz tam prekat a raczej masz) i downpipe (katalizator za turbo).

seryjna turbinka jest mniejsza (niż gt/wrx), jej zaletą jest szybsze wkręcanie się w dolnym zakresie obrotów, wrażenia mogą być całkiem pozytywne.

 

w moim przypadku zakupiłem już 230KM forka, ale po korekcie mapy na 250+ spalanie nie wzrosło wcale.

sądzę, że przy remapie z 177 na 220-230 KM spalanie zmieni się niezauważalnie (max 1 litr co generalnie w kosztach jest przynajmniej dla mnie niezauważalne).

 

przy normalnej jeździe spalanie i tak zostanie takie samo, ewentualne wzrosty są wynikiem kręcenia na wyższych obrotach, tam wciąga najwięcej paliwka więc... naturalne że konie muszą wypić :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na oryginalnym Forkowym turbo można pewnie ~220KM wykręcić, zdaje się Bartefi coś o tym pisał, poszukaj jego wypowiedzi.

zalecałym jednak odetkanie uppipe (jeśli masz tam prekat a raczej masz) i downpipe (katalizator za turbo).

seryjna turbinka jest mniejsza (niż gt/wrx), jej zaletą jest szybsze wkręcanie się w dolnym zakresie obrotów, wrażenia mogą być całkiem pozytywne.

 

w moim przypadku zakupiłem już 230KM forka, ale po korekcie mapy na 250+ spalanie nie wzrosło wcale.

sądzę, że przy remapie z 177 na 220-230 KM spalanie zmieni się niezauważalnie (max 1 litr co generalnie w kosztach jest przynajmniej dla mnie niezauważalne).

 

przy normalnej jeździe spalanie i tak zostanie takie samo, ewentualne wzrosty są wynikiem kręcenia na wyższych obrotach, tam wciąga najwięcej paliwka więc... naturalne że konie muszą wypić :)

 

Dzięki za odpowiedź. W 220-230 nie będę celował. Chcę zostawić jak najwięcej serii więc bezpiecznie w 200 KM. W planach i tak jest albo WRX albo Forek 2.5xt a ten zostanie dla żony albo pójdzie między ludzi (a wiadomo, że mocno zmodzonego będzie trudno sprzedać).

 

W poniedziałek atakuję Jako pytaniami :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie. Posiadam w Legacy instalację BRC i ostatnio zapytałem swojego gazownika czy lambda jest podpięta pod komputer gazu. Powiedział, że nie bo to bez sensu bo to komputer benzynowy robi korekty, a jak sonda padnie to będzie problem. Jakoś dziwne mi się to wydaje dlatego pytam. Czy należy podpinać lambdę do komputera LPG czy nie ? No i jeśli tak to którą i co to właściwie da?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na oryginalnym Forkowym turbo można pewnie ~220KM wykręcić, zdaje się Bartefi coś o tym pisał, poszukaj jego wypowiedzi.

zalecałym jednak odetkanie uppipe (jeśli masz tam prekat a raczej masz) i downpipe (katalizator za turbo).

seryjna turbinka jest mniejsza (niż gt/wrx), jej zaletą jest szybsze wkręcanie się w dolnym zakresie obrotów, wrażenia mogą być całkiem pozytywne.

 

w moim przypadku zakupiłem już 230KM forka, ale po korekcie mapy na 250+ spalanie nie wzrosło wcale.

sądzę, że przy remapie z 177 na 220-230 KM spalanie zmieni się niezauważalnie (max 1 litr co generalnie w kosztach jest przynajmniej dla mnie niezauważalne).

 

przy normalnej jeździe spalanie i tak zostanie takie samo, ewentualne wzrosty są wynikiem kręcenia na wyższych obrotach, tam wciąga najwięcej paliwka więc... naturalne że konie muszą wypić :)

 

Dzięki za odpowiedź. W 220-230 nie będę celował. Chcę zostawić jak najwięcej serii więc bezpiecznie w 200 KM. W planach i tak jest albo WRX albo Forek 2.5xt a ten zostanie dla żony albo pójdzie między ludzi (a wiadomo, że mocno zmodzonego będzie trudno sprzedać).

 

W poniedziałek atakuję Jako pytaniami :P

 

Niestety rozchorowałem się w niedzielę. Telefon wyłączony. Wracam w środę mam nadzieję. Do tego czasu łóżeczko i spokój.

 

Mam takie pytanie. Posiadam w Legacy instalację BRC i ostatnio zapytałem swojego gazownika czy lambda jest podpięta pod komputer gazu. Powiedział, że nie bo to bez sensu bo to komputer benzynowy robi korekty, a jak sonda padnie to będzie problem. Jakoś dziwne mi się to wydaje dlatego pytam. Czy należy podpinać lambdę do komputera LPG czy nie ? No i jeśli tak to którą i co to właściwie da?

 

Podpięcie sondy było wymagane w systemach 2-iej i 3-ciej generacji. Sygnał z sondy był konieczny do korygowania mieszanki.

W systemach 4-tej generacji (sekwencyjnego wtrysku) podstawową informacją dla komputera lpg są czasy otwarcia wtryskiwaczy benzyny, czyli produkt finalny programu ECU Pb uwzględniającego również pracę sondy lambda.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na oryginalnym Forkowym turbo można pewnie ~220KM wykręcić, zdaje się Bartefi coś o tym pisał, poszukaj jego wypowiedzi.

zalecałym jednak odetkanie uppipe (jeśli masz tam prekat a raczej masz) i downpipe (katalizator za turbo).

seryjna turbinka jest mniejsza (niż gt/wrx), jej zaletą jest szybsze wkręcanie się w dolnym zakresie obrotów, wrażenia mogą być całkiem pozytywne.

 

w moim przypadku zakupiłem już 230KM forka, ale po korekcie mapy na 250+ spalanie nie wzrosło wcale.

sądzę, że przy remapie z 177 na 220-230 KM spalanie zmieni się niezauważalnie (max 1 litr co generalnie w kosztach jest przynajmniej dla mnie niezauważalne).

 

przy normalnej jeździe spalanie i tak zostanie takie samo, ewentualne wzrosty są wynikiem kręcenia na wyższych obrotach, tam wciąga najwięcej paliwka więc... naturalne że konie muszą wypić :)

 

Dzięki za odpowiedź. W 220-230 nie będę celował. Chcę zostawić jak najwięcej serii więc bezpiecznie w 200 KM. W planach i tak jest albo WRX albo Forek 2.5xt a ten zostanie dla żony albo pójdzie między ludzi (a wiadomo, że mocno zmodzonego będzie trudno sprzedać).

 

W poniedziałek atakuję Jako pytaniami :P

 

Zrób sobie standardową przeróbkę: pompa paliwa Walbro, turbo td04l, uwolnić wydech, mapa Jako.

U mnie sprawdza się taka konfiguracja bardzo dobrze. Mody zrobił poprzedni właściciel. Wystrojony na 220KM i na lpg chodzi jak burza.

td04l zaczyna konkretnie pompować od około 2,5-3k obrotów - takie moje subiektywne odczucie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie pytanie. Posiadam w Legacy instalację BRC i ostatnio zapytałem swojego gazownika czy lambda jest podpięta pod komputer gazu. Powiedział, że nie bo to bez sensu bo to komputer benzynowy robi korekty, a jak sonda padnie to będzie problem. Jakoś dziwne mi się to wydaje dlatego pytam. Czy należy podpinać lambdę do komputera LPG czy nie ? No i jeśli tak to którą i co to właściwie da?

 

Podpięcie sondy było wymagane w systemach 2-iej i 3-ciej generacji. Sygnał z sondy był konieczny do korygowania mieszanki.

W systemach 4-tej generacji (sekwencyjnego wtrysku) podstawową informacją dla komputera lpg są czasy otwarcia wtryskiwaczy benzyny, czyli produkt finalny programu ECU Pb uwzględniającego również pracę sondy lambda.

 

Pozdrawiam,

 

A do strojenia się nie przyda?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie niekoniecznie, ja bym został przy obecnym seryjnym forkowym turbo, w jeździe miejskiej może się nawet całkiem lepiej zbierać, niż większe td04.

 

 

 

Dokładnie tak. Seryjna turbinka Forka bardzo fajnie wstaje i zdecydowanie lepiej się sprawdza w normalnej, miejskiej jeździe.

Na co dzień śmigam Forkiem a od święta WRX'em i trochę mi zajęło zanim przyzwyczaiłem się do opóźnionego kopa WRX'a 8)

 

 

A co sądzisz o takim modzie bez wymiany turbo, przelotu itp? nie-ASO w pakiecie 200km wszytko wymienia:( Czy w Twoim przypadku po remapie spalanie wzrosło czy pozostało takie same?

 

 

Więc turbo zostaw, ale pomyśl o wydechu. Potem wal do jako i będzie Pan zadowolony :twisted:

Co do spalania to na pewno trochę wzrośnie jak będziesz korzystał z "uwolnionych" koni, ale w codziennym turlaniu po mieście różnicy raczej nie zauważysz, a jeśli to może nawet na minus, znaczy na plus :twisted::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzd napisał(a):

no właśnie niekoniecznie, ja bym został przy obecnym seryjnym forkowym turbo, w jeździe miejskiej może się nawet całkiem lepiej zbierać, niż większe td04.

 

 

 

 

Dokładnie tak. Seryjna turbinka Forka bardzo fajnie wstaje i zdecydowanie lepiej się sprawdza w normalnej, miejskiej jeździe.

Na co dzień śmigam Forkiem a od święta WRX'em i trochę mi zajęło zanim przyzwyczaiłem się do opóźnionego kopa WRX'a 8)

 

Nie będę polemizował bo nie mam odniesienia. Nie jeździłem z seryjną turbinką w forku tylko od razu z wrx-ową. Ale kop jest konkretny jak już się duży ślimak obudzi.

Spalanie lpg w jeździe mieszanej 14-15l / 100 km czyli podobnie jak toyota auris 1.6 w benzynie (ok. 7l/100km) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja raczej chcę zostać na seryjnej turbince i zmienić tylko pompę paliwa. Na początek tylko okolice 200-205 Hp :P

 

Forkiem już ponad 2 lata jeździmy i najpóźniej za rok planujemy zmianę więc bez dużych modów będzie łatwiej sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakiś czas temu autko zaczęło mi gasnąć na wolnych obrotach. Po dojechaniu do skrzyżowania auto gasło, na gazie, na benzynce było oki. Rada dla posiadaczy tego holenderskiego zestawu gazowego którą postanowiłem się podzielić:

W moim przypadku po długich poszukiwaniach usterki natury elektrycznej (czyli szarpaniu kablami przy pracującym na gazie silniku- nie zgasł), rozebrałem górę "rozdzielacza" gazu. 45fcb2e03008abcf.jpg W tego typu instalacji jest to takie kombo które posiada wtryskiwacz gazu zintegrowany z rozdzielaczem na poszczególne doloty, napędzanym silnikiem krokowym (odmiennie jak w obecnie popularnych instalacjach nie ma listwy wtryskowej). Wyjęcie tego silnika daje dostęp do.. elementów mechanicznych które należy wyczyścić :) Ja przyznam ze po wykręceniu silniczka wyskoczyło mi kilka elementów napędzonych solidną sprężynką i musiałem 20 minut kombinować jak to złożyć. Czyszczenie nie wiem jak powinno wyglądać w serwisie , ja wszystko co napotkałem na swej drodze wyczyściłem za pomocą WD40, szczególnie koncentrując się na wnętrzu rozdzielacza (czyli grubo tam nakichałem wd40). Po zmontowaniu do kupy i przejechaniu 5km na gazie, jest tak jak było na początku.

Na koniec dodam że zaciągając rady w serwisie gazowym byłem bliski wydania 300 pln na elementy które na pewno już powinno się wymienić... okazało się to jednak nie prawdą. Instalacja ma 8 lat i nadal nie trzeba w niej nic wymieniać.

 

-- Pt mar 02, 2012 9:42 am --

 

Koniec końców zrozumiałem że to nie czyszczenie rozdzielacza pomogło tylko WD40. Silnik krokowy który jest zamontowany na szczycie po prostu się kończył, chwilowe przesmarowanie jeszcze na jakiś czas pomogło ale w końcu padł. Odłączyłem sprytnie elektrozawór (podłączając podobny opornik na jego zasilaniu) , wymontowałem silnik krokowy, wypiąłem odcięcie zasilania wtrysków. Po przełączeniu na gaz auto nadal pracowało na benzynie (taki był zamiar), trzeba zapchać czymś rozdzielacz. Silnik krokowy na przepustnicę wogóle nie reagował choć było czuć w rękach że próbuje. Wymiana silnika: 120pln (jeśli wytrzyma kolejne 200tyś to naprawdę warto). Autko na gazie jeździ bez zarzutu. Swoja drogą podoba mi się prostota tej instalacji, w sumie to jest tylko silnik krokowy a reszta bardzo prosta, mechaniczna. Facet który sprzedaje części do tych instalacji przesłał mi instrukcję naprawy i obsługi self-testu (instalacje Koltec mają tryb autodiagnozy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witka

panowie mam problem

instalacja lpg subaru wrx 2002, 270 kunia, na benzynie idzie jak rakieta, na gazie też nie jest źle ale pojawił się problem, na gazie chodzi na 3 gary i na biegu jałowym czuć jak nim trzepie na boki, na benzynie wszystko jest ok, samochód jest po serwisie i ostatni tydzień spędził podpięty pod kompa i żadnych złych objawów nie ma, tylko 3 gary na biegu jałowym. o co może chodzić, wtrysk czy coś innego?? i jak się tego pozbyć. dodam że jestem też po serwisie u gazownika i na kompie wszystko jest ok i instalacja bardzo dobrze sobie radzi.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witka

panowie mam problem

instalacja lpg subaru wrx 2002, 270 kunia, na benzynie idzie jak rakieta, na gazie też nie jest źle ale pojawił się problem, na gazie chodzi na 3 gary i na biegu jałowym czuć jak nim trzepie na boki, na benzynie wszystko jest ok, samochód jest po serwisie i ostatni tydzień spędził podpięty pod kompa i żadnych złych objawów nie ma, tylko 3 gary na biegu jałowym. o co może chodzić, wtrysk czy coś innego?? i jak się tego pozbyć. dodam że jestem też po serwisie u gazownika i na kompie wszystko jest ok i instalacja bardzo dobrze sobie radzi.

pozdrawiam

 

A wtryski gazowe kiedy były wymieniane? Wygląda jakby po prostu, któryś był "upalony".

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witka

panowie mam problem

instalacja lpg subaru wrx 2002, 270 kunia, na benzynie idzie jak rakieta, na gazie też nie jest źle ale pojawił się problem, na gazie chodzi na 3 gary i na biegu jałowym czuć jak nim trzepie na boki, na benzynie wszystko jest ok, samochód jest po serwisie i ostatni tydzień spędził podpięty pod kompa i żadnych złych objawów nie ma, tylko 3 gary na biegu jałowym. o co może chodzić, wtrysk czy coś innego?? i jak się tego pozbyć. dodam że jestem też po serwisie u gazownika i na kompie wszystko jest ok i instalacja bardzo dobrze sobie radzi.

pozdrawiam

 

A wtryski gazowe kiedy były wymieniane? Wygląda jakby po prostu, któryś był "upalony".

 

pzdr

ja nie wymieniałem od czasu kupna samochodu, zrobione 10tyś kilometrów, robiłem serwis ale z tego co mi się wydaje nikt wtrysków nie wymieniał tylko filtr i jakiś przewód by był dziurawy i śmierdziało plus monitoring na kompie i tam pokazywało idealnie, więc czy może na kompie wyjść idealne spalanie a nie działać wtrysk ?? jeśli ktoś jeszcze potwierdzi że może to być wtrysk proszę o adres jakiegoś gazonika w Katowicach co mi to wymieni i zajmie się tym profesjonalnie.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie staram się zdobyć informacje na temat instalacji do mojego 2,0 N/A 165 km,która instalacja lepiej wyjdzie IV czy V generacja, co radzicie?

Domyślam się, że LPG chcesz zamontować z powodów ekonomicznych? Po co więc chcesz się pakować w instalację V generacji (wtrysku gazu w fazie ciekłej), skoro IV świetnie się sprawdza w subarowych silnikach? W sumie większość instalacji się nada, ważna będzie jakość montażu i dobre wtryski...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się względy ekonomiczne

Jakie konkretnie wtryski zamontować?

 

 

 

SWIPER,

same wtryski to za mało :lol: trudno tak radzić, trzeba myśleć o całości instalacji (sterowanie, parownik/moc, wtryski, jakość montażu, wiedza gazownika, usterkowość poszczególnych typów instalacji itp). Właściwie w Twoim pierwszym tutaj poście odpowiedziałeś sobie na pytanie pisząc "temat JAKO nie jest mi obcy". Telefon, lista pytań i .....życie stanie się prostsze :wink:

 

odpowiadając konkretnie na Twoje pytanie - wtryski HANA zielone

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witka

panowie mam problem

instalacja lpg subaru wrx 2002, 270 kunia, na benzynie idzie jak rakieta, na gazie też nie jest źle ale pojawił się problem, na gazie chodzi na 3 gary i na biegu jałowym czuć jak nim trzepie na boki, na benzynie wszystko jest ok, samochód jest po serwisie i ostatni tydzień spędził podpięty pod kompa i żadnych złych objawów nie ma, tylko 3 gary na biegu jałowym. o co może chodzić, wtrysk czy coś innego?? i jak się tego pozbyć. dodam że jestem też po serwisie u gazownika i na kompie wszystko jest ok i instalacja bardzo dobrze sobie radzi.

pozdrawiam

 

A wtryski gazowe kiedy były wymieniane? Wygląda jakby po prostu, któryś był "upalony".

 

pzdr

ja nie wymieniałem od czasu kupna samochodu, zrobione 10tyś kilometrów, robiłem serwis ale z tego co mi się wydaje nikt wtrysków nie wymieniał tylko filtr i jakiś przewód by był dziurawy i śmierdziało plus monitoring na kompie i tam pokazywało idealnie, więc czy może na kompie wyjść idealne spalanie a nie działać wtrysk ?? jeśli ktoś jeszcze potwierdzi że może to być wtrysk proszę o adres jakiegoś gazonika w Katowicach co mi to wymieni i zajmie się tym profesjonalnie.

Pozdrawiam

A czy nie jest tak, że po podpięciu kompa można dowiedzieć się który wtrysk kiedy miał przerwę? Jak moje Magic padały, to gazownik miał wyświetloną całą listę ich usterek z podaniem dnia, godziny i nr wtrysku.

 

antikos :arrow: PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy nie jest tak, że po podpięciu kompa można dowiedzieć się który wtrysk kiedy miał przerwę? Jak moje Magic padały, to gazownik miał wyświetloną całą listę ich usterek z podaniem dnia, godziny i nr wtrysku.

w sumie tak powinno być. ciekawe, czy Bigas to ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...