Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Ford ma silnik 1.5 + tradycyjny automat Skoda zaledwie 1.4 + dsg  Levorg 1.6 + CVT   wszystkie auta z "dopinanym" tyłem

To czy to to samo to jednak nie jestem pewien. może ktoś z SIP powinien zabrać w tej sprawie głos

SAWD w subaru to chyba /mam nadzieje/ nie to samo co haldex /nawet ten 5 gen/

 

Co do osiągów: to wg mnie nie jest najważniejszym ile które auto "ma do setki"

Wrażenia z jazdy to nie tylko moc... Np: moja żona nabyła ostatnio giuliettę /miał być Sybaru XV ale nie wyszło/

Alfa to wersja z silnikiem multiair 170km /katalogowo do setki 7,6 czy 7,8/. Faktycznie auto super jeździ, do tego DNA z różnymi trybami jazdy.

Waga coś ok 1300 kg. Szybkie i zwinne ale dość sztywne auto / w porównaniu z legacy/.

Jednak w trasę zawsze bierzemy legacy - jazda pewniejsza, stabilniejsza a różnica w przyspieszaniu w trakcie jazdy nie taka duża

Za to alfa jak tylko droga jest trochę gorsza robi się delikatnie nerwowa /przy wyższych prędkościach w zakręcie...  subaru w takiej sytuacji zachowuje spokój/

Edytowane przez piotrr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

SAWD w subaru to chyba /mam nadzieje/ nie to samo co haldex /nawet ten 5 gen/
 

 

S-AWD to tylko oznaczenie (nazwa własna) wskazująca na symetryczność nie mówi nic więcej o szczegółach technicznych a te bywają różne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Np Audi z wzdłużnie umieszczonym silnikiem

 

"to wyjątek potwierdzający regułę" :) 


To jak jest w Levorg realizowane przeniesienie napędu na tylną oś? Zawsze są pędzone cztery koła czy nie? Jak rozkłada się moment między osiami?

 

pewnie tak samo jak w innych modelach z CVT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nazwa marketingowa to jedno ale ale technicznie symetryczny układ ma tylko Subaru (tzn. gdy mówimy o autach z silnikiem z przodu)

do tego specyficzny silnik i dość kompaktowa budowa całości

 

Drivetrain%20installed%20RHS%20-%20Copy.

 

3.jpg

 

Active Torque Split zwał jak zwał - dopinany sprzęgłem międzyosiowym tył do stale napędzanego przodu

rozumiem, sens stosowania tego rozwiązania na szeroką skalę ale po Subaru można by się spodziewać bardziej "doskonałego" rozwiązania

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ketivv zawsze można zatrudnić się w dziale badawczo rozwojowym i podsunąć parę pomysłów :) 

 

z trakcją i prowadzeniem ja nie widzę problemu , choć w Forku problem dla mnie jest ichnie   VDC, powinien być przycisk OFF 100%

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Ketivv zawsze można zatrudnić się w dziale badawczo rozwojowym i podsunąć parę pomysłów  

 

nie chodzi o pomysły tylko zastosowanie w rynkowych realiach 

 

 

Tym bardziej, że technologia już istnieje i nie trzeba za dużo wymyślać. Wydaje mi się, że problemem są koszta. Duża cześć klientów nie wie dokładnie jaki napęd ma i jakie są różnice tak naprawdę liczy się cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło kruca ,to Levorg już nie będzie miał stałego napędu? To Subaru idzie w stronę tak opluwanych i wyśmiewanych haldexów?To ja wolę chyba np Octavię Scout ,dieselek 184km ma 7.8 do paki i pali 6litrów,wał się nie urywa,części tanie ,dostępne wszędzie,konfiguracja dowolna.Do tego trochę prześwitu i standardowe rabaty 12-15% ,czyli za jakieś 120 po rabacie ,to będzie Scout 184tdi z dsg ,panorama dachem,navi,nagłośnieniem,grzanymi kanapmi przód tył i innymi.A szkoda ,bo z wyglądu zewnętrznego Levorg całkiem ,całkiem się prezentuje

Edytowane przez madox
  • Do kitu 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Ło kruca ,to Levorg już nie będzie miał stałego napędu? To Subaru idzie w stronę tak opluwanych i wyśmiewanych haldexów?

 

Jak się nie umie czytać ze zrozumieniem, to się takie dyrdymały wypisuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ło kruca ,to Levorg już nie będzie miał stałego napędu? 

 

Stały to on raczej będzie, tyle że są różne jego konstrukcje. Mam wrażenie, że niektóre typy napędów są w odwrocie np. VTD (widział bym go np. nowym Forku 2.0DIT czy OBK najlepiej też z tym silnikiem :) ). Nie jest to problem technologii bo CVT+VTD jak najbardziej Subaru ma gotowe. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie jest powodem :) bo jak to jest mozliwe zeby 240 konny Forek ze stalym napedem w automacie palil 8 litrow. 8 Litrow to on pali ale jako FWD :biglol:

 

Ale chyba on nie odpina napędu na tył  jak to robią inne dotłaczane napędy. 8 litrów jest w zasięgu OBK H6  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...