haubi65 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 to moze byc akurat zaleta bo auto jest bardziej zwrotne. Zalezy czego sie od auta oczekuje. Komfortu do jazdy na wprost czy troche fanu ale tu przydalby sie 2 DIT. Dlugosc osi tez niz nie mowi o jakosci materialow i wykonczeniu. Jedynie o tym do jakiedo segmentu mozemy auto zaliczyc. Porsche tez ma krotki rozstaw osi 2450 mm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Ale przekręcasz sens opisu: zasada działania S-AWD ale są stosowane różne rozwiązania techniczne żeby tę zasadę zapewnić żeby zasadę S-AWD zapewnić Subaru stosuje tą samą zasadę, symetryczność względem osi wzdłużnej pojazdu pod tym względem stosowane są te same rozwiązania w każdym napędzie Subaru S-AWD "Na "Symmetrical AWD" będący podstawą konstrukcji samochodów Subaru, składa się zamontowany wzdłużnie z przodu, poziomy, przeciwsobny silnik SUBARU BOXER, oraz również prawie całkowicie symetryczny układ napędowy – skrzynia biegów wraz z przednim dyferencjałem i półosiami o jednakowej długości, umieszczony w osi samochodu wał napędowy biegnący do tylnego dyferencjału, a wreszcie tylna przekładnia główna i tylne półosie, również o równej długości." jest to podstawowa cecha wspólna dzięki której można nazwać subarowski system symetrycznym bez względu na sposób rozdziału napędu Edytowane 10 Marca 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 @@ketivv, a możesz jeszcze przytoczyć ostatnie zdanie z tego akapitu i podać jaki system jest używany dla skrzyń CVT? To wtedy będzie pełen obraz całej konstrukcji. jest to podstawowa cecha wspólna dzięki której można nazwać subarowski system symetrycznym bez względu na sposób rozdziału napędu Bardziej chodzi o (podrozdział "Wpływ konstrukcji układu napędowego na kierowalność samochodu"): "druga własność systemu Symmetrical AWD jest charakterystyczna wyłącznie dla rozwiązań stosowanych przez Subaru. Chodzi tu o wspomnianą już konstrukcję, pozwalającą na zamontowanie całości, ale przede wszystkim silnika i skrzyni biegów nisko w samochodzie, w ten sposób, że położenie środka ciężkości całego pojazdu jest również obniżone." I to przede wszystkim wyróżnia Subaru na tle innych rozwiązań. A jeśli to nie jest jasne i oboje wyciągamy inne wnioski czytając to samo tzn., że opis konstrukcji nie jest precyzyjny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
NonPhixion Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) to moze byc akurat zaleta bo auto jest bardziej zwrotne. Zalezy czego sie od auta oczekuje. Komfortu do jazdy na wprost czy troche fanu ale tu przydalby sie 2 DIT. Dlugosc osi tez niz nie mowi o jakosci materialow i wykonczeniu. Jedynie o tym do jakiedo segmentu mozemy auto zaliczyc. Porsche tez ma krotki rozstaw osi 2450 mm Co ma wymiar auto do zwrotności? Jak dla mnie zwrotność jest wtedy gdy auto ma duży promień skrętu. Dla przykładu podaję, że np. Civic z 2004 w budzie 3D jest o wiele mniej zwrotny niż np. Golf IV z 2003, a Golf jest większy. Przy maksymalnym skręcie kół tam gdzie Golfem wjeżdża się na tzw. 2 razy civiciem trzeba na 3 lub 4, bo jest o wiele mniej zwrotny. Jak popyt na Subaru Levorg będzie duży to może zbudują fabrykę w Europie :-P Po modelach typu: Lanos, Lacetti ta marka wraca na właściwe tory jak BMW z designem. Edytowane 10 Marca 2015 przez NonPhixion Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 "druga własność systemu Symmetrical AWD jest charakterystyczna wyłącznie dla rozwiązań stosowanych przez Subaru. Chodzi tu o wspomnianą już konstrukcję, pozwalającą na zamontowanie całości, ale przede wszystkim silnika i skrzyni biegów nisko w samochodzie, w ten sposób, że położenie środka ciężkości całego pojazdu jest również obniżone." I to przede wszystkim wyróżnia Subaru na tle innych rozwiązań. co bezdyskusyjnie jest wspólnym rozwiązaniem konstrukcyjnym wszystkich Subaru Ale przekręcasz sens opisu: zasada działania S-AWD ale są stosowane różne rozwiązania techniczne żeby tę zasadę zapewnić. Weź pod uwagę, że temat dotyczy S-AWD. na którą nie ma wpływu użyta skrzynia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) na którą nie ma wpływu użyta skrzynia Pod warunkiem, że nie jest to napęd tylko na tył lub tylko na przód: o BRZecie, że ma S-AWD powiedzieć nie można. Mam nadzieję Edytowane 10 Marca 2015 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) im mniejszy rozstaw kol tym bardziej auto jest zwrotne (nie chodzi o promien skretu) najwyrazniej to widac na przykladzie motocykli ale to juz inna bajka bo dochodzi balansowanie itp. Faktem jest ze im wiekszy rozstaw kol tym lepsza stabilnosc podczas jazdy na wprost Edytowane 10 Marca 2015 przez haubi65 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jaca68 Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Napinacie się strasznie. Levorg auto ładne, silnik 1,6 DIT też ma szanse być fajnym wyborem. A że będzie konkurowało z Octavią? A dlaczego nie? Podobna wielkość, podobne materiały w środku. W skodzie gorszy napęd bo haldex, za to pewnie więcej miejsca bo rozstaw osi większy. A nowe Volvo XC90 to nie na haldexie przypadkiem? Octavia 4x4 1.8 TSI po konfiguracji w sieci, dodaniu paru bajerów (xenon, poduszki boczne) wyrzuca cenę 125 tys zł. I to nie ma być konkurencja dla Levorga? Cenowo pewnie będą konkurować, no chyba że zapaleńcy marki są gotowi za Subaru 150 tys wyłożyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 (edytowane) Napinacie się strasznie. Levorg auto ładne, silnik 1,6 DIT też ma szanse być fajnym wyborem. A że będzie konkurowało z Octavią? A dlaczego nie? Podobna wielkość, podobne materiały w środku. W skodzie gorszy napęd bo haldex, za to pewnie więcej miejsca bo rozstaw osi większy tez tak mysle. A co do haldexa wcale nie jest on gorszym czy zlym napedem i rownie dobrze daje sobie rade co subarowskie s-awd m.in w tak mocnych autach jak golf r czy s3. Ten 1.6 dit ma szanse oczyscic Subaru z negatywnych emocji po wpadkach z SBD. Napewno bedzie ekonomiczny, dynamiczny i moze okazac sie niezla alternatywa dla tak lubianych w europie turbodiesli. Wydaje mi sie ze Subaru doskonale wie co robi wypuszczajac to auto tylko z tym silnikiem - na ekonomiczne kombi jest najwiekszy popyt a kazdej firmie produkujacej auta chodzi o jak najwieksza sprzedaz. Co do alternatywy w postaci 2.0dit - na pewno panowie z Subaru zrobili badania rynku i dla garstki ludzi nie opłaca im sie homologowac takiego auta w europie. I nie piszcie ze Subaru nie wie co robi - wie doskonale to nie firma krzak pana Kazia tylko producent sprzedający 540tys aut w samych USA rocznie ( dane z najnowszych plejad)... Edytowane 10 Marca 2015 przez Karas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Pod warunkiem, że nie jest to napęd tylko na tył lub tylko na przód: o BRZecie, że ma S-AWD powiedzieć nie można. Mam nadzieję co wynika z samej definicji S-AWD - Symmetrical All Wheel Drive w przypadku BRZ jest to S-RWD Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Auta na oczy nie widzieliście, nikt nim nie jeździł, a już jest źle, do kitu itd. Może warto lekko ścisnąć pośladki i dać szansę Levorgowi. Jak będzie to pomacamy, pojeździmy i wyrazimy opinię. +1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
madox Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Często porównujecie ceny katalogowe,ale warto wspominać o dostępnych rabatach w danej marce,bo inaczej takie porównania są średnio prawdziwe. W Skodzie to np 15% ,w VW 10% (firma ,albo grupy zawodowe) Toyota metalik, dywaniki i ew jakieś jeszcze akcesoria itp Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 W Skodzie to np 15% Madox, spróbuj dostać 15% np na Octavię Scout, którą zamówisz dzisiaj i odbierzesz we wrześniu. Jak dostaniesz taki lub wyższy rabat, napisz gdzie taki dają, bo pomimo długich rozmów jak takiego nie dostałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Madox, spróbuj dostać 15% np na Octavię Scout, którą zamówisz dzisiaj i odbierzesz we wrześniu. Jak dostaniesz taki lub wyższy rabat, napisz gdzie taki dają, bo pomimo długich rozmów jak takiego nie dostałem miałem to samo napisać te 15% w Skodzie to i owszem ale czasami na niektóre modele Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
RoadRunner Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Madox, spróbuj dostać 15% np na Octavię Scout, którą zamówisz dzisiaj i odbierzesz we wrześniu. Jak dostaniesz taki lub wyższy rabat, napisz gdzie taki dają, bo pomimo długich rozmów jak takiego nie dostałem miałem to samo napisać te 15% w Skodzie to i owszem ale czasami na niektóre modele Głównie na te, które diler ma na placu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Może te 15% dają, żeby pozbyć się wreszcie natrętnego klienta, który przchodzi kolejny raz "negocjować", po czym stwierdza, że jeszcze tu wróci, tylko sprawdzi u konkurencji. Sorry madox, ale jeśli ktoś daje takie rabaty, to odcina je od większej wyjściowej marży. Zawsze to lepiej wygląda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 innych przypadków nie znam ale opierając się na swoim doświadczeniu to były auta do produkcji 2xYeti, 1xOctavia Scout wszystkie zamawiane w tym samym czasie, dodatkowo ze sztywnym terminem realizacji do końca 2010 roku (VAT) zamawiane koniec sierpnia, wszystkie udało się odebrać w ostatnim tygodniu grudnia wspominany wcześniej upust nie był problemem w tamtym roku zainteresowałem się Octavią combi 1.8 tsi 4x4 DSG bez szans na więcej jak 10%, raczej długi czas oczekiwana na dobrze wyposażoną opcje podobno na inne modele jak Yeti czy Superb dostałbym większy upust ale Octavia globalnie i tak sprzedaje się bardzo dobrze Levorg 1.6 DIT może być równie atrakcyjna ofertą Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szamot Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 nie sądzicie że dyskusja o systemie rabatowym skody powinna toczyć się tu http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/37960-skoda-lepsza-od-subaru/page-172 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koza1974 Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Witam jestem nowy mam wielką ochotę na Levorga, czytałem opinie dotyczące ceny w Pl. Jesli levorg bedzie droższy od 30k Euro to przegra z nowa mazda 6 4x4 większą bardziej komfortową! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 a ile ta mazda kosztuje bo u nas 43 t€ odpadla w 1 podejsciu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koza1974 Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 (edytowane) 134 000zł=31900Euro Edytowane 11 Marca 2015 przez koza1974 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Fortis Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 to przegra z nowa mazda 6 4x4 większą bardziej komfortową! I ja się pytam jak może być coś bardziej komfortowego od czegoś z czym nie miało się styczności ?Chyba że wymiary przesądzają o wszystkim ... w takim razie powinniśmy kupować Vany a najlepiej Ducato maxi ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
koza1974 Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Racja siedziałem tylko w Nowej 6. Rozmawiamy o kombi 4x4! Autosan jest największy! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 nie sądzicie że dyskusja o systemie rabatowym skody powinna toczyć się tu http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/37960-skoda-lepsza-od-subaru/page-172 Sorry. To magia madoxa tak działa, że schodzimy do offtopu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
surfsztorm Opublikowano 11 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2015 Wszystko byłoby jasne jakby SIP już coś przedstawił,np info co do cen i dostępności w PL. Mimo wszystko dobrze że w segmencie 4x4 kombi jest konkurencja, będzie taniej Poza tym w sumie jest to dziwne, że klient nie może sobie zamówić prze SIP forestera STi albo levorg 2.0Dit - nawet jeśli byłoby to tylko kilku ludzi w Polsce to efekt marketingowy byłby moim zdaniem wart utrzymania statusu tej marki jako coś więcej niż "zwykłe" samochody. Potem można to sobie rozszerzać na inne segmenty tak jak np porsche a tak szkoda potencjału marki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się