Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

to moze byc akurat zaleta bo auto jest bardziej zwrotne. Zalezy czego sie od auta oczekuje. Komfortu do jazdy na wprost czy troche fanu ale tu przydalby sie 2 DIT. Dlugosc osi tez niz nie mowi o jakosci materialow i wykonczeniu. Jedynie o tym do jakiedo segmentu mozemy auto zaliczyc. Porsche tez ma krotki rozstaw osi 2450 mm :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale przekręcasz sens opisu: zasada działania S-AWD ale są stosowane różne rozwiązania techniczne żeby tę zasadę zapewnić

 

żeby zasadę S-AWD zapewnić Subaru stosuje tą samą zasadę, symetryczność względem osi wzdłużnej pojazdu 

pod tym względem stosowane są te same rozwiązania w każdym napędzie Subaru S-AWD

 

"Na "Symmetrical AWD" będący podstawą konstrukcji samochodów Subaru, składa się zamontowany wzdłużnie z przodu, poziomy, przeciwsobny silnik SUBARU BOXER, oraz również prawie całkowicie symetryczny układ napędowy – skrzynia biegów wraz z przednim dyferencjałem i półosiami o jednakowej długości, umieszczony w osi samochodu wał napędowy biegnący do tylnego dyferencjału, a wreszcie tylna przekładnia główna i tylne półosie, również o równej długości."

 

jest to podstawowa cecha wspólna dzięki której można nazwać subarowski system symetrycznym bez względu na sposób rozdziału napędu

Edytowane przez ketivv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@ketivv, a możesz jeszcze przytoczyć ostatnie zdanie z tego akapitu i podać jaki system jest używany dla skrzyń CVT? To wtedy będzie pełen obraz całej konstrukcji.


 

 

jest to podstawowa cecha wspólna dzięki której można nazwać subarowski system symetrycznym bez względu na sposób rozdziału napędu

 

Bardziej chodzi o (podrozdział "Wpływ konstrukcji układu napędowego na kierowalność samochodu"):

 

"druga własność systemu Symmetrical AWD jest charakterystyczna wyłącznie dla rozwiązań stosowanych przez Subaru. Chodzi tu o wspomnianą już konstrukcję, pozwalającą na zamontowanie całości, ale przede wszystkim silnika i skrzyni biegów nisko w samochodzie, w ten sposób, że położenie środka ciężkości całego pojazdu jest również obniżone."

 

I to przede wszystkim wyróżnia Subaru na tle innych rozwiązań.


A jeśli to nie jest jasne i oboje wyciągamy inne wnioski czytając to samo tzn., że opis konstrukcji nie jest precyzyjny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to moze byc akurat zaleta bo auto jest bardziej zwrotne. Zalezy czego sie od auta oczekuje. Komfortu do jazdy na wprost czy troche fanu ale tu przydalby sie 2 DIT. Dlugosc osi tez niz nie mowi o jakosci materialow i wykonczeniu. Jedynie o tym do jakiedo segmentu mozemy auto zaliczyc. Porsche tez ma krotki rozstaw osi 2450 mm :)

Co ma wymiar auto do zwrotności?

 

Jak dla mnie zwrotność jest wtedy gdy auto ma duży promień skrętu. Dla przykładu podaję, że np. Civic z 2004 w budzie 3D jest o wiele mniej zwrotny niż np. Golf IV z 2003, a Golf jest większy. Przy maksymalnym skręcie kół tam gdzie Golfem wjeżdża się na tzw. 2 razy civiciem trzeba na 3 lub 4, bo jest o wiele mniej zwrotny.

 

Jak popyt na Subaru Levorg będzie duży to może zbudują fabrykę w Europie :-P

 

Po modelach typu: Lanos, Lacetti ta marka wraca na właściwe tory jak BMW z designem.

Edytowane przez NonPhixion
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

"druga własność systemu Symmetrical AWD jest charakterystyczna wyłącznie dla rozwiązań stosowanych przez Subaru. Chodzi tu o wspomnianą już konstrukcję, pozwalającą na zamontowanie całości, ale przede wszystkim silnika i skrzyni biegów nisko w samochodzie, w ten sposób, że położenie środka ciężkości całego pojazdu jest również obniżone."   

 

 

I to przede wszystkim wyróżnia Subaru na tle innych rozwiązań.

 

 

co bezdyskusyjnie jest wspólnym rozwiązaniem konstrukcyjnym wszystkich Subaru

 

 

 

Ale przekręcasz sens opisu: zasada działania S-AWD ale są stosowane różne rozwiązania techniczne żeby tę zasadę zapewnić. Weź pod uwagę, że temat dotyczy S-AWD.
 

 

na którą nie ma wpływu użyta skrzynia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na którą nie ma wpływu użyta skrzynia

 

Pod warunkiem, że nie jest to napęd tylko na tył lub tylko na przód: o BRZecie, że ma S-AWD powiedzieć nie można. Mam nadzieję :wacko:

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

im mniejszy rozstaw kol tym bardziej auto jest zwrotne (nie chodzi o promien skretu) najwyrazniej to widac na przykladzie motocykli ale to juz inna bajka bo dochodzi balansowanie itp.

Faktem jest ze im wiekszy rozstaw kol tym lepsza stabilnosc podczas jazdy na wprost

Edytowane przez haubi65
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacie się strasznie. Levorg auto ładne, silnik 1,6 DIT też ma szanse być fajnym wyborem. A że będzie konkurowało z Octavią? A dlaczego nie? Podobna wielkość, podobne materiały w środku. W skodzie gorszy napęd bo haldex, za to pewnie więcej miejsca bo rozstaw osi większy. A nowe Volvo XC90 to nie na haldexie przypadkiem? Octavia 4x4 1.8 TSI po konfiguracji w sieci, dodaniu paru bajerów (xenon, poduszki boczne) wyrzuca cenę 125 tys zł. I to nie ma być konkurencja dla Levorga? Cenowo pewnie będą konkurować, no chyba że zapaleńcy marki są gotowi za Subaru 150 tys wyłożyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napinacie się strasznie. Levorg auto ładne, silnik 1,6 DIT też ma szanse być fajnym wyborem. A że będzie konkurowało z Octavią? A dlaczego nie? Podobna wielkość, podobne materiały w środku. W skodzie gorszy napęd bo haldex, za to pewnie więcej miejsca bo rozstaw osi większy

tez tak mysle. A co do haldexa wcale nie jest on gorszym czy zlym napedem i rownie dobrze daje sobie rade co subarowskie s-awd m.in w tak mocnych autach jak golf r czy s3.

Ten 1.6 dit ma szanse oczyscic  Subaru z negatywnych emocji  po  wpadkach  z SBD. Napewno bedzie ekonomiczny,  dynamiczny  i moze okazac sie niezla alternatywa dla tak lubianych w europie turbodiesli. Wydaje mi sie ze Subaru doskonale wie co robi wypuszczajac to auto tylko  z tym silnikiem - na ekonomiczne kombi jest najwiekszy popyt a kazdej firmie produkujacej auta chodzi o jak najwieksza sprzedaz. Co do alternatywy w postaci 2.0dit - na pewno panowie z Subaru zrobili badania rynku i dla garstki ludzi   nie opłaca im sie homologowac takiego auta w europie. I nie piszcie ze Subaru nie wie co robi - wie doskonale to nie firma krzak pana Kazia tylko producent sprzedający 540tys aut w samych USA rocznie ( dane z najnowszych plejad)...

Edytowane przez Karas
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pod warunkiem, że nie jest to napęd tylko na tył lub tylko na przód: o BRZecie, że ma S-AWD powiedzieć nie można. Mam nadzieję 

 

co wynika z samej definicji S-AWD -  Symmetrical All Wheel Drive

 

w przypadku BRZ jest to S-RWD  ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Często porównujecie ceny katalogowe,ale warto wspominać o dostępnych rabatach w danej marce,bo inaczej takie porównania są średnio prawdziwe.

W Skodzie to np 15% ,w VW 10% (firma ,albo grupy zawodowe) Toyota metalik, dywaniki i ew jakieś jeszcze akcesoria itp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

W Skodzie to np 15%

 

Madox, spróbuj dostać 15% np na Octavię Scout, którą zamówisz dzisiaj i odbierzesz we wrześniu. Jak dostaniesz taki lub wyższy rabat, napisz gdzie taki dają, bo pomimo długich rozmów jak takiego nie dostałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Madox, spróbuj dostać 15% np na Octavię Scout, którą zamówisz dzisiaj i odbierzesz we wrześniu. Jak dostaniesz taki lub wyższy rabat, napisz gdzie taki dają, bo pomimo długich rozmów jak takiego nie dostałem
 

 

miałem to samo napisać  ;)

 

te 15% w Skodzie to i owszem ale czasami na niektóre modele

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Madox, spróbuj dostać 15% np na Octavię Scout, którą zamówisz dzisiaj i odbierzesz we wrześniu. Jak dostaniesz taki lub wyższy rabat, napisz gdzie taki dają, bo pomimo długich rozmów jak takiego nie dostałem
 

 

miałem to samo napisać  ;)

 

te 15% w Skodzie to i owszem ale czasami na niektóre modele

 

Głównie na te, które diler ma na placu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może te 15% dają, żeby pozbyć się wreszcie natrętnego klienta, który przchodzi kolejny raz "negocjować", po czym stwierdza, że jeszcze tu wróci, tylko sprawdzi u konkurencji. ;)

Sorry madox, ale jeśli ktoś daje takie rabaty, to odcina je od większej wyjściowej marży. Zawsze to lepiej wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

innych przypadków nie znam ale opierając się na swoim doświadczeniu to były auta do produkcji 2xYeti, 1xOctavia Scout

wszystkie zamawiane w tym samym czasie, dodatkowo ze sztywnym terminem realizacji do końca 2010 roku (VAT)

zamawiane koniec sierpnia, wszystkie udało się odebrać w ostatnim tygodniu grudnia

wspominany wcześniej upust nie był problemem

 

w tamtym roku zainteresowałem się Octavią combi 1.8 tsi 4x4 DSG bez szans na więcej jak 10%, raczej długi czas oczekiwana na dobrze wyposażoną opcje

podobno na inne modele jak Yeti czy Superb dostałbym większy upust ale Octavia globalnie i tak sprzedaje się bardzo dobrze

 

 

Levorg 1.6 DIT może być równie atrakcyjna ofertą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

to przegra z nowa mazda 6 4x4 większą bardziej komfortową!

I ja się pytam jak może być coś bardziej komfortowego od czegoś z czym nie miało się styczności ?

Chyba że wymiary przesądzają o wszystkim ... w takim razie powinniśmy kupować Vany a najlepiej Ducato maxi ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądzicie że dyskusja o systemie rabatowym skody powinna toczyć się tu

http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/37960-skoda-lepsza-od-subaru/page-172

 

;)

 

Sorry. To magia madoxa tak działa, że schodzimy do offtopu. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko byłoby jasne jakby SIP już coś przedstawił,np info co do cen i dostępności w PL.

Mimo wszystko dobrze że w segmencie 4x4 kombi jest konkurencja, będzie taniej  ;)

 

Poza tym w sumie jest to dziwne, że klient nie może sobie zamówić prze SIP  forestera STi albo levorg 2.0Dit - nawet jeśli byłoby to tylko kilku ludzi w Polsce to efekt marketingowy byłby moim zdaniem wart utrzymania statusu tej marki jako coś więcej niż "zwykłe" samochody. Potem można to sobie rozszerzać na inne segmenty tak jak np porsche a tak szkoda potencjału marki. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...