Skocz do zawartości

Subaru Levorg [VM] (MY14=>MY20)


FilipBB

Rekomendowane odpowiedzi

Czołem....tak na szybko, :yahoo: :yahoo: :yahoo: odebrane i juz są pierwsze radości z jazdy. Tryb SI (I) bardzo taki grzeczny, ze to ujmę w ten sposób, tryb S - zaczyna się ciekawie. Silnik bez przebiegu jeszcze to nie będę kręcił wysoko - ale muszę przyznać, że frajda jest. Zabawę z łopatkami zostawiam na następny tydzień. Zauważyłem zainteresowanie przechodniów  - cóż, mnie tez się podoba, a model rzadko spotykany na drogach.

Eyesight - a to złośnik, hmmm, nie chciał mi pozwolić wjechać do garażu.

Dalsze uwagi później.

Dziękuję zA życzeNIA I POZDRAWIAM  :):D :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Libero70 - w sprawie DLR Led - zmieniałeś żarówki czy coś więcej?

Trochę mnie irytowały technologie żarowe w dziennych i w kierunkach - pewnie jak Levorg dostawie lifta to zmienią lamki.

Powodzenia!

Teraz pora na dzień z SJS na torze.

Edytowane przez Bernard
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmieniałem całe lampy do jazdy dziennej....cena w serwisie trochę powalała na kolana, ale w związku z opóźnieniem w dostawie - wynegocjowałem conieco i wg. mnie ok, no i stare ( oryginalne lampy ) dostałem do ręki.

Efekt - jak tylko znajdę czas to zamieszczę foty, niemniej jednak wrażenie jest.

Nie zamieszczam kryptoreklamy, ale ...dealer, gdzie nabyłem auto - zasługuje na słowa pochwały, nie mam absolutnie żadnych krytycznych uwag - pełen profesjonalizm.

Kolor - chyba sztandarowy,  jest na każdej reklamie - steel blue grey....... opony zimowe, które otrzymałem w ramach akcji zima  to Pirelli, letnie - Dunlopy

Jak tylko nieco ochłonę - foty murowane - zapewne pojawię się także na spotach śląskich - w końcu trzeba się z wąskim gronem fanów Subaru zapoznać. - jako,że jestem bardzo młodym emerytem - mam czas :D

SJS planuje jak tylko skończą się mrozy....

Pozdrowienia

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrociłem z zimowej szkoły jazdy Subaru - organizowana przez mojego dilera.

 

Po całym dniu na lodowo-śniegowym torze mogę tylko powiedzieć, że Levorg daje radę. Co prawda mocy nie zawiele, a S-AWD w połączeniu z CVT to jednak nie jest szczyt marzeń, jednak przy odpowiedniej pracy kierownicą i gazem można Levorgiem bardzo sprawnie poruszać się po śliskim.

 

Trzeba wziąć poprawkę na CVT - opóźnienie po dodaniu gazu, ale przy trybie S i klepaniu manetkami można nieźle narozrabiać na torze ;) Znieczulone ESP, bo nie da się całkowicie zdezaktywować, trochę denerwuje i psuje zabawę, ale i tak elektronika pozwala na odrobinę Spaßu.

 

Aha, nie ma ręcznego hamulca, lecz elektroniczny hamulec postojowy, więc nie da się podciąć Levorga w zakręcie, pozostaje za to rozhuśtanie samochodu kierownicą i zdecydowane operowanie gazem lub/i hamulcami. Tak pogoniony Levorg jedzie bokiem i nadrzuca tyłem, że aż miło :)

 

PS: po kilkudziesięciu minutach ostrej jazdy zapaliła mi się kontrolka od temperatury oleju w skrzyni. Średnie spalanie przy takiej jeździe 26,4 l/100km, a zasięg na baku 260km.

 

Super autko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

(...) po kilkudziesięciu minutach ostrej jazdy zapaliła mi się kontrolka od temperatury oleju w skrzyni(...)

Czy w Levorgu jest chłodnica oleju skrzyni biegów jak w nowym FXT?

 

 

 

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

(...) po kilkudziesięciu minutach ostrej jazdy zapaliła mi się kontrolka od temperatury oleju w skrzyni(...)

Czy w Levorgu jest chłodnica oleju skrzyni biegów jak w nowym FXT?

 

 

 

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

 

Jesteś pewny, że FXT ma chłodnicę ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, nie ma ręcznego hamulca, lecz elektroniczny hamulec postojowy, więc nie da się podciąć Levorga w zakręcie, pozostaje za to rozhuśtanie samochodu kierownicą i zdecydowane operowanie gazem lub/i hamulcami. Tak pogoniony Levorg jedzie bokiem i nadrzuca tyłem, że aż miło :)

 

Levorg dosyć łatwo staje bokiem pomagając sobie lewą nogą na hamulcu :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko,

Levorg My17 mam juz do odebrania!!

Przyjechał z placu z Bydgoszczy,odbieram w Olsztynie jak tylko wrócę z urlopu...

To była szybka decyzja miłość od pierwszego wejrzenia:)

Kolor biały z wyprzedaży rocznika 2016,jest jeszcze kilka do wzięcia.

Zmieniałem całe lampy do jazdy dziennej....cena w serwisie trochę powalała na kolana, ale w związku z opóźnieniem w dostawie - wynegocjowałem conieco i wg. mnie ok, no i stare ( oryginalne lampy ) dostałem do ręki.

Efekt - jak tylko znajdę czas to zamieszczę foty, niemniej jednak wrażenie jest.

Nie zamieszczam kryptoreklamy, ale ...dealer, gdzie nabyłem auto - zasługuje na słowa pochwały, nie mam absolutnie żadnych krytycznych uwag - pełen profesjonalizm.

Kolor - chyba sztandarowy,  jest na każdej reklamie - steel blue grey....... opony zimowe, które otrzymałem w ramach akcji zima  to Pirelli, letnie - Dunlopy

Jak tylko nieco ochłonę - foty murowane - zapewne pojawię się także na spotach śląskich - w końcu trzeba się z wąskim gronem fanów Subaru zapoznać. - jako,że jestem bardzo młodym emerytem - mam czas :D

SJS planuje jak tylko skończą się mrozy....

Pozdrowienia

Poweidz mi jak możesz ile chcieli w serwisie za wymianę tych żarówek wyjściowo, a na ilubsie skoczyło?

Edytowane przez Rokiki
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

(...) po kilkudziesięciu minutach ostrej jazdy zapaliła mi się kontrolka od temperatury oleju w skrzyni(...)

Czy w Levorgu jest chłodnica oleju skrzyni biegów jak w nowym FXT?

 

 

 

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Jesteś pewny, że FXT ma chłodnicę ?
Poliftowe mają, widać ją zresztą jak się przyjrzeć przez grill.

Nie wiem czy wolne ssaki z CVT również ją mają, bo XT tak.

 

Wysłane z mojego F8331 przy użyciu Tapatalka

Edytowane przez mechanik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka kiepska informacja? Błąd w myśleniu, bo Levorg to nie jest małe WRX STI, a wielu chyba o tym zapomina, że to normalne rodzinne auto, a nie przygotowane do wyczynu samochód rajdowy. Na to, czym jest Levorg można się tylko pozytywnie zaskoczyć, że rodzinne kombi ma to "coś" i nie mam mu absolutnie nic do zarzucenia. Nawet dla jego napędu S-AWD+CVT, którego trzeba się po prostu nauczyć i umieć świadomie wykorzystać jego cechy, a więc i wady, i zalety. 

 

Przegrzanie pojawiło się po całym dniu i tylko dlatego, że ostatnie kilkadziesiąt minut było na pełen gwizdek. Kilkadziesiąt minut ostrej jazdy na śniegu i lodzie, powtarzam ostrej i to bez przerwy, więc mogło się tak zdarzyć. Na marginesie dodam, że z grupy prawie dwudziestu uczestników szkoły Subaru zająłem drugie miejsce :P

 

Kontrolka poinformowała o problemie, zjechałem z trasy na parking i według instrukcji dałem skrzyni odpocząć na N przy pracującym silniku i problem się sam rozwiązał. 

Edytowane przez Christoph
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaka kiepska informacja? Błąd w myśleniu, bo Levorg to nie jest małe WRX STI, a wielu chyba o tym zapomina, że to normalne rodzinne auto, a nie przygotowane do wyczynu samochód rajdowy. Na to, czym jest Levorg można się tylko pozytywnie zaskoczyć, że rodzinne kombi ma to "coś" i nie mam mu absolutnie nic do zarzucenia. Nawet dla jego napędu S-AWD+CVT, którego trzeba się po prostu nauczyć i umieć świadomie wykorzystać jego cechy, a więc i wady, i zalety. 

 

Przegrzanie pojawiło się po całym dniu i tylko dlatego, że ostatnie kilkadziesiąt minut było na pełen gwizdek. Kilkadziesiąt minut ostrej jazdy na śniegu i lodzie, powtarzam ostrej i to bez przerwy, więc mogło się tak zdarzyć. Na marginesie dodam, że z grupy prawie dwudziestu szkoły Subaru uczestników zająłem drugie miejsce :P

 

Kontrolka poinformowała o problemie, zjechałem z trasy na parking i według instrukcji dałem skrzyni odpocząć na N przy pracującym silniku i problem się sam rozwiązał. 

Pytanie czy taki problem nie pojawi się jak ktoś zacznie ciągnąć w lato przyczepę.

 

W FXT całe szczęście się zreflektowali i zamontowali. W Nissanie bodajże Murano jest taka sama skrzynia CVT i tam od samego początku była chłodnica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemanko,

Levorg My17 mam juz do odebrania!!

Przyjechał z placu z Bydgoszczy,odbieram w Olsztynie jak tylko wrócę z urlopu...

To była szybka decyzja miłość od pierwszego wejrzenia:)

Kolor biały z wyprzedaży rocznika 2016,jest jeszcze kilka do wzięcia.

Zmieniałem całe lampy do jazdy dziennej....cena w serwisie trochę powalała na kolana, ale w związku z opóźnieniem w dostawie - wynegocjowałem conieco i wg. mnie ok, no i stare ( oryginalne lampy ) dostałem do ręki.

Efekt - jak tylko znajdę czas to zamieszczę foty, niemniej jednak wrażenie jest.

Nie zamieszczam kryptoreklamy, ale ...dealer, gdzie nabyłem auto - zasługuje na słowa pochwały, nie mam absolutnie żadnych krytycznych uwag - pełen profesjonalizm.

Kolor - chyba sztandarowy,  jest na każdej reklamie - steel blue grey....... opony zimowe, które otrzymałem w ramach akcji zima  to Pirelli, letnie - Dunlopy

Jak tylko nieco ochłonę - foty murowane - zapewne pojawię się także na spotach śląskich - w końcu trzeba się z wąskim gronem fanów Subaru zapoznać. - jako,że jestem bardzo młodym emerytem - mam czas :D

SJS planuje jak tylko skończą się mrozy....

Pozdrowienia

Poweidz mi jak możesz ile chcieli w serwisie za wymianę tych żarówek wyjściowo, a na ilubsie skoczyło?

 

posłałem info na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby przegrzać olej w skrzyni to chyba trzeba kilka łądnych godzina non stop piłować. Latałem kiedyś ponad godzinę pełnym ogniem i bez przerwy i nie było problemów z przegrzaniem.

 

Ale musze dzisiaj pochwalić Levorga bo w Lublinie lodowisko i na kostce łyżwy można ujeżdżać, a jako jedyny z parkingu pod górkę(z kostki brukowej) wjechałem i chyba tylko raz elektronika się wtrąciła a tak to pojechał jak na suchym asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Zmieniałem całe lampy do jazdy dziennej

Hmm, lampy te są dwufunkcyjne, jest żarówka DLR z przodu i z tyłu jest przeciwmgłowa, jak zmieniłeś całe lampy to rozumiem, że obie funkcje są.

Wymiana samej żarówki DLR na ledową to nie problem, trzeba tylko nabyć krótką P13W.

 

Dalej uważam, że jako dzienne lepsze byłyby te obrysowe ledy wokół drogowych (tak jak mają najnowsze Forestery).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrolka poinformowała o problemie, zjechałem z trasy na parking i według instrukcji dałem skrzyni odpocząć na N przy pracującym silniku i problem się sam rozwiązał.

Bo to jest normalne rodzinne auto nie wyścigówka

Nie wiem dlaczego prawie każdy kto posiada Subaru poza wrz/sti ma wrażenie ze może nim dowoli upalać, i zdziwienie jak się kontrolka zapaliła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kukson napisał i ja też napisałem - przegrzanie oleju po kilkugodzinnym męczeniu samochodu. Pojechałem na zimowe szkolenie Subaru w Alpy, trening był od rana do późnego popołudnia. Cały dzień ostro, ostatecznie po próbach sprawnościowych i gonieniu innych uczestników zapaliła się kontrolka. I mimo wszystko nie byłem ździwiony, że się kontrolka zapaliła, tylko ucieszyłem się, że pomimo ostrego traktowania samochodu stało się już to praktycznie na koniec, a systemy chroniące skrzynię przed przegrzaniem odpowiednio wcześniej mnie o tym poinformowały i odesłały do instrukcji. Kilka minut na pracy silnika na biegu jałowym i samochód był gotowy do dalszej jazdy. Pod tym względem nie mam nic do zarzucenia Levorgowi. 

 

Levorg to wspaniałe auto - mówię to z całą odpowiedzialnością - to jest Subaru, nawet jeśli to cywilne kombi, ale dawno się tak nie cieszyłem z tego auta, jak wczoraj. Zupełne zaskoczenie, co Levorg potrafi. Rzeczywiście, jak Kukson pisze - można "podciąć" Levorga hamulcem, da się, ale czeba wyczuć jak działa ATV i ESP - wtedy bez problemu Levorg zamiata tyłkiem każdy zakręt. Na tym właśnie polega sztuka - wykorzystać to, co się ma na pokładzie, a nie narzekać, że nie ma szpery, nie ma dyfra i nie ma normalneg ręcznego i brakuje jeszcze co najmniej setki koni. 

 

Nigdy nie twierdziłem i nie traktowałem Levorga jako WRX STI, lecz jako rodzinne kombi, które i tak oferuje bardzo dużo, a to docenia się w trudnych warunkach, o czym miałem okazję się przekonać. Sens szkoły zimowej Subaru to możliwość poznania samochodu i zweryfikowania własnych umiejętności. Warto wziąć udział w takim szkoleniu - zresztą macie w Polsce SJS. 

 

PS: Po całym dniu w poślizgu wracając normalną drogą czułem się jak marynarz po zejściu na ląd, albo jak dziecko po zejściu z karuzeli. Ale w drodze powrotnej byłem jednym z najwolniejszych kierowców - jakoś mi to nie przeszkadzało i nigdzie mi się nie śpieszyło. Tor to tor, a droga to droga. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kukson napisał i ja też napisałem - przegrzanie oleju po kilkugodzinnym męczeniu samochodu. Pojechałem na zimowe szkolenie Subaru w Alpy, trening był od rana do późnego popołudnia. Cały dzień ostro, ostatecznie po próbach sprawnościowych i gonieniu innych uczestników zapaliła się kontrolka. I mimo wszystko nie byłem ździwiony, że się kontrolka zapaliła, tylko ucieszyłem się, że pomimo ostrego traktowania samochodu stało się już to praktycznie na koniec, a systemy chroniące skrzynię przed przegrzaniem odpowiednio wcześniej mnie o tym poinformowały i odesłały do instrukcji. Kilka minut na pracy silnika na biegu jałowym i samochód był gotowy do dalszej jazdy. Pod tym względem nie mam nic do zarzucenia Levorgowi.

 

Levorg to wspaniałe auto - mówię to z całą odpowiedzialnością - to jest Subaru, nawet jeśli to cywilne kombi, ale dawno się tak nie cieszyłem z tego auta, jak wczoraj. Zupełne zaskoczenie, co Levorg potrafi. Rzeczywiście, jak Kukson pisze - można "podciąć" Levorga hamulcem, da się, ale czeba wyczuć jak działa ATV i ESP - wtedy bez problemu Levorg zamiata tyłkiem każdy zakręt. Na tym właśnie polega sztuka - wykorzystać to, co się ma na pokładzie, a nie narzekać, że nie ma szpery, nie ma dyfra i nie ma normalneg ręcznego i brakuje jeszcze co najmniej setki koni.

 

Nigdy nie twierdziłem i nie traktowałem Levorga jako WRX STI, lecz jako rodzinne kombi, które i tak oferuje bardzo dużo, a to docenia się w trudnych warunkach, o czym miałem okazję się przekonać. Sens szkoły zimowej Subaru to możliwość poznania samochodu i zweryfikowania własnych umiejętności. Warto wziąć udział w takim szkoleniu - zresztą macie w Polsce SJS.

 

PS: Po całym dniu w poślizgu wracając normalną drogą czułem się jak marynarz po zejściu na ląd, albo jak dziecko po zejściu z karuzeli. Ale w drodze powrotnej byłem jednym z najwolniejszych kierowców - jakoś mi to nie przeszkadzało i nigdzie mi się nie śpieszyło. Tor to tor, a droga to droga.

Dla mnie to auto ma za dużo kompromisów i przez to staje sie równie nudne jak konkurencja...

 

Kiedyś subaru (nawet wolnossace) miało charakter i tym odróżnialo sie od konkurencji.

 

wysłane z tel.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...