piotruś Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Na subaru-global.com, tez nie ma Levorga 2,0, czyli jest on przewidziany wyłącznie na Japonię? Zajrzałem do specyfikacji WRX. Szkoda, że tego modelu tez nie ma na naszym rynku.... Zwróćcie uwagę, że przyspiesza do setki w 6 sekund, a ze skrzynią CVT niewiele więcej 6,3. W każdym razie jest to różnica bardzo niewielka w porównaniu do starych automatów. Natomiast prędkość maksymalna wynosi 215, a dla CVT 240 !!!, no i zużycie paliwa od 0,5 do 1 litra/100km mniejsze dla skrzyni CVT. http://www.subaru-global.com/2016wrx_lineup.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Na subaru-global.com, tez nie ma Levorga 2,0, czyli jest on przewidziany wyłącznie na Japonię? Zajrzałem do specyfikacji WRX. Szkoda, że tego modelu tez nie ma na naszym rynku.... Zwróćcie uwagę, że przyspiesza do setki w 6 sekund, a ze skrzynią CVT niewiele więcej 6,3. W każdym razie jest to różnica bardzo niewielka w porównaniu do starych automatów. Natomiast prędkość maksymalna wynosi 215, a dla CVT 240 !!!, no i zużycie paliwa od 0,5 do 1 litra/100km mniejsze dla skrzyni CVT. http://www.subaru-global.com/2016wrx_lineup.html Sport lineartronic to zdaje się inna bajka,jaśli się mylę to proszę o sprostowanie. Cóż. To temat na osobną dyskusję. Najlepiej w innym wątku. Byłem o tym święcie przekonany począwszy od postu# 4563 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 A to ciekawe z tą Vmax. Czyżby manual nadrabiał lepsze przyspieszenie krótszymi przełożeniami? Sport lineartronic to zdaje się inna bajka,jaśli się mylę to proszę o sprostowanie. Ale co miałoby być w niej takiego wyjątkowego w kontekście przyspieszania czy spalania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 W sumie logiczne: CVT bedzie umozliwialo najwiekszy Vmax przy danych gabarytach i mocy samochodu, bo zawsze dostosuje przelozenia w odpowiedni sposob Pod warunkiem, ze jest zaprogramowane prawidlowo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) porażka z tym WRX-em z MT A to ciekawe z tą Vmax. Czyżby manual nadrabiał lepsze przyspieszenie krótszymi przełożeniami? 100 km/h to być może na 2 biegu osiąga W sumie logiczne: CVT bedzie umozliwialo najwiekszy Vmax przy danych gabarytach i mocy samochodu, bo zawsze dostosuje przelozenia w odpowiedni sposob Pod warunkiem, ze jest zaprogramowane prawidlowo jednak jeśli to samo auto z tym samym silnikiem potrafi się ze skrzynią CVT rozpędzić się do 240 km/h a z manualną zaledwie do 215 km/h to ten manual jest "źle zaprogramowany" przecież to tylko WRX nie auto wyścigowe/rajdowe Edytowane 12 Listopada 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
stach1111 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Sport lineartronic to zdaje się inna bajka,jaśli się mylę to proszę o sprostowanie. Ale co miałoby być w niej takiego wyjątkowego w kontekście przyspieszania czy spalania? To dobre pytanie,tyle że ja nie znam na nie odpowiedzi.Oznaczelie skrzyni jako"sport lineartronic" występuje jedynie w WRX,więc zapewne różni się od reszty CVT stosowanych w pozostałych modelach Subaru a co za tym idzie generuje zupełnie inne osiągi,co właśnie chciałem ustalić. Jeśli jest inaczej(co wcześniej zaznaczyłem) to ciekawy jestem o tym przeczytać. Tak więc raz jeszcze:czym "sport lineartronic" różni się od standardowego CVT użytego w reszcie modeli Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Nie wiem czy WRX z CVT ma centralny dyfer czy nie (gdzieś była i tym dyskusja), ale poza tym szczegółem oraz mocniejszą obudową nie ma raczej innych różnic w konstrukcji. A zwłaszcza takich, które miały by wpływ na przyspieszenie czy spalanie. Zresztą centralny dyfer też nie powinien mieć wpływu na te parametry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Nie wiem czy WRX z CVT ma centralny dyfer czy nie (gdzieś była i tym dyskusja), ale poza tym szczegółem oraz mocniejszą obudową nie ma raczej innych różnic w konstrukcji. A zwłaszcza takich, które miały by wpływ na przyspieszenie czy spalanie. Zresztą centralny dyfer też nie powinien mieć wpływu na te parametry. w US WRX CVT ma VTD (przynajmniej tak wynika z info na amerykanskiej stronie Subaru) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 dnak jeśli to samo auto z tym samym silnikiem potrafi się ze skrzynią CVT rozpędzić się do 240 km/h a z manualną zaledwie do 215 km/h to ten manual jest "źle zaprogramowany" przecież to tylko WRX nie auto wyścigowe/rajdowe a czemu od razu zakladasz, ze zle? Tak jest zestopniowana skrzynia w tym aucie i tyle. Byl tez kiedys w Europie WRX, ktory mial 265KM, ale jego pieciobiegowa skrzynia nie pozwalala mu sie rozpedzac do wiecej niz troszke ponad 200. A wez pod uwage, ze ten aktualny jest zrobiony tylko dla USA, a tam po co im wysokie predkosci? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 i ten WRX w Europie jak sie sprzedawal ? sprzedano moze 5 St. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 sprzedano moze 5 St. bo zainteresowanie WRXem w Europie nigdy nie bylo duze Bo wszyscy narzekaja, ze go nie ma, ale jak jest, to nikt go nie kupuje, niezaleznie od tego jaki rocznik i jaka skrzynia... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Może dlatego, że też miał silnik 2.5 i w związku z tym wyższą akcyzę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) Byl tez kiedys w Europie WRX, ktory mial 265KM, ale jego pieciobiegowa skrzynia nie pozwalala mu sie rozpedzac do wiecej niz troszke ponad 200.wiem, że był ładny HB dobrze pamiętam jego Vmax jaka była cena tego auta ? i ten WRX w Europie jak sie sprzedawal ? sprzedano moze 5 St. bo zainteresowanie WRXem w Europie nigdy nie bylo duze Bo wszyscy narzekaja, ze go nie ma, ale jak jest, to nikt go nie kupuje, niezaleznie od tego jaki rocznik i jaka skrzynia... bo Subaru nie ma w ofercie EU auta pośredniego czegoś co nie jest aż STI a zarazem czymś szybszym i przyjemniejszym jak np. XV 2.0i teraz pytanie ile takie auto ma kosztować ? powiedzmy tyle co Levorg A wez pod uwage, ze ten aktualny jest zrobiony tylko dla USA, a tam po co im wysokie predkosci? po co im te prędkości w WRX CVT dokładnie to samo ogólnie to po co Subaru rynek EU skoro mają USA Edytowane 12 Listopada 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Byl tez kiedys w Europie WRX, ktory mial 265KM, ale jego pieciobiegowa skrzynia nie pozwalala mu sie rozpedzac do wiecej niz troszke ponad 200.wiem, że był ładny HB dobrze pamiętam jego Vmax jaka była cena tego auta ? WRX kosztował ok. 35k EUR. Szkoda że wypadł z oferty, dla mnie na kolejne auto byłoby jak znalazł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Gdyby w takiej cenie był dostępny aktualny WRX ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Wiadomo że stary WRX i WRX STI to inne auta, ale nie każdy potrzebuje "wyczynu", zwłaszcza jak ma za to dopłacić z 10k EUR Levorg 2.0 DIT byłby godnym następcą WRX ale już cenowo byłoby gorzej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) różnica dla Levorga w Japonii pomiędzy wersjami 1.6 a 2.0 to około 16 k PLN http://members.subaru.jp/purchase/simulation/index.php#t=levorg najdroższy WRX CVT około 119 k PLN (pominąłem najdroższą wersje SportVita) http://members.subaru.jp/purchase/simulation/index.php#t=wrx_s4 Edytowane 12 Listopada 2015 przez ketivv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Karas Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 bo Subaru nie ma w ofercie EU auta pośredniego czegoś co nie jest aż STI a zarazem czymś szybszym i przyjemniejszym jak np. XV 2.0i a forek XT to co? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ketivv Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 bo Subaru nie ma w ofercie EU auta pośredniego czegoś co nie jest aż STI a zarazem czymś szybszym i przyjemniejszym jak np. XV 2.0i a forek XT to co? Forek XT oczywiście jest bardzo ciekawą propozycją jednak to w pełni SUV Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 sprzedano moze 5 St. bo zainteresowanie WRXem w Europie nigdy nie bylo duze Bo wszyscy narzekaja, ze go nie ma, ale jak jest, to nikt go nie kupuje, niezaleznie od tego jaki rocznik i jaka skrzynia... No no, hawk WRX chyba calkiem niezle sie sprzedawal? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roman Humensky Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 (edytowane) Na subaru-global.com, tez nie ma Levorga 2,0, czyli jest on przewidziany wyłącznie na Japonię? Zajrzałem do specyfikacji WRX. Szkoda, że tego modelu tez nie ma na naszym rynku.... Zwróćcie uwagę, że przyspiesza do setki w 6 sekund, a ze skrzynią CVT niewiele więcej 6,3. W każdym razie jest to różnica bardzo niewielka w porównaniu do starych automatów. Natomiast prędkość maksymalna wynosi 215, a dla CVT 240 !!!, no i zużycie paliwa od 0,5 do 1 litra/100km mniejsze dla skrzyni CVT. http://www.subaru-global.com/2016wrx_lineup.html W polowie 2016 roku ruszy sprzedaz Levorg-u w Australii. Bedzie tam dostepna tylko jedna wersja silnikowa, tak jak w Europie. Z ta roznica, ze to bedzie 2.0 DIT o mocy 201 KW i 350 NM momentu obrotowego. Czyli troche mniej, niz wersja japonska, ale to pewnie dlatego, ze zadowoli sie zwyklym E95 paliwem (japonska E100 - stad te 300 KM i 400 NM momentu obrotowego). http://www.subaru.com.au/new-levorg http://www.caradvice.com.au/391787/2016-subaru-levorg-gt-review/ Edytowane 12 Listopada 2015 przez RomanH Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilgt Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 obecny WRX jest dostępny wszędzie na świecie poza Europą (a raczej UE, bo np w Kaliningradzie czy Białorusi można go kupić), a nie tylko w USA. WRX z manualem na 100% ma wyższy v-max niż 215, jeśli ktoś bardzo chce to mogę się wybrać do Niemiec i sprawdzić czy pokona 215 km/h (wg nawigacji), ale 200 mija bez problemu i ma ochotę jechać dalej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemekka Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 230 km/h licznikowe to realnie będzie ok 210-215 km/h Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kamilgt Opublikowano 12 Listopada 2015 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2015 W USA liczniki są duuuużo bardziej dokładne niż w Europie - mam porównanie licznika w BRZ amerykańskiego i europejskiego Europejski przekłamywał o około 8% na plus, a amerykański pokazywał prędkość różną od GPS o około 1 max 2 km/h. Po założeniu licznika EU musiałem się od nowa nauczyć punktów zmiany biegów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się