Jump to content

Legacy DIT


wyrod
 Share

Recommended Posts

Szanowna Dyrekcjo.

 

Czy można dowiedzieć się o prognozy wprowadzenia na rynek europejski Subaru Legacy z silnikiem DIT lub z silnikiem diesla o większej ilości koni niż 150?

Link to comment
Share on other sites

prognozy wprowadzenia na rynek europejski Subaru Legacy z silnikiem DIT

Odpowiedź padła tu #63

lub z silnikiem diesla o większej ilości koni niż 150

O takich prognozach też nic nie słychać.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

czy Szanowna Dyrekcja może uchylić rąbek tajemnicy i zdradzić jaki jest sens projektowania nowego silnika 2.0 DiT i nie oferowanie go klientom w calej palecie modeli??? czy komus zależy na ograniczeniu zyskow FHI? jaki jest sens takiego postępowania - bo nie potrafie tego zrozumieć?

Link to comment
Share on other sites

czy Szanowna Dyrekcja może uchylić rąbek tajemnicy i zdradzić jaki jest sens projektowania nowego silnika 2.0 DiT i nie oferowanie go klientom w calej palecie modeli??? czy komus zależy na ograniczeniu zyskow FHI? jaki jest sens takiego postępowania - bo nie potrafie tego zrozumieć?

 

limity emisji CO2 ...

Link to comment
Share on other sites

limity emisji CO2 ...

No ale chyba po to jest DIT żeby je zacząc spełniać

 

I dzięki niemu wrócił forek XT, ale zapewne wprowadzenie na większą skalę silników o takich parametrach byłoby nie do pogodzenia z limitem emisji dla całej floty. Ciekawe czy Dyrekcja potwierdzi moje rozumowanie ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
wprowadzenie na większą skalę silników

 

 

obawiam się, że biorąc pod uwagę doświadczenia z Legacy GT to nie grozi nam takie zjawisko a oferta Subaru zyskałaby bardzo dużo. Nie tylko wizerunkowo.

W chwili obecnej mamy dramat a co gorsze nie ma żadnych zapowiedzi poprawy sytuacji w ciągu najbliższych dwóch latach.

Link to comment
Share on other sites

Tym bardziej z punktu widzenia producenta nie ma pewnie sensu wprowadzać dużego silnika do kolejnego modelu, którego sprzeda się niewiele egzemplarzy, a limit emisji CO2 dla całej floty pójdzie w górę. Subaru to nie Ferrari ;) Także pewnie legacy DIT nieprędko się doczekamy, już prędzej z 1.6 zamiast 2.0, jeżeli w końcu takowy powstanie :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Tym bardziej z punktu widzenia producenta nie ma pewnie sensu wprowadzać dużego silnika do kolejnego modelu, którego sprzeda się niewiele egzemplarzy, a limit emisji CO2 dla całej floty pójdzie w górę.

Ale przecież limity są liczone na podstawie faktycznej liczby sprzedanych egzemplarzy. Jeżeli zatem liczba sprzedanych Legacy 2.0DIT będzie niewielka, to tylko śladowo zwiększy limit flotowy (FHI).

Edited by subleo
Link to comment
Share on other sites

2.0DIT do sedana czy kombi wielkości obecnego Legacy to duży silnik ? Sorry ale świat się przewraca. 1.6DIT z wyżyłowanymi 160-180KM będzie po prostu za słabe. Od szybkiego auta klasy średniej wymaga się pewnego "zapasu" mocy a nie ciągłe oscylowanie w okolicach czerwonego pola. Wiem, wiem fotoradary, ograniczenia, i tak nie ma gdzie tym pojechać itd. itp. Ale wystarczy spojrzeć jaki udział w sprzedaży koncernu VW/Audi stanowi 2.0T żeby dostrzec potencjał. Osobna kwestia że nic nie trzeba wprowadzać. JDM Legacy 2.0DIT jeździ już prawie rok. Miejmy nadziej że sukcesy w sprzedązy F XT spowodują wprowadzenie tego silnika do innych modeli.

Link to comment
Share on other sites

1.6DIT z wyżyłowanymi 160-180KM będzie po prostu za słabe.

A przy prędkościach autostradowych, te małe turbo-benzyny spalają często więcej paliwa niż te większe. Gdzieś widziałem porównanie, w którym na autostradzie BMW 740i (~15 l) spalało kilka litrów paliwa mniej niż Skoda 1.2TSI (~19 l).

Link to comment
Share on other sites

Tym bardziej z punktu widzenia producenta nie ma pewnie sensu wprowadzać dużego silnika do kolejnego modelu, którego sprzeda się niewiele egzemplarzy, a limit emisji CO2 dla całej floty pójdzie w górę.

Ale przecież limity są liczone na podstawie faktycznej liczby sprzedanych egzemplarzy. Jeżeli zatem liczba sprzedanych Legacy 2.0DIT będzie niewielka, to tylko śladowo zwiększy limit flotowy (FHI).

 

no jeżeli faktycznie tak jest, to pozostają wyłączenie przesłanki ekonomiczne... tzn. koszty przygotowania nowego modelu vs. szacowana wielkość sprzedaży

Link to comment
Share on other sites

koszty przygotowania nowego modelu
JDM Legacy 2.0DIT jeździ już prawie rok.

może to nie takie trudne do przeprowadzenia?

Link to comment
Share on other sites

Stach111 - skąd te info ? Z tego wyczytałem jakiś czas temu to 1.6T jest na dość wstępnym etapie i pewnie 200KM jest możliwe ale nie z setupem spełniającym normy w EU. Zobacz jakie różnice są w F XT.

Maksymalny moment jest dość nisko ale za słaby na auto tych gabarytów. Efekty będą zbliżone do 2.0N/A lub 2.5N/A a przecież nie o to chodzi.......

Link to comment
Share on other sites

te dane ktoś wrzucał na naszym forum.Nawet jeśli to będzie 180KM to tradycyjne 2.0 z jego koniecznością pałowania do 7rpm. nie będzie miało najmniejszego podejścia do 1.6DIT.Tak mi się wydaje.Wysoki moment osiągany błyskawicznie razem z pełnym dostępem do max. mocy będzie bez porównania lepszym rozwiązaniem.Myślę że z Legacem spokojnie da radę ale oczywiście dupy nie urwie ;) .Jeśli będzie ok.8,5 do ok.250Nm i vmax ponad 200 to będzie fajnie,i wcale nie będzie potrzeby pałowania.No ale dywagacje dywagacje dywagacje..............................

Link to comment
Share on other sites

2.0 DIT w Legacy paliłby mniej niż 2.5, był sporo szybszy i do tego kosztował mniej (akcyza) produkcja 2.5 lineartronic jest bez sensu. Ale subaru zawsze tak robi. Wprowadza nowość do jednego modelu i powoli później latami do następnych, kiedy skończy wprowadzać coś co na początku było fajne ot jest już przestarzałe. Ta taktyka nie ma sensu.

Po co wprowadzono 3 nowe silniki 1.6, 2.0 i 2.5 wolnossące kiedy jest zaraz nowa jednostka 2.0T ? nie lepiej było zrobić 1.2T, 1.6T i 2.0T ?? 3 silniki zamiast czterech, lepsze osiągi, niższe zużycie paliwa i razem z lineartronic faktycznie Subaru miałoby bardzo nowoczesny układ napędowy. Ale subaru lubi absurdy, świetny przykład to tez dostępność w EU zawiasu sportowego w legacy ale brak mocnych silników a w stanach odwrotnie było 2.5T i jest 3.6 i brak sportowego zawiasu.

Link to comment
Share on other sites

Ale subaru lubi absurdy, świetny przykład to tez dostępność w EU zawiasu sportowego w legacy ale brak mocnych silników a w stanach odwrotnie było 2.5T i jest 3.6 i brak sportowego zawiasu.

 

to akurat nie jest absurd ale spełnianie oczekiwań odbiorców.

Link to comment
Share on other sites

Ale subaru lubi absurdy, świetny przykład to tez dostępność w EU zawiasu sportowego w legacy ale brak mocnych silników a w stanach odwrotnie było 2.5T i jest 3.6 i brak sportowego zawiasu.

 

to akurat nie jest absurd ale spełnianie oczekiwań odbiorców.

 

nie odbiorców, tylko ekoterrorystów.

Link to comment
Share on other sites

Ale subaru lubi absurdy, świetny przykład to tez dostępność w EU zawiasu sportowego w legacy ale brak mocnych silników a w stanach odwrotnie było 2.5T i jest 3.6 i brak sportowego zawiasu.

 

to akurat nie jest absurd ale spełnianie oczekiwań odbiorców.

 

Tak, myślałem, ze ktoś tak napisze. Ale to nie jest prawda. Po lifcie w stanach utwardzili zawieszenie w Legacy i OBK. Poza tym w EU jest zawias twardszy w opcji, można wybrać, w stanach sprzedają więcej aut a nie można. Do tego na koniec GT powinien mieć twardszy i lepszy i niż słabsze wersje. Dlatego to po prostu nie ma sensu.

Link to comment
Share on other sites

Poza tym w EU jest zawias twardszy w opcji,

 

a to ciekawostka.

 

Do tego na koniec GT powinien mieć twardszy i lepszy i niż słabsze wersje

 

i ma. Przynajmniej wersje EU od MY10: Sport i GT sprężyny i amory Bilstein ( mają też inne hamulce ). Wcześniej były Spec b. zarówno w stanach jak i w EU.

Generalnie nie ma co się zagłębiać w politykę odnośnie rynku US. Oczekiwania są całkiem odmienne i FHI stosuje inną strategię.

 

Po lifcie w stanach utwardzili zawieszenie w Legacy i OBK

 

ale dalej jest inny niż w EU.

Edited by Adam12
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...