przemo76 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 i jeden z tych przypadków był serwisowany tylko przez 3 lata w aso potem gdzie indziej ale zgodnie z zaleceniami Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Przecież wg dyrekcji nie ma takiej możliwości by serwisowac poza aso zgodnie ze sztuką... @ericsson T10s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Slavok proszę. Trzymajmy odpowiedni poziom dyskusji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Mam poziom troszkę wyżej niż połączenie języka z częścią ciała której wychodzą nogi temu też lubię pytać i dyskutować w szerszym kontekście SIP podjęło się wymiany silnika w takim samochodzie to super, jestem pełen podziwu, jednak pytam w kontekście: potem gdzie indziej ale zgodnie z zaleceniami wg. tej wypowiedzi (ostatni post) http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/17374-przeglad-w-okresie-gwarancyjnym-czy-koniecznie-w-aso/page-2 nie jest to możliwe, stąd też moje zadziwienie. Tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Urabus Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 wg dyrekcji nie ma takiej możliwości by serwisowac poza aso zgodnie ze sztuką... Sens wypowiedzi Dyrekcji do której się odnosisz jest zupełnie inny. Chodziło w niej wyłącznie o to, że żaden warsztat spoza sieci nie spełnił jak dotąd wymaganego minimum (szkolenia, dokumentacja, oprzyrządowanie), aby można było uznać, że warsztat ten stosuje się do zaleceń producenta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 nie jest to możliwe, stąd też moje zadziwienie. Będąc na miejscu prezesa SIP oddałbyś możliwość wykonywania napraw/przeglądów gwarancyjnych do dowolnego warsztatu bez odpowiedniego zaplecza i przeszkolenia? Jestem pewien że nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Niestety nie jestem na miejscu prezesa SIP ale jeżeli bym był to tak jak pisał przedmowca jeżeli warsztat miał by zaplecze oraz przeszkolonych przez SIP pracowników to pewnie nie było by przeszkód a ze w Polsce takich serwisów niezależnych nie ma to inna sprawa. W każdym razie nie to było powodem mojego zaskoczenia. @ericsson T10s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
subleo Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 (edytowane) Serwisowanie w ASO nie jest remedium na problemy z SBD. Zdecydowana większość tych silników była serwisowana w ASO, co w żaden sposób przed awarią nie uchroniło. Stwierdzę wręcz, że pewne beskidzkie SPA ma większą wiedzę i kompetencje w serwisowaniu Subaru niż niejedno ASO. Pytanie, kto lepiej wykona swoją pracę, słabe ASO czy beskidzkie SPA ? Ponadto wymóg przeglądów pogwarancyjnych w ASO odnośnie partycypacji w naprawie SBD jest tylko kwestią formalną nie merytoryczną. Dlaczego ? Dlatego, że to nie serwisowanie poza ASO jest przyczyną awarii SBD. Czy może ktoś podać oznaczenia silników, które są zmodyfikowane ? Z tego co zostało ustalone, zagrożone awarią są silniki 2008 - czerwiec 2010. Czyli silnik z drugiego półrocza 2010 i późniejsze powinny posiadać już nowy kod. Edytowane 23 Kwietnia 2014 przez subleo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Polsce takich serwisów niezależnych nie ma to inna sprawa. jasne ale to akurat nie jest wina SIP. Subaru to jednak niszowa marka i łatwiej/prościej/taniej ( czyt. więcej można zarobić ) jest zająć się wymianą TDI-ów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 (edytowane) No tu akurat się nie zgodzę o ile może i łatwiej to nie wiem czy można zarobić więcej Jakoś nie zauważyłem by właściciele serwisów wyspecjalizowanych w Subaru przymierali głodem Obiecane focie: w większym rozmiarze jak ktoś chce na tapetę https://picasaweb.google.com/lh/photo/dNwdSnBk86O4EGirVuu5Fr1biztn4sKGF1TewXN93Nk?feat=directlink https://picasaweb.google.com/lh/photo/Yrx7WtAz2axMS22rU-hzYr1biztn4sKGF1TewXN93Nk?feat=directlink https://picasaweb.google.com/lh/photo/NUwRAd2oWIjQcQr8gjzxnL1biztn4sKGF1TewXN93Nk?feat=directlink https://picasaweb.google.com/lh/photo/rqEtpTRQuODf0jXNuRQvFb1biztn4sKGF1TewXN93Nk?feat=directlink https://picasaweb.google.com/lh/photo/9EadZ4QScDaT4wNx-s92v71biztn4sKGF1TewXN93Nk?feat=directlink Edytowane 23 Kwietnia 2014 przez slavok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FOR CVT Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 ... zagrożone awarią są silniki 2008 - czerwiec 2010 ... OBK z czerwca 2011 niestety nie wiedział że jest niezagrożony i wystawił korbę bokiem robiąc psikusa właścicielom. Przy przebiegu 65.kkm. Przecież to niemożliwe i nie zdarza się w tych rocznikach Jedyne pocieszenie, że naprawa obciążyła Subaru Deutschland bo wysypał się w Darmstadt Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rombu Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 A mógłby ktoś napisać dlaczego shrotblock 2.5 benz. kosztuje 8.5k PLN, a 2.0D kosztuje 22k PLN ? Dużych różnic nie widzę, materiału w 2.0 mniej i nie sądzę, żeby skład użytego metalu był dużo droższy. Produkcja jak rozumiem i tego i tego w tysiącach sztuk. To dlaczego 3 krotna różnica w cenie ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Novum panie nigdy nie jest tanie... @ericsson T10s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2014 Czyli roczniki pow 2011 też będą na tapecie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 A mógłby ktoś napisać dlaczego shrotblock 2.5 benz. kosztuje 8.5k PLN, a 2.0D kosztuje 22k PLN ? Ano właśnie dlaczego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Ano właśnie dlaczego? Dostawcy OE części zobowiązują się do stopniowego obniżania ceny wraz upływem czasu. Jest to rozsądne bo wiadomo, że po pewnym czasie trzeba będzie konkurować z tzw. podróbkami na rynku itd. Może dyszel jest jeszcze w początkowym okresie albo zwyczajnie FHI chce odbić sobie koszty rozwoju (bo produkcja SBD jest relatywnie niewielka, nawet porównując do 2.5T). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 A mnie już w 2 ASO (oczywiście nieoficjalnie) powiedzieli, że problemem nie jest silnik, ale właśnie dwumasa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Po części tak... Ale dwumasa nie występuje tylko w samochodach subaru ;-) @ericsson T10s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cybel Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Po części tak... Ale dwumasa nie występuje tylko w samochodach subaru ;-) Pewnie,że nie.Tak samo jak napęd na jedną oś,jest najbardziej popularnym rozwiązaniem producentów. Ale nie w Subaru. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Wydaje mi się, że niestety jest to prawda. Jakoś najwięcej padniętych silników jest w Obk, Legacy potem Forki i na końcu Imprezy i XV (według ciężaru?) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Raczej udział diesla w rynku w przełożeniu na modele. @ericsson T10s Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 dwumasa nie występuje tylko w samochodach subaru Wały pękają nie tylko w dieslach Subaru. U innych producentów też się to zdarza... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Raczej powinniśmy równać w gorę a nie w dół Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lembke Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 A mnie już w 2 ASO (oczywiście nieoficjalnie) powiedzieli, że problemem nie jest silnik, ale właśnie dwumasa. Problemem nie jest silnik i nie jest dwumasa bo: dwumasa nie występuje tylko w samochodach subaru Wały pękają nie tylko w dieslach Subaru. U innych producentów też się to zdarza... Problemem jest cena shortblocku. A konkretnie wysokość marży. A jeszcze bardziej konkretnie to brak motywacji do jej obniżenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slavok Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Udostępnij Opublikowano 26 Kwietnia 2014 Cały kompletny silnik z zerowym czasem pracy w USA kosztuje tyle co w PL short block dokładnie 7200$ http://www.boxeer.com/ee20_parts Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się