Skocz do zawartości

Robert Kubica w rajdach


carfit

Rekomendowane odpowiedzi

O tego tweeta chodzi. Meeke (albo raczej gość zajmujący się mediami społecznościowymi) go podaj dalej.

https://twitter.com/MastaVonBlasta/status/689807507192176641

 

Pełnego sezonu nikt nie ma, bo nawet nie planują takiego. Meeke ma bodajże 10 rund, a reszta (szejk, Breen, Lefebvre) chyba nie jest określona.

Edytowane przez konar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo pecha ma Robert. Zakończył na jakim zafajdanym oblodzonym, wolnym zakręcie. Ale fakt podtrzymanie było włączone a mogło być wyłączone i wtedy może by przejechał.  I tak było wiele razy. Przypadek ,pech, niefortunny zbieg okoliczności.  A Lefebvre w debiucie na nieprzewidywalnym rajdzie zrobił wynik , który zrównuje się z Robertowym najlepszym z trzech ostatnich sezonów.

 

Będzie jeszcze dobrze ? Kiedy ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo pecha ma Robert. Zakończył na jakim zafajdanym oblodzonym, wolnym zakręcie. Ale fakt podtrzymanie było włączone a mogło być wyłączone i wtedy może by przejechał.  I tak było wiele razy. Przypadek ,pech, niefortunny zbieg okoliczności.  A Lefebvre w debiucie na nieprzewidywalnym rajdzie zrobił wynik , który zrównuje się z Robertowym najlepszym z trzech ostatnich sezonów.

 

Będzie jeszcze dobrze ? Kiedy ?

No wlasnie i Tu rodzo sie pytanie czyja strategia lepsza czy iść wszystko zeby sie uczyć czy iść zachowawczość zeby uczyć sie stopniowo dowieść wynik bo jak by nie było w tym sporcie jeździ sie da zespołu a nie dla siebie.

W kazdm razie Lefebvre wita sie juz z fabryka a Robert jest chyba dalej fabryki niz kiedykolwiek.

Pamietajmy ze w tym sporcie zeby sie czegoś nauczyć to trzeba jezdzic a przy tej ilości wypadkow , awarii i innych zrządzenie losu z tych 3 sezonów to przejechanych kilometrów moze by starczyło na lubością jednego wiec odpowiednio mnie zebranego doświadczenia.

No nic miejmy nadzieje ze to sie jakoś ułoży bo na razie wyglada to niezaciekawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardziej chodzi o ludzkie odruchy. Nie zatrzymał się, nie sprawdził co się stało. Za to ma karę. A jakby coś się stało? Latvala ma ogólnie dziwną psychikę więc z tego by się mógł nie podnieść.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem dla CG ale te wywiady z RK są po prostu nie przygotowane. Coś na zasadzie: "Włączymy kamerę i zobaczymy co się stanie". Przynajmniej pytania mógłby sobie przygotować.

 

Bardziej wole jego treści pisane.

Edytowane przez Kapic
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że umowa była , żeby GC nie zadawał "trudnych" pytań typu : jakie plany, co się dzieje, ile startów, co z Lotosem itp.

 

PS. Dziwi mnie tylko, że np. Pirelli angażuje się też w nie wiadomo co tak naprawdę. Jakieś to wszystko nieprofesjonalne choć może winy RK w tym jest najmniej. On pewnie wolałby 100% profi fabrykę, komfort jazdy i testów i może wtedy to wszystko by zatrybiło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bardziej chodzi o ludzkie odruchy. Nie zatrzymał się, nie sprawdził co się stało. Za to ma karę. A jakby coś się stało? Latvala ma ogólnie dziwną psychikę więc z tego by się mógł nie podnieść.

gdyby cos sie tsalo to Od tego sa sejfciarze i radio... gdyby nawet cos sie stalo to co by mial zrobic?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To bardziej chodzi o ludzkie odruchy. Nie zatrzymał się, nie sprawdził co się stało. Za to ma karę. A jakby coś się stało? Latvala ma ogólnie dziwną psychikę więc z tego by się mógł nie podnieść.

gdyby cos sie tsalo to Od tego sa sejfciarze i radio... gdyby nawet cos sie stalo to co by mial zrobic?

 

 

No właśnie, też jestem zdania że akurat zawodnik najmniej by pomógł w takiej sytuacji a wręcz w stresie że kogoś potrącił mógłby być gorszym ratownikiem niż inni safeciarze czy wręcz kibice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z całym szacunkiem dla CG ale te wywiady z RK są po prostu nie przygotowane. Coś na zasadzie: "Włączymy kamerę i zobaczymy co się stanie". Przynajmniej pytania mógłby sobie przygotować.

 

Bardziej wole jego treści pisane.ostatnie sekundy wywiadu - w rajdach wszyscy uważają że są 

ostatnie kilka sekund- w rajdach wszyscy uważają, że są lepsi niż inni, ci  w wyścigach  - czyli rajdy ponad wyścigami... wydaje mi się, że Robowi było/jest 2 razy trudniej gdyż po prostu nie jest z tego środowiska - dlatego moze nie ma kontraktu w topowym zespole - ANTAGONIZMY między rajdami a wyścigami

Edytowane przez wolnemiasto
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W drugiej części wywiadu już mniej drapania :)

Z drugiej strony Robert to profesjonalista. Chodzi wokół ciężkich tematów jak tylko moze.Mogl by pojechać po profesjonalizmem Msportu i innych ale tego nie robi.To bardzo profesjonalne podejście.

Z drugiej strony Robert to profesjonalista. Chodzi wokół ciężkich tematów jak tylko moze.Mogl by pojechać po profesjonalizmem Msportu i innych ale tego nie robi.To bardzo profesjonalne podejście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To bardziej chodzi o ludzkie odruchy. Nie zatrzymał się, nie sprawdził co się stało. Za to ma karę. A jakby coś się stało? Latvala ma ogólnie dziwną psychikę więc z tego by się mógł nie podnieść.

gdyby cos sie tsalo to Od tego sa sejfciarze i radio... gdyby nawet cos sie stalo to co by mial zrobic?

 

 

Jak dobrze pamiętam, to w procedurach jest tak, że się powiadamia najbliższy punkt kontrolny.

 

 

 

 

To bardziej chodzi o ludzkie odruchy. Nie zatrzymał się, nie sprawdził co się stało. Za to ma karę. A jakby coś się stało? Latvala ma ogólnie dziwną psychikę więc z tego by się mógł nie podnieść.

gdyby cos sie tsalo to Od tego sa sejfciarze i radio... gdyby nawet cos sie stalo to co by mial zrobic?

 

 

No właśnie, też jestem zdania że akurat zawodnik najmniej by pomógł w takiej sytuacji a wręcz w stresie że kogoś potrącił mógłby być gorszym ratownikiem niż inni safeciarze czy wręcz kibice.

 

 

Czyli można sobie potrącać ludzi i jechać dalej.

 

 

Ja wiem, że nikt tego nie chce ale takie sytuacje się zdarzają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale kto powiadamia ten punkt kontrolny? Nie wiem jak jest w Monte carlo czy w Polsce, wiem natomiast jak zabezpieczenie wyglada w UK, bo tutaj kilka razy marshallowalem... m.in. na WRC. Dostal kare trudno, ja bym rowniez rzeczonego kibica... W UK na wszystkivh biletach jest adnotacja "Motorsport can be dangerous" i instrukacja jak nie postepowac, moze tutaj tego zabrakło? Jak wiadomo różni ludzie przychodzą oglądać rajdy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na filmy z dwóch kamer, ilość pary wodnej na szybie i pochylonego kibica, który był w sumie poniżej linii widzenia siedzącego głęboko w aucie kierowcy (nie tak jak w naszych cywilach wysoko i blisko szyby) mogę sobie wyobrazić że Latvala nie widział kibica rzucającego mu się pod koła. 

 

Ludzie w koło odskakiwali i uciekali a ten jeden debil się skulił i rzucił w stronę nadjeżdżającej rajdówki. Widać wyraźnie, że Latvala się zorientował że coś jest nie tak jak trzeba i prawie się zatrzymał. Włączenie wycieraczek to nie zmazanie kibica ale błota, wody i syfu. który miał na szybie po zwiedzaniu rowu a zdecydowanie ograniczające widoczność.  

 

Trzeba również pamiętać, że my w autach słyszymy każde puknięcie czy stuknięcie, w rajdówce w "hełmofonie" na głowie do kierowcy dochodzi przede wszystkim głos pilota a pozostałe dźwięki są skutecznie zagłuszane. 

 

Kiedy dochodzi do tego co powyżej adrenalina, związana z walką czy wylotką z drogi, która miała miejsce sekundę wcześniej, kibicami stojącymi zaraz przy drodze na wylotowej z zakrętu, gdzie w sumie stać nie powinni to wszystko co się działo było przeciw Latvali... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

NIe bądź tak skrajny w ocenie ;) w tej KONKRETNEJ sytuacji nic poważnego się nie stało, nie wjechał w tlum kibiców itd. Moim zdaniem fotograf stał i czekał kiedy wokół niego już nikogo nie było bo się odsunęli, tylko sam bohater pozostał po czym też nie odsunął się na bok tylko się odwrócił i siadł na maskę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga cześć wywiadu znacznie lepsza, a końcówka sprawiła, że nie mogę się doczekać części trzeciej (mam nadzieje, że będzie).

 

żal d... ściska, jak się pomyśli, że gdyby nie odejście Maćka Barana to by jeździli w Citroenie (o ile by konflikt sponsorów jakoś też udało się ogarnąć...)... a jeśli teraz Lotos się faktycznie wycofał, to ta lojalność tym bardziej nie popłaciła...

Edytowane przez maniujr
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...