super_antek Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 WitamJestem nowy na forum poniewaz dopiero co kupilem moje pierwsze subaru. Wybor padl na forestera z uwagi na potrzeby mojej rodzinki Tak czy siak zakupilem forka w dobrej cenie ale z mankamentem tzn. siedzi mu lekko tyl (zdjecie). W stosunku do przodu jakies 3-5cm. Teraz moje pytanie czy mam cos z tym robic czy tak mozna jezdzic? Zaznaczyc chcialbym iz podczas pokonywania dziur i nierownosci nic nie stuka, puka itp. O ile sie orientuje w moim forku moze wystepowac samopoziomujace sie tylne zawieszenie i wiem ze ew. wymiana to straszny wydatek dlatego znalazlem cos takiego: http://www.pedders.co.uk/subaru-forester-sg-pedders-conversion-kit-rear_p22538557.htm Czyli podsumowujac, prosze o opinie forumowiczow jesli chodzi o przysiad mojego forka oraz czy jesli podjade na subaru i powiedza ze tylne zawieszenie do wymiany to moge zastosowac ten zestaw padders'a? dzieki z gory i pozdrawiamArtur Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Na początek zapraszamy tu: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=1&t=101962&start=0 A później tu: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=22&t=143968&start=0 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Zmień sprężyny na nowe może masz tamte pęknięte. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
super_antek Opublikowano 27 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Czytalem ze sprezyna tylko wspomaga amortyzator i w sumie nie powinna miec wplywu na wysokosc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Czytalem ze sprezyna tylko wspomaga amortyzator i w sumie nie powinna miec wplywu na wysokosc? To głupoty czytasz. Sprężyna jest odpowiedzialna za wysokość pojazdu a amortyzator za tłumienie nie równości na drogach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
super_antek Opublikowano 27 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Hmm czyli wymiana sprezyn powinna uniesc tyl co bym hakiem nowego wawozu nie stworzyl? Jakie sprezyny np? Jakies konkretne polecacie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
waka Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 e tam siadł samopoziom, było sporo przypadków, że wylały amory i dupa siadła bez względu na sprężyny(chociaż jest jakaś ewentualność, że to one dały dupy). poczytaj wątek o zastąpioniu samopoziomu zwykłymi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
super_antek Opublikowano 27 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Czy w aso powiedza mi dokladnie co dalo dupy??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Czy w aso powiedza mi dokladnie co dalo dupy??? Dowiesz się jak tam zawitasz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 To głupoty czytasz. Sprężyna jest odpowiedzialna za wysokość pojazdu taką sprężynę od amortyzatora samopoziomujacego.....to sobie w rekach mozesz ścisnać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pepe2 Opublikowano 27 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Października 2012 Sprężyna jest odpowiedzialna za wysokość pojazdu a amortyzator za tłumienie nie równości na drogach. Ale chyba nie w foresterze , na 99 % samopoziomy do wymiany lub regeneracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Czytalem ze sprezyna tylko wspomaga amortyzator i w sumie nie powinna miec wplywu na wysokosc? To głupoty czytasz. Sprężyna jest odpowiedzialna za wysokość pojazdu a amortyzator za tłumienie nie równości na drogach. łu ale wtopa, taki długi forumowicz i nie wie, że forester stoi na samopoziomach a sprężyny to tylko "wspomaganie" dlatego to auto tak cudowanie przejeżdza przez progi zwalniające, nie buja dupą kiedy jest zawalone po dach itd. Generalnie super rozwiązanie ale z trwałością bywa różnie. Zdecydowanie polecana jest regeneracja, bo na super twardych springach tracisz geometrię, auto dziwnie się prowadzi itd. a koszt zbliżony. od podłogi do nadkola przez środek koła powinno być około 74 cm na sprawnym amorku. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 AdaSch, nie wszystko mozna wiedziec Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 AdaSch, nie wszystko mozna wiedziec gdzie tam, tutaj jest wielu takich, co wszystko wiedzą :wink: albo chociaż im się tak wydaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 28 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Października 2012 Mam samopoziomy z tyłu i z racji przebiegu zbliżającego się do 120000 powoli wpadam w manię prześladowcza (kiedy w końcu padną?). Z tego względu mam szybką metodę pomiaru: - między szczyt tylnego koła/opony, a krawędź błotnika wkładam pięść, zostaje mi jeszcze 2-3 cm luzu. U Ciebie na zdjęciu z tego co widzę ręki bym nie włożył -> na pewno coś z tylnym zawieszeniem masz nie tak. W aso od razu powinni wyłapać co. Możesz spróbować lekko lewarkiem podnieść tył na tyle żeby któryś amorek się wysunął - w padniętych samopoziomach na wysuniętym teleskopie widać czasem płyn, ale jeśli auto jeździ już w takim stanie jakiś czas to możliwe że już nic tam nie zostało. Sprężyny w SLSach są bardzo liche i nie pełnią takiej funkcji jak w normalnym zawieszeniu, ale jeśli wszystko jest sprawne to dupa siedzi odpowiednio wysoko i auto naprawdę fajnie jeździ, nawet z zawalonym bagażnikiem. Ja już wiem że jak mi SLSy w końcu padną to oddam na regenerację, nie chcę z nich rezygnować Życzę powodzenia i niskiego rachunku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 między szczyt tylnego koła/opony, a krawędź błotnika wkładam pięść, zostaje mi jeszcze 2-3 cm luzu. oj bardzo wysoko albo mała pieść powinno być 74-75 cm od ziemi do zagięcia blachy w nadkolu- wielokrotnie miałem nowe i zawsze tak stał na nowych. Teraz mam 71-72 i jest ok, bo to też jest w granicy stabilizacji i pasuje do springów od FXT STI Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marhof Opublikowano 29 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 29 Października 2012 między szczyt tylnego koła/opony, a krawędź błotnika wkładam pięść, zostaje mi jeszcze 2-3 cm luzu. oj bardzo wysoko albo mała pieść powinno być 74-75 cm od ziemi do zagięcia blachy w nadkolu- wielokrotnie miałem nowe i zawsze tak stał na nowych. Teraz mam 71-72 i jest ok, bo to też jest w granicy stabilizacji i pasuje do springów od FXT STI Pozdrawiam Muszę się wybrać z miarką w takim razie, bo szczerze to nigdy wysokości nie mierzyłem, robię tylko porównanie do stanu wyjściowego kiedy auto kupiłem. Zdjęcie robione butem, 'lekko' powykrzywiane przy krawędziach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
super_antek Opublikowano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Pytanko czy oplaca sie oryginalne amortyzatory regenerowac??? Ile pojezdze po regeneracji? I ile to kosztuje? Jak rozumie nikt nie mial do czynienia z amortyzatorami Pedders? http://www.pedders.co.uk/subaru-foreste ... 538557.htm Ciagle mi chodza po glowie... marhof: twoj forek trzyma tyl jak nalezy na tej fotce, chcialbym tak miec -- Wt paź 30, 2012 3:36 pm -- Znalazlem fajne zobrazowanie dzialania amorkow pedders looknijcie: http://www.subaruforester.org/vbulletin ... on-114881/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 powinno być 74-75 cm od ziemi do zagięcia blachy w nadkolu- wielokrotnie miałem nowe i zawsze tak stał na nowych. Teraz mam 71-72 i jest ok, bo to też jest w granicy stabilizacji i pasuje do springów od FXT STI AdaSch, masz te springi z fSTI na tyle? Co do wysokości lepiej porównywać od środka koła do błotnika-eliminuje się całkiem wpływ wymiarów koła- felgi i opony. pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Zmieniłem w moim forku samopoziomy na zestaw: amotryzatory KYB Ultra SR, sprężyny KYB RA5761 Forek stoi równo i prowadzi się bardzo dobrze. Tył jest sprężysty ale nie podskakuje na nierównościach. Nie wiem czy ten zestaw pasuje do Forka SG. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
skiba STI Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Zmień sprężyny na nowe może masz tamte pęknięte. Czytalem ze sprezyna tylko wspomaga amortyzator i w sumie nie powinna miec wplywu na wysokosc? To głupoty czytasz. Sprężyna jest odpowiedzialna za wysokość pojazdu a amortyzator za tłumienie nie równości na drogach. ADK90, ogarnij się chłopie 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
super_antek Opublikowano 30 Października 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 Do mojego forka 04 nie pasuje w/w przez zento zestaw amorki to nie problem ale sprezyn nie moge znalezc a potrzebuje kyb RC6431 - ktos wie gdzie dostac? W necie najlepiej. -- Wt paź 30, 2012 11:22 pm -- Jesli szybko nie znajde zestawu kyb to kupie pedders'y cena podobna w sumie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ADK90 Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 skiba STI, się ogarnełem chopie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zento Opublikowano 30 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Października 2012 super_antek, PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Q Opublikowano 6 Listopada 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Listopada 2012 Trzy tygodnie temu wymieniłem amory z tyłu - na oryginalne SLS-y; przebieg 90 000 km; wysokość nadkola - równo po obu stronach po 74 cm. Jest jak dawniej, czyli dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się