STIFF Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 jpol, no właśnie S8 od powązek i dalej A2 do węzła Pruszków jest 3-pasmowa a poza obszarem zabudowanym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 A na jezdni jednokierunkowej można praktycznie zawsze. O ile pasy ruchu są wyznaczone, bywają takie, gdzie są dwa pasy, ale nie są one wyznaczone, bo jezdnia jest za wąska :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 jpol, no właśnie S8 od powązek i dalej A2 do węzła Pruszków jest 3-pasmowa a poza obszarem zabudowanym Ale chyba dwujezdniowa... :?: EDIT: Dodam jeszcze, że oczywiście dwujezdniowość sama w sobie nic nie daje, ale większość dwujezdniowych ma znaki drogi jednokierunkowej. -- 12 lip 2012, o 18:18 -- A na jezdni jednokierunkowej można praktycznie zawsze. O ile pasy ruchu są wyznaczone, bywają takie, gdzie są dwa pasy, ale nie są one wyznaczone, bo jezdnia jest za wąska :wink: Dlatego napisałem "praktycznie". Fakt - spotkałem takie, gdzie nie było wyznaczonych pasów a teoretycznie zmieściłyby się dwa. Ale tylko teoretycznie - ja bojaźliwy jestem i nie odważyłbym się tam mieścić obok kogoś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 jpol, ofc masz rację - dwujezdniowa. Musze odpocząc bo mi sie już chyba mozg lasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hiszpan25 Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 jeszcze troszkę i w Polszy jedyną sensowną alternatywą będą takie pojazdy: przynajmniej ryzyko fotoradarów minimalne, a i kryzys paliwowy nie straszny... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jachu93 Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Ja w tym nowym systemie widzę mimo wszystko kilka praktycznych pozytywów, jeżeli dobrze myślę: - mają zostać tylko aktywne radary stacjonarne (malowane na żółto), a puste puszki mają być usunięte, więc przynajmniej będzie wiadomo kiedy jest sens przyhamować. teraz mam na swojej stałej drodze do pracy 4-5 puszek i muszę przy każdej uważać, statystycznie niby powinny być puste, ale ryzyko za duże jak sie jedzie codziennie - skoro tajniackie auta nie będa zatrzymywały kierowcy tak ja teraz policyjne robią, to będzie foto i mandat, ale bez punktów? bo nie będzie zdjęcia kierowcy albo nawet jak będzie, można zawsze powiedzieć że to nie ja :wink: to samo z tym pomiarem średniej prędkości na kamerach Niby tak, tylko że ITD nie jest zamiast POlicji, a tylko jako dodatek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
turdziGT Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 A jaka to roznica , wszedzie na swiecie do tego celu sa nawet uzywane prywatne firmy i nawet lepiej bo im tylko chodzi o kase wiec beda cie scigac az sciagna i posiadaja ci na wszystko jak nie zaplacisz , i o to chodzi, moze w koncu zrobi sie porzadek bo to co w tej chwili sie dzieje na drogach to wola o rozpacz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Newbee Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 Proponuje CB i antyradar. Jedno na jeżdżących, drugie na stacjonarne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 12 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lipca 2012 mają zostać tylko aktywne radary stacjonarne (malowane na żółto), a puste puszki mają być usunięte, A nie "mają zniknąć atrapy" (a zostać mają puszki, które potencjalnie mogą być obsadzone)? Z Olsztyna zniknęły konkretnie dwie puszki, z m.w. 17-tu. ja zrozumialem z tych zapowiedzi ze zostaja tylko aktywne radary, a reszta masztów znika. jeżeli puste puszki zostają, to kicha, trzeba będzie bardziej uważać i przed wszystkimi hamować pozostaje liczyć na dobrych ludzi, którzy naklejkę od czasu do czasu na puszkę przykleją :wink: -- 12 lip 2012, o 21:57 -- - skoro tajniackie auta nie będa zatrzymywały kierowcy tak ja teraz policyjne robią, to będzie foto i mandat, ale bez punktów? bo nie będzie zdjęcia kierowcy albo nawet jak będzie, można zawsze powiedzieć że to nie ja to samo z tym pomiarem średniej prędkości na kamerach Hmm, ale przecież, co jest udowodnione działanoscią Policji drogowej w innych państwach, to właśnie zatrzymanie zbyt szybko jadącego kierowcy ma przynosić pozytywny skutek wychowawczy albowiem: - całe to spieszenie się traci sens, gdyż na samą kontrolę z wypisaniem mandatu, wyjaśnieniem przyczyn zatrzymania, obejrzeniem fascynującego nagrania video etc. powoduje ... ogromna stratę czasu; - możliwość wyjasnienia przez policję niewłasciwości danego zachowania ( wielu kierowców naprawdę nie zna przepisów !); - możliwość "wyłapania" przy okazji także pijanych ( jak wiadomo w Polsce duuuuże zagrożenie ); - możliwość ew. wyłapania samochodów skradzionych; - efekt pedagogiczny wina / kara ( zgodnie z najróżniejszymi badaniami nieuchronność oraz szybkość nakładania kary wpływa na oczekiwany skutek wychowawczy ). Ponadto koncentracja samochodów na autostradach i drogach szybkiego ruchu jest nonsensem - to właśnie tam jest najbezpieczniej ! ( statystyki policji ). Pozdrowienia Z tezami nie można się nie zgodzić, tylko co z tego, skoro żyjemy w takim państwie, jakie mamy... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Od czasu kiedy mi się nigdzie nie spieszy jestem jakis spokojniejszy. Bardziej rozwiniete narody juz dawno zauwazyły, że wiecej korzyści płynie z usystematyzowania swoich działań, przyjęcia schematu postepowania i prac w zamian za szarpanie i ciągłą pogoń, którą zauważamy na naszych drogach, firmach czy zyciu. Jeszcze gorzej jest w na wschodzie... gdzie nam się tak wszystkim spieszy? Umów sie 5 minut później, wyjedź 15 minut wcześniej... a jak lubisz zapierniczać to... cóż... płać za przyjemności Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Bardziej rozwiniete narody juz dawno zauwazyły, że wiecej korzyści płynie z usystematyzowania swoich działań, przyjęcia schematu postepowania i prac w zamian za szarpanie i ciągłą pogoń, którą zauważamy na naszych drogach, firmach czy zyciu. Tyle, że obywatele bardziej rozwiniętych krajów mogą sobie pozwolić na zdecydowanie precyzyjniejszą prognozę czasu przejazdu. Przy naszych drogach to wciąż loteria. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dehnel Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Od czasu kiedy mi się nigdzie nie spieszy jestem jakis spokojniejszy. i nagle samochody zaczęły mniej palić...bo jeśli GTek na trasie pali 8l, a w mieście do 10l...wiedz, że coś się dzieje Bardzo się zdziwiłem, jeżdżąc po Szwecji (dawno temu). Wysoka i nieuchronna kara (system trochę jak w Szwajcarii - informacje innych kierowców o tych zbyt szybkich, są szybko egzekwowane przez policję) skutecznie hamują zapędy "rumaków". 99% jeździ jak należy. Podobnie w Norwegii- jeździłem na stopa. Jakoś dojechałem do celu, bez zawału serca. Nie to co stop z Krakowa do Wrocławia - gość mnie przewiózł eskortem kombi z V=180kmh...dramat i pełne gacie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Tyle, że obywatele bardziej rozwiniętych krajów mogą sobie pozwolić na zdecydowanie precyzyjniejszą prognozę czasu przejazdu. Korki mają takie same, drogi trochę lepsze, nikt nikogo nie wyprzedza na zwykłach drogach, jadą karnie a nie szaleją żeby być 3 auta wczesniej co daje jakieś 15 sekund zysku 8) Moja droga do firmy to czas przejazdu 40 minut z odchyleniem +- 5 minut. Czy to problem? 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Giechu Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Tylko jak jest 90 to jadą 90, natomiast tutaj nad wyraz często zdarza się zator spowodowany ciągnikiem, jakąś ciapą czy rzęchem typu stary Autosan, który ma problem z wyjechaniem na wzniesienie. O korkach spowodowanych robotami drogowymi nie wspominam, bo te są akurat zjawiskiem pozytywnym (te roboty :wink: ) tych też jest dość sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 natomiast tutaj nad wyraz często zdarza się zator spowodowany ciągnikiem, jakąś ciapą czy rzęchem typu stary Autosan, No tak... i co z tego? Bedziesz 5 minut później? Wyjedź więc 10 minut wcześniej. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pablonas Opublikowano 13 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 chojny, ale w tym całym zamieszaniu nie chodzi o spowolnienie ruchu jako takie - też nie lubię szaleńców na drogach. Chodzi o sposób w jaki będzie "walka" prowadzona. Gdzie w nagrywaniu "z ukrycia" jest prewencja o której tyle od "służb" słychać? Pojedziesz do Marka na serwis z Poznania, 5 razy nagra Cię jakiś tajniak jak jedziesz przez zabudowane 59 km/h, i za kilka dni dostaniesz 5 mandatów po 100 pln każdy. Jest jeszcze kolejne pytania. Co te "tajne" pojazdy będą nagrywać? Tylko prędkość? Czy też jeśli ktoś wyprzedzi na ciągłej w zakręcie pod górkę to "tajniak" też wyprzedzi i pojedzie za debilem czy też nie wyprzedzi żeby się nie "odtajniać". Jeśli nie wyprzedzi a idiota pojedzie dalej to ja się pytam o jaką poprawę bezpieczeństwa chodzi? Policja to chociaż delikwenta z drogi zdejmie. A ITD? Pozwoli jechać dalej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Obydwaj macie rację, ale chojny bardziej ... gdyż wracamy do punktu wyjścia, nie pozwól aby ITD cię złapało i... wyjedź 15 minut wcześniej Mniej stresu, więcej kasy w kieszeni 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 pablonas, trzeba tak jechac żeby nie nadązyli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
STIFF Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ASAHI Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Co za chory kraj... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 ... trzeba tak jechac żeby nie nadązyli Nie chciałbym się chwalić, wszak nie o to chodzi, ale da się zrobić Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Wyjedź więc 10 minut wcześniej. 8) Jeżeli samochód traktujesz tylko jako środek transportu do roboty, to można wyjechać 10 minut wcześniej. A co jeżeli pracujesz samochodem ? Mam doliczać 10 minut do każdej lokalizacji ? Wtedy mogę z samochodu nie wychodzić i w nim spać. Nie każdy ma fajną robotę polegającą na siedzeniu na dupie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Matiz Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 przeczytałem tylko pierwsze 3 posty teoria: -system bedzie tak skuteczny ze wiele osob straci prawko. -osoby z prawkiem straconym przestaną jeździć -osoby ktore przestały jeździć przestana tankować i kupowac nowe samochody (ad. nie nabiją tyle kasy mandatami ile wplywa z akcyzy na paliwo...chyba ) -przychód do skarbu panstwa sie zmniejszy -??? -PROFIT? niet: -państwo stwierdzi ze dziure trzeba zalepić benzyna 10zł za litr+ mityczny podatek od oddychania już niedługo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 A co jeżeli pracujesz samochodem ? Mam doliczać 10 minut do każdej lokalizacji ? Wtedy mogę z samochodu nie wychodzić i w nim spać. Podnieś cenę. Trzeba szukać równowagi by utrzymać się na rynku - wszyscy podlegamy tym samym prawom. Jeżeli chcecie zrobić na złość nowemu systemowi (który ma niby zebrać ileś kasy z dróg), to nie pozwólcie się nagrać. Jeżeli przez rok nie wydoją z Was tyle kasy ile trzeba tylko np. 1/10 to po prostu zostaną zlikwidowani bo na siebie nie zarobili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 13 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Lipca 2012 Na razie mam wrażenie, że dokładają zamiast likwidować. Obawiam się, że tak byłoby (a może i będzie) tym razem - system będą "uszczelniać" a nie likwidować, jeśli nie spełni pokładanych w nim nadziei (budżetowych). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się