Skocz do zawartości

Subaru Forester 125km vs 158 km


felipe44

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć !

 

Jestem tu nowy wiec jeżeli pisze ten post w złym miejscu lub ten temat już był to sorry ale nie mogłem znaleźć..:)

Sporo jeżdżę po Polskich drogach , poluję i wędkuje więc potrzebuje samochodu jak najbardziej uniwersalnego-wybór padł na Forka II w manualu + lpg i to jest pewne . Początkowo byłem pewien , że chce 158 km jednak po ciągłych poszukiwaniach zacząłem się zastanawiać nad zakupem 125 km z powodu niższej ceny jak i większej ilości ogłoszeń co daje możliwość wiekszego przeglądu ofert. Teraz moje pytanie do posiadaczy ww pojazdów czy w przypadku wersji 125 konnej nie będzie brakowało mi 'mocy' np przy wyprzedzaniu na trasie itp bo kwestie ekonomiczne w tym przypadku to jasna sprawa . Proszę o wszelkie rady i porównania miedzy tymi dwoma silnikami które pomogą podjąć mi decyzję . Chciałbym się zamknąć w 37 tyś ( w tym instalacja lpg ) .

 

Z góry dzięki za pomoc !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ile sie zorientowałem w temacie to gaz lepiej toleruje nowszy silnik 158KM. Porady gazetowe zdecydowanie odradzają gaz w turbo ale dużo ludzi i tak na tym jeździ. 125 to mało przy masie 1.5 tony i napędzie na cztery, nawet 158 jest mułowaty ale jak wkręcisz na wyższe obroty to ciągnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz moje pytanie do posiadaczy ww pojazdów czy w przypadku wersji 125 konnej nie będzie brakowało mi 'mocy' np przy wyprzedzaniu na trasie itp bo kwestie ekonomiczne w tym przypadku to jasna sprawa .

To zależy od oczekiwań. Zawalidrogą raczej nie będziesz. Różnica w dynamice na korzyść Forka 158 KM jest wyraźna. Nawet na papierze widać sporą różnicę - 11,4 s 0-100 km/h, vmax 180 km/h vs. 9,7 s 0-100 km/h, vmax 197 km/h.

Najlepiej byłoby, gdybyś przejechał się Forkiem w obu wersjach i sam sprawdził, jak to wygląda w praktyce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na ile sie zorientowałem w temacie to gaz lepiej toleruje nowszy silnik 158KM. .

 

 

nie mam gazu ale chyba jest dokładnie odwrotnie z tymi silnikami 8)

 

LUDZIE PISALI ZE 158 MA ODPORNIESZE STOPY NA ZAWORY, ALE TREND JEST TAKI ŻE IM NOWSZA WERSJA TYM BARDZIEJ AWARYJNA.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w Imprezie ten silnik ( 160 KM) i ostatanio chciałem zamienić samochód na Forestera 2,0XT. Odbyłem jazdy próbne i moje spostrzeżenia są takie, że fajny jest efekt jak w Forku wstaje turbo, czuć moment obrotowy ale własciwości jedne tych dwóch samochodow to przepaść na korzyść Imprezy, która w zakrętach idzie jak po szynach, nie wygina się, wręcz wkleja się w zakręty ( wolę nawet nie myśleć jak to wygląda w przypadku STi). Forester natomiast przypominał mi dyliżans :) to tak na marginesie.

Jeździłem też forkiem 125 konnym i nie wyobrażam sobie przyspieszania, wyprzedzania Forkiem N/A w szczególności właśnie tym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko się zgadza, mam 2.0AT i szleństwa na zakrętach to samobójstwo. Duża moc 230 i + tylko do wyprzedzania bez gwałtownych skrętów. Był film TopGear jak ujeżdzali na swoim torze Forka 230KM i wypadał z zakrętów, na szczęście nie dachował. Prowadził rajdowiec.

Forek 125 najmniej pali i to koniec jego zalet

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

125KM i 158KM do 4000obr jada prawie identycznie dpopiero powyzej jest spora roznica na kozysc 158KM

 

gaz lepiej znosi 158KM tylko pod warunkiem ze silnik jest dedykowany (uszlachetnione gniazda zaworowe) do LPG - mozna to sprawdzic po VIN

 

poblem z 158KM (dostosowanym i nie do LPG ) jest z koniecznoscia regulacji zaworow. ze wzgledu na DOHC jest to praktycznie nie mozliwe bez wyjecia silnika (min 1000zł + koszt szklanek)

 

przy 125KM (SOHC) regulacja zaworow to max 2h i max 200PLN :)

 

podsumowujac do LPG lepiej 125KM SOHC lub 2.5 SOHC 165-173KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poruszam się 2,5 N/A AT około 170 kuca...I tak na "spokojną" jazde mi wystarczy, lepszy by był MT bo AT mułowaty. Jeżdżę na benzynie, choć będę gazował i zobaczymy jak na gazie będzie odczuwalny spadek mocy. Na pewno bym nie brał 125 km bo jest za mało mocy jak do takiego auta. A po przejechaniu się uturbionym stwierdziłem że to jest to co tygryski lubią najbardziej :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć !

 

Jestem tu nowy wiec jeżeli pisze ten post w złym miejscu lub ten temat już był to sorry ale nie mogłem znaleźć..:)

Sporo jeżdżę po Polskich drogach , poluję i wędkuje więc potrzebuje samochodu jak najbardziej uniwersalnego-wybór padł na Forka II w manualu + lpg i to jest pewne . Początkowo byłem pewien , że chce 158 km jednak po ciągłych poszukiwaniach zacząłem się zastanawiać nad zakupem 125 km z powodu niższej ceny jak i większej ilości ogłoszeń co daje możliwość wiekszego przeglądu ofert. Teraz moje pytanie do posiadaczy ww pojazdów czy w przypadku wersji 125 konnej nie będzie brakowało mi 'mocy' np przy wyprzedzaniu na trasie itp bo kwestie ekonomiczne w tym przypadku to jasna sprawa . Proszę o wszelkie rady i porównania miedzy tymi dwoma silnikami które pomogą podjąć mi decyzję . Chciałbym się zamknąć w 37 tyś ( w tym instalacja lpg ) .

 

Z góry dzięki za pomoc !

 

158 KM na pewno fajniej jedzie niż 125 KM - mam bezpośrednie porównanie. Istotne jest to, że niezależnie od parametrów nominalnych, 158 wyraźnie lepiej wchodzi na obroty (zmienne fazy rozrządu). Oba są za to generalnie niezawodne. Jakbym miał kupować używane, to chyba bym się jednak nastawiał na znalezienie dobrego egzemplarza niezależnie od wersji, lepsze w dobrym stanie 125 KM niż kupować na siłę "zmęczone" 158 KM...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

125KM i 158KM do 4000obr jada prawie identycznie dpopiero powyzej jest spora roznica na kozysc 158KM

 

gaz lepiej znosi 158KM tylko pod warunkiem ze silnik jest dedykowany (uszlachetnione gniazda zaworowe) do LPG - mozna to sprawdzic po VIN

 

poblem z 158KM (dostosowanym i nie do LPG ) jest z koniecznoscia regulacji zaworow. ze wzgledu na DOHC jest to praktycznie nie mozliwe bez wyjecia silnika (min 1000zł + koszt szklanek)

 

przy 125KM (SOHC) regulacja zaworow to max 2h i max 200PLN :)

 

podsumowujac do LPG lepiej 125KM SOHC lub 2.5 SOHC 165-173KM

 

 

Możesz jeszcze raz jaśniej wytłumaczyć mi kwestie z z silnikiem 158 dedykowanym i dostosowanym bo już się zakręcilem i cos na temat silników 2,5 bo kompletnie się nad tym nie myślałem a sugerujesz , że warto się nad tym zastanowić...sorry ale jestem w tym zielony a , że w LPG bede musiał zainstalować to jest to dla mnie ważna kwestia.

 

 

 

Jeszcze mam jedno pytanie odnosnie LPG ...co sądzicie o instalacji fabrycznej , jak się sprawuje ? Warto szukać takiego auta z fabrycznym czy lepiej kupić bez i zaprowadzić do wiarygodnego fachowca żeby to zrobił ?

 

Dzięki wielkie wszystkim za opinnie i rady...widzę , że dzieki wam szybciej pójdzie mi z podjęciem odpowiedniej decyzji .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2.5 N/A SOHC to podobno wręcz wymarzony silnik pod gaz w forkach, nie ma takich problemów z obsługą (regulacja zaworów prosta), podobno nie ma dramatu z uszczelką (ale to się przekonam na własnej skórze jeszcze ;) ) no i ma 225 Nm momentu, a 2.0 158KM - 187 Nm. Niestety nie wiem jak przebiega krzywa momentu w obu silnikach. Nie jeździłem nigdy Forkiem innym niż mój (właśnie 2.5 N/A), ale nie dajmy się zwariować, 158 KM to i tak sporo i z wyprzedzaniem TIRa nie powinno być problemu ;) Pomijając kwestię ubezpieczenia, które przy 2.5 litrach pojemności trochę daje po kieszeni to według mnie to jest najlepszy wariant jeśli chodzi o silnik N/A. Spalanie też nie jest tragiczne - oscyluje między 9.5 a 11.5 litra, cykl mieszany (benzyna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Możesz jeszcze raz jaśniej wytłumaczyć mi kwestie z z silnikiem 158 dedykowanym i dostosowanym bo już się zakręcilem i cos na temat silników 2,5 bo kompletnie się nad tym nie myślałem a sugerujesz , że warto się nad tym zastanowić...sorry ale jestem w tym zielony a , że w LPG bede musiał zainstalować to jest to dla mnie ważna kwestia.

 

 

 

Jeszcze mam jedno pytanie odnosnie LPG ...co sądzicie o instalacji fabrycznej , jak się sprawuje ? Warto szukać takiego auta z fabrycznym czy lepiej kupić bez i zaprowadzić do wiarygodnego fachowca żeby to zrobił ?

 

Dzięki wielkie wszystkim za opinnie i rady...widzę , że dzieki wam szybciej pójdzie mi z podjęciem odpowiedniej decyzji .

 

 

byly wersie silnika 158KM z ulepszonymi gniazdami zaworowymi - mozna to sprawdzic po VIN do tych silnikow np: dilerzy z niemiec dokladali "fabryczna" instalacje LPG

 

 

silnik 2.0 SOH jest idealny do LPG - pojedynczy walek SOHC - latwa i prosta regulacja zaworow, moc 173KM i spalnie praktyczne identyczne jak 2.0

 

instalacja fabryczna to tylko problem, na zbiornik trzba miec PL homologacje, wtryski bardzo drogie a soft do koma ma tylko kilka zakladow w PL

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zanim kupiłem swoje 158KM oglądałem kilka z oryginalną instalacją gazową. Jeden był z Niemiec jeden z Francji a jeden z Holandii(tylko zdjęcia spod maski) i wszystkie miały identyczną instalację 3-ciej generacji która w polskich realiach może być sporym kłopotem. Ten etap LPG w Polsce trwał bardzo krótko ponieważ szybko pojawiły się instalki 4 generacji. 3 generacja do tej pory jest stosowany tylko w autach z mechanicznym wtryskiem benzyny K-jetronic(stare mesie i bejce) i mało zakładów ma pojęcie o ich obsłudze - czytaj strojeniu.

 

Nie mam pojęcia czy rzeczywiście auta z oryginalną instalką były faktycznie dostosowywane pod kątem innych materiałów gniazd zaworowych, ale słyszałem już na podobne tematy wiele różnych legend. Kilka lat temu straszono przed gazowaniem silników Forda Z-tec i Toyoty VVTI bo niby gniazda i zawory ceramiczne. Może i tak, tylko że teraz jeździ pełno zagazowanych aut z tymi silnikami i nikomu się nic nie dzieje jeśli tylko gazownik nie zuboży skrajnie mieszanki.

 

Wracając do Forka, zanim go kupiłem przeczytałem wiele opinii na temat jego gazowania i konieczności regulacji zaworów i jakoś nic szczególnego nie znalazłem w sensie konieczności częstszej regulacji.

 

Poza tym wg ASO w mojej wsi, regulacja zaworów w tym silniku nie kończy się jego wymontowywaniem. Jest co prawda sporo roboty bo trzeba zdemontować wałki rozrządu i dopasować szklanki ale koszty nie powinny być przerażające tym bardziej że na moją logikę szklanki nie powinny być raczej wymieniane. Myślę sobie tak, gaz wypala szybciej zawory i gniazda, więc luzy się powinny kasować, więc skoro tak to trzeba będzie raczej szklanki podszlifowywąć (lub wymieniać pomiędzy cylindrami) niż kupować nowe z większym wymiarem. To jednak tylko moje wnioski (choć potwierdzone wymowną miną Pana serwisanta :wink: ).

 

Prywatnie, 125 kucy by mnie raczej usypiało i zagrażałbym innym uczestnikom ruchu drogowego. Ja wiem że 158 to nie jest żaden szał, ale 80% kierowców i woźniców spod "czerwonych" wyprzedzę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie silników: mam porównanie, bo jeździłem foresterem 125KM) miałem legaca 156KKM (podejrzewam, że dynamika podobna jak forek 158KM), byłem na jeździe próbnej forkiem 158KM i generalnie dochodzę do wniosku, że do miasta 125 jest wystarczający, na trasie troszkę jednak mu brakuje mocy, mój legac również demonem prędkości nie był, ale trasę dało się TIR'y oraz inne przeszkody wyprzedzać, tylko trzeba "mierzyć siły na zamiary", ale to wciąż nie było to....więc jest forek XT :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...