Skocz do zawartości

Subaru BRZ


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

Oj, gdybyś zawitał na forum audiofilskie, to dowiedziałbyś się która połowa dnia jest dłuższa   :o)

Trzeba się wyluzować, różni ludzie piszą w sieci.

Oszołomów aż za dużo...

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żegnam, niech wam się dobrze jeździ. Mnie się znudziło. Nie, nie auta. Forum. Wypisuje się ... Może kiedyś..., choć kolejne auto to nie będzie Subaru ... Skoda też nie ...

 

Seb

Weź się garść. Chyba nie poddasz się idiotom?  :rolleyes:

Większość z nas, z tego Forum, zna się ale bywa tak, że są osoby nie będące w żadnym kontaktach ze sobą. Jednakże pewne zachowania przenosi się na osoby całkowicie obce uznając za swojaków. Stąd może niektóre wypowiedzi wydają się zbyt szczere. Przeważanie zawsze załączamy tzw. buźki dla pokazania żartobliwego tonu wpisu - w gruncie rzeczy nikomu tutaj nie zależy na niczym innym jak tylko na zabawie i złapaniu fajnych kontaktów na poziomie bardziej osobistym niż w codziennym życiu zawodowym (taka odskocznia od nadąsanych, mającym wysokie mniemanie o sobie osó B)

Dlatego nie odbieraj tego wszystkiego tak osobiście i zastanów się czy warto żegnać się z Nami. Ja też czasami mam dość i nie wchodzę na Forum tydzień albo dłużej. Tak to już jest z netem: dużo daje ale potrafi dać po ryju - przynajmniej tak samo boli  ;)  :)

 

To tyle OT i jak ktoś chce może dać mi bana. Wiecie, rozumiecie: 

:D  :P  ;) Edytowane przez Izotom
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak to już jest z netem: dużo daje ale potrafi dać po ryju - przynajmniej tak samo boli   

@chojny światłowodem Cię biczuje ? :huh:  :P  

 

 

Gorzej, Izotom czasem bez ostrzeżenia lubi uraczyć 2 godzinnym wykładem z obliczeń, projektu i budowy układu dolotowego... 

 

 

Lost-interest-boring.jpg

 

:P

  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Toyocie zdecydowanie zderzak zrobiony pod przedni IC i chodnicę oleju silnikowego: wielka atrapa pod noskiem daje taką możliwość. Szkoda, że ten zderzak jest taki mięsisty. Mogliby go troszkę sfiligranować.

 

Subaru wydaje się być delikatniejsze i lżejsze ze swoim zderzakiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te dwa "wystające kły" Toyoty w sumie wyladają nawet zabawnie :) Jesli poprzednia GT86, mimo ze to Toya, nawet do mnie przemawiała, to po lifcie tylko Subaru :) Z drugiej strony przy obecnym i prognozowanym kursie euro ceny Subaru w PL poszybują w gore. Ciekawe, czy inni producenci zmodyfikują cenniki w 2017?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z Was miał okazję porównania wrażeń z jazdy BRZ manul vs automat? Będąc purystą powinno się powiedzieć, ze automat w takim aucie to zło... ale... Widzę ze nawet w SJS mają automat. O co zatem chodzi? Nie podlega watpliwości, ze do codziennej jazdy po mieście automat lepszy, ale pytanie czy nie psuje zabawy np na torze? Pytam, bo u mnie rozterek ciąg dalszy, a żonka stwierdziła, ze jakby to było w automacie to nawet sama by pojeździła :) Ja natomiast słabo wspominam automat w mojej poprzedniej MX-5. Ale byc moze to kwestia skrzyni, nie samej koncepcji automatu w takim aucie. Co sądzicie?

 

Cześć,

 

ja miałem okazję jeździć tym i tym.

0f9c6996aabe638645acf95f56912.jpg

9ea38b8066c96b441173cba344ff349.jpg

0e79f2f2ef2e4d24e35e5b53b802.jpg

53dda2cd3b567b1c945a836f6920f.jpg

7e97d147627f16e8aadbbb4c748.jpg

38776705ab735d05106f0a8e7ca0e.jpg

O samym aucie chyba pisać nie muszę. Dość już zostało napisane.

Gdzie nie spojrzymy - przeczytamy ew usłyszymy są to opinie o których większość konkurencji, nie raz droższej, bardziej wy(s)pasionej pod względem mocy, wyposażenia czy marketingowego bełkotu... może pomarzyć.

 

Tak, tak to auto, za życia stało się kultowe ;)

 

Co do manualnej skrzynki biegów to jest świetna i bez dyskusyjnie idealnie pasuje do tego gokarta.

 

A co z automatem?

IMHO z mechanicznego/technicznego punktu jest naprawdę bardzo dobra i wolał bym ją w innych modelach Subaru, a niżeli CVT. Ale to moja subiektywna ocena.

Dla osób które potrzebują mieć nowe, ale już kultowe i "wygodne" auto nie jest zła, ale jeżeli ktoś czerpie radość z jazdy i wykazuje się "techniczną empatią" wobec  samochodu który prowadzi to powinien wybrać bez gadania 6M/T.

No dobra, ewentualnie żeby jeszcze automat był tańszy od manuala o min 10tys zł....

 

Ja bardzo lubię automatyczne skrzynie biegów są swego rodzaju dla mnie fascynujące, ale uważam, że oprogramowanie dla tej skrzynki, a co za tym idzie algorytm jej działania w takim aucie jest... no tego ot tak nie da się ogarnąć. 

W trybie normalnym skrzynka robi wszystko, aby jak najszybciej zmieniać biegi, a co za tym idzie zamula ten rewelacyjny wysokoobrotowy silnik.

Natomiast w trybie sport działa za nerwowo, staje się bardzo narowista wręcz nieprzyjemna.

Całe szczęście, że są manetki zmiany biegów przy kierownicy i tryb manualny.

 

W trybie normalnym czy sport też można mieć radość z jazdy, ale trzeba czuć klimat jazdy takim automatem i pomagać mu prawą nogą lub manetkami. Mnie to cieszyło, ale pod warunkiem, że miałem na to ochotę. A jak nie miałem to się trochę irytowałem.

Co do spalania to przejeździłem trzy baki i z wyliczeń wyszło mi za każdym razem, że BRZ z tą skrzynką palił 9.5l/100km, a spokojnie nie było. 

Mój rekord to 5,5litra z trasy Tarnów - Kraków tzw starą czwórką z ograniczeniem z prędkościami 70 do 100km/h.

 

I wiecie co?

Baaaaaardzo tęsknie za tym autkiem ....nawet w automacie :wub:

Edytowane przez OWOC
  • Lajk 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy ktoś z Was miał okazję porównania wrażeń z jazdy BRZ manul vs automat? Będąc purystą powinno się powiedzieć, ze automat w takim aucie to zło... ale... Widzę ze nawet w SJS mają automat. O co zatem chodzi? Nie podlega watpliwości, ze do codziennej jazdy po mieście automat lepszy, ale pytanie czy nie psuje zabawy np na torze? Pytam, bo u mnie rozterek ciąg dalszy, a żonka stwierdziła, ze jakby to było w automacie to nawet sama by pojeździła :) Ja natomiast słabo wspominam automat w mojej poprzedniej MX-5. Ale byc moze to kwestia skrzyni, nie samej koncepcji automatu w takim aucie. Co sądzicie?

 

 

Cześć,

 

ja miałem okazję jeździć tym i tym.

0f9c6996aabe638645acf95f56912.jpg

9ea38b8066c96b441173cba344ff349.jpg

0e79f2f2ef2e4d24e35e5b53b802.jpg

53dda2cd3b567b1c945a836f6920f.jpg

7e97d147627f16e8aadbbb4c748.jpg

38776705ab735d05106f0a8e7ca0e.jpg

O samym aucie chyba pisać nie muszę. Dość już zostało napisane.

Gdzie nie spojrzymy - przeczytamy ew usłyszymy są to opinie o których większość konkurencji, nie raz droższej, bardziej wy(s)pasionej pod względem mocy, wyposażenia czy marketingowego bełkotu... może pomarzyć.

 

Tak, tak to auto, za życia stało się kultowe ;)

 

Co do manualnej skrzynki biegów to jest świetna i bez dyskusyjnie idealnie pasuje do tego gokarta.

 

A co z automatem?

IMHO z mechanicznego/technicznego punktu jest naprawdę bardzo dobra i wolał bym ją w innych modelach Subaru, a niżeli CVT. Ale to moja subiektywna ocena.

Dla osób które potrzebują mieć nowe, ale już kultowe i "wygodne" auto nie jest zła, ale jeżeli ktoś czerpie radość z jazdy i wykazuje się "techniczną empatią" wobec  samochodu który prowadzi to powinien wybrać bez gadania 6M/T.

No dobra, ewentualnie żeby jeszcze automat był tańszy od manuala o min 10tys zł....

 

Ja bardzo lubię automatyczne skrzynie biegów są swego rodzaju dla mnie fascynujące, ale uważam, że oprogramowanie dla tej skrzynki, a co za tym idzie algorytm jej działania w takim aucie jest... no tego ot tak nie da się ogarnąć. 

W trybie normalnym skrzynka robi wszystko, aby jak najszybciej zmieniać biegi, a co za tym idzie zamula ten rewelacyjny wysokoobrotowy silnik.

Natomiast w trybie sport działa za nerwowo, staje się bardzo narowista wręcz nieprzyjemna.

Całe szczęście, że są manetki zmiany biegów przy kierownicy i tryb manualny.

 

W trybie normalnym czy sport też można mieć radość z jazdy, ale trzeba czuć klimat jazdy takim automatem i pomagać mu prawą nogą lub manetkami. Mnie to cieszyło, ale pod warunkiem, że miałem na to ochotę. A jak nie miałem to się trochę irytowałem.

Co do spalania to przejeździłem trzy baki i z wyliczeń wyszło mi za każdym razem, że BRZ z tą skrzynką palił 9.5l/100km, a spokojnie nie było. 

Mój rekord to 5,5litra z trasy Tarnów - Kraków tzw starą czwórką z ograniczeniem z prędkościami 70 do 100km/h.

 

I wiecie co?

Baaaaaardzo tęsknie za tym autkiem ....nawet w automacie :wub:

Dzięki za fajną opinię. Jak oceniasz jazdę na manetkach w trybie manual vs jazda ze skrzynią manualną? Nie pytam o frajdę z wbijania biegów (oczywiste), ale o szybkość działania i generalnie przyjemność z jazdy.

A zna ktoś to auto?

http://otomoto.pl/oferta/subaru-brz-salon-polska-i-wlasciciel-ID6yDSDf.html#da9f8d2b1e

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy ktoś z Was miał okazję porównania wrażeń z jazdy BRZ manul vs automat? Będąc purystą powinno się powiedzieć, ze automat w takim aucie to zło... ale... Widzę ze nawet w SJS mają automat. O co zatem chodzi? Nie podlega watpliwości, ze do codziennej jazdy po mieście automat lepszy, ale pytanie czy nie psuje zabawy np na torze? Pytam, bo u mnie rozterek ciąg dalszy, a żonka stwierdziła, ze jakby to było w automacie to nawet sama by pojeździła :) Ja natomiast słabo wspominam automat w mojej poprzedniej MX-5. Ale byc moze to kwestia skrzyni, nie samej koncepcji automatu w takim aucie. Co sądzicie?

 

 

Ja bardzo lubię automatyczne skrzynie biegów są swego rodzaju dla mnie fascynujące, ale uważam, że oprogramowanie dla tej skrzynki, a co za tym idzie algorytm jej działania w takim aucie jest... no tego ot tak nie da się ogarnąć. 

W trybie normalnym skrzynka robi wszystko, aby jak najszybciej zmieniać biegi, a co za tym idzie zamula ten rewelacyjny wysokoobrotowy silnik.

Natomiast w trybie sport działa za nerwowo, staje się bardzo narowista wręcz nieprzyjemna.

Całe szczęście, że są manetki zmiany biegów przy kierownicy i tryb manualny.

 

 

 

Pozwolę sobie nie zgodzić się z opinią. Tryb normalny sprawdza się w zakorkowanym mieście, gdzie i tak nie wykorzystamy mocy i dynamiki. W trybie sportowym trzeba się nauczyć operować gazem, wtedy generalnie skrzynia robi to co powinna. Mnie najbardziej podoba się jak redukuje biegi utrzymując silnik na 4 tys obrotów przy silniejszym hamowaniu. Ale co kto lubi, ja przez 30 lat jeździłem tylko autami z manualem, a GT kupiłem w automacie. I kto zabroni  :)

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tsunetomo, o 21 Nov 2016 - 23:38, powiedział:

 

Dzięki za fajną opinię. Jak oceniasz jazdę na manetkach w trybie manual vs jazda ze skrzynią manualną? Nie pytam o frajdę z wbijania biegów (oczywiste), ale o szybkość działania i generalnie przyjemność z jazdy.

A zna ktoś to auto?

http://otomoto.pl/oferta/subaru-brz-salon-polska-i-wlasciciel-ID6yDSDf.html#da9f8d2b1e

Oceniam bardzo pozytywnie. Ale tu pragnę zaznaczyć, że piszą to tylko i wyłącznie z mojego subiektywnego punktu widzenia. Nie zamierzam się bawić w gościa który naoglądał się i naczytał testów, opinii zawodowych kierowców  czy dziennikarzy mniejszego i większego pokroju i teraz będę tu mędrkował oraz cytował własnymi słowami opinie innych, pokazywał jaki to ja nie jestem znawca. Piszę to bo czasami jak czytam posty nie których to mam wrażenie, że chcą być jak Chris Harris :P

A ja nadal uparcie twierdzę najpierw sam się przejedź, poczuj, przemyśl i dopiero zweryfikuj z opiniami innych ;)

 

W trybie manual jest bardziej niż fajnie. Ta mała kierownica której nie musisz puszczać dzięki manetką, ta optymalna pozycja w tym super wyważonym gokarcie. Naprawdę taki automat z manetkami też daje ogrom satysfakcji z prowadzenia.

No i to hamowanie silnikiem i strzelanie/prychanie z gardłowego wydechu. Rewelacja!

Jeszcze raz podkreślam automat jest skierowany do trochę innego kierowcy, ale broń boże nie gorszego sortu...

 

Aha i jeszcze jedno. Proszę pamiętać, że w automacie mamy tzw powtarzalność wyniku co w manualu jest ciężkie do osiągnięcia siłą rzeczy.

 

 

Czy ktoś z Was miał okazję porównania wrażeń z jazdy BRZ manul vs automat? Będąc purystą powinno się powiedzieć, ze automat w takim aucie to zło... ale... Widzę ze nawet w SJS mają automat. O co zatem chodzi? Nie podlega watpliwości, ze do codziennej jazdy po mieście automat lepszy, ale pytanie czy nie psuje zabawy np na torze? Pytam, bo u mnie rozterek ciąg dalszy, a żonka stwierdziła, ze jakby to było w automacie to nawet sama by pojeździła :) Ja natomiast słabo wspominam automat w mojej poprzedniej MX-5. Ale byc moze to kwestia skrzyni, nie samej koncepcji automatu w takim aucie. Co sądzicie?

 

 

Ja bardzo lubię automatyczne skrzynie biegów są swego rodzaju dla mnie fascynujące, ale uważam, że oprogramowanie dla tej skrzynki, a co za tym idzie algorytm jej działania w takim aucie jest... no tego ot tak nie da się ogarnąć. 

W trybie normalnym skrzynka robi wszystko, aby jak najszybciej zmieniać biegi, a co za tym idzie zamula ten rewelacyjny wysokoobrotowy silnik.

Natomiast w trybie sport działa za nerwowo, staje się bardzo narowista wręcz nieprzyjemna.

Całe szczęście, że są manetki zmiany biegów przy kierownicy i tryb manualny.

 

 

 

Pozwolę sobie nie zgodzić się z opinią. Tryb normalny sprawdza się w zakorkowanym mieście, gdzie i tak nie wykorzystamy mocy i dynamiki. W trybie sportowym trzeba się nauczyć operować gazem, wtedy generalnie skrzynia robi to co powinna. Mnie najbardziej podoba się jak redukuje biegi utrzymując silnik na 4 tys obrotów przy silniejszym hamowaniu. Ale co kto lubi, ja przez 30 lat jeździłem tylko autami z manualem, a GT kupiłem w automacie. I kto zabroni  :)

 

 

A ja się cieszę, że napisałeś jak Ty to odczuwasz. I to jest właśnie ta magia własnej opinii.

O tak, redukcje biegów, te między gazy, dźwięki jakie temu towarzyszą jednym słowem - rewelacja!

Ja przede wszystkim używałem trybu sportowego do poruszania się po mieście i z małymi prędkościami / i przy dynamicznych przejażdżkach po malowniczych krętych drogach. Nie mam sumienia patrzeć jak przy takich małych prędkościach miejskich silnik jest aż tak obciążany zbyt małymi obrotami rzędu 1200obr/min, i przez to mało był żwawy. W mieście i korkach lepiej mieć możliwość żwawego poruszania się. Natomiast poza miastem przy normalnej jeździe tryb normal jest jak najbardziej wtedy ok.

Edytowane przez OWOC
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za opinie. Pewnie, ze trzeba wyrobić sobie własną, rzecz w tym ze BRZa cieżko znaleźć, a już AT chyba tylko w SJS ;)

Ja już swoje lata mam i czasem jestem "leniwy", a i Żonka bez AT już jeździć nie chce, stad pomysł. Jeśli skrzynia "ogarnia" to wyobrażam sobie ze jazda może byc bardzo przyjemna. Poszukam gdzieś GT86 i zobaczę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jeździłem BRZ z AT oprócz krótkiego incydentu w SJS ale nie wyobrażam sobie użytkowanie tego auta z AT. Oczywiście dotyczy to zabawy: np. nie wiem jak działa ręczny z AT? Czy wysprzęgla napęd? Na pewno skrzynia AT pozbawia nas możliwości zrobienia kilku trików i nie daje szansy na rozwijanie swoich umiejętności (jeśli komuś na tym zależy) ale znacznie usprawnia i umila (sprawia jazdę bardziej komfortową) korzystanie z auta w codziennym poruszaniu się po drogach. Ja jednak gorąco namawiam do manualnej skrzyni: fajnie czasami tę flądrę (jak "pieszczotliwie" nazywa moja żona BRZ) sponiewierać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś u mnie biało i pokręciłem się Gutkiem po nieodśnieżonych dogach. Wrażenia, hmmm jest ...... ciekawie, tylko rozpędzić go ciężko bo ciągle żółta kontrolka miga.

To się wciska taki przycisk - wtedy zolta kontrolka świeci cały czas (już nie mruga) tyle że trzeba uważać na drzewa, rowy i krawężniki.
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcisnąłem sobie na pustym placu 

 

 

Dziś u mnie biało i pokręciłem się Gutkiem po nieodśnieżonych dogach. Wrażenia, hmmm jest ...... ciekawie, tylko rozpędzić go ciężko bo ciągle żółta kontrolka miga.

To się wciska taki przycisk - wtedy zolta kontrolka świeci cały czas (już nie mruga) tyle że trzeba uważać na drzewa, rowy i krawężniki.

 

Wiem. Wcisnąłem na pustym placu  :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...