Skocz do zawartości

Subaru BRZ [ZC] (MY13=>MY21)


Than_Junior

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 tygodnie później...

Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem tego auta ;)

 

Auto na żywo jest obłędne, patrząc z tyłu jedynie przydałyby się jakieś szersze kapcie - planuję właśnie wymianę opon.

 

Jednak nie wiem, czy pozostawić standardowe 215/45 czy może założyć 225/45?

 

Jakie oponki polecacie do tego autka? Myślałem o Dunlop Sp Sport Maxx Rt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Ojciec Założyciel

 

 

Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem tego auta

 

jedynie przydałyby się jakieś szersze kapcie

Moja sugestia jest następująca ( czyli sugerowana kolejność zdarzeń ) :

1. Dotrzeć samochód;

2. Odbyć szkolenie w SJS, tak aby poznać jego ( i swoje ?) możliwości, a także pobawić się autem;

3. Kupić opony zimowe i przejeździć bezpiecznie zimę ( być może tu i tam na bezpiecznym placyku jeszcze lepiej poznając auto ).

4. Na wiosnę - wrócić do tematu opon :)

 

Moim zdaniem lepiej tak, niż ryzykować coś w tym rodzaju :  

http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/3516535,groznie-wygladajacy-wypadek-na-a4-toyota-uderzyla-w-bariere-energochlonna-zdjecia,id,t.html?cookie=1

 

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

@@piotrr_, jesli sie nie myle to forumowicz Fala (??) zajmuje sie tematem gumowych dywanikow :) 


 

 

Ja wciąż jeżdżę na Michelinach ale Junior wymieniał gumy. 

 

Wymienil i jest z Dunlopow Sport Maxxx RT cholernie zadowolony. Roznica jak miedzy tancerzem tango miotajacym biodrami (Michelin) a kickboxerem celnie rzucajacym kopniakami (Dunlop).

 

 

 

Moja sugestia jest następująca ( czyli sugerowana kolejność zdarzeń ) :

1. Dotrzeć samochód;

2. Odbyć szkolenie w SJS, tak aby poznać jego ( i swoje ?) możliwości, a także pobawić się autem;

3. Kupić opony zimowe i przejeździć bezpiecznie zimę ( być może tu i tam na bezpiecznym placyku jeszcze lepiej poznając auto ).

4. Na wiosnę - wrócić do tematu opon

 

Popieram! 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W poprzednim aucie wymieniłem Conti na Dunlopa Maxx RT i świat się zmienił - Dunlop i na suchym i na mokrym ma nieograniczoną przyczepność - najlepsza opona letnia na jakiej jeździłem. Ma tylko jeden minus ale nie wiem czy to nie przypadłość wszystkich nowych opon (chociaż Conti nie) - przez jeden sezon letni (10.000km) opony straciły 2mm bieżnika, więc max 3 lata wytrzyma przy znikomym przebiegu (geometria cacy więc to nie było ścieranie wynikające z błędów samochodu, może kierowcy :)).

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)Dunlop i na suchym i na mokrym ma nieograniczoną przyczepność - najlepsza opona letnia na jakiej jeździłem. Ma tylko jeden minus ale nie wiem czy to nie przypadłość wszystkich nowych opon (chociaż Conti nie) - przez jeden sezon letni (10.000km) opony straciły 2mm bieżnika, więc max 3 lata wytrzyma przy znikomym przebiegu(...)

pzdr

ta przyczepność bierze się z faktu, że nowe opony są bardziej miękkie a przez to łatwiej ścieralne stąd szybsze zużycie.. coś za coś ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardziej miekka ( :mrgreen: ) opona = lepsza przyczepność = mniejsza żywotność :)

Ja wychodzę z założenia, ze na jeden sezon starcza...

FilipBB, tak ten sam model, ale inny rozmiar

Edytowane przez Than_Junior
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trochę od czapy ale..testuje właśnie Michelliny na blocie...jestem na urlopie w beskidzie niskim, dużo pada, na działce mokro i grzasko.wczoraj ledwo wyjechałem jak jeszcze spadnie śnieg to zostaje do wiosny...spotkałem na drodze niebieska imprezę oraz nowe wrx sti. Są tu forumowicze z Gorlic i okolic?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@super_bolek, generalnie asfalt w Kielcach jest na tyle sliski, ze nie niszczy opon za bardzo. Instruktorzy tez wiedza jak dbac o opony i beda Ci mowili kiedy je powinienes schlodzic itd. Ale radzilbym na letnich, zimowki maja Ci wystarczyc na pare lat, a seryjnych Michelinow nie bedzie Ci tak bardzo szkoda :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Jak oponozerne jest szkolenie w SJS dla BRZ?

Szkolenie mam 5 listopada i zastanawiam się czy jechać na (nowych) zimowkach czy zostawić letnie?

Spokojnie dasz radę na standardowych Michelin bez większego uszczerbku dla ich kondycji. Tor (a właściwie jego część na którym odbywa się szkolenie) jest dość śliski, a teraz rano asfalt w Kielcach bywa często mokry i bardzo śliski. Dodatkowo nie ma w ramach szkolenia dłuższych przejazdów (z wyjątkiem samej końcówki na torze kartingowym).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@@super_bolek, generalnie asfalt w Kielcach jest na tyle sliski, ze nie niszczy opon za bardzo. Instruktorzy tez wiedza jak dbac o opony i beda Ci mowili kiedy je powinienes schlodzic itd. Ale radzilbym na letnich, zimowki maja Ci wystarczyc na pare lat, a seryjnych Michelinow nie bedzie Ci tak bardzo szkoda :)

Chyba że pojedziesz 1/1 z Piotrkiem Ryncarzem ;) Wtedy na suchym przynajmniej dwa komplety trzeba mieć :) Edytowane przez matros1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...