Skocz do zawartości

Wyliczenie! Koszty utrzymania: Subaru Imprezy WRX


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi

poprzednie auto - ignis (vel. justy :razz: ) klocki bosch 300 (jurid - dokładnie to samo tylko bez podpisu boscha 170) tarcze 600 za komplet (w sensie 2szt z przodu)

 

nie wierzę, żeby w imprezie mogły być niższe koszty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja za kloki jurida dziekuje bardo... dlaczego? kupilem do passata zalozyli w warsztacie. ladnie po 100km delikatnego docierania klocki sie ulozyly no i byly gotowe do normalnej eksploataji. nie minal tydzien jak zazely piszczec... a sypalo sie z nich jak snieg na sberii...

co do klocow za 80zl to sa poszukajcie na allegro ale niewiem kto je kupuje...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Feroro Premium

To chyba jakieś podróbki?

Coś w stylu Panasonix. :razz: :wink: :mrgreen:

 

to normalana cena m do STI FERODO PREMIUM kosztuja coś koło 200zł :razz:

 

[ Dodano: Nie Sie 17, 2008 9:07 pm ]

ja za kloki jurida dziekuje bardo... dlaczego? kupilem do passata zalozyli w warsztacie. ladnie po 100km delikatnego docierania klocki sie ulozyly no i byly gotowe do normalnej eksploataji. nie minal tydzien jak zazely piszczec... a sypalo sie z nich jak snieg na sberii...

co do klocow za 80zl to sa poszukajcie na allegro ale niewiem kto je kupuje...

 

Jak ściągniecie zacisk z STI zobaczycie seryjny klocek i produkuje go JURID i proszę się nie śmiac jak niemacie pojęcia :razz:

Klocki Jurid produkowane są w trzech kompozycjach B,D, J

( chyba) , nie pamietam w tej chwili jakie maja oznaczenie , ale coś mi świta że jeżeli na końcu jest litera J to oznacza jakośc OEM :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adam.str, MBO chyba zaprosił sfaragdasa na forum. :roll:

 

(wnioskuje, bo miejscu zamieszkania, dacie rejestracji na forum itp.)

 

Tak zaprosił..., ale z drugiej strony zadziwia mnie brak z waszej strony obiektywizmu. Można kupić do Subaru klocki za 80 zł. Można nawet za 30 zł, jeżeli kupiło się to pudło do wożenia dupy do pracy to po jaką cholerę mam wydawać na hamulce 18tys.

No chyba że... (odpowiedzcie sobie sami) ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale idzie ku lepszemu, ładnych parę lat temu w ASO Hondy za klocki przednie do Civica z wymianą zapłaciłem 600 PLN, faktem jest, że starczyły na 60 tkm

 

[ Dodano: Nie Sie 17, 2008 11:27 pm ]

MBO, a nie taniej kupić seicento po prostu :?: auta takie jak subaru kupujemy na przykład dlatego, że fajnie jeżdżą, hamują, itp. jak sie wymieni klocki czy zawieszenie na tanie zamienniki, to auto nadal będzie jeździło tyle, że nieco inaczej, nie tak jak subaru powinno i po jakimś czasie dojść można do tego, że miało się subaru, a ma się coś co wygląda jak subaru....ale może nie mam racji :neutral:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raga, możesz wymienić dobre klocki?? ;-) będę w takie celował w przyszłości ;-)

 

To zależy do jakiej jazdy potrzebujesz i do jakiego samochodu - przypuszczam, że np. do mojego stylu EBC czerwony by na dobrej tarczy starczyły (nacinanej). Dla drugiego Juridy są odpowiednie. A dla takie Carfita to np. hamulce rodem z spec WRC mogą być "słabe, ale jako takie" :twisted:

 

Zresztą EBC czerwone + tarcza EBC Turbo Groove, zestaw, który u mnie jako tako hamuje u kolegi w Astrze GSI czyni cuda. Trochę inna masa, inny rozkład i inna jazda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie do konca zrozumieliscie MBO,nie kazdy potrzebuje hamulcy za tyle kasy bo nie ma gdzie ich wykorzystac albo nie musi sie ....albo go poprostu nie stac,ale nie mozna mu tego wypominac.Mozna kupic tansze czesci(nie zawsze gorsze od orginalow) i nadal cieszyc sie jazda SUBARU.Dlaczego mamy tak duza oferte np: zestawow hamulcowych,aby dobrac odpowiednie dla kazdego uzytkownika.Klocki za 30zl to wrecz samobojstwo,ale to indywidualny wobor-niektorzy musza nuaczyc sie na swoich bledach aby zrozumiec.

 

[ Dodano: Pon Sie 18, 2008 8:26 pm ]

Nawet CARFIT napisal bardzo madre slowa do forumowicza ktory chcial wiecej mocy w STI (kusily go stage)nie moge zanalezsc postu aby zacytowac ale chodzilo o LEKCJE JAZDY a nie mocy przybywaj,naucz sie korzystac z tego co masz,sam pare lat temu myslalem ze ogarniam turbodziadka dosc niezle ale jak sie przejechalem z pewnym Panem mechanikiem znanym tutaj co niektorym to ocenilem sie na 3 w skali 10 wiec moral nawet CARFIT polecama lekcje przed zbrojeniem sie w niepotrzebne rzeczy PELEN SZACUN DLA CARFITA

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

andrzej:), i inni ja was nie rozumiem... albo wy nie potraficie zrozumieć innych...

 

Dla niektórych ludzi kupno subaru to szczyt marzeń itp... kupią sobie 12 letni samochód za ciężko zarobione pieniądze, kupią do tego klocki np. Jurida za 120zl które do normalnej jazdy naprawdę wystarczą i ten ktoś na pewno sobie zdaje sprawę że nie będzie szalał na tym sprzęcie, a wy byś cie go najchętniej zdeptali za to że kupił tańsze klocki... może po prostu nie każdy ma tyle kasy co wy??, nie każdego stać na takie rzeczy co wy macie... a jedynie chcą się cieszyć że mają subaru...

 

nie dla każdego subaru impreza to drugie auto do zabaw...

 

subaru też się kupuje dlatego że jego awaryjność w porównaniu do seicento o którym mówiłeś można przyrównać do zera ;-)

 

zachowujecie się jak ... z forum Golfa o nagłośnieniu...

ktoś za ciężkie pieniądze chce kupić odtwarzacz mp3 JVC z mediamarkt na wyprzedaży za 399zł do tego głośniki np. Magnaty 16cm za 159zł i się pyta czy to będzie grało fajnie, lepiej od fabryki... to nie można się z niego śmiać z góry że kupuje tani sprzęt bo niektórzy poniżej radia Becker i głośników DLS UR6S nie schodzą... ten biedak oczekuje odpowiedzi konkretnej po to jest forum a nie wyśmiania się że kupuje głośniki w mediamarkt... a wy zachowujecie się jak ten od beckera...

 

adam.str, co do klocków za 30zł do subaru to uważam że efektywność hamowania ich jest lepsza od seryjnych hamulców do seicento...

uważam że łatwo się jest rozpędzić a wyhamować?? dlatego jak ktoś nie ma za dobrych hamulców to się nie rozpędza...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dla każdego subaru impreza to drugie auto do zabaw...

 

dla mnie pierwsze i do tego do użytku na codzień tak żeby było fajnie jak jadę do pracy

 

subaru też się kupuje dlatego że jego awaryjność w porównaniu do seicento o którym mówiłeś można przyrównać do zera ;-)

 

no to pod warunkiem, że jest to oryginalne subaru, a nie z wymienionymi podzespołami jak np. klocki za 30 PLN

 

może po prostu nie każdy ma tyle kasy co wy??

 

też nie mam za dużo, chodziło mi o to, że wymieniając poszczególne części na nie oryginalne powoli pozbawiamy się jakości, niezawodności i przyjemności posiadania prawdziwego subaru i rozumiem kwestię, że to tyle kosztuje, a zamiennik mniej....mam tłumik do wymiany i oryginalny kosztuje 1.500 PLN, a zamiennik pewnie o wiele mniej, tyle, że jak się go założy to auto może już nieco inaczej jeździć (taka specyfika silnika H6 3.0), więc wybór jest prosty i choć cena boli, to zbieram, zbieram .... :)

 

ten biedak oczekuje odpowiedzi konkretnej po to jest forum a nie wyśmiania się że kupuje głośniki w mediamarkt... a wy zachowujecie się jak ten od beckera...

 

pamiętaj, że to jest forum SIP (Subaru Import Polska) i trudno oczekiwać reklamy zamienników, innych warsztatów, ogólnie rzecz biorąc konkurencji (to jest zresztą zakazane)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zachowujecie się jak ... z forum Golfa o nagłośnieniu...

ktoś za ciężkie pieniądze chce kupić odtwarzacz mp3 JVC z mediamarkt na wyprzedaży za 399zł do tego głośniki np. Magnaty 16cm za 159zł i się pyta czy to będzie grało fajnie, lepiej od fabryki... to nie można się z niego śmiać z góry że kupuje tani sprzęt bo niektórzy poniżej radia Becker i głośników DLS UR6S nie schodzą... ten biedak oczekuje odpowiedzi konkretnej po to jest forum a nie wyśmiania się że kupuje głośniki w mediamarkt... a wy zachowujecie się jak ten od beckera...

 

porównanie do radia Safari było by bardziej adekwatne

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
porównanie do radia Safari było by bardziej adekwatne

 

hehehe - przypomniałeś mi historię sprzed kilku lat, kiedy to mój kolega ze studiów zaparkował przed wydziałem swojego fiata 125 :) -jedyną rzeczą, w którą "zainwestował" w tym aucie było właśnie radio marki Safari. Pech chciał, że nawet na taki sprzęt pokusił się jakiś lichy złodziejaszek i stłukł drań szybę, żeby ukraść w/w sprzęt...

 

[ Dodano: Wto Wrz 09, 2008 10:46 am ]

Mnie WRX bez paliwa za sam serwis w na 1 półrocze wynosi około 500 zł - filtry + oleje i tyle. teraz dojdzie łożysko za 255,50 - sworzeń wahacza za niecałe 150zł i tyle. WRX jak i każde Subaru kosztuje tylko na stacji benzynowej, tak to super git!

 

to mnie trochę pocieszyłeś z tymi kosztami. Wiem, że czasem wyskoczy coś niespodziewanego i trzeba to naprawić (jak w każdym aucie), ale WRX chyba nie jest zbyt awaryjny...czy się mylę? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Przymierzam się do przesiadki z Passata 1.8T na WRXa (bug bądź teardrop) . Rocznie robię jakieś 45-50kkm, więc auto służyłoby jako dynamiczny daily drive. Wstępnie rozmawiałem już z jednym z forumowiczów (the.wolf), on z Passata 1.8T przesiadł się na GT, ale chciałbym prosić o porównanie kosztów serwisowania i obsługi kogoś kto robi podobne roczne przebiegi WRXem.

 

W przeciągu ostatniego roku koszt serwisowania Pastucha w ASO kształtowały się następująco:

11.I.2008 - Przegląd (mały, szybki i tani ) 782zł

17.IV.2008 - Awaria pompy wody (holowanie + wymiana) 971 zł

28.VIII.2008 - Przegląd (rozrząd, wahacz, przewody hamulcowe, uszczelka pokrywy zaworów i jakieś małe pierdoły) - 5742 zł

02.II.2009 - Przegląd (wahacz, klocki hamulcowe przód+tył, tarcze hamulcowe przód) - 2667 zł

Do tego różne pierdoły w międzyczasie (olej, wycieraczki z ramionami, włącznik świateł awaryjnych, reflektory przednie i wynagrodzenie dla Unitronica) na łączną sumę około 2800zł

Co łącznie daje prawie 13000zł

 

Jak widać nie zawarłem w kosztach ceny paliwa, ubezpieczenia i luksusów typu myjnia ;) ,bo te są dla mnie mniej interesujące. Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przeciągu ostatniego roku koszt serwisowania Pastucha w ASO kształtowały się następująco:

Co łącznie daje prawie 13000zł

 

Jak widać nie zawarłem w kosztach ceny paliwa, ubezpieczenia i luksusów typu myjnia ;) ,bo te są dla mnie mniej interesujące. Będę wdzięczny za wszelkie odpowiedzi :)

 

No więc: za takie piniondze wymienisz w subaru wycieraczki i jeszcze ci zostanie na breloczek do kluczyków.

Mamusia

Ps. Czytałeś reguramin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...