Bednarcm Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Udostępnij Opublikowano 8 Sierpnia 2019 Nie impreza, ale forester XT 06. Podsumowanie kosztów 8 lat (bez jednego miesiąca) posiadania: 1. Paliwo: 64 000 2. Ubezpieczenia: około 20 000 (gdzieś mi się zapodziały dokładniejsze zapiski) 3. Serwis, części i eksploatacja: 51 300 W sumie około 135 000 samo utrzymanie. W tym czasie przejechałem około 113 tys. km (od 142 do 255). Koszt/km wyszedł w okolicy 1,2zł. Średnie spalanie w z tego przebiegu: około 11.2 (min 8.9, max około 14.5) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 27 Lipca 2020 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2020 W dniu 8.08.2019 o 21:17, Bednarcm napisał: W sumie około 135 000 samo utrzymanie. W tym czasie przejechałem około 113 tys. km (od 142 do 255). Koszt/km wyszedł w okolicy 1,2zł. Średnie spalanie w z tego przebiegu: około 11.2 (min 8.9, max około 14.5) Dodaj do tego 1,2 zł za km, jeszcze utratę wartości Auta przez 8 lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 27 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2020 1 minutę temu, Intakwrx napisał: Dodaj do tego 1,2 zł za km, jeszcze utratę wartości Auta przez 8 lat. Różnica pomiędzy zakupem i sprzedażą to równe 24 tys. zł. Koszt na 1km zwiększa się do mniej więcej 1,41. Różnica kosztów utrzymania forka i obecnego peugeot 508 (też używka) jest spora, szczególnie w koszcie paliwa, na korzyść tego drugiego. No ale to zupełnie różne samochody. Fakt, że tym nie dam rady powtórzyć 8 lat użytkowania Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 (edytowane) W dniu 8.08.2019 o 20:17, Bednarcm napisał: Nie impreza, ale forester XT 06. Podsumowanie kosztów 8 lat (bez jednego miesiąca) posiadania: 1. Paliwo: 64 000 2. Ubezpieczenia: około 20 000 (gdzieś mi się zapodziały dokładniejsze zapiski) 3. Serwis, części i eksploatacja: 51 300 W sumie około 135 000 samo utrzymanie. W tym czasie przejechałem około 113 tys. km (od 142 do 255). Koszt/km wyszedł w okolicy 1,2zł. Średnie spalanie w z tego przebiegu: około 11.2 (min 8.9, max około 14.5) Kompletnie nie opłacalne auto , nawet kosztem jakiejś tam jazdy ....nikt mi nie wmówi ze to subaru itd. Do tego dochodzi ciągle ryzyko awarii silnika , które jest mega kosztowne . No i ograniczona profesjonalna liczba warsztatów potrafiąca sprostać dobrze zadaniu . Za dużo na Nie , ale wiadomo amatorzy są .W każdym bądź razie auto nie nadaje się do codziennej czynnej eksploatacji . Miałem tez subaraki i wiem ze to był stracony mega koszt finansowy . Pomimo fajnego dźwięku . Jeśli subaru to tylko na niedzielny wypad by posłuchać dźwięk boksera i tylko Sti . Edytowane 28 Lipca 2020 przez Gość Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Czarne_Koronkowe Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 W dniu 8.08.2019 o 21:17, Bednarcm napisał: Nie impreza, ale forester XT 06. Podsumowanie kosztów 8 lat (bez jednego miesiąca) posiadania: 1. Paliwo: 64 000 2. Ubezpieczenia: około 20 000 (gdzieś mi się zapodziały dokładniejsze zapiski) 3. Serwis, części i eksploatacja: 51 300 W sumie około 135 000 samo utrzymanie. W tym czasie przejechałem około 113 tys. km (od 142 do 255). Koszt/km wyszedł w okolicy 1,2zł. Średnie spalanie w z tego przebiegu: około 11.2 (min 8.9, max około 14.5) Ożesz Ty orzeszku! Czyżbyś 2x robił UPG? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bednarcm Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Godzinę temu, Czarne_Koronkowe napisał: Ożesz Ty orzeszku! Czyżbyś 2x robił UPG? Nie, raz, tyle że blok był planowany, bo tuleje nieco opadły, przy tym wymiana rozrządu, chłodnicy, smoka, szpilki ARP. No trochę poszło na UPG. Przez 8 lat też trzeba było kilka razy kupić opony, raz wymienić sprzęgło, amortyzatory SLS, zrobić przeglądy co 10 tys. km, trochę walki z korozją włącznie z malowaniem prawie całej budy. No i się uzbierało. Tak czy inaczej cały czas rozważam powrót do subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sredniaq Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 Nie, raz, tyle że blok był planowany, bo tuleje nieco opadły, przy tym wymiana rozrządu, chłodnicy, smoka, szpilki ARP. No trochę poszło na UPG. Przez 8 lat też trzeba było kilka razy kupić opony, raz wymienić sprzęgło, amortyzatory SLS, zrobić przeglądy co 10 tys. km, trochę walki z korozją włącznie z malowaniem prawie całej budy. No i się uzbierało. Tak czy inaczej cały czas rozważam powrót do subaru Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kapic Opublikowano 28 Lipca 2020 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2020 (edytowane) Jaki fajny wątek Miałem Legacy 2.0 116 km, FWD z 95 roku. Auto posiadałem trochę ponad 3 lata i przejechałem 56 009 km. Na LPG i PB poszło 17348 zł. Serwis 16000 zł( w tym: naprawa zatartej klimatyzacji, rozrząd, odbudowa hamulców przód i tył, uszczelnienie silnika). Opony 2259 zł. Instalacja gazowa 2300 zł. Ubezpieczenie 2600 zł. Uwzględniając zakup i sprzedaż pojazdu każdy przejechany kilometr kosztował 0,76 zł. Teraz mam OBK US 09 i bardzo będę zdziwiony jak koszt jednego km spadnie poniżej 1 zł. Edytowane 28 Lipca 2020 przez Kapic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się