sebachon Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Tydzień temu wykupiłem OC+AC na kolejny rok. Pełny pakiet z assistance, bez udziału własnego, amortyzacji części, szyby itd. z maksymalnymi zniżkami 1700pln.Wyrażenie klucz: "z maksymalnymi zniżkami". Możesz podać co to za firma ? Chętnie bym porównał warunki ubezpieczenia.Generali A na jaką kwotę ubezpieczone auto?... 44.240To mega zaniżona w przypadku hawka STI. Na podobną kwotę w zeszłym roku w Avivie miałem ubezpieczonego WRXa (42 tys.) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Guzik3 Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Tydzień temu wykupiłem OC+AC na kolejny rok. Pełny pakiet z assistance, bez udziału własnego, amortyzacji części, szyby itd. z maksymalnymi zniżkami 1700pln.Wyrażenie klucz: "z maksymalnymi zniżkami". Możesz podać co to za firma ? Chętnie bym porównał warunki ubezpieczenia.Generali A na jaką kwotę ubezpieczone auto?... 44.240To mega zaniżona w przypadku hawka STI. Na podobną kwotę w zeszłym roku w Avivie miałem ubezpieczonego WRXa (42 tys.) Ale przecież Matsil też ma WRX'a Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Na zdjęciu widzę STI.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Simon WRC Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Na zdjęciu widzę STI....Przejrzyj mój wątek to się wyjaśni .To jest WRX, dlatego jest tak wyceniany, natomiast z WRXa w nim praktycznie nic nie zostało . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 14 Maja 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Maja 2015 Na zdjęciu widzę STI....Przejrzyj mój wątek to się wyjaśni .To jest WRX, dlatego jest tak wyceniany, natomiast z WRXa w nim praktycznie nic nie zostało . Ok. W takim razie kwota jak najbardziej git. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kermit01 Opublikowano 18 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 18 Października 2015 Panowie, tak sobie przestudiowałem wątek i trochę się przeraziłem. Moje przebiegi roczne to ok 2.000 - 2.500 więc nastawiam się, że raczej wartości będą niższe Czy jest różnica w kosztach utrzymania pomiędzy GT a WRX? WRX młodszy więc w teorii powinien wyjść trochę drożej..ale czy na pewno? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto555 Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 A mi się zawsze wydawało, że jak młodsze auto to mniej zmęczone. Przez co koszt utrzymania bardzo często może być nawet niższy, niż koszt utrzymania auta starszego, ale tej samej klasy. WRX i GT to bardzo pokrewne konstrukcje, wątpię żeby WRX wyszedł drożej. Powinny kosztować tyle samo. No, chyba że porównamy zaniedbane GT do zadbanego WRX i na odwrót. Taniej wyjdzie to, co jest bardziej zadbane Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kermit01 Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 (edytowane) Nie no wiadomo, ze im nowszy tym w teorii mniej sie psuje chodziło mi bardziej i to, ze im nowszy tym części/serwis droższy ale faktycznie w przypadku wrx gt nie ma to większego znaczenia. A jak wyglada sprawa z panewka w wrx? Czy to pewne ze padnie prędzej czy pozniej? Czy to wina jednak użytkowników którzy nie dbają o poziom oleju, pałują na zimnym itp? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Edytowane 19 Października 2015 przez kermit01 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Kwestia oleju, jego wymiany i samych panewek też. Ja po remoncie silnika (160 tys. km) wymieniałem co 10 tys km lub po każdym większym pałowaniu. Np. jak miałem przejechane 5000 km i np. zaliczyłem tor w Poznaniu to zaraz wymieniałem olej. Był to xxW50/xxW60 Amsoil albo Motul albo Millers NT. Chyba Millers NT był najlepszy. Rozgrzać do 70 st. C i jazda. Kolega z Forum, IntakWRX, ma przejechane coś około 300 000 km i nic nie robił z silnikiem więc można. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Intakwrx Opublikowano 19 Października 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Kwestia oleju, jego wymiany i samych panewek też. Ja po remoncie silnika (160 tys. km) wymieniałem co 10 tys km lub po każdym większym pałowaniu. Np. jak miałem przejechane 5000 km i np. zaliczyłem tor w Poznaniu to zaraz wymieniałem olej. Był to xxW50/xxW60 Amsoil albo Motul albo Millers NT. Chyba Millers NT był najlepszy. Rozgrzać do 70 st. C i jazda. Kolega z Forum, IntakWRX, ma przejechane coś około 300 000 km i nic nie robił z silnikiem więc można. Olej tylko Millers jest niesamowity ! Wymiana jak kto lubi, kwestia żeby stan nigdy nie był za niski ! Czyli sprawdzanie raz na tydzień i po każdych częstych wycieczkach do odcinki. To wszystko w temacie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Roberto555 Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 Nie no wiadomo, ze im nowszy tym w teorii mniej sie psuje chodziło mi bardziej i to, ze im nowszy tym części/serwis droższy ale faktycznie w przypadku wrx gt nie ma to większego znaczenia. A jak wyglada sprawa z panewka w wrx? Czy to pewne ze padnie prędzej czy pozniej? Czy to wina jednak użytkowników którzy nie dbają o poziom oleju, pałują na zimnym itp? Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Loteria. Jak ma paść to i tak padnie, nie przewidzisz tego U mnie WRX trzyma się już 8 rok i nigdy nic takiego jak panewka się nie odezwało Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kermit01 Opublikowano 19 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Października 2015 No dobra to temat panewki juz chyba znany. A jak z pozostałymi częściami? Cenowo jak oglądam po sklepach internetowych to nie wyglada to zle. Chodzi mi o typowe rzeczy jak klocki, tarcze, sprzęgło, zawiecha Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Izotom Opublikowano 22 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 22 Października 2015 (edytowane) A kto powiedział, że wygląda źle? Ceny są sensowne. Głównie chodzi o robociznę i jej jakość oraz wiedzę - przynajmniej jeśli chodzi o silnik i przeniesieniu napędu. Chociaż pewne kruczki w zawieszeniu też są. To zależy czy zostaniesz przy serii czy trochę puścisz wodze fantazji i pobawisz się w mody. W tym przypadku niektóre elementy mogą być droższe jak np. taki drobiazgi jak poduszki pod silnik czy turbo i część robocizny związana z robocizną np. remap, ustawieniem zawieszenia. Wszystko zależy. Ja przyjąłem zasadę, że jak cześć tuningowa była w cenie serii (np. sprzęgło czy panewki) to brałem część tuningową. Pod warunkiem, że jej jakość była potwierdzona przez innych użytkowników lub/i przez serwis, który miał ją montować. Itd. ... Edytowane 22 Października 2015 przez Izotom Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartek1986 Opublikowano 25 Października 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2015 Panowie, tak sobie przestudiowałem wątek i trochę się przeraziłem. Moje przebiegi roczne to ok 2.000 - 2.500 więc nastawiam się, że raczej wartości będą niższe Czy jest różnica w kosztach utrzymania pomiędzy GT a WRX? WRX młodszy więc w teorii powinien wyjść trochę drożej..ale czy na pewno? Wszystko zależy od stanu i jak się używa auta. STI mam 10 miesięcy i przejechałem 5kkm. Z 1,5kkm trasy, a reszta to jakieś miasto wieczorem dla przyjemności, dwie Ułęże. Czyli ogólnie jeżdżone dość mocno, ale nigdy nie katowane. Auto kupione od Megasa w stanie doskonałym. Koszty: Millers CFS 5w40 i oryginalny filtr - 280zł Tarcze i klocki na przód, bo wyszły - 850zł Przepływomierz - 350zł Tyle. Autu dalej nic nie dolega. Niezbyt dużo hehe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuburubu Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Dobry temat a wybierajac miedzy GT a blob WRX koszta tez beda podobne czy jednak to WRX wyzsza polka no i ktore auto lepiej zniesie "odkrecanie"? Nie liczac tego, ze nie wiemy czy trafimy no dobre auto czy jakas niespodzianke. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Zależy od stanu technicznego. GT99-00 to mechanicznie bug WRX. Koszty zadbanych są bardzo podobne.... zajechanych też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuburubu Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 (edytowane) Chodzilo mi o bloba tego z uszkiem w lampie 2004r o ile dobrze mowie, bug ten od 2001 nie podoba mi sie przod Edytowane 30 Grudnia 2015 przez szuburubu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Będzie podobnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuburubu Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 A względem prowadzenia, przyjazności użytkownikowi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 GT toporny ale szybszy, WRX wygodniejszy, przyjaźniejszy użytkownikowi. WRX do codziennej jazdy bardzo dobry, GT mocno już traci myszką. Trzeba to lubić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuburubu Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 (edytowane) Czyli WRX nie chce cię zabić a GT już tak i GT dla ogarniętych kierowców. Co to znaczy traci myszką ? W sensie, że stary, kanciasty, tam coś skrzypi w plastiku a to trzeszczy? Jeśli tak to mi to nie przeszkadza.. W sumie to części blacharskie są dość drogie do WRX jest dostępność laminatów? Edytowane 30 Grudnia 2015 przez szuburubu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sebachon Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 A ja właśnie niedawno zrobiłem sobie podliczenie kosztów benzyny 98 z czterech lat jeżdżenia WRX-em i wyszło mi 57 tys. PLN... :drool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
chojny Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Nie, GT to też w sumie dupowóz, nic super, super, ot szybka bryczka z lat 90. W WRX jest całkiem cywilizowanie a w GT jak to w latach 90, plastik fantastik. Jak auto zadbane to nic nie stuka i nie puka, tym bardziej nie trzeszczy. GT jest zaoblony, piękny, zadziorny ale jednocześnie prosty i szczery. Generalnie odchodzi się od rozbijania Subaraków, większym problemem jest w GT rdza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szuburubu Opublikowano 30 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2015 Czyli jak Honda lata 90... temat znany w sumie jak każdy japoniec tego okresu... Mówiąc kolokwialnie WRX to grzeczny chłopczyk a GT to taki szkolny urwis (w prowadzeniu ) wygląd kwestia gustu. Pytam o części bo przeskok ogromny a w razie co laminat zawsze "taniej" bo nie bedę sobie wmawiał, że nie wyłoży nigdzie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 10 Grudnia 2016 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2016 (edytowane) Zboczenie zawodowe nie pozwala mi nie ewidencjonować kosztów związanych z posiadaniem WRX'a Poniżej krótkie podsumowanie po przejechaniu 6500 km i 7 miesiącach posiadania tego fajnego samochodu Średnie spalanie: min. 10,15, max. 14,26, średnie 12,31. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, a gdzie się da to jadę raczej dynamicznie. Koszt na 6531 km: 4133 PLN, a więc 61.25 PLN / 100 km. Inne koszty: 4699 PLN, w tym główne wydatki to opony 1569 PLN, ubezpieczenie 1390 PLN, reszta to pielęgnacja, utrzymanie (olej, filtry, płyny), przegląd przedzakupowy itp. Koszt na 100 km: 71.95 PLN / 100 km. Podsumowując: 133.20 PLN / 100 km. Myślę, że ten poziom się +/- utrzyma, bo na początku przyszłego roku planuję wymianę rozrządu. Przy normalnej, miejskiej eksploatacji WRX'a, poziom 1.5 PLN / km jest moim zdaniem realny, nie uwzględniając ew. spadku wartości samochodu. Edytowane 10 Grudnia 2016 przez Qóba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się