Skocz do zawartości

Wyliczenie! Koszty utrzymania: Subaru Imprezy WRX


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi

 

 

 

 

Tydzień temu wykupiłem OC+AC na kolejny rok. Pełny pakiet z assistance, bez udziału własnego, amortyzacji części, szyby itd. z maksymalnymi zniżkami 1700pln.

Wyrażenie klucz: "z maksymalnymi zniżkami". Możesz podać co to za firma ? Chętnie bym porównał warunki ubezpieczenia.
Generali :)
A na jaką kwotę ubezpieczone auto?... :)
44.240
To mega zaniżona w przypadku hawka STI. Na podobną kwotę w zeszłym roku w Avivie miałem ubezpieczonego WRXa (42 tys.)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

 

 

 

Tydzień temu wykupiłem OC+AC na kolejny rok. Pełny pakiet z assistance, bez udziału własnego, amortyzacji części, szyby itd. z maksymalnymi zniżkami 1700pln.

Wyrażenie klucz: "z maksymalnymi zniżkami". Możesz podać co to za firma ? Chętnie bym porównał warunki ubezpieczenia.
Generali :)
A na jaką kwotę ubezpieczone auto?... :)
44.240
To mega zaniżona w przypadku hawka STI. Na podobną kwotę w zeszłym roku w Avivie miałem ubezpieczonego WRXa (42 tys.)

 

Ale przecież Matsil też ma WRX'a ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Panowie, tak sobie przestudiowałem wątek i trochę się przeraziłem. Moje przebiegi roczne to ok 2.000 - 2.500  więc nastawiam się, że raczej wartości będą niższe :)

Czy jest różnica w kosztach utrzymania pomiędzy GT a WRX? WRX młodszy więc w teorii powinien wyjść trochę drożej..ale czy na pewno?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A mi się zawsze wydawało, że jak młodsze auto to mniej zmęczone.

Przez co koszt utrzymania bardzo często może być nawet niższy, niż koszt utrzymania auta starszego, ale tej samej klasy.

 

WRX i GT to bardzo pokrewne konstrukcje, wątpię żeby WRX wyszedł drożej.

Powinny kosztować tyle samo.

No, chyba że porównamy zaniedbane GT do zadbanego WRX i na odwrót.

Taniej wyjdzie to, co jest bardziej zadbane :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no wiadomo, ze im nowszy tym w teorii mniej sie psuje :) chodziło mi bardziej i to, ze im nowszy tym części/serwis droższy ale faktycznie w przypadku wrx gt nie ma to większego znaczenia. A jak wyglada sprawa z panewka w wrx? Czy to pewne ze padnie prędzej czy pozniej? Czy to wina jednak użytkowników którzy nie dbają o poziom oleju, pałują na zimnym itp?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Edytowane przez kermit01
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia oleju, jego wymiany i samych panewek też. Ja po remoncie silnika (160 tys. km) wymieniałem co 10 tys km lub po każdym większym pałowaniu. Np. jak miałem przejechane 5000 km i np. zaliczyłem tor w Poznaniu to zaraz wymieniałem olej. Był to xxW50/xxW60 Amsoil albo Motul albo Millers NT. Chyba Millers NT był najlepszy. Rozgrzać do 70 st. C i jazda. 

Kolega z Forum, IntakWRX, ma przejechane coś około 300 000 km i nic nie robił z silnikiem więc można.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kwestia oleju, jego wymiany i samych panewek też. Ja po remoncie silnika (160 tys. km) wymieniałem co 10 tys km lub po każdym większym pałowaniu. Np. jak miałem przejechane 5000 km i np. zaliczyłem tor w Poznaniu to zaraz wymieniałem olej. Był to xxW50/xxW60 Amsoil albo Motul albo Millers NT. Chyba Millers NT był najlepszy. Rozgrzać do 70 st. C i jazda. 

Kolega z Forum, IntakWRX, ma przejechane coś około 300 000 km i nic nie robił z silnikiem więc można.

Olej tylko Millers jest niesamowity ! Wymiana jak kto lubi, kwestia żeby stan nigdy nie był za niski ! Czyli sprawdzanie raz na tydzień i po każdych częstych wycieczkach do odcinki. To wszystko w temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie no wiadomo, ze im nowszy tym w teorii mniej sie psuje :) chodziło mi bardziej i to, ze im nowszy tym części/serwis droższy ale faktycznie w przypadku wrx gt nie ma to większego znaczenia. A jak wyglada sprawa z panewka w wrx? Czy to pewne ze padnie prędzej czy pozniej? Czy to wina jednak użytkowników którzy nie dbają o poziom oleju, pałują na zimnym itp?

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Loteria.

Jak ma paść to i tak padnie, nie przewidzisz tego ;)

U mnie WRX trzyma się już 8 rok i nigdy nic takiego jak panewka się nie odezwało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto powiedział, że wygląda źle? Ceny są sensowne. Głównie chodzi o robociznę i  jej jakość oraz wiedzę - przynajmniej jeśli chodzi o silnik i przeniesieniu napędu. Chociaż pewne kruczki w zawieszeniu też są. To zależy czy zostaniesz przy serii czy trochę puścisz wodze fantazji i pobawisz się w mody. W tym przypadku niektóre elementy mogą być droższe jak np. taki drobiazgi jak poduszki pod silnik czy turbo i część robocizny związana z robocizną np. remap, ustawieniem zawieszenia. Wszystko zależy. Ja przyjąłem zasadę, że jak cześć tuningowa była w cenie serii (np. sprzęgło czy panewki) to brałem część tuningową. Pod warunkiem, że jej jakość była potwierdzona przez innych użytkowników lub/i przez serwis, który miał ją montować. Itd. ...

Edytowane przez Izotom
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Panowie, tak sobie przestudiowałem wątek i trochę się przeraziłem. Moje przebiegi roczne to ok 2.000 - 2.500 więc nastawiam się, że raczej wartości będą niższe :) Czy jest różnica w kosztach utrzymania pomiędzy GT a WRX? WRX młodszy więc w teorii powinien wyjść trochę drożej..ale czy na pewno?

 

Wszystko zależy od stanu i jak się używa auta.

STI mam 10 miesięcy i przejechałem 5kkm. Z 1,5kkm trasy, a reszta to jakieś miasto wieczorem dla przyjemności, dwie Ułęże. Czyli ogólnie jeżdżone dość mocno, ale nigdy nie katowane.

Auto kupione od Megasa w stanie doskonałym. Koszty:

Millers CFS 5w40 i oryginalny filtr - 280zł

Tarcze i klocki na przód, bo wyszły - 850zł

Przepływomierz - 350zł

Tyle. Autu dalej nic nie dolega. Niezbyt dużo hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Czyli WRX nie chce cię zabić a GT już tak i GT dla ogarniętych kierowców.

Co to znaczy traci myszką ;) ?

W sensie, że stary, kanciasty, tam coś skrzypi w plastiku a to trzeszczy? Jeśli tak to mi to nie przeszkadza.. W sumie to części blacharskie są dość drogie do WRX jest dostępność laminatów?

Edytowane przez szuburubu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, GT to też w sumie dupowóz, nic super, super, ot szybka bryczka z lat 90.

 

W WRX jest całkiem cywilizowanie a w GT jak to w latach 90, plastik fantastik. Jak auto zadbane to nic nie stuka i nie puka, tym bardziej nie trzeszczy.

 

GT jest zaoblony, piękny, zadziorny ale jednocześnie prosty i szczery.

 

Generalnie odchodzi się od rozbijania Subaraków, większym problemem jest w GT rdza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak Honda lata 90... temat znany w sumie jak każdy japoniec tego okresu...

Mówiąc kolokwialnie WRX to grzeczny chłopczyk a GT to taki szkolny urwis (w prowadzeniu ) wygląd kwestia gustu.

Pytam o części bo przeskok ogromny a w razie co laminat zawsze "taniej" bo nie bedę sobie wmawiał, że nie wyłoży nigdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Zboczenie zawodowe nie pozwala mi nie ewidencjonować kosztów związanych z posiadaniem WRX'a  :) Poniżej krótkie podsumowanie po przejechaniu 6500 km i 7 miesiącach posiadania tego fajnego samochodu ;)

 

Średnie spalanie: min. 10,15, max. 14,26, średnie 12,31. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony, a gdzie się da to jadę raczej dynamicznie.

Koszt na 6531 km: 4133 PLN, a więc 61.25 PLN / 100 km.

 

Inne koszty: 4699 PLN, w tym główne wydatki to opony 1569 PLN, ubezpieczenie 1390 PLN, reszta to pielęgnacja, utrzymanie (olej, filtry, płyny), przegląd przedzakupowy itp.

Koszt na 100 km: 71.95 PLN / 100 km.

 

Podsumowując: 133.20 PLN / 100 km.

 

Myślę, że ten poziom się +/- utrzyma, bo na początku przyszłego roku planuję wymianę rozrządu. Przy normalnej, miejskiej eksploatacji WRX'a, poziom 1.5 PLN / km jest moim zdaniem realny, nie uwzględniając ew. spadku wartości samochodu.

Edytowane przez Qóba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...