Skocz do zawartości

Wyliczenie! Koszty utrzymania: Subaru Imprezy WRX


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi

Z jakim motorem chcesz tego VAG-a kupić?

Pasowałoby też 2.0 8V 115 KM - Octavię ale Golfy/Bory najczęściej są z 2.8 204 KM a to nieco za dużo jeśli chodzi o ewentualne podatki i ubezpieczenie etc. i ostatecznie naprawy. Audi odpada ze względu na brak odmiany kombi.

 

 

:?: :!:

 

Proszę nie zaśmiecać wątku, tym bardziej szmelcem grupy VAG !

Jak chcesz się podniecać szukaniem swojego "unikatowego" VAG na parkingu przed marketem i opowiadać nam o tym godzinami jak to kolejne szarpałeś z klamkę to polecam inne fora :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
kto kupuje WRXa do codziennej jazdy :!: :?:
Się kupuje WRX-a jak się nie ma na STi-aja...
+1! :twisted:
a później przeróbki to finansowa rzeźnia :mrgreen:
No właśnie... I się czasem nie przerabia... I cały czas się marzy o STI :-)

 

-- 13 lut 2012, o 10:39 --

 

(...)Dolicz do tego niespodziewaną awarię skrzyni, wymianę sprzęgła, i 3-4 k pln idzieeee :) (...)
O, to, to... Nawet 4-5 k...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

To i ja dołożę swoje wyliczenia:

Auto:

Forester 2.5XT MY 05 krajowy,serwisowany na bieżąco w ASO,przed zakupem sprawdzony przeze mnie w ASO.

Przebieg:

W momencie kupna ~140000 km teraz ~ 150000km

Czyli utrzymanie forka przez 10000 km :

~30200 zł,byłoby tego więcej ale przez pierwsze 2000km nie notowałem tankowań :roll:

Naprawy/ubezpieczenie/widzimisie: 24000 zł,reszta to paliwo.

Wliczając wszystko jazda tym autem kosztuje mnie 3,32 zł/km a samo paliwo 0,76 zł/km :shock: :roll:

Aha autem jeżdżę głównie po mieście, w weekend wypad nad jezioro czy do lasu,średnie spalanie z 10000km, 12,8l 100km,czyli auto bardzo spokojnie traktowane :wink:

Mój humor gdy o tym myślę prezentuje się tak :shock: :arrow: :? :arrow: :evil: :arrow: :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To i ja dołożę swoje wyliczenia:

Czyli utrzymanie forka przez 10000 km :~30200 zł

Naprawy/ubezpieczenie/widzimisie: 24000 zł,reszta to paliwo.

:shock: :shock: :shock:

albo masz złego ubezpieczyciela :wink:

, albo ciągłe "widzicisie" :wink: :mrgreen:

albo dotknął Cię proceder codziennej kradzieży paliwa z baku

 

oczywiście powyższe trzeba brać z :wink: , bo mimo tego że jeżdżę S-Turbo, to tez widzę ile $ co dzień płynie

szczególnie jak "widzinamsie" jest silniejsze od Nas 8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam imprezę 2.5 n/a usa.

Koszty z tego roku:

kompletny remont silnika u Edwina (wielkie dzięki za pomoc, ale jeszcze go nie odpaliłem, ba jeszcze leży na palecie)

8300 zł (tak to jest jak się nie słuch rad kolegów z forum)

malowanie całego (obcierki, przytarcia, koszyki sklepowe, ruda na autach z USA :mrgreen: cała historia dokładne sfotografowana dla potomnych wolę nie bawić się w półśrodki i zrobić na cacy, ) 3500 zł

zderzak przedni, parę uszczelek i plastików w Aso - 1470 zł

malowanie felg - 600 zł

konserwacja podwozia - 500 zł

flokowanie deski - 350 zł

odnowienie tapicerki skórzanej, pranie, kosmetyka - 750

filtry, oleje, inne pierdoły - 890 zł

ubezpieczenie - 3145 zł

drugi komplet felg z oponami zimowymi -2000 zł

już wcześniej wymieniłem hebel na 4 tłoczek przód i 2tłoczek tył z WRX-a tak, że tylko klocki - 600 zł

Paliwo od lutego - 0 zł ( auto stoi i się robi, a że robię dla siebie to ma być cacy i jest wolno), wcześniej palił tyle le się wlało

Nie liczę kosztów transportu, (wycieczka do Niu Sącza, holowania i innych ubocznych kosztów) ale lekko 2000 zł

Zostało do zrobienia zawias, tu chyba poczekam do zimy i kupię coś naprawdę fajnego

Z proexem rozmawiam na temat tłumika końcowego ( miałem robić cały wydech na kolektorze z legasia, ale zrobimy tylko troszkę basowiej i nie będziemy kombinować, bo moje kombinacje czasami się głupio kończą).

Mechanik - 1000 zł.

I mam prawie nowy samochód znowu na jakieś 3-4 lata. Bo przecież nie sprzedam samochodu w który władowałem lekko 20k za 25k.

I tak go kocham, a moja żona jeszcze bardziej (Panowie z SJS w Kielcach coś o tym wiedzą).

Za dwa tygodnie będzie wszystko poskładane to wtedy sobie zatankuję do pełna :D:D:D

 

:D:D Jak to dobrze, że nie mam turbo bo bym popłynął z torbami. :D:D

:lol::lol:ale kiedyś będzie :lol::lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrx to idealne auto do codziennej jazdy.bardzo szybkiej jazdy.jak nie widzi upalania to nie widzi tez nic innego jak kosztu codziennej eksploatacji;-) ani silnik 2.5, ani skrzynia nie sa wtedy przeszkoda. placza Ci co mysla, ze wrx to auta do bezlitosnego wielogodzinnego katowania na torze...od tego jest...evo, bo sti tez sie szybko podda:-(

wrx kocham za dzwiek, wyglad i czysto mechaniczna konstrukcje.bez pierdyliona elektronicznego badziewia.

i pomimo, ze moj jest na sprzedaz to i tak go nie sprzedam:-P

Wiadomo...chcialoby sie sti, ale przy zakupie inaczej sie mysli, lecz czlowiek tak sie oswaja z ta maszyna, ze chyba wole wsadzic kopiec siana w dazeniu do moda na sti niz sprzedac i kupic od razu sti. mi w sumie brak juz tylko skrzyni i wnetrza ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmmm w tym roku moj WRX pochłonął:

 

- wymiana kola zamachowego, sprzegla, lozyska centralnego dyfeferencjalu - 4.4 tys

- wymiana przednich tarcz i klockow - 1.1 tys

- ubezpieczenie 2.5 tys

- wacha - jakies 2x pelny bak na miesiac :mrgreen:

 

Ale frajda jaka daje jazda tym samochodem jest więcej warte niż koszty poniesione na jego utrzymanie :mrgreen::mrgreen:

 

A do zrobienia mam jeszcze:

 

- wymiana zawiasu na AGXa

- pompa wspomagania i kompresor klimy

- remap i pssssssyt psssyt 8)

 

:twisted::twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrx 01 (przeloty rzędu 30k rocznie)

używany na co dzień

 

zrobione

sprzeglo exedy 2500

2 razy komplet lacznikow stab - 2x300

 

w planach

zawieszenie - 2800

wgniotki i bzdety lakiernicze 1000

felgi malowanko 600

 

nowosc - wlasnie padla skrzynia ~2500+wymiana (ok1000) ... :|

 

Kumulacja boli - myslisz, że cie na niego po prostu nie stac....

Ale go kochasz....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem, że jeżeli chce używać wrx`a do codziennej jazdy( jako drugi samochód, zima sie zbliza :) ) bez katowania, rajdow i torow, to tez musze się liczyć z takimi wydadkami rocznie?

Nie licząc już wachy bo tę mam za darmo :)

Coraz bardziej zaczynam powątpiewać w celowość tego zakupu. 10 - 20 tys na czesci by wydawac rocznie to mnie po prostu nie stać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumię, że jeżeli chce używać wrx`a do codziennej jazdy( jako drugi samochód, zima sie zbliza :) ) bez katowania, rajdow i torow, to tez musze się liczyć z takimi wydadkami rocznie?

Nie licząc już wachy bo tę mam za darmo :)

Coraz bardziej zaczynam powątpiewać w celowość tego zakupu. 10 - 20 tys na czesci by wydawac rocznie to mnie po prostu nie stać.

 

przeczytaj troche więcej postów z poprzednich stron :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...
alternatywą może być Opel Corsa 1.0 Ecotec :).

 

Bez żartów...

 

Alternatywa:

Subaru GT konkretnie zrobiony,później tak samo ujeżdżany i do tego jakiś diesel do nabijania kilometrów... Choć właśnie te kilometry Subar są najprzyjemniejsze..... Ehhh dylematyyy....

No i wykrakałeś :P Tyle że WRX i klekociątko ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt posiadanie WRXa troche kosztuje. Ale jak sie go używa bez upalania to jak normalne auto wychodzi. No olej tzreba częściej wymieniać. Ale jak masz benzynę za free to brałbym w ciemno naeet STI ;) . Kwestia też jakiego kupisz. Auto daje radochę choć według mnie dopiero jak sie go użyje w sposób odpowiedni czyli dziiiidaaaa......

 

Fakt elementy mogą klęknąć jakieś ale to w każdym aucie sie może przytrafić. Ja należe do tej grupy użytkowników że cały czas staram się go ulepszyć do poziomu STI....... Osobiście do jazdy na co dzień kupiłbym inne auto a zamiast wurxa STI jako drugie.. Ale to ja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja należe do tej grupy użytkowników że cały czas staram się go ulepszyć do poziomu STI.......
I to jest właśnie powód dużych kosztów utrzymania. WRX zawsze pozostanie WRXem. Taniej kupić STi i utrzymywać w stanie STi. ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRX zawsze pozostanie WRXem. Taniej kupić STi i utrzymywać w stanie STi.

o to to!

WRXa oplaca sie dlubac do pewnego momentu, imho mapka stage 1, wydech, dobry hebel i jakies drobne poprawki w zawieszeniu.

jesli kusi na wiecej lepiej sprzedac i brac STI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...