Skocz do zawartości

Wyliczenie! Koszty utrzymania: Subaru Imprezy WRX


Intakwrx

Rekomendowane odpowiedzi

Ja należe do tej grupy użytkowników że cały czas staram się go ulepszyć do poziomu STI.......
I to jest właśnie powód dużych kosztów utrzymania. WRX zawsze pozostanie WRXem. Taniej kupić STi i utrzymywać w stanie STi. ;)

Duże koszty utrzymania WRX wynikaja głównie z ... chęci upalania nim, jeżdżenia na pojeżdżawki itd itp. WRX jest zwykłym dupowozem - jak np. Skoda Octavia 2.0 TFSI. WRX wiele zniesie ale tor raz w miesiącu już go wykończania: hamulec out, zawias out, uszczelniacze na silniku out, itd. WRX jest fajnym autem na co dzień, który dwa razy do roku - Plejady i SJS - może coś więcej. A jak komuś się marzy coś więcej to dłubie WRX'a do momentu jak sobie zda sprawę, że w zasadzie dawno spłaciłby nowe STI :huh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WRX'a do momentu jak sobie zda sprawę, że w zasadzie dawno spłaciłby nowe STI :huh:

 

pod warunkiem że nie spłaca się wurxa......

 

ale to fakt lepiej kupić STI aleee tam jaka przyjemność kombinowania.... ;)

 

no nic STI będzie jak ogarnę drugą fure na dojazdy do pracy i wtedy dzidaaaaa choć mam wielki sentyment do bugowej budy uwilebiam ją.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dwuletnie koszty utrzymania WRXa (jako codzienny dupowóz - przejechałem w tym czasie 52 tys. km):

- paliwo - 37 kPLN

- ubezpieczenie 9.3 kPLN

- serwis + naprawy +  eksploatacja (opony itd.) - 37.2 kPLN

Łącznie: 83.5 kPLN, zatem koszt roczny utrzymania WRXa to ok. 42 kPLN

 

W poprzednim WRXie roczne koszty wyszły na poziomie 45 kPLN, tyle że tam roczny przebieg to było 35 tys. km.

Edytowane przez socko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla porównania koszty utrzymania Forestera przez 30 miesięcy:

przejechanie 47 500 km, spalanie całkowite wynosi obecnie 11,79 l/100km - niecałe 39 kPLN

utrzymanie: naprawy, upiększanie, car audio, ubezpieczenie i inne 54 kPLN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adi, to czasem tylko chwila, równoznaczna z napisaniem jednego posta na forum ;) skoro bywasz na forum, to Twoje życie też jest mega ekscytujące ;)

 

Forek Turbo, ostatnie 3 lata: 44 tys. km, paliwo 23 tys. PLN (dużo jeździłem na LPG), utrzymanie, naprawy i fanaberie 25 tys. PLN.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Bez urazy, ale jakie wasze życie musi być ekscytujące, że znajdujecie czas na notowanie wszystkich kosztów związanych z samochodem. :huh::facepalm:

Wprowadzam tankowania na motostat.pl razem z wydatkami, Nic trudnego, natomiast zawsze mogę sprawdzić co i kiedy było robione.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adi - słaby komentarz... wiesz co i kiedy było robione, a poza tym masz pełną dokumentację, która później pozwala Ci ocenić, czy warto było, czy nie... np.:

 

STI od nowości - 39tys km przebiegu, 30 miesięcy

- paliwo: 3645 PL (ino u mnie waha tania :P),

- ubezpieczenie, eksploatacja i pierdoły niezwiązane z modyfikacjami: 20417 PLN,

- Stage1: 29800 PLN (kompletny)

- Stage2: 33000 (same części na razie...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Adi, to czasem tylko chwila, równoznaczna z napisaniem jednego posta na forum

 

Wprowadzam tankowania na motostat.pl razem z wydatkami, Nic trudnego, natomiast zawsze mogę sprawdzić co i kiedy było robione

 

Adi - słaby komentarz... wiesz co i kiedy było robione, a poza tym masz pełną dokumentację

Ale ja Wam niczego nie zabieram. Każdy czerpie radości z innych rzeczy ;)  

Tylko lekko nadmieniam, że jakbym notował wydatki na "uciechy" to przy podsumowaniu zacząłbym do nich podchodzić pragmatycznie... i przestałyby być uciechami, albo przestałyby istnieć :P  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Tak się naczytałem że mnie głowa rozbolała i marzenie, które do niedawna stawało się coraz bardziej rzeczywiste to po naczytaniu się po prostu jak by znikło  :( 

Miałem zamiar kupić sobie SI GT 1999r. z mapowanym silnikiem do 260hp (samochód nie był by mi potrzebny do codziennej jazdy)
Chciał bym was drodzy weterani się poradzić czy będzie mnie stać na takie autko :( mając do dyspozycji jedynie 700zł miesięcznie przeznaczone na nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciał bym was drodzy weterani się poradzić czy będzie mnie stać na takie autko :( mając do dyspozycji jedynie 700zł miesięcznie przeznaczone na nie

Jesli pytasz to zapewne nie. Poza tym po co sie zylowac na samochod? Chyba ze to ma byc najwazniejszy punkt twojego zycia.

 

Zalezy tez czy bedziesz cos odkladal na boku na dosc kosztowne naprawy, w koncu planujesz kupno 16 letniego samochodu. Mechanika, blacha... wszystko ma swoj koszt. Jesli stwierdzisz ze stac cie na takie hobby to zaryzykuj, bo bedziesz zalowal ze nie zrobiles tego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ukrywam że od małego chodzi mi po głowie Impreza i jedyne co mnie zatrzymało to tak zwane utrzymanie tego samochodu na które chyba mnie jednak nie będzie stać :(

Ten temat bardzo wielu odstraszył od Imprezy Turbo ale kilku zmobilizował do zastanowienia się co zrobić aby niebawem nie martwić się czy starczy na serwis Subaraka i ostatecznie go kupić ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No mnie te kwoty naprawdę przestraszyły i jestem w tak zwanej kropce :( a jak myślę o kupnie innego samochodu to mi się odechciewa, wiem że radość dostarczy mi Subarak ale czy mnie nie puści z torbami tego się boję ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórych całkiem pogięło. Koszty ubezpieczenia prawie 5k pln rocznie to są jak się ma 18 lat i pół roku prawo jazdy.

Kolejne 20k pln rocznie na naprawy, to chyba trzeba jeździć mega szrotem. Paliwo, tu się zgodzę, bo te auta trochę spalają :).

 

Mam samochód ponad rok, przejechałem 6k km i gdyby podsumować wydatki na naprawy, opony, paliwo i ubezpieczenie, to nie wyjdzie więcej niż 12k pln. I to tylko dlatego, że jak się kupuje auto, to wiele rzeczy robi się na początek. Kolejne lata to tylko ubezpieczenie, paliwo i płyny od czasu do czasu, więc kwota spokojnie robi się o połowę mniejsza. Nie liczę swoich fanaberii jak zakucie silnika, wymianę całego zawieszenia, hamulców, 3kpl. kół i opon, skrzyni biegów 6MT i wielu innych detali, bo bez tego też bym jeździł bez problemu. Tu kwota powiększyła wartość auta o drugie tyle :).

 

Także proponuję podawać realne wartości a nie kwoty z pewnej części ciała ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Niektórych całkiem pogięło. Koszty ubezpieczenia prawie 5k pln rocznie to są jak się ma 18 lat i pół roku prawo jazdy. Kolejne 20k pln rocznie na naprawy, to chyba trzeba jeździć mega szrotem. Paliwo, tu się zgodzę, bo te auta trochę spalają :).

zawsze mozna założyć LPG do STI i okaze sie ze rocznie na paliwo wydasz tyle samo jakbys mial skode w dieslu :biglol:  ( tak wiem lpg w sti to mocna profanacja)

Cos te wasze wyliczenia typu roczny koszt 42k pln sa mocno przesadzone. O ile koszt paliwa to jedno i przy przebiegu 12k rocznie moze zblizyc sie do 10k czy nawet 15k pln- Tak roczny koszt w postaci serwisów,napraw, opon ubezpieczenia itp w wysokosci 30k pln to mocna przesada. No chyba ze trafi sie na jakis wrak zajezdzony przez turasa w DE to koszta mogą być nawet wyzsze...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...