spawalniczy Opublikowano 12 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 12 Listopada 2011 Napiszcie mi proszę, czy Wasze turbo forki przyspieszają płynnie w całym zakresie obrotów, czy też zdarza im się lekkie poszarpywanie. Mój od samego początku, jak go kupiłem przed rokiem, ma nieprzyjemny objaw poszarpywania w okolicach 2500-2700 obr/min. Odczuwalne jest to najbardziej biegach 2-4, w sytuacji delikatnego operowania pedałem gazu. Przy intensywnym przyspieszaniu zjawisko nie występuje. Po przekroczeniu tych upierdliwych obrotów ciągnie równiutko aż do odcięcia. Jeśli mam pustą drogę i mogę jechać "własnym tempem", problem jest właściwie niezauważalny, czasami jednak sytuacja drogowa zmusza do subtelnego operowania prawą nogą i wówczas jest to bardzo irytujące. Przykładowo jadę (toczę się) na trójce - obroty w okolicach 2300 - wciskam delikatnie gaz i po chwilowym płynnym wzroście obrotów, właśnie w okolicach tych 2500 następują trzy lekkie szarpnięcia (przerwy w przyspieszaniu) i tak za każdym razem w tym przedziale obrotowym. Przedwczoraj np jechałem w bardzo dużym, ale płynnym ruchu poza miastem, z równą prędkością oscylującą wokół 80 km/h na czwórce. Jak to w gęstym ruchu - czasami trzeba zdjąć nogę z gazu, by po chwili delikatnie przyspieszyć. I przez całe 20 kilometrów z efektem tej czkawki, bo silnik kręcił się w okolicach tych problematycznych obrotów. Nawet jak zapnę tempomat na czwórce mniej więcej w tym przedziale obrotów, to poszarpywanie jest odczuwalne. Na zimno przez pierwsze 2-3 km szarpie zdecydowanie mocniej. Przebieg 90 kkm, silnik mechanicznie igła (przy 70 kkm robione panewki, pierścienie, sprawdzone głowice, luzy zaworowe, nowy rozrząd, nowe świece, nowa przepływka). Przed remontem zachowywał się dokładnie tak samo. Gdzie szukać problemu? A może TTTM? Będę wdzięczny za sugestie - strasznie mnie to irytuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ppmarian Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 "plywa" cisnienie doladowania trzeba zrobic logi prawdopodobnie nieszczelnosci lub zawor sterujacy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 13 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Listopada 2011 spawalniczy, mam to samo u siebie, bede przerabial temat wkrotce wiec dam znac co i jak Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 14 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 trzeba zrobic logi Logi były robione i nie wykazały nieprawidłowości. Tyle tylko, że z tego co się orientuję logi zgrywa się przy pełnym bucie, a wtedy problemu nie ma, więc i na logach nic nie wychodzi. spawalniczy, mam to samo u siebie, bede przerabial temat wkrotce wiec dam znac co i jak Jestem ciekaw, jaka będzie diagnoza. Pojawiło się to u Ciebie nagle? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
vonda Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 też tak mam ... rocznik 2006, auto kupiłem pół roku temu ... myślałem, ze ten typ "tak ma" ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Też mam tak. Forester z 2007, przebieg 144tyś. Nic z tym nie robiłem. Ma tak od czasu jak go kupiłem przy 56tyś. Olałem temat i jeżdżę dalej.... P.S. Dopóki wskazówka od temp silnika chociaż nie drgnie, to nie daję z buta. Max 2000-2500 obr. Dlatego nie wiem jak się zachowuje na zimno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
JanekS Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 ten typ niekoniecznie tak ma, u mnie - tfu, tfu -absolutnie plynnie. pacjent'07, ok 80kkm przebiegu Też mam tak.P.S. Dopóki wskazówka od temp silnika chociaż nie drgnie, to nie daję z buta. Max 2000-2500 obr. Dlatego nie wiem jak się zachowuje na zimno. tak apropos tej wskazowki temp plynu i butowania - jezdzilem wczesniej kilka razy samochodami z oczujnikowaną temp oleju ale dopiero jak zalozylem wskaznik u siebie to sobie w pelni zdalem sprawe z oczywistej oczywistosci ze olej osiaga przyzwoita temp. robocza duuuuzo pozniej niz plyn chlodzacy. (tak bym zaryzykowal ze trzy razy dluzej w spokojnej miejskiej jezdzie) tak ku pamieci zanim sie gaz w podloge wcisnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 tak apropos tej wskazowki temp plynu i butowania - jezdzilem wczesniej kilka razy samochodami z oczujnikowaną temp oleju ale dopiero jak zalozylem wskaznik u siebie to sobie w pelni zdalem sprawe z oczywistej oczywistosci ze olej osiaga przyzwoita temp. robocza duuuuzo pozniej niz plyn chlodzacy. (tak bym zaryzykowal ze trzy razy dluzej w spokojnej miejskiej jezdzie) tak ku pamieci zanim sie gaz w podloge wcisnie Ja się tego pilnuję. 3x czas nagrzania to u mnie latem ok. 3 km, zimą 4-5km. Zwykła codzienna trasa to natomiast 11km. W sumie to trochę rozczarowujące, że 1/3 do 1/2 trasy nie mogę używać turbo :-/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
sierot Opublikowano 14 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2011 Nie żeby mój Forester był wyznacznikiem, ale skoro też odczuwam taką dolegliwość, to może TTTM? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 15 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 15 Listopada 2011 spawalniczy, miałem tak samo. uruchom learn view i zobacz jakie masz korekty na zapłonach i na przepływce. u mnie winna była już męczona przepływka - korekty po naście procent stara - nawet iam spadał używana sprawna generalnie, zbadaj jak jeździ na rezerwie - u mnie lepiej. Aby pomóc sobie na chwilę, zrób reset ecu i problem na jakiś czas znika generalnie uczy się celnego AFR i to dlatego tak jest - wg moich obserwacji Temat mocno u mnie przećwiczony i jeździ w miare płynnie, na zimnym trochę go czasem szarpnie. Wtryski były czyszczone za pomocą preparatów bpprods- mega czyszczący syf, na początku było tak słabo, że auto wogóle nie chciało jechać, ale potem ok. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bzyq Opublikowano 16 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Listopada 2011 Zimny może tak mieć ale poniżej 2,5tys obrotów. Ciepły - nie! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 19 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 Zimny może tak mieć ale poniżej 2,5tys obrotów. Ciepły - nie! Ano właśnie - na zimno zjawisko występuje przy niższych obrotach niż na ciepło i jest zdecydowanie bardziej odczuwalne. Będę musiał podjechać do fachowców i jeszcze raz nakreślić problem. Mam nadzieję, że znajdą przyczynę. Jeśli tester wsiądzie do samochodu i się nim przejedzie wciskając zdecydowanie gaz (bo mu na to pozwalają warunki drogowe) to niczego nie zauważy. Tym razem nie dam się wyprosić z samochodu na jeździe próbnej. Albo go z tego wyleczę, albo sprzedam! EDIT Forek się naprawił! Dziś pierwszy raz od zeszłego weekendu wsiadłem do forka i okazało się, że to zupełnie inny samochód, niż tydzień temu. Jedzie płynnie przy tych problematycznych obrotach (sprawdzałem wiele razy). O wiele przyjaźniej zachowuje się także w momencie puszczania gazu na biegu - wcześniej też poszarpywał w tych okolicznościach. Do tego na biegu jałowym chodzi bardzo równo - wcześniej zdarzały mu się raz na jakiś czas pojedyncze 'wstrząsy". Nie znałem go od tej strony. Odkąd go mam nigdy się tak nie zachowywał. Aż się nie chce wysiadać! Wychodzi na to, ze forek ucywilizował się po zmianie akumulatora na nowy (zmieniłem w poniedziałek). I chyba nie chodzi tu tylko o to, że ECU było przez jakiś czas bez napięcia (bo wcześniej już robiłem takie eksperymenty), po prostu ze starym akumulatorem było chyba coś nie tak. JAKO sugerował mi kiedyś, że przyczyną takiego zachowania może być akumulator. Nawet na próbę podpinaliśmy inny, ale bez efektów. Być może tamten też nie był ok? Mam nadzieję, że ten stan nie jest przejściowy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 OK, u mnie temat ogarniety przez Adama i Tomka z 624-620 bez turbo, czyli nie-ASO z Mysiadla, nie wiem co zrobili, ale jest jak powinno byc: plynnie i bez szarpania. I umnie to nie byla przeplywka (wczesniej wymieniona). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 anakinsky, remap? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 AdaSch, remap zrobilem rok temu, teraz to byla raczej drobna korekta Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 19 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2011 anakinsky, aoto mi chodziło, ASO też mi mówiło, że remap najbardziej pomaga. Przy delikatnej jeździe ecu działa w closed loop i próbuje oszczędzać paliwo pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 20 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Listopada 2011 Zgadza sie, moj po remapie zaczal mniej palic. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 28 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Aby pomóc sobie na chwilę, zrób reset ecu i problem na jakiś czas znika generalnie uczy się celnego AFR i to dlatego tak jest - wg moich obserwacji Adam - niestety masz rację. Po wymianie aku było bardzo dobrze przez jakiś czas, potem sytuacja wróciła do "normy" Wczoraj znów odłączyłem zasilanie i po tej operacji forek ponownie nabrał sił witalnych. generalnie, zbadaj jak jeździ na rezerwie - u mnie lepiej. U mnie to nie ma znaczenia. u mnie winna była już męczona przepływka Moja jest nowa, po wymianie nie było lepiej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 spawalniczy, no to zrób to co mi pomogło - wymień filtr powietrza. Aż sam się zdziwiłem ile jest lepiej jak wygląda mapa korekt? u mnie generalnie jest ślicznie Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 28 Listopada 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 Filtr mam nowy OEM - ma przejechane góra 1kkm. W co dokładnie muszę się wyposażyć, żeby odczytać parametry o których piszesz? Kabel - jaki, program - jaki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 28 Listopada 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Listopada 2011 spawalniczy, kabel od Vw kkl oraz program learningview pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Pozwolę sobie odkopać i wywołać AdaSch'a do tablicy. Mam Viaken VAG KKL USB, zainstalowałem w systemie driver (Win7 x64), podpinam do gniazda pod kierą, dioda zielona na wtyczce świeci, ale Learning View nie może skomunikować się z ECU. Wybrany COM3 to jedyny nie powiązany z innym softem COM i znika po odpięciu kabla, więc to na pewno właśnie ten. Zapłon oczywiście włączony. WTF? Kabelek jest taki: --- edyta --- Jednak driver portu był nie zainstalowany. Doszedł COM16. Za pół godziny będę jeszcze raz próbował połączenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 no i jak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Jeszcze nie byłem... bitte warten :-D ------ No to poszło i w Learning View wyszło tak (przed uruchomieniem zapłonu): Co to oznacza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Napiszcie mi proszę, czy Wasze turbo forki przyspieszają płynnie w całym zakresie obrotów,czy też zdarza im się lekkie poszarpywanie.... Ze swojego doświadczenia, sprawdziłbym (i wymienił) wszystkie wężyki podciśnieniowe. Koszt znikomy a efekt może być rewelacyjny. Ja właśnie zrobiłem to w swoim dyszlu i zniknęły różne odwieczne bolączki. A do tego przyśpiesza teraz gładko jak NA Pozdrowienia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się