Skocz do zawartości

płynność przyspieszania - 2,5 xt MY 2007


spawalniczy

Rekomendowane odpowiedzi

HiszpanskaInkwizycja,

masz bardzo poważny problem :shock:

 

zacznij od umucia przepływki

potem zrób loga pedał gazu, rpm i afr i przepływka

 

tak się dzieje jak masz knocki i inne problemy,

 

przez bardzo ubogą mieszankę, są knocki spada iam robią się mega korekty a jak to olejesz to wypalisz gniazda zaworowe.

 

znam takiego gościa, wszystko się wysrało przez bardzo brudną przepływkę

 

oczywiście przyczyny mogą te być inne ale zacznij od tego

 

pozdrawiam

 

-- 05 wrz 2012, 21:01 --

 

tak jest u mnie

 

Beznazwy.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

HiszpanskaInkwizycja,

generalnie mechanicy znają się na mechanice a obecne auta to elektronika z mechaniką.

jak cię takiego wpuścili to dramat.

 

najważniejsze jak się zachowuje AFR przy przyspieszaniu. Czyli ma ładnie spadać do 11,x przy deptaniu, u Ciebie ewidentine tak nie jest.

 

generalnie jest bardzo ubogo, ecu robi niesamowite korekty aby nie dopuszczać do knocków a one wynikają z ubogiej mieszanki czyli eu jest okłamywane przez przepływkę. Mogą być te z inne rzyczyny ale stawiam na to. dbasz o filtr powietrza?

 

pozdrawiam

 

p.s.

w razie jakbyś miał problem z podmianką przepływki to mam jedną w garage ale z pewnością w łodzi ktoś się znajdzie :mrgreen:

 

-- 06 wrz 2012, 08:26 --

 

po czyszczeniu przepływki taka jak napisałem na PW, reset ecu przez learning view, wyłącz zapłon i IAM domyślnie powinien wejść na 0,5. Potem sobie przejedź łagodnie przyspieszając na na 3 biegu do najwyższych obrotów ale tak żeby turbo dmuchało. Jeżeli wszystko będzie ok IAM będzie rósł do 1.

 

oczywiście trzeba też się przejechać nogą w podłodze aby zweryfikować wszystkie zakresy obciążenia silnika i przy najbardziej obciążonym silniku najłatwiej o knocki a one właśnie obniżają IAM a to główny wskaźnik ogólnej kondycji silnika.

 

Pozdrawiam

p.s.

mi jak auto nie chciało jechać to aso chciało turbinę wymieniać bo się "wydajność skończyła"

no i odkryłem to forum i się zaczęło :lol:

 

-- 06 wrz 2012, 08:42 --

 

aha, pochwal się które to ASO sprawdziło parametry i powiedziało, że jest ok.

 

ECU subaru jest tak durne, że dopiero przy bardzo grubych problemach się CEL zapala.

 

czyli np syf na przepływce i afr przy deptaniu wynosi 16 - ECU nic

jeździsz z odłączonym wężykiem do purge valve - ECU nic

 

robi korekty, uwala IAM i morda w kubeł.

 

to co Ci opisywałem na pw, to ecu siedziało cicho do wypalenia zaworu aby czepiać się o miss fire czy jakoś tak. Nigdy nie wierz, że jest ok gdy nie świeci CEL. LV jest dobrą metodą na podglądniecie jak tam parametry pracy silnika. Aby sprawdzić dokładniej to tylko logi i porównanie z mapą.

 

u mnie obecnie jest ideał ale trochę się nawalczyłem i to tylko dzięki forum RR (i kropkowiczowi) gdzie dokładnie jest opisane co i jak działa, jak są zależna parametry i jakie czynniki mają na nie wpływ.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jedyne ASO gdzie serwisuję to Point Łódź. No comment.

 

Najlepsze jest to, że fura jeździ bez zarzutu. Jedyne co mnie skłoniło do podpinania pod kompa to delikatne bujnięcia budą na jałowym (obroty trzyma dobrze, patrząc po wskazówce). W ecuExplorerze są tak 700-730.

 

Dziś zabieram się za czyszczenie polecanym przez Ciebie CRC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepsze jest to, że fura jeździ bez zarzutu.

Bardzo ci się wydaje :idea: przy taki IAM nie dmucha na max turbo, co najwyżej 0,5 bar bo mnie nie umie

 

filester,

 

IAM - ignition advance multiplier

 

http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/Knowledge/SubaruKnockControlStrategyExplained

 

materiał koniecznie przeczytać i zrozumieć - dla tych co mają zacięcie lub iam ponież 1 lub 16 w zależności od rocznika auta (ecu 16 czy 32 bit)

 

Pozdrawiam

 

-- 06 wrz 2012, 20:53 --

 

aha, logi mają być zgodne z mapą, jak są zgodne to jest ok.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AdaSch u Ciebie wzorcowo (choć tego nie łykam) :wink: , pamiętam, że kiedy byłem z jednym forkiem na przeglądzie przedzakupowym to tam gdzie u Ciebie widnieje 1,0000 w tym egzemplarzu pokazało 0,68... i było to nie ciekawie.

Egzemplarz po mapie, jeździł konkretnie, ale się spłoszyłem :lol: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tejfun,

po resecie ecu zawsze jest 0,5 i ecu jak jest wszystko ok podkręca parametry do 1. Trwa to trochę czasu. Nowe auto pewnie nie jeździło i musi się nauczyć czyli zweryfikować, że wszystkie parametry są ok. Jeżeli by tak nie było łatwo uszkodzić silnik spalaniem stukowym, uboga mieszanka itp. Jeżeli ecu stwierdza, że jest ok podkręca parametry. U mnie czase są minimalne korekty które potem się i tak zerują.

 

tak było kiedyś na brudnej i zmęczonej przepływce - przebieg 100kkm.

 

LearningView_SS_2011-08-22203046-1.jpg

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A kto moze to u mnie sprawdzic i powiedziec czy okiej, bom ja to zielony o czym Wy tu mówicie :mrgreen:

 

Najlepiej po koleżeńsku :P

 

Weź może daj se siana, bo spokój sobie zmącisz ;-D

Ja już mam zmącony, więc cocojumbo i do przodu... muszę to ogarnąć.

 

Nawiązując do moich nieprawidłowości:

Po czyszczeniu przepływki, którą nb uznałem w zasadzie za czystą prawie jak łza, i resecie IAM wskoczył na domyślne 0,5.

Dziś po 34km od czyszczenia i resetu IAM znów jest 0,125, więc nie jest dobrze. Dodatkowo zauważyłem, że z wydechu se strzela przy schodzeniu z obrotów (podczas stania na parkingu, czyli bez obciążenia), tak ok 1500rpm.

Zresztą będę zakładał nowy wątek :-(, to może przynajmniej będę mógł AdaSch'owi pomuka dać, bo mu się bardzo należy za dotychczasowy support.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytalem na forum RR co jecze moze byc powodem i wyszlo.

nieszczelnosc na dolocie

lambda 1

lambda2

 

i odemnie, regulator cisnienia paliwa, pompa paliwa, wtryski

 

a moze tylko cos zakloca knock sensor? podobno zapowietrzony uklad chlodzenia idaje knocki.

 

trzeba dobrze pologowac aby znalezc przyczyne knockowania i uwalania iam

 

pozdrawiam

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba dobrze pologowac aby znalezc przyczyne knockowania i uwalania iam

 

RomRaider nie taki prosty do ogarnięcia (do tej pory gmerałem ecuExplorerem, ale zdaje się że to soft nie rozwijany od 7 lat); mam nadzieję, że jutro będę miał logi, jak zrozumiem, co mam zalogować :?

 

Anyway będę chyba kontynuował w tym wątku, spawalniczy jakby co to pomukuj AdaSch także w moim imieniu :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to pomukuj AdaSch także w moim imieniu

thx :wink:

 

spawalniczy,

moja przepływka tak kłamała jak miała 100kkm. Inna opcja, to jakieś lewe powietrze. mam na myśli pierwszy zakres na idle. Może warto przeczyścić czymś wtyski? najważniejszy to i tka 3 zakres. Ja wlewam preparat do wtrysków regularnie. Używam STP i motul. Nie wiem czy działa, ale jakoś mi lepiej :mrgreen:

 

aha, ostatnio zapomniałem zatankować :mrgreen: i na zakrętach mi odcinało :shock: Z zapaleniem tez nie było łatwo. Ledwo dojechałem do stacji, max 2k rpm. IAM był 0 tyle było knocków od przerywania, Instrukcja mówi, żeby nie jeździć na rezerwie właśnie z tego powodu czyli pęcherzy powietrza w układzie paliwowym.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy i Pan Subarnik, zamiast mnie naciągnąć na duży rozrząd, wymianę głowicy i wszystkich amorów doradził preparat i dopiero kiedy nie pomoże to badać dalej. On rekomendował TEC2000 bo z praktyki widzi najszybszy efekt pod warunkiem większego stężenia. Nie lać do pełnego baku tylko do 1/4 i byle nie zaciągnąć powietrza. Preparatów jest wiele i gdyby tu był chemik to pewnie by powiedział że to są te same chemikalia podane w różnych pojemnikach. Dodatkowo auto dostaje kopa co jest zawsze mile widziane.

Co do jazdy na rezerwie to pisali na forum że również pompa paliwowa tego nie lubi. Sam musiałem wymieniać 2 lata temu. Objawy trudne do identyfikacji bo szarpanie może być z wielu powodów a pompę podejrzewamy na samym końcu.

 

cyt:

. Ja wlewam preparat do wtrysków regularnie. Używam STP i motul. Nie wiem czy działa, ale jakoś mi lepiej :mrgreen:

DZIAŁA BO SPRAWDZAŁEM

 

aha, ostatnio zapomniałem zatankować :mrgreen: i na zakrętach mi odcinało :shock: Z zapaleniem tez nie było łatwo. Ledwo dojechałem do stacji, max 2k rpm. IAM był 0 tyle było knocków od przerywania, Instrukcja mówi, żeby nie jeździć na rezerwie właśnie z tego powodu czyli pęcherzy powietrza w układzie paliwowym.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po resecie ecu zawsze jest 0,5 i ecu jak jest wszystko ok podkręca parametry do 1. Trwa to trochę czasu. Nowe auto pewnie nie jeździło i musi się nauczyć czyli zweryfikować, że wszystkie parametry są ok. Jeżeli by tak nie było łatwo uszkodzić silnik spalaniem stukowym, uboga mieszanka itp. Jeżeli ecu stwierdza, że jest ok podkręca parametry. U mnie czase są minimalne korekty które potem się i tak zerują.

 

AdaSch, cenne info!

Tzn. że odpinanie klemy aku albo wyłączanie wyłącznikiem prądu jest niezdrowe?

Nieraz tak robiłem-bo przebiegi mam malutkie i przez tydzień nie chcę,żeby aku żarło :?

 

Pomukujcie Adascha jesli mu to przyjemne :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

że odpinanie klemy aku albo wyłączanie wyłącznikiem prądu jest niezdrowe?

jak najbardziej zdrowe, ale silnik nie jest ustawiony na pełną wydajność i dopiero uczy się czy może działać na pełnej wydajności. Około 1-2 km normalnej jazdy mu starcza aby stwierdzić, że wszystko jest ok. Gdy nie jest ok, uwala parametry bardzo szybko. Dodatkowo, auto uczy się oszczędzać paliwo (AFR 14,7) w trybie closed loop, więc może nieco wzrosnąć spalanie ale to chyba jest raczej pomijalne.

Gdy silnik jest zimny, auto działa w open loop i olewa pierwszą lambdę i wierzy tylko przepływce. Jak się rozgrzeje lambda to zaczyna wszystko działać w closed loop w normalnej jeździe. Bierze sporo parametrów pod uwagę.

 

Pomukujcie Adascha

thx :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdobyłem dziś dane z moich trzech przepływek. Z tym że chciałem wszystkie w miarę szybko sprawdzić i po przełożeniu było przez 10 sek łagodnie na 1, 2, później wlot w obwodnicę i ogniem 2-3 km obwodnicy do 180km/h i późnej znów kawałek spokojnie. Na podglądzie parametrów w ecuExplorer każda przepływka na wolnych 3,X g/s i dochodzi przy depnięciu do 170 g/s Tankowanie również na Lukoilu :wink:

 

1)

 

przeplyw1_xhxewhh.JPG

 

2)

 

przeplyw2_xhxewhr.JPG

 

3)

 

przeplyw3_xhxewhn.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...