AdaSch Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 HiszpanskaInkwizycja, masz bardzo poważny problem :shock: zacznij od umucia przepływki potem zrób loga pedał gazu, rpm i afr i przepływka tak się dzieje jak masz knocki i inne problemy, przez bardzo ubogą mieszankę, są knocki spada iam robią się mega korekty a jak to olejesz to wypalisz gniazda zaworowe. znam takiego gościa, wszystko się wysrało przez bardzo brudną przepływkę oczywiście przyczyny mogą te być inne ale zacznij od tego pozdrawiam -- 05 wrz 2012, 21:01 -- tak jest u mnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 5 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2012 Jeśli jest aż tak słabo to jak to możliwe, że ASO nie pisnęło słowem po podłączaniu kompa na przeglądzie ? Dzięki! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 HiszpanskaInkwizycja, generalnie mechanicy znają się na mechanice a obecne auta to elektronika z mechaniką. jak cię takiego wpuścili to dramat. najważniejsze jak się zachowuje AFR przy przyspieszaniu. Czyli ma ładnie spadać do 11,x przy deptaniu, u Ciebie ewidentine tak nie jest. generalnie jest bardzo ubogo, ecu robi niesamowite korekty aby nie dopuszczać do knocków a one wynikają z ubogiej mieszanki czyli eu jest okłamywane przez przepływkę. Mogą być te z inne rzyczyny ale stawiam na to. dbasz o filtr powietrza? pozdrawiam p.s. w razie jakbyś miał problem z podmianką przepływki to mam jedną w garage ale z pewnością w łodzi ktoś się znajdzie -- 06 wrz 2012, 08:26 -- po czyszczeniu przepływki taka jak napisałem na PW, reset ecu przez learning view, wyłącz zapłon i IAM domyślnie powinien wejść na 0,5. Potem sobie przejedź łagodnie przyspieszając na na 3 biegu do najwyższych obrotów ale tak żeby turbo dmuchało. Jeżeli wszystko będzie ok IAM będzie rósł do 1. oczywiście trzeba też się przejechać nogą w podłodze aby zweryfikować wszystkie zakresy obciążenia silnika i przy najbardziej obciążonym silniku najłatwiej o knocki a one właśnie obniżają IAM a to główny wskaźnik ogólnej kondycji silnika. Pozdrawiam p.s. mi jak auto nie chciało jechać to aso chciało turbinę wymieniać bo się "wydajność skończyła" no i odkryłem to forum i się zaczęło -- 06 wrz 2012, 08:42 -- aha, pochwal się które to ASO sprawdziło parametry i powiedziało, że jest ok. ECU subaru jest tak durne, że dopiero przy bardzo grubych problemach się CEL zapala. czyli np syf na przepływce i afr przy deptaniu wynosi 16 - ECU nic jeździsz z odłączonym wężykiem do purge valve - ECU nic robi korekty, uwala IAM i morda w kubeł. to co Ci opisywałem na pw, to ecu siedziało cicho do wypalenia zaworu aby czepiać się o miss fire czy jakoś tak. Nigdy nie wierz, że jest ok gdy nie świeci CEL. LV jest dobrą metodą na podglądniecie jak tam parametry pracy silnika. Aby sprawdzić dokładniej to tylko logi i porównanie z mapą. u mnie obecnie jest ideał ale trochę się nawalczyłem i to tylko dzięki forum RR (i kropkowiczowi) gdzie dokładnie jest opisane co i jak działa, jak są zależna parametry i jakie czynniki mają na nie wpływ. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Jedyne ASO gdzie serwisuję to Point Łódź. No comment. Najlepsze jest to, że fura jeździ bez zarzutu. Jedyne co mnie skłoniło do podpinania pod kompa to delikatne bujnięcia budą na jałowym (obroty trzyma dobrze, patrząc po wskazówce). W ecuExplorerze są tak 700-730. Dziś zabieram się za czyszczenie polecanym przez Ciebie CRC. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Panowie skoro mowa o 2,5t. Czy do Europy słali 2,5 bez turbo ?? Dotąd widziałem tylko amerykańce.//pozdr! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO_1 Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 uważam że nie, 2,5 wolny ssak to tylko zza oceanu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Czy do Europy słali 2,5 bez turbo ?? Forestery - nie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 AdaSch, co to dokładnie za parametr ten IAM i z czego on wynika ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 6 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2012 Najlepsze jest to, że fura jeździ bez zarzutu. Bardzo ci się wydaje przy taki IAM nie dmucha na max turbo, co najwyżej 0,5 bar bo mnie nie umie filester, IAM - ignition advance multiplier http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/Knowledge/SubaruKnockControlStrategyExplained materiał koniecznie przeczytać i zrozumieć - dla tych co mają zacięcie lub iam ponież 1 lub 16 w zależności od rocznika auta (ecu 16 czy 32 bit) Pozdrawiam -- 06 wrz 2012, 20:53 -- aha, logi mają być zgodne z mapą, jak są zgodne to jest ok. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tejfun Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 AdaSch u Ciebie wzorcowo (choć tego nie łykam) :wink: , pamiętam, że kiedy byłem z jednym forkiem na przeglądzie przedzakupowym to tam gdzie u Ciebie widnieje 1,0000 w tym egzemplarzu pokazało 0,68... i było to nie ciekawie. Egzemplarz po mapie, jeździł konkretnie, ale się spłoszyłem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 tejfun, po resecie ecu zawsze jest 0,5 i ecu jak jest wszystko ok podkręca parametry do 1. Trwa to trochę czasu. Nowe auto pewnie nie jeździło i musi się nauczyć czyli zweryfikować, że wszystkie parametry są ok. Jeżeli by tak nie było łatwo uszkodzić silnik spalaniem stukowym, uboga mieszanka itp. Jeżeli ecu stwierdza, że jest ok podkręca parametry. U mnie czase są minimalne korekty które potem się i tak zerują. tak było kiedyś na brudnej i zmęczonej przepływce - przebieg 100kkm. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
KACPERO_1 Opublikowano 7 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 7 Września 2012 Czy do Europy słali 2,5 bez turbo ?? Forestery - nie to nie ja pytałem, ale ok 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 A kto moze to u mnie sprawdzic i powiedziec czy okiej, bom ja to zielony o czym Wy tu mówicie Najlepiej po koleżeńsku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 A kto moze to u mnie sprawdzic i powiedziec czy okiej, bom ja to zielony o czym Wy tu mówicie Najlepiej po koleżeńsku Weź może daj se siana, bo spokój sobie zmącisz ;-D Ja już mam zmącony, więc cocojumbo i do przodu... muszę to ogarnąć. Nawiązując do moich nieprawidłowości: Po czyszczeniu przepływki, którą nb uznałem w zasadzie za czystą prawie jak łza, i resecie IAM wskoczył na domyślne 0,5. Dziś po 34km od czyszczenia i resetu IAM znów jest 0,125, więc nie jest dobrze. Dodatkowo zauważyłem, że z wydechu se strzela przy schodzeniu z obrotów (podczas stania na parkingu, czyli bez obciążenia), tak ok 1500rpm. Zresztą będę zakładał nowy wątek :-(, to może przynajmniej będę mógł AdaSch'owi pomuka dać, bo mu się bardzo należy za dotychczasowy support. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 HiszpanskaInkwizycja, faktycznie kaszle. Tankowałeś tam gdzie zawsze? Renomowana stacja? pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 HiszpanskaInkwizycja, faktycznie kaszle. Tankowałeś tam gdzie zawsze? Renomowana stacja? pozdrawiam Lukoil, stacja, z której paliwo uważałem za dobre. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 poczytalem na forum RR co jecze moze byc powodem i wyszlo. nieszczelnosc na dolocie lambda 1 lambda2 i odemnie, regulator cisnienia paliwa, pompa paliwa, wtryski a moze tylko cos zakloca knock sensor? podobno zapowietrzony uklad chlodzenia idaje knocki. trzeba dobrze pologowac aby znalezc przyczyne knockowania i uwalania iam pozdrawiam 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 8 Września 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 Ja jeszcze nie uporałem się z tym tematem. Ostatnio zjawisko się nasiliło. Dziś odpaliłem Learning View i wyszło tak: Zresetowałem ECU i forek jeździ jak powinien. Zobaczymy, jak długo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
HiszpanskaInkwizycja Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 trzeba dobrze pologowac aby znalezc przyczyne knockowania i uwalania iam RomRaider nie taki prosty do ogarnięcia (do tej pory gmerałem ecuExplorerem, ale zdaje się że to soft nie rozwijany od 7 lat); mam nadzieję, że jutro będę miał logi, jak zrozumiem, co mam zalogować :? Anyway będę chyba kontynuował w tym wątku, spawalniczy jakby co to pomukuj AdaSch także w moim imieniu :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 8 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2012 to pomukuj AdaSch także w moim imieniu thx :wink: spawalniczy, moja przepływka tak kłamała jak miała 100kkm. Inna opcja, to jakieś lewe powietrze. mam na myśli pierwszy zakres na idle. Może warto przeczyścić czymś wtyski? najważniejszy to i tka 3 zakres. Ja wlewam preparat do wtrysków regularnie. Używam STP i motul. Nie wiem czy działa, ale jakoś mi lepiej aha, ostatnio zapomniałem zatankować i na zakrętach mi odcinało :shock: Z zapaleniem tez nie było łatwo. Ledwo dojechałem do stacji, max 2k rpm. IAM był 0 tyle było knocków od przerywania, Instrukcja mówi, żeby nie jeździć na rezerwie właśnie z tego powodu czyli pęcherzy powietrza w układzie paliwowym. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
limeryk Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 Miałem podobne objawy i Pan Subarnik, zamiast mnie naciągnąć na duży rozrząd, wymianę głowicy i wszystkich amorów doradził preparat i dopiero kiedy nie pomoże to badać dalej. On rekomendował TEC2000 bo z praktyki widzi najszybszy efekt pod warunkiem większego stężenia. Nie lać do pełnego baku tylko do 1/4 i byle nie zaciągnąć powietrza. Preparatów jest wiele i gdyby tu był chemik to pewnie by powiedział że to są te same chemikalia podane w różnych pojemnikach. Dodatkowo auto dostaje kopa co jest zawsze mile widziane. Co do jazdy na rezerwie to pisali na forum że również pompa paliwowa tego nie lubi. Sam musiałem wymieniać 2 lata temu. Objawy trudne do identyfikacji bo szarpanie może być z wielu powodów a pompę podejrzewamy na samym końcu. cyt: . Ja wlewam preparat do wtrysków regularnie. Używam STP i motul. Nie wiem czy działa, ale jakoś mi lepiej DZIAŁA BO SPRAWDZAŁEM aha, ostatnio zapomniałem zatankować i na zakrętach mi odcinało :shock: Z zapaleniem tez nie było łatwo. Ledwo dojechałem do stacji, max 2k rpm. IAM był 0 tyle było knocków od przerywania, Instrukcja mówi, żeby nie jeździć na rezerwie właśnie z tego powodu czyli pęcherzy powietrza w układzie paliwowym. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
respect Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 po resecie ecu zawsze jest 0,5 i ecu jak jest wszystko ok podkręca parametry do 1. Trwa to trochę czasu. Nowe auto pewnie nie jeździło i musi się nauczyć czyli zweryfikować, że wszystkie parametry są ok. Jeżeli by tak nie było łatwo uszkodzić silnik spalaniem stukowym, uboga mieszanka itp. Jeżeli ecu stwierdza, że jest ok podkręca parametry. U mnie czase są minimalne korekty które potem się i tak zerują. AdaSch, cenne info! Tzn. że odpinanie klemy aku albo wyłączanie wyłącznikiem prądu jest niezdrowe? Nieraz tak robiłem-bo przebiegi mam malutkie i przez tydzień nie chcę,żeby aku żarło :? Pomukujcie Adascha jesli mu to przyjemne :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2012 że odpinanie klemy aku albo wyłączanie wyłącznikiem prądu jest niezdrowe? jak najbardziej zdrowe, ale silnik nie jest ustawiony na pełną wydajność i dopiero uczy się czy może działać na pełnej wydajności. Około 1-2 km normalnej jazdy mu starcza aby stwierdzić, że wszystko jest ok. Gdy nie jest ok, uwala parametry bardzo szybko. Dodatkowo, auto uczy się oszczędzać paliwo (AFR 14,7) w trybie closed loop, więc może nieco wzrosnąć spalanie ale to chyba jest raczej pomijalne. Gdy silnik jest zimny, auto działa w open loop i olewa pierwszą lambdę i wierzy tylko przepływce. Jak się rozgrzeje lambda to zaczyna wszystko działać w closed loop w normalnej jeździe. Bierze sporo parametrów pod uwagę. Pomukujcie Adascha thx :wink: Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 Zdobyłem dziś dane z moich trzech przepływek. Z tym że chciałem wszystkie w miarę szybko sprawdzić i po przełożeniu było przez 10 sek łagodnie na 1, 2, później wlot w obwodnicę i ogniem 2-3 km obwodnicy do 180km/h i późnej znów kawałek spokojnie. Na podglądzie parametrów w ecuExplorer każda przepływka na wolnych 3,X g/s i dochodzi przy depnięciu do 170 g/s Tankowanie również na Lukoilu :wink: 1) 2) 3) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 10 Września 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Września 2012 trzecia najlepsza iam 16 czyli max dla ecu 16 bit w ecu32 bit 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się